Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Taas sama virsi mulla, en pysy teidän kirjoitustahdissa mukana! Kiva kun on aktiivista ja innokasta keskustelua, mutta en pysy vauhdissa :) Juuri ehdin lukemaan, mutta harvoin kommentoimaan, sori siitä :sorry:

Todella suurella jännityksellä seuraan iiveeäffäläisten taivalta. Monella taisi olla ensiviikolla jännät paikat kun nähdään montako alkiota on lähtenyt jakautumaan ja on siirtopäivät jne. Pidän teille peukkuja :smiley-bounce012

Pahoittelut jokaisesta kp1:stä ja negasta joita oli taas turhan monella :sad001

Olitte keskustelleet hoitoonpääsyajoista ainakin. Meillä esikoiselta toimitin miehen simppanäytteen yksityiselle kun yritystä oli takana noin 10 kk ja kun siinä oli kaikki kunnossa, niin odotettiin siihen että vuosi tuli yritystä täyteen, hain tk:sta lähetteen peruslabroihin ja lapsettomuuspolille ja sinne päästiin noin parissa kuukaudessa. Clomit aloitettiin heti ja niillä sitten lopulta tärppäsikin. Kakkosta kun päätettiin alkaa yrittää niin tikuttelin ensin luomuovista (jota ei kuulunut) pari kiertoa ja sitten soittelin ajan sinne polille, jonne pääsi kyllä muistaakseni ihan parissa viikossa. Sain letroreseptin mukaan aloitettavaksi sitten kun lopetan imetyksen. Kohtuullisen jouhevasti mielestäni täällä toiminut, ei mitään älyttömiä aikoja ole tarvinnut odotella.

Muutamia uusiakin oli "joutunut" tänne. Tervetuloa, toivotaan pikaista tärppiä :)

Testailijoille toivotaan tuplaviivoja noiden tyhmien negojen sijaan! Ensiviikolla sitten, niinhän?!

Napaa. Dpo 7 menossa. En viitsi miettiä mitään tuntemuksia edes. Ainakaan ei ole mitään, mitä ei olisi ollut joskus ennenkin ilman tärppiä :p Jotenkin jännittää vähän tavallista enemmän tämän kierron tulos, koska on todennäköisesti meidän viimeinen mahdollisuus ennen ivf:ää ja toisaalta olihan noita folleja nyt kaksi, joten pitäisi olla tuplasti paremmat mahdollisuudet.

Kaakao, toivotaan että tänä viimeinen letro-kierto toisi teille toivotun tuloksen :) ja kerta 2 folliakin on ollut niin eikös teillä olisi nyt tavallaan 15-40% mahikset jos kumpikin on irronnut ;)

Muokattu viimeksi:
Hei kaikille. Mahtaisinkohan päästä teidän joukkoon mukaan yrittämään kolmatta lasta?? Virallista yritystä tulee nyt juuri 6 kk eli aloitus 8/15. Olen lueskellut teidän juttuja jo pidemmän aikaa ja teillä näyttää täällä olevan todella hyvä porukka :)

Taustaa lyhyesti: Minä 34v ja mies 33v. Minulla aiemmasta liitosta -06 clomifen-tyttö, nykyisestä liitosta -14 luomu-tyttö ja toisesta yhteisestä nyt haaveillaan. Varhaisia keskenmenoja takana 02/12 ja 07/12. Inseminaatio 05/13 tärppäsi ensimmäisellä kerralla, mutta sekin meni kesken, rv 8+4 (joka todettiin uä rv 12+). Tämän jälkeen siis luomu + 11/13, joka sitten kesti loppuun asti. Tuosta kierrosta mistä plussa tuli niin olisimme juuri menneet hoitoihin, inssiin :) Minkään sortin ehkäisyä en ole käyttänyt vuoden 2000 jälkeen, joten aika vaikeasti raskautuvaa tyyppiä olen. Mahdollisuuksia rajaa myös se, että mulla on kaksi kohtua. Toinen puoli rudimentti ja aina kun sillä puolen ovis, niin raskaustoiveet voi unohtaa.. Mahollisuudet on vain silloin kun "normi" puolelta ovuloin.

Lääkäri määräsi mulle letrot 1tbl kp 3-7. Ja siitä minulla olisi teille kokeneille ja tietäville Naisille kysymyksiä. Onko letrot aikaistaneet/myöhästyttänyt ovista ja/tai kiertoa? Tekeekö letrot kauheen pääsäryn? Mulla nimittäin on ollut ihan kauheaa pääsärkyä jo monen monta päivää ja tämmöstä ei normaalisti ole. Silmiä myös särkee, varsinkin silloin kun niitä kääntää johonkin suuntaan. Sitten vielä onko muilla ylimääräisiä tiputteluja? Mulla menkat yleensä 6 pv, mutta nyt oli lisänä vielä 2 pv sellaista tuhruttelua ja nyt sitten tänään kp 18 ihan veristä vuotoa pyyhkiessä useamman kerran päivän aikana!? Mitä tämä tämmöinen on?!? Oletettu ovis olisi voinut olla nyt pe iltana tai la aamuna (molempina päivinä nipisteli), mutta missään vaiheessa en ole ovistikkuun plussaa saanut! Ovista olen myös yrittänyt bongata limoista, mutta tässä kierrossa ei kyllä ole kovinkaan limaista tai valkovuotoakaan ollut mitä normaalisti on kyllä aika reilustikin. Mulla on todella hämmentävä olo ja tuntuu etten tunne ollenkaan enää omaa kroppaani enkä tiedä mitä siellä tapahtuu :/
Kp 12 kävin seuranta uä:ssä ja siellä näkyi limakalvo 7mm ja "normi"puolella 2 kpl 12mm folleja. Onkos noi teidän milestä millaset tulokset?

Toivon kaikille todella positiivisia tuulia! <3

-Kp 18/30

Tervetuloa ja lyhyttä visiittiä MaKa!! Letroista osaan sen verran omasta kokemuksesta sanoa, että mulle ei tullut niistä mitään sivuoireita, eikä tiputtelua. Ovulaatiokysymykseen en tiedä, ku ite en ilman lääkkeitä ovuloi ku ehkä kerran pari vuodessa.. Ovulaatio voi kyllä aiheuttaa vuotoa :) ultratulos kuulostaa ihan normaalilta!

Huih, kohta täytyy lähtee ajeleen kohti punktioo, toivottavasti sieltä löytyy edes pari kelvollista solua!! Ei kyllä oikeestaan jännitä vielä, paikanpäällä varmasti, mies stepppaa jo ees taas :D

Tervetuloa MaKa. Kiva kun avasit vähän tarinaasi. Jännä että voi olla kaks kohtua! Mutta ihanaa ettei oo estänyt raskautumista. Onnea siitä. Noista letroista mulla ei oo kokemusta mutta täällä pyörineenä en oo tosta päänsärystä kuullu monenkaan valittavan... Harmillinen vaiva, itellä on purennasta johtuvaa ja siihen autto tietoinen rentouttaminen ja yöpurentakiskot. Ootko kokeillu, onko purentalihakset kipeet? -> hiero ohimoita ja leukaperiä. Tunnet lihasten paikan ku puret hampaita yhteen.

Tosta ultrasta voin sanoo, että kun mulla oli samalla puolella kaks vähän muita isompaa follia kp 12 (2 kpl 9mm), niin ne surkastutti toinen toisensa. Mutta kun kp 15 toisella puolella oli vain yksi muita isompi (10mm) se jaksoi kasvaa viikossa ovikseksi asti. Limis kuulostaa hyvältä.

Pikaista plussaa ja plussatuulia koko väelle!! :)

Minni, onnea loistavista uutisista!!! :) :smiley-bounce012:dance011

Ninukille tsemppiä koitokseen!!! Tule sitten kertomaan miten meni :)

Maka, mulla on nyt toinen letro-kierto menossa, tänään otin toisen tabletin. Viime kierrossa oli kuurin aikaan lihakset kipeänä ja lievää kuumetta. Ennen ovista oli ovislimaa vain yhtenä päivänä, mikä oli ihan outoa mulle. Muutenkin oli limakalvot kuivana. Ovulaatiota en olisi tunnistanut ilman ovistikkuja ja aamulämpöjen mittausta vaikka luomu kierroissa ovisoireet on mulla todella selkeät. Muutama päivä oviksen jälkeen oli vähän ruskeaa tuhrua, mutta mulla on muutenkin ongelmana loppukierron tiputtelu (endosta johtuen). Jelliksellä taisi olla samantyyppistä veristä vuotoa kuin sinulla? Päänsärkyä mulla ei ollut, mutta on sekin lueteltuna letrojen pakkausselosteessa.

Limis sulla oli hyvä:) Follien koko ehkä himpun pieni eli ovis oli varmaan kp 17 jälkeen, jos folli kasvoi 2 mm vuorokaudessa. Mulla oviksen ajankohta vaihtelee kp 12-19 välillä ja ekassa letrokierrossa se oli kp 15. Ultrattiin kp 10 ja limis oli silloin 8 mm ja johtofolli jo 21 mm, mutta ovis olikin vasta kp 15. Otettiinko sulla tässä kierrossa progesteroni? Sillä olisi ainakin selvinnyt että tapahtuiko ovulaatio. Mulla se otettiin ja oli se ovis tapahtunut vaikka oireita ei ollut.

Paljon on tullu viestejä eikä oikein oo kerenny kommentoimaan mut lukenut oon ja tykkäilyt yms :)
Pahoittelut noista nega testeistä tai mä en niistä ainakaan viivoja nähny mut toivoo on nii kauan kunnes vuoto alkaa nii toivotaan parasta ja ne viivat vielä ilmestyis! :)

Minnille onnittelut ihanasta uutisesta :)

Pikaisesti omanapaa : En oo tosiaan kerenny käyä täällä muutako lukemassa. Mulla iski kunnon allergia (?) jostain ja koko naama punanen ja turvonnu ja kipeä :( sekä silmät kutisee ja melkee muurautunu umpeen ku posketki turvottaa :( kaiken lisäksi näytän aivan kamalalta jo olokin sen mukanen..
Kp mikä lie ja ovulaatiostakaan en oo varma onko vielä ollut kun en oo tässä kierrossa halunnut ressata nii en oo tikuttanut.. Ainut hyvä uutinen et painoa lähtenyt taas ja tänään olen menossa labraan niin selviää tuon kilpparin arvot :) plussatuulia kaikille <3

Larissa, oliko hyvä road trip? Pitäisi itsekin tehdä pieniä piristysreissuja useammin. :)

Viipsukka, voimia. Toivottavasti lääkärillä olisi teille apua tarjota. Jos keskemenot johtuvat kiinnittymis- tai keltarauhasongelmista, niihin voi hyvin saada apua ilman IVF:ääkin.

Jennie mäkään en ole kovin hyvä puhumaan, mutta yleensä kun uskaltaudun niin jälkeenpäin on parempi olo.

kaakao, voi kumpa nyt edes toinen tarraisi kiinni! Muistanko oikein, että teillä on pari taukokiertoa ennen IVF:ää?

MaKi, tervetuloa ja kiva kun kerroit tilanteestasi. Söin itse letroja kuusi kiertoa, en saanut mitään päänsärkyjä enkä muutakaan. Yhdessä kierrossa tuli välivuotoa ovulaation ja menkkojen puolivälissä, mutta koska se oli vain yksi kierto kuudesta, en voi väittää että se olisi johtunut juuri letroista. Joillekin tulee kyllä kiinnittymisen tai ovulaation aikaan vuotoa. Jos sulla tiputtelee vain pari päivää ennen menkkoja, se ei kuulosta vakavalta.

ninukki, onnea punktioon, toivottavasti loput follit ovat jaksaneet mukana!

Minni ihanaa, paljon onnea hyvistä kuulumisista! :grin

Minttukarkki kamalalta kuulostaa sun allerginen reaktio, toivottavasti selviää mistä johtui. Mutta hyvä kun saat labroja lisää tänään.

On. Soittivat klinikalta, että kymmenestä alkiosta 9 oli jatkanut kasvuaan, niistä 6 aikataulun mukaan eli näyttivät parempilaatuisilta. Seuraavat kuitenkin myös kolmea hitaampaa. Keskiviikkona siirto, soittavat vain jos jotain radikaalia tapahtuu ennen sitä.

Beisla, juu oli :) siinähän se sunnuntai meni autossa istuessa :D onnea hyvistä uutisista :) nyt on alkioita mistä valita ;) vitsit mua jännittää sun puolesta siirto ja piinaviikot :D

Minttukarkki, kamala miten voimakas allerginen reaktio :( ootko saanut lääkkeitä siihen? Onko aiheuttajasta tietoa?

Beisla, kuulostaa loistavalta!! Nyt niitä pitäis jäädä pakkaseenkin niin jos ekalla ei tärppää niin helpommalla pääsee sit seuraavaa yrittämään!

Tervetuloa uusille :)

Mä pyysin lähetteen hcgverikokeeseen. Katsotaan mitä tuleman pitää. Epäilen ettei Terojen pitäisi kovia kipuja tuoda. No saa nähdä. Jos vastaus nega sit kyselen lääkäriltä mitä mieltä on.

Ja Beislalle onnea hyvistä uutisista :) hienoa et noinkin monta hyvää alkiota.

WM dpo 11 yk6

Beisla voi ku jännää. Eli ke olet ainakin hetken raskaana ja sitten vain pitää jännittää tarraako kiinni. Onko limistä tarvinnu jotenki vahvistaa tai jotain? Ninukilla myös jännät paikat.
Mulla tässä tylsä väli, ootan menkkoja loppuviikolla... Tai siis en varsinaisesti oota, vaan pelkään et alkaa...

Kp 24/27-30 dpo 11 yk 9

Moikka kaikki, en ole tähän ryhmään aikaisemmin kirjoittanut, mutta pitkään jo lueskellut ja seuraillut sivusta. Heti alkuun haluaisin onnitella jo plussaneita ja kovasti toivon jokaiselle vielä sitä toivovalle pikaisia plussia ja supervahvoja tarrasukkia! <3

Syy miksi halusin kirjottaa nyt on se, että toivoin minun tarinalla olevan toivottavasti jotain hyötyä tai tuovan toivoa jollekin.
Eli itse olen nuori (23v) ja ehkäisy jätettiin pois 12/2011, eli nyt yli 4 vuotta yritystä takana. 2013 syksyllä RV19 keskenmeno ja 2/2014 rv 6(?) aikainen km. Muita plussia ei ole tullut testeihin, enne tätä viikonloppua. Nyt siis uusi raskaus ihan alussa ja toiveet tietenkin korkealla, mutta kuitenkin yllättävän rauhallinen olo :)
Tämän 4 vuoden aikana minua on tutkittu, niin yksityisellä kuin kunnallisen puolella, mutta en kuitenkaan missään vaiheessa ole aloittanut varsinaisia lapsettomuushoitoa (ainoastaan noin puoli vuotta söin terolutteja).
Lopulta hyvin osaava yksityinen lääkäri huomasi ultrassa mahdollisen kohdun poikkeavuuden ja laittoi lähetteen kunnalliselle erikoislääkärille tarkempaan ultraan. Ja kyllä minulla lopulta todettiin, että minulla on osittainen kohdun väliseinä, joka myös ilmeisesti oli aika paksu. Pääsin leikkausjonoon ja minut lopulta leikattiin 11/2015. Söin ehkäisypillereitä varmuuden vuoksi leikkausjonossa olon ajan ja lopetin ne nyt joulukuun 2015 alussa. Minulla ehti tulla tyhjennysvuoto ja yhden kuukautiset, ennen kuin sain plussan testiin.
Lääkärien yleinen mielipide oli, että tuo minun väliseinäni EI ole este, eikä vaikeuta raskaaksi tuloon tai varsinaisesti raskauteenkaan, mutta minun oma henkilökohtainen mielipiteeni on varsinkin nyt, että ainakin minun kohdallani leikkaus oli erittäin tärkeä! Enkä usko, että olisin ilman leikkausta nyt raskaana (tietenkin jää vielä nähtäväksi, kuinka tämä raskaus menee, mutta silti).

Suosittelen siis, että jokainen pois sulkisi kohdunrakennepoikkeavuuden pois laskuista. Minun kohdallani sitä ei meinattu ollenkaan huomata ja uskon sen kuitenkin kohdallani olevan se suurin syy lapsettomuuteeni.
Minulle yritettiin myös yksityisellä lapsettomuusklinikalla tyrkyttää jotakin ovulaatio lääkkeitä, joita en onnekseni ottanut, koska teidän että jos olisin niistä raskaaksi tullut, se olis mennyt hyvin todennäköisesti kesken aivan kuten aikasemmatkin raskaudet (tilanpuutteen takia) sekä olisi voinut olla jälleen hyvin vaikea raskaus.

Tälläinen on minun tämän hetkinen tilanteeni ja pieni selvennys historiastani. Toivottavasti se toisi jollekin edes pientä toivoa, että yli 4 vuodenkin jälkeen olisi vielä mahdollisuus tulla raskaaksi :)

+++++

Pikaisesti kommentoin, tervetuloa uudet ja kukas nyt kysyikään letrojen vaivoista. Mulla oli ekassa eli viime kierrossa dpo6 alkaen ruskeaa tai sit ihan verta vaihtelevasti. Lääkärin mukaan ei haittaa mitään ja nyt tässä tokassa ei toistaiseksi ole mitään vaikka jo viikko ovulaatiosta. Varovainen jeeeee siis sille :) Päänsärkyä mulla oli niinä päivinä kun söin eli 3-7. Sellasta erilaista jomotusta joka vihlaisi tosi kovaa kun yskäisi tai nauroi tms. Sitä ollu molemmissa kierroissa. Nyt tässä vaiheessa voin sanoa että melko erilaisia kiertoja ovat olleet verrattuna luomuun ja toisiinsa. Yllätyksiä täynnä tämä elämä :D

Hei, punktio meni hyvin sinänsä, eihän se tuntunu juuri miltään :) ja jälkikipuihin autto lämpöpussi tosi hyvin. Follien osalta melkoinen jännitysnäytelmä, kun joka ultraan määrä puolittunut, perjantaina oli vielä kolme ja tänään löytyi..... Tadaa, kaksi ja molemmissa hyvä solu sisällä, jes!! :) nyt vaan jännätään kuinka hedelmöittyvät ja lähtevät jakaantuun, klinikalta soittavat joka päivä tietoja, jos siirtoon päästään se tapahtuu to tai pe sen mukaan mikä alkion tilanne on :)

Ninukki ja Beisla, nyt on jännää teillä molemmilla. Ninukki, ehkä nää kaks onkin sitten supervahvoja!

Beisla, ihanaa, että noin hyvin lähti etenemään. :) Toiveikas olen!

Minni, jes!!!! Muuttuko sullakin -2 pv omista laskuista?

Larissa otin ihan normi allergialääkettä ja rasvaa niin kyllä se vähän auttaa varsinkin silmien kutinaan auttanut.. Luultavasti koirasta tuli :( en ole aikaisemmin kyllä koiralle ollut allerginen mutta kesälläkin kyllä ensimmäistä kertaa reagoin kissaan allergisesti ( olin kyllä silloin raskaana että en tiedä laukaisiko se allergian) vaikka itselläni oli ennen kissa ja siihen en reagoinut mitenkään. Vanhemmillani on kaksi koiraa enkä niihin ole ikinä reagoinut mitenkään. Jännää :o huomenna soittelen tuloksia kilppareista..

E.m kiitos kun jaoit kokemuksesi täällä ja toivotaan et kaikki menee nyt siinä raskaudessa hyvin :)

• Tykkään
Reaktiot: E.m
Takaisin