Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Vihdoin sain kahlattua tuhat viestiä läpi. Hurjasti olette kirjoitelleet parin viikon aikana.

Ainakin pari rtestiplussaa oli tullut eli onnea Minni ja Mrsc! Ja Viipsukalle pahoittelut km:sta! Sit olikin aivan liian paljon negoja ja koopee ykkösiä.. Mur! Pahoittelut niistä!

Mielenkiinnolla lueskelin kun monella nyt ivf-kierto menossa. Kohta saadaan toivottavasti paljon plussauutisia (toki myös muilta kun ivf-hoitolaisilta).

Meillä oli tuossa vajaa kaksi viikkoa sitten melkoisen touhukkaat 4vrk. Lauantaina oli miehen papan hautajaiset ja niiden jälkeen pakattiin loput tavarat vanhassa kodissa. Sunnuntaina suoritettiin muutto loppuun. Maanantaina oltiin siivoamassa vanhaa asuntoa ja illalla lähdettiin synnyttämään. Ti 26.1. klo 2.15 syntyi sitten uusi perheenjäsen eli tyttö odotti että pääsee suoraan uuteen kotiin. Nyt opetellaan yhteiseloa uusissa kotinurkissa.

Puhaltelen täältä hurjia plussatuulia teille jokaiselle! Raskaushormonit vapautin jo enemmän niitä tarvitsevia varten.

Julianna, mä kävin yksityisellä eka gynellä, josta laittoivat lähetteen julkisellepuolelle naistentautien poliklinikkalle toukokuussa 2015, silloin meillä oli 1v2kk takana ilman ehkäisyä. Polilta saatiin eka yhteiskäyntiaika elokuulle, jonka jouduimme kyllä siirtämään ja siirtyi syyskuulle. Siitä alkoi kierronkartoitus, ultrat ja labrat ja aukiolotutkimus. Mies kävi siemennestenalyysissä. Nämä saatiin päätökseen marraskuussa ja siitä aloitettiin sitten mulle clomifen. Nyt näillä kolmaskierto menossa. Ja joka kiertoon oon käynyt ultrassa ja labroissa.

Mielestäni me saimme aika nopeasti ajan ja kartoituksen tehtyä. Nyt en sitten tiedä kuinka nopeaa se on jos joudutaan siirtymään seuraavaan vaiheeseen.

Pikaisesti yöllinen kommentti AMH arvoon, mulla otettiin just ennen ku alotin letrot ja arvo oli 5, oon siis vm81 eli lienee sikäli vielä reserviä. Ja onnea aphrael tytöstä <3.

Jellis kp en edes tiedä dpo en tiedä sitäkään vähää ;)

Muska: kiitos kokemuksestasi :D kyllähän sen tietää jos meilläki ukko tekee 12-13h päiviä ku rekalla ajelee ja siihen vielä 3h työmatka että vapaille lenkin jälkeen pääsee ni se o melkoinen urakka ja väsyttää varmasti. Itsestäni ei olisi auton rattiin yöaikaan Tollaseen.

Murkku: kiva ku jännität mun kans yhessä mitä tästä tulee... sen näkee sitten ku se konkretisoituu että tulot tippuu jne.

Larissa: ihanaa ettei tartte yksin jännittää :D toki toivon että sieltä kuoriutuu se mun ihana mies jota rakastan ylikaiken :D
Pahoittelut kivuista!

Maggie: meillä esikko vie kaiken isin huomion ja itse sitten vaan yleensä olen ja odotan ja odotan. Mutta jospa siihen tulis vähän muutosta kun isi on koko aika kotona. Joutuu se isikin kohta opettelemaan jakamaan huomiota ja syliä kahdelle lapselle ni vois jo opetella sanomaan että nyt on äitiä halittava vähän aikaa :D

Minni2: voi sinua ihanaa! Sait 3+ ja pien Kirppu on siellä tiukasti kiinni ja pysyy :D Juu en mä tiedä miks mua ne huonot enemmän painaa. :D loppujen lopuksi jos ajatellaan että jos nyt ihan tyytymätön olisin ni tuskin tässä olisin enää. Kaikella on syynsä. Tiijän millanen toi ukko pohjimmiltaan on. Jospa sieltä lomalla kuoriutus taas se entinen mies esiin.

Beisla: kuulostaa hyvälle! :D

Hileinen: voimia! Ei kahta ilman kolmatta ja jos sinä olisit kolmas :D

Wm: kuva on vähän valottunut ehkä näkyy jotain.

Muokattu viimeksi:
Huomenta kaikille! AMH-arvosta vielä sen verran, että sen perusteella voi päätellä myös sen miten munasarjat reagoivat IVF:ssä käytettyyn follikkeleja stimuloivaan hormoniin. Jos arvo on alhainen (alle 1), niin munasarjojen vaste on yleensä huono, mikä tarkoittaa siis sitä, ettei punktiossa yleensä parhaimmillaankaan saada kerättyä muutamaa munasolua useampaa. AMH-arvo kulkee käsi kädessä iän kanssa ja alkaa laskemaan jo 25-vuotiaana. Joillakin naisilla se kuitenkin laskee paljon aikaisemmin (ja toisilla pysyy korkealla nelikymppiseksi asti) ja on naisia, joiden AMH on alle 1 (reilustikin) jo 30-ikävuoden hujakoilla, joskus aiemminkin. Heidän (jos lapsen saamisessa on ongelmia ja IVF-voisi siihen auttaa) kannattaa tietenkin hakeutua hoitoihin nopeasti, eikä "yritä vuosi ennen hoitoihin hakeutumista" mantra päde heidän kohdallaan.

AMH-hormoni erittyy munasarjoissa ja mitä enemmän siellä on follikkeleja, sen korkeampi on AMH-arvo. Erittäin korkea AMH-arvo kertoo sitten usein PCO-tyyppisistä munasarjoista. Jellis: Sulla on ikäiseksesi todella korkea arvo ja mietinkin (olet vamaan kertonut, mutta kaikkea ei mitenkään muista :) ) onko sinulla todettu PCOS?

Larissa, ymmärränkö tämän endosta oikein: endon hoitomuodot ovat sellaisia jotka estävät ainakin hoidon ollessa päällä raskaaksi tulemisen? Tosi hyvä AMH-arvo sinulla! :)

Pisama: Samanikäisiä ollaan ja minullakin nuorempi mies :) Käydään kylläkin Beislan kanssa ilmeisesti eri klinikalla.

Muokattu viimeksi:
Aphrael! Suuret onnittelut!! :) :) :) Vitsi mikä ajoitus pikkuiselta. :P

Pätkis, tervetuloa joukkoon. Pikaista plussaa. <3

WM, mäkään en nää mitään siinä testissä mut toisaalta niin ku iteki sanoit ni aikaset päivät. Kokeile, jos saat huomenna ilman salamaa mut joku hyvä pöytälamppu päälle sen sijaan. Ja kokeilitko tähän ketjuun lisätä kuvaa? Kännykällä pitää vähän yleensä rajata eka ettei herjaa liian isoksi. Plussatuulia!

Jennie ja Larissa, ikävää kun negafiilikset valtaa. Ja mä kans mietin monesti, miten tää homma on niin epäreilua! Missä järki?? Ei sitä ole. Toivo vaan ja välillä sekin kadoksissa. Mutta pitää vaan jaksaa luottaa, vaikka välillä se on niin rankkaa. Toivotaan suuria plussatuulia!!

Julianna, kysellit hoiton pääsystä julkisella ni siinä on just monta tekijää, et kuinka nopeesti pääsee mut mulla esim. selkee kiertohäiriö (PCOS) ja ikä (30) nopeutti hoitojen etenemistä. Meni 9 kk ni oltiin jo ekalla pariskuntakäynnillä klinikalla vaikka moni odottaa vuoden ennen ku saa lähetteen eteenpäin. Tsemppiä teille tilanteeseen. Uskon, että on vielä varmasti paljon keinoja kokeilematta! Plussapuhureita!!

Hyvää laskiaista kaikille. Laittakaa pullat uuniin! :)

Tässähän alkaa tulla jo vaikka mitä oire epäilyjä ja hysteriaa :D
Taas napailen näin aamusta, mutta: Mun täti näköjään kiukuttelee tässä kuussa tai jtn. Tosiaan tämä kierto jäi 25pv, kun normaalisti 28. Tikutin tässä kierrossa, joten ovuloinkin normaalisti. Mutta, yleensä tosiaan 4pv ennen menkkoja tiputan sen tipan kaksi, en sitten kuitenkaan tässä kierrossa. Sekä vuoto on vähäistä vaalean punaista/haalean punaista vetistä vuotoa, kun normaalisti tummanpunaisia klimppejä yms, runsas vuoto. Jotenkin alkaa näköjään pelottamaan joka ikinen pienikin muutos, jos "vikaa" löytyy nyt itsestänikin, kun miehen tuomio oli niin kauhea.

Julianna, pahoittelut teille rajusta diagnoosista. Toivoa on kyllä aina, itse joskus lapsettomuusblogeja selaillessani törmäsin tällaiseen miehen näkökulmasta kirjoitettuun blogiin. Vilkaise ihmeessä ja näytä vaikka miehellekin, toivoa on aina ja nykyteknologia ihmeellistä! https://vauvaavailleisa.wordpress.com

Aphrael, onnea pikkuisesta ja kiitos onnitteluista!

Dolcetille, Beislalle ja Ninukille hurjasti tsemppiä, mulla on varpaatkin ristissä teidän puolesta!

Epävarmuus kalvaa täällä edelleen, joten varsinainen raskaudesta nauttiminen on tästä aika kaukana. Onneksi ultra on ensi torstaina, jos siellä saisi jotain varmuutta tähän. Pieni etominen on alkanut nostaa päätään ja mä joudun varmaan rintaliiviostoksille (olis kyllä saanut jäädä tähän, 70DD on ihan tarpeeksi kiitos.... :hilarious:) ihan pian, muuten vointi on onneksi hyvä.

Plussatuulia!
Mrsc rv6+1

Tässä tää haaveiden murskaaja! Ei muuten anna sofit haamuja. Nyt siis kp28/30 dpo ~12 luulen kyllä et menkat alkaa jo tiistaina.

ImageUploadedByVau Foorumi1454835439.916230.jpg

Dolcetti, ymmärrät oikein. Eli tähän hetkeen pitää valita joko raskaustoive tai endon hoito. Ja raskaaksi tulemisen kanssa meillä ei ole aikaa yrittää esim letroilla puolta vuotta pidempään, sillä endo leviää koko ajan jos sitä ei hillitse raskaus tai lääkehoito/leikkaus. Endon lääkehoidolla aiheutetaan keinotekoiset vaihdevuodet niin siinä ei paljoa raskauduta :D Eli siinä mielessä saatiin deadline tähän hommaan vähän yllättäen kun endo löytyi.

Pahoittelut negasta Mymmelisti! Mutta ei kaikki vielä plussaa dpo 12 vaan vasta kun menkat olisi reilusti myöhässä. ;)

Larissa, tottahan se on et ei kaikilla näy aikasin, mutta mulla oli jo se mieliala hulluus joka tulee joka kierto!
5päivää ennen menkkoja: toiveikas, iloinen, pirteä ja kaikki on ihanaa!!!
4päivää ennen menkkoja: aamulla avaan silmät ja toteen et tää päivä on ihan p!ska!! Olen ruma ja lihava, kulaan ei ymmärrä ja vihaan tätä maailmaa..
3päivää ennen menkkoja: kaikki on normaalisti.

Ja oon jo ollu ihan varma et oon hullu, mutta womanlogin merkkailujen ansiosta oon tajunnu et se liittyy jollain tavalla hormooneihin jotka tulee aina 5-4päivää ennen menkkoja. :D oon miehellekkin sanonu et kaikki toi hulluus johtuu siitä enkä voi sille mitää eikä voi kukaan muukaan. Onneks se on vaan se yks päivä :D :D

Mymmelisti kp28/30 yk42-2

Wm, mikä testi toi on? Ihan kuin olisi haamu, mutta voi olla varjokin. Siinä mielessä vähän hankalia nuo puikkotestit. Testaa esim tiistaina uudestaan? Dpo 10 on vielä tosi aikaista!

Mymmelisti, toivotaan että sun mielialan heittelyt ois väärässä ;)

Mymmelisti : miks minä nään tuossa hailakan haamun.

Wm: ihan ku tuossa myös jotain hailakkaa nään mutta liekkö mulla sitten viivalasit päässä

Takaisin