Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Oon pikalukenut 100 viestiä, sori :(
Eilen illalla vaan alko päänsärky, mahassa koertää ja paha olo. On varmaan lämpöäkin ollu kun olin niin jäässä.
Jouduin sitten halaa pönttöä illalla ja se vähän helpotti, mut tää päänsärky! Mitä mä teen tälle?? Buranaa olis mut en taho sitä ottaa. Nii ja olihan panacodii ja parasetamoliikin 1g, mut eikös nekin ollu siinä "kielto listassa"?

Minni, tsemppiä! Onnea uudesta viikosta!

Starlight, onnea pienokaisesta<3

Tervetuloa uudet!
Mullekkin tosiaan neuvottu et menkat alkaa kun eka vuotopäivä. Toisin mulla ei oo ollu tiputtelua päiviä aikasemmin niin ei oo jääny kp1 epäselväksi.

Eilen tuli postissa sofin testejä 3! Pääsen sunnuntaina testaamaan! :D taitaa mussa asua pieni masokisti.. D:

-mymmelisti kp24/30 yk 42/2

Mymmelisti, panadolia tai panacodia voit ottaa huoletta (ei yhtä aikaa). Panadolissa maksimi päiväannos on 3 g. Tulehduskipulääkkeitä pitää välttää raskauden aikana ja oviksen aikaan sekä sen jälkeen. Onko kauhea tauti iskenyt vai oisko raskausoireita..? ;)

Larissa, kyllä tää taitaa olla joku pöpö kun iski eilen ja tänään kun soitin töihin niin sanoivat et niin on yks toinenkin kipeenä.. :(
kiitos kun olit valppaana ja heti neuvomassa<3 :)

Tossa oli noista tiputteluista...aiemmin ku mulla tiputteli muutaman päivän ennen menkkoja, ni en laskenu niitä tiputteluja vaan laskin menkat vasta siitä kunnon vuodosta. Ja näin oli siitäkin kierrosta jossa raskauduin.

Nyt tosin kierto on paljon parempi kuin silloin lähtökohtaisesti, niin nyt mä lasken tiputtelut mukaan ja ovislaskurit kyllä täsmää ovulaation kanssa. Eli ehkä vähän tilannekohtaista.

Kiitos kaikille onnitteluista!:)

Beislalla oli hyviä ultrakuulumisia! Hienoa, ettei merkkejä hyperstimulaatiosta ollut ja pääsette todennäköisesti siirtoon jo tässä kierrossa! Toivottavasti jo tämä eka siirto toisi pikkuisen masuun kasvamaan! :signs003

Nennalle onnittelut hyvistä nt-ultrakuulumisista! :)

nenna, onnea ultrakuulumisista! :) Ihanaa kuulla että siellä on kaikki hyvin.

muurahainen, jos mua stressaa jokin niin mullakin on tapana herätä juuri joskus neljän aikaan. Joskus auttaa se, että nousen ylös ja teen jotain rauhallista puolen tunnin-tunnin ajan. Ei missään nimessä konetta tai kännykkää. Vaikka tuntuu nurinkuriselta nousta ylös kun pitäisi nukkua, olen huomannut että nukahdan noin paremmin kuin vain sängyssä pyörien.

Julianna, mulla tiputtelee 1-3 päivää ennen menkkoja, ja siitä sanoi sekä lääkäri että gyne, että ei pitäisi olla vaikutusta. Sun tiputtelu kuulostaa kyllä tosi vähäiseltä, en huolestuisi siitä. Hassua että sun gyne antoi ohjeen laskea menkkojen alkupäivä jo tiputtelusta. Kaikissa ovulaatiotesteissäkin lukee ohjeessa että kuukautisten alkupäivä on ensimmäinen kunnon vuotopäivä. Lääkkeiden kannalta on tietenkin hyvin olennaista, mikä ensimmäinen oikea päivä on. IVF:ssä pelkästään lääkkeisiin menee satoja euroja, joten jos olisin olettanut väärin, lääkäri olisi varmasti korjannut käsitykseni. En varsinaisesti ole kysynyt häneltä mikä on aloituspäivä, mutta olen sanonut esim. että tiputtelu alkoi 13 päivää ovulaation jälkeen ja menkat dpo16, eikä hän ole korjannut että menkat alkaisi tiputtelupäivästä.

Meritähti, voimia parisuhdeongelmiin. Toivottavasti saat gyneltä jotain hyödyllistä tietoa.

Ambriina kiitos, ja eipä näissä hoidoissa auta kuin ottaa päivä kerrallaan. Jos koko pakettia katsoo, niin tuntuu liian isolta vuorelta.

Mymmelisti kamala mikä tauti siellä, toivottavasti paranet pian.

On. Tänään viimeinen pistos, irrotuspiikki menee 21:40. Beisla ivf-kierto kp11

pikakommaukset:

Diabolicat, olipas mielen kiintoinen kirjoitus sulla Pitää kattoa kotona tuo dokumentti! Mun oireista pahin on ehdottomasti saamattomuus! Ja nyt on tullut vähän nukahtamis vaikauksia ja takana 1,5 kk thyroxinia

Mymmelisti, kurjaa et oot kipeenä :sad001

Miksi panacodia saa ottaa jos on raskaana? Vai oonko ymmätänyt väärin? Eikös se ole kolmiolääke?

Beisla, hui kun jännää!!! :grin

Tänään kp32/n.31, yk24. Menkkoja ei vielä näy. Aamulla oli hetkellistä huonovointisuutta ja aamupäivällä hetken oli menkkojenalkamisolo mut kun menin kattoo vessaan niin ei mitään. Yleensä ton olon jälkeen kun meen kattoo niin on kun sika ois teurastettu. Anteeksi kielikuva. Nyt sit lievää vellomista vatsassa. Alavatsan seutu tuntuu tänään jotenkin aralta ja pinkeältä.
Joojoo!!! :grin Mä luulen et nää johtuu nyt siitä kun tiiän et laskennallisesti pitäs menkat alkaa tänään niin nyt pää sit tekee mulle tällästä. Mä lähden nyt karkaan töistä pariks tunniks juoruamaan mun ystävän kanssa :joyful:

muoks ainiin!!! Mun työkaveri näytti mulle äsken vauvanvaatteita jota oli ostanut siskolleen kun se saa pian vauvan. Mä pidin niitä omissa käsissä ja pidättelin itkua :grin

Beisla, kiitti vinkistä, jos ens yönä jatkuu niin kokeilen tota. Ensimmäisen tunnin kun olin pyörinyt otin vasta sitten puhelimen. Mulla auttaa välillä kun pelaan jotain tylsää pallopeliäkin. :D

Pitikin mennä lataamaan aamun testikuva sinne ameriikan eukoille arvosteltavaksi, niistä vastanneista on nyt puolet sitä mieltä, että se olis plussa. No nähtäväksi jää vahvistuuko viivat vaiko eikö. :)

Muurahainen dpo 9, yk 24

Ilpuri, mulla on hyvä fiilis sun puolesta ;) entä jos..!

Murkku, on ne ameriiikan eukot vaan tarkkanäköisiä :D

Mie olen kans herännyt niin viikon ajan joka yö klo 3-4 välillä. Yleensä tätä heräämistä on se kierron alkupuoli koska endokivut herättää. Nyt herään ja ihmettelen miksi kun ei ole kipuja, outo olo vaan :D oisko stressiä täälläkin kun menkkoja ootan alkavaksi.

Ilpuri, Panacod on kyllä kolmiolääke mutta ei tulehduskipulääke, eikä sen pitäisi vaikuttaa sikiöön. Se vain tekee olon sellaiseksi ettei saa ajaa, sitähän se kolmio meinaa. Näin kertoi farmaseuttikaverini, ja pitäisi sen olla mainittu lääkkeen tuoteselosteessa jos olisi kielletty.
Mutta jännää jos on menkat myöhässä! :)

muurahainen, toivottavasti saat unen paremmin ensi yönä jollain keinolla. Mä stressasin ennen paljon sitä, kun heräsin keskellä yötä enkä saanut enää unta. Sitten luin parikin artikkelia jostain alkuperäiskansoista jotka herää aamuyöllä juttelemaan ja jatkaa sitten uniaan. Kun ajattelin että ehkä osa ihmisistä on vain ohjelmoitu heräämään aamuyöstä, lakkasin stressaamasta sitä ja kas kummaa, unikin tulee helpommin. Mulla kyllä auttaa kun vaimo on niin sikeäuninen, ettei herää vaikka laittaisin tiskejä.

Larissa stressi voi tehdä sen, mutta kai se voi oirekin olla. Kumpa nyt sittenkin! Milloin sulla pitäis menkat alkaa?

Ilpurilla on jännät paikat! :P voikun!

Larissa koskas meille testiä? :)

On. Olo on onneksi kohentunut selvästi fyysisesti, mutta henkisesti alkaa olla raskasta. Yhtäkkiä kauhea itkunpuuska kun on koiraa niin järjetön ikävä sitten tämä tauti ja haluan vain omaan kotiin :' ( luultavasti osaksi hormoonien tepposia, mutta ei ole hääppöstä :(

Mymmelisti, voi pahus jos nyt oot kipeeks tullu :( panadolia saa syödä raskaanakin, joten siitä tuskin raskautuessakaan on haittaa :)

Murkku, hitsi mikähän sielläkin valvottaa, oisko vaikka ensimmäisiä raskausoireita? ;) kerta ameriikan eukotkin on sitä mieltä ett plussa on kyseessä! :)
Ite en valitettavasti oikein mitään siinä testissä nähnyt, viel tosin aikaistakin :(

Ilpuri, joitain kolmiolääkkeitä saa syödä raskaanakin, eli se kolmio ei vissiin kerro soveltuvuudesta raskaanaollessa? Tosin voi olla että lääkärit katsovat sen mukaan vähän ett kummasta on pienempi haitta; lääkkeestä vai vaivasta..
Ihanaa juoruamistuokiota ja plussatuulia! :)

Minni, hyvä jos on vähän sentään parempi ollut tänään, toivotaan ett matka menee nopeesti! :)

Larissa, pöh kun siekin valvot :( mut hyvä jos ei oo kipuja mitkä valvottaa niin eiköhän tuo tilanne tuosta laukea jossain vaiheessa :)

Wm, kiva kun pääsette näin pian jo muuttamaan! Tuntuu varmaan vähän siltä kun alkaisi uusi elämä kun pääset uudessa paikassa liikkumaan niin eritavalla itseksesi :)

Meritähti, kiva kuulla siusta pitkästä aikaa! :)Tsemppiä parisuhdeongelmiin ja tutkimuksiin lähtöön! Tää lapsettomuus on jo itsessään niin iso asia joka ainakin meillä meinasi verottaa parisuhteessa vaikkei sitä osattu myöntää ennen lapsettomuuspolille pääsyä :/

Beisla, iik kohta on jo punktiokin, jännittää älyttömästi mikä on lopputulos! :D

Ilpuri, juu kilpirauhasongelmat ei oo ihan yksiselitteisiä. Suurimmalle osalle se tyroksiini toimii, mulle ainoana kilpirauhaslääkkeenä se olisi vain pahentanut tilannetta.

Esim. yks tärkeimmistä huomioista lääkkeen aloittamisen jälkeen oli, että mä en enää pelkää rattiin nukahtamista. Mä meen siis ilman lääkitystä autoa ajaessa ns. horrostilaan vaikka en olisi alunperin ns. väsynyt. Mun tarviikin koko ajan syödä tai juoda jotain pidemmällä automatkalla (tai vaikka puhua jonkun kanssa), jotta pysyn ns. ajokunnossa. Tämä jäi heti ekalla lääkitysviikolla pois ja tajusin puolivälissä kotimatkaa töiden jälkeen että mitä hittoa, mä en oo syöny mitään ku ei väsytä!?!?!? Mähän ajoin silloin 100 km/vrk työmatkoja. Saati jos olin jossain juhlissa menny syömään tarjoiluja eli viljasokerimössöä niin mä en voinu ajaa ollenkaan kotiin. Tai että mulla on aina kurkkua kuivannu, pitää kakoa ja vesipulloa tarvii pitää käytännössä joka paikassa mukana ja ottaa hörppyä...no tääkin jäi lääkityksen myötä pois. Mä aina ihmettelin, miten laulajat pystyy laulamaan ilman välihörppyä niin pitkään ku hyvä jos mä pystyn edes yhtä laulua laulamaan ilman että tarviin hörpyn... mä en edes tajunnu näitä oireiksi mistään vaan luulin niitä vaan joksikin perusominaisuuksiksi. Tai jatkuva pissahätä... ennen mä kävin varmaan 100 km välein vähintään pissalla, nyt mä pystyn ajamaan esim. 3 h pysähtymättä kertaakaan pissahädän takia. Muutamia esimerkkejä mainitakseni.. plus että mulla oli 30-vuotiaana jo kuumat aallot. :dead: Aiheuttikin töissä jo hieman hupaisia tilanteita ku entisestä vilukissasta tulikin kuumakalle joka kulki liian vähissä vaatteissa valitellen tuskaista kuumuutta muiden kulkiessa ulkovaatteet päällä sisälläkin....

Mä oon aina ollut uniongelmainen, siis ihan lapsesta pitäen ja stressi ja kaikki vaikuttaa uneen. Öisin en välttämättä pystynyt kunnolla nukkumaan, mut annas olla ku mentiin jonnekin yritysvierailulle ni siellä mä sitten koisin..:D Esim. jätevedenpuhdistamon valvomossa, metsätehtaan esittelyssä jne.... :rolleyes: tunnilla.... Melatoniini syventää selvästi mulla syvää unta. Eli niinä öinä ku oon ottanu melatoniinia, mun kännykän tallentama uniseuranta näyttäisi syvän unen määrän huomattavasti isommaksi suhteessa kevyeeseen uneen, vaikka kokonaispituus ei välttämättä olisi pidempi. Nyt on melatoniinit loppu, en hakenu lisää ku aattelin et jos oon raskaana (no en oo). Luotan vähän siihen, että raskauden myötä mun ns. häiritsevin oire on raskausväsymys kuten edellisessäkin ni sit en tarttis ns. ulkopuolista apua nukkumiseen. :D Myös kilpirauhaslääkityksen ajoituksella ja annostuksella on hieman ehkä saatu vaikutettua uneen.

Muokattu viimeksi:
Beisla, luget oon jättänyt pois eli viimeistään perjantaina pitäisi hanojen aueta. Tuskin on oire :D oon tässä kierrossa kirjannut kaikki olot ylös jotta seuraavassa kierrossa tajuan ettei ne tarkoita yhtään mitään.

Voi Minni, varmaan johtuu vaan hormoneista ja koti-ikävästä. <3 Ehkä huomenna testaan tai viimeistään viikonloppuna jos menkat päättää leikkiä piilosta.

diabolicat: Itselläni kun on myös kilpirauhasen vajaatoiminta, niin kyselisin että mitkä arvot mielestäsi olisi hyvät raskautumistakin suunniteltaessa jos jtn veikkaat? Normeissa kyllä olen, mutta oireita sitäkin enemmän tullut nyt taas. Vuosi sitten arvot oli P-TSH 1.43 ja P-T4-V 14 mutta nyt eka 2.06, toinen 13. Endogrinologin ajan sain vasta 25 tätä kuuta

Beisla, toivotaan ettei tästä taas tuu tapa. :)

Juu Mä kans epäilen et niillä ameriikan eukoilla on viivalasit päässä, valitettavasti mulla ei niitä tässä kierrossa ole. :)

Julianna, sun kannattaa kysellä tota asiaa kilppariryhmistä. Sulla on ihan eri kilpirauhassairauden muoto kuin mulla, joten mä en osaa vastata tohon sun ongelmaan. Osa sairastuneista on hyvinkin perehtyneitä, itsellä ei energia ihan ole riittänyt. :)

Siis noista julkaisemistasi arvoista päättelin, ettei ole samasta muodosta kyse ku mulla. Onko sulla siis joku lääkitys olemassa jo?

Larissa mitkä kp:t menossa? Voisko olla oire??? ;) Mulla muistaakseni oli sillon toukokuussa aamuyöstä (ennen menkkoja siis) jotain vihlonta kipuja joihin heräsin. Sillon toukokuussa oli siis menkat myöhässä 4päivää ja testasin sen haaleen viivan mut menkat alko sitte siitä kakspäivää eli tais olla kemiallinen.. :/

Beisla, onpa hyvä kun sulla on farmaseutti kaveri niin voi kertoa lääkkeistä ja voiko syödä jne!! Muista sitte meille laittaa tieto myös tänne jos saat muistakin asioista infoa ;)

Minni, voi sinua! Varmaan on hormoonien tekosia noi tuntemukset, ikävät ja itkut! Mut muutaman päivän päästähän ootte jo kotona! :)

Nenna, onneksi olkoo hyvästä ultra uutisesta :) olit nukkunu viikon paremmin kun ikinä, mut joko sun huono olo on loppunut?

Meinasin et syön jotain ennen kun otan mitään lääkettä ja keitin myös kahvia (oon tässä kk aikana "opetellut" juomaan) ja kyllä se yksi kuppi hieman auttoi särkyyn joten en mitään lääkettä ottanut. :)

Mymmelisti kp24/30 yk42-2

Mymmelisti, hyvä jos pikkasen kahvi auttoi päänsärkyyn. Kokeile juoda enemmin vettä kans jos auttais :)
Huono-olo ei oo edes tauonnut ja oksennan vieläkin päivittäin 1-5 kertaa ainakin :D mut nyt pystyn syömään kuitenkin ja aina jonkun aikaa pysyy ruoka sisällä joten olo on siks huomattavaati parempi, eikä enää tartte miettiä tiputukseen lähtemisiä :)

Takaisin