Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Voi räkä. En pääse puhelimella täällä verkossa tonne yliopiston apteekin chattiin jotta voisin kysyä saanko ottaa imodiumia :(

Muokattu viimeksi:
Nenna, raa'an lihan ongelma on toksoplasmoosiriski, joka on äidin sairastaessa sen ensimmäisen kerran sikiölle vaarallinen. Mä ajattelin neuvolasta pyytää toksoplasmoosivasta-aineet katsottavaksi, jos sen on kerran sairastanut niin ongelmaa ei pitäisi olla.

Hei, onko se hyvä vai huono juttu yleensä jos ennen kuukautisia tiputtaa sen tipan tai kaks noin 4pv, kunnes se kunnon vuoto alkaa? Sekä tiputtelusta että kunnon menkkojen alkamisesta laskettuna melko tasainen 28pv kierto. Olen aina luullut että menkat lasketaan siitä kun kunnolla alkaa, kunnes gyne eilen muutti käsitykseni.

Pika päivitys:
Tässä aamun testi.
ImageUploadedByVau Foorumi1454477504.192986.jpg

Muurahainen dpo 9, yk 24

Hmmm... teidän kirjoituksia lukiessa alkanu itsekin uskaltaa toivoa vielä raskautumiseen. Kiitos siitä :) oonkohan allergisoitunu suklaalle, kun pari palaa aamulla menin herkuttelemaan ja nyt tuli oksennus suuhun.

Murkku, täällä on myös nukkumisongelmia :/ pahoittelut negasta, mutta vielä se ehtii plussaksi muuttua!

Julianna, menkkojen alkaminen lasketaan ekasta kunnon vuotopäivästä. Tolla logiikalla mulla alkaisi luomu kierroissa pahimmillaan "uusi kierto" heti ovulaatiosta jolloin tiputtelu saattaa jo alkaa. Miksi se gyne on sua noin ohjeistanut? Jos tiputtelua on 1-2 pv ennen menkkoja niin se ei ole vaarallista, mutta ei hyväkään asia. 4 pv saattaa olla jo liikaa kiinnittymisen kannalta, riippuu sun luteaalivaiheen pituudesta. Jos on lyhyt luteaalivaihe, esim 10-12 pv niin siitä 4 pv tiputtelua on mun mielestä liikaa.

Larissa kp 29, dpo 14

Julianna, mitä se gyne on sanonut? Menkat lasketaan juurikin alkaneeksi, kun kunnon vuoto alkaa js vielä niin, että jos alkaa ennen klo 18 niin se päivä lasketaan kp 1:ksi.
Tiputtelu tai tuhru pari päivää ennen mennkoja on ihan normaalia ja jää pois, kun raskaus alkaa.

Moooi kaikille taas!

Onnittelut plussasta minnille ka mrsc:lle! :)

Uusille tervetuloa mukaan, täältä kyllä saa juttukaveria ja infoa moneen asiaan :)

On.
Meillä oli vaikeita aikoja suhteessa. Tuntu että kaikki kaatuu niskaan ja tää lapsettomuusasia ainakaan auta.
Asiat puhuttu ja selvitelty ja lääkäriinki soiteltu. Ei suositellu omalääkäriä hoitaja. Kuulemma osaa tehdä muuta ku antaa lähetteen Naistenklinikalle.
Eli päädyin sitte varaamaan perjantaiks gyneajan yksityiseltä. Jos jotai selviäis ja sais myös sen lähetteen niin päästäis odottelemaan :)

On tää vaan niin perseestä.
Miehelle toista lasta haaveillessa jo sanoin, ettei se välttämättä tule niin nopsaa kun eka ja sekundäärinen lapsettomuus on suht yleistä.
Sillo vähä naureskeltii, et tuskinpa tulee olemaan meiän ongelma, mutta tässäpä sitä ollaan ;)
Mieli totaalisen maassa mut ei auta luovuttaa.

Meritähti kp 5/32

Yritän täälläki taas enemmän viihtyä! Kauheesti vaan töitä ja menoja, aika ei riitä :(

En ymmärrä nyt sitten yhtään :D yksityinen gyne oli joka noin minua eilen ohjeisti. Yleensä itsellä tulee se 1-2tippaa 4pv ennen menkkoja. Sitten loppuu päiväksi tai kahdeksi kokonaan, kunnes menkat kunnolla alkaa. Itse en tiedä mitään tuosta luteriaalivaiheesta. Ovis on tikutuksen mukaan ollut kunnon menkoista 10-14pv välillä.

Julianna, jos noin vähän tiputtelee niin se ei liene vaarallista. Mutta unohda se gynen ohje, menkat lasketaan alkaneeksi ekasta kunnon vuotopäivästä.

Meritähti, pahoittelut että on vaikeaa, mutta hieno homma että saatte tutkimuksia alulle. :) kyllä tämä on tunteiden vuoristorataa, välillä kun uskaltaa toivoa niin sitten se aallon pohja taas jo koittaa.

Voi räkä. En pääse puhelimella täällä verkossa tonne yliopiston apteekin chattiin jotta voisin kysyä saanko ottaa imodiumia :(

Soita sinne teratologiseen. Siellä kuitenkin ajantasaisin tieto lääkkeistä raskaus- ja imetysaikana. Toki ei nekään siellä kaikkeen vastaa. Eivät mm. suostuneet ottamaan kantaa siihen, mikä annostus Hydrokortisonia on sikiölle turvallista eli missä menee riskiraja. Mutta siellä on kuitenkin se ns. luotettavin virallinen tieto, mitä Suomesta saa.

Pettymykset tietäen, en itse ole vuoteen uskaltanut raskaustestejä tehdä vaikka menkat saattaneet päivän kaksi olla myöhässä. Odottanut vaan uskollisesti niiden alkamista, jankaten mielessä "en kuitenkaan ole paksuna, en kuitenkaan". Onnekseni menkat eivät ole heitelleet sen enempää.

Julianna mullekin on ohjeistettu niin että ensimmäisestä kunnon vuoto päivästä alkaa kp 1 ja tiputteluja ei lasketa vielä.

Muurahaiselle pahoittelut negasta ja uni vaikeuksista! Toivotaan et testi muuttuu plussaksi vielä! :)

Murkulle pahoittelut tyhmästä testituloksesta :(

Diabolicat päätettiin että jätän imodiumit syömättä ja mennään näillä. Nyt tämä päivä ollut paljon parempi kun eilinen joten eiköhän selvitä kotiin parantelemaan!

Kiitos meritähti! Voi harmi, että siellä tollanen tilanne :( toivottavasti asiat selkenee!

Minni soitin alkuraskaudessa terratologiseen keskukseen ja kysyin imodiumin käytöstä. Sanoi,että ei yhdellä käyttökerralla ole haittaa. Uskalsin itse ottaa sen aloitus annoksen silloin.

Starling onnea pienen ihmeen johdosta! Vauvan tuoksuista arkea teillä nyt siellä :)

Kilppariasioista kiinnostuneet ja sen kanssa painiville, ruotsinkielinen mutta suomeksi tekstitetty Spotlightin dokumentti Laiska ja lihava vai sairas? (en muista linkkasko joku sen jo tähän alkuviikosta vai jonnekin muualle): http://areena.yle.fi/1-3083095

Kertoo myös tästä Valviran ajojahdista, joka kilpirauhaslääkityksiin liittyy, mutta myös jonkin verran yleistä asiaa kilpirauhasongelmista. Mun ensimmäiseltä lääkärilta on Valvira mm. vienyt toimintaoikeudet. Tosin lääkäri on voittanut Valviran jo kahdessa oikeusasteessa mutta juttu on vielä kesken, taisi mennä jo kolmanteen asteeseen? Vaihtoehtoisella lääkkeellä saatiin pikkuneiti aikaiseksi, eikä lapsessa ole myöskään mitään vikaa, joka selittyisi lääkkeen käytöllä vaan kaikki ovat äidiltä (minulta) perittyjä sairauksia. Mä en todellakaan haluaisi palata aikaan ennen tätä lääkitystä...en mä vieläkään oireeton ole, mutta suurin osa oireista kuitenkin on poissa. Häiritsevimmät oireet saamattomuus, uniongelmat ja keskittymisongelmat tällä hetkellä. Ne oli ennen lääkitystäkin + miljoona muuta oiretta (joita en kaikkia edes tajunnut kilpirauhasesta johtuviksi ennen kuin jäivät lääkityksen myötä pois). Osallistuin lääkkeestä raskausaikana myös Teratologisen tutkimukseen.

Muokattu viimeksi:
Beisla, tämä tosiaan viimeinen letro kierto ja sitten otan yhteyttä klinikalle. Aiemmin tehtiin suunnitelma että 3 letro kiertoa, sitten inssit ja jos ei niilläkään niin sitten ivf. Eli en vielä tarkemmin tiedä millä lääkityksillä sitten inssiin lähdetään. Jotenkin ahdistaa nämä hoidot ja se että hoidoissa ollessa vaikeaa ottaa rennosti tätä hommaa kun pitää tehdä yhtä sun toista asian eteen. Meillä vielä talonrakennus loppusuoralla mikä aiheuttaa omalta osalta aikamoista stressiä. Se on otettava vaan päivä kerrallaan. Tsemppiä teillekkin hoitoihin, pitkä matka on teilläkin ollut!

Kiitos muillekkin tsempistä!

Larissa, pahoittelut endosta ja voimia tähän projektiin! Ja muista elää ja toteuttaa muitakin haaveita, sitä minäkin olen tässä viime aikoina yrittänyt ettei tosiaan mene se elämä ohi.

Ambriina, kiitos tsempeistä ja samaa sinne! Se on kyllä totta että kun on hoidoissa niin on todella vaikeaa ottaa rennosti, kun eri kierron vaiheessa tapahtuu eri asioita. Meillä mennään myös nyt 4-5 kiertoa letroilla ja sitten ivf jos ei tärppiä käy. Meille ei inssiä suositeltu ollenkaan, kun miehen tavarassa ei ole vikaa. Mites teillä? Onneksi kevät tulee ja sitä myötä muutakin tekemistä kuin vauvaprojekti :)

Takaisin