Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Oon ollut tänään työmatkalla, mutta kaksi pikaista. :happy:

Onnea starling! Vauvantuoksuista arkea sinne!

Dolcetti, Soil Wine Room Fredalla! Omnom.

T. Ruoka(viini)hifistelijä, Mrsc, joka haluaa kyllä lasin (tai kaksi) hyvää Amaronea ja raa'an pihvin (ja sushia, puolitoista viikkoa nyt menty ja mä kärsin akuutista raa'an kalan himosta, tästä tulee vielä pitkät kuukaudet:hilarious:), kun tämä paljon toivottu papunen syntyy :happy:

Larissa totta, mäkin olen lukenut kokemuksia että herkät testit näyttävät raskauden huonommin kuin vähemmän herkät. Äläkä nyt säikäyttele millään foorumitauolla. :p

Julianna, tervetuloa! Komppaan Larissaa, eli kannattaa merkitä viimeistään nyt kalenteriin, jos et ole tehnyt sitä aiemmin, kierron alkupäivä (ensimmäinen päivä jolloin on kunnon vuotoa) sekä mahdolliset tiputtelut/tuhrut. Ovulaation tikutus voi myös olla arvokasta tietoa. Lisäksi neuvon kirjoittamaan kaikki mahdolliset kysymykset ylös paperille. Siinä tilanteessa tulee niin paljon uutta tietoa, että meinaa vähäisetkin kysymykset unohtua. Tänäänkin minun piti lääkäriä nähdessä muistaa kysyä kolme asiaa, mutta kaksihan vaan niistä muistin...

Ambriina, kiva kuulla sustakin. :) Tämä on siis teidän viimeinen letrokierto ennen inssejä? Tuleeko inssiinkin letrot mukaan? Kumpa teillä tärppäisi nyt pian eikä tarvitsisi mennä ivf:ään.

Helinäkeiju, kuulostaa tosiaan oudolta sun lääkäri. Varmasti stressilläkin voi olla vaikutusta, mutta ei se nyt mikään ehkäisykeino ole, ja tuntuu vähän syyllistävältä sanoa että johtuu vain stressistä ja siitä että muka haet liikaa tietoa. Tietenkin jotakuta foorumilla pyöriminen ja tiedonhaku voi stressata, mutta ei suinkaan kaikkia. Ei se nyt mene yks yhteen välttämättä. Sen lisäksi, jos on esimerkiksi pco niin ei se stressaamattomuus sitä korjaa.

diabolicat, taas se täti eksyi väärään paikkaan. :sad001 Ja niin sudetkin, saisivat häipyä perämetsiin pyörimään.

Minttukarkki, tervetuloa! Harmi ettei teilläkin yritys kestää, ei se lapsettomuus ikää katso. On täälläkin joitakin parinkympin alkupuolella olevia. Itse olen tosin jo kolmekymppinen. Samoja neuvoja mietin kuin muutkin, että julkiselle kannattaa soittaa hyvissä ajoin koska voi mennä sen puolikin vuotta ennen kuin saa edes ensitapaamisen. Ja sen jälkeen voi hyvin edetä askel kerrallaan; jos haluaa vain tutkimukset mutta ei hoitoja, ei ole mikään pakko ottaa enempää kuin mihin on valmis. Tietää ainakin sitten vähän mikä tilanne on.
Toivottavasti saisit sen kilpirauhasen uudelleen tutkittua. Raskautta yrittävällä pitäisi olla vielä tiukempi arvo kuin mitä muuten luetaan hyväksi.
Siitä raudasta, sulle on varmaan annettu ohje jo että ei kannata ottaa maitotuotteiden kanssa (mulle neuvottiin että kaksi tuntia ennen maitotuotteiden nauttimista tai neljä tuntia sen jälkeen) ja C-vitamiinin kanssa imeytyy parhaiten. Eli vaikka jonkin hedelmän kanssa on hyvä ottaa.

Starling, hurjasti onnea teille! :Heartred

Ilpuri ja Dolcetti, minä liityn viinin ystävien kerhoon. :grin Snobiksi en tunnustaudu, mutta intoilijaksi ehkä kyllä. Vähävaraisuus hieman rajoittaa harrastusta, mutta ystävien kanssa jos laitetaan ruokaa, usein pöydässä on myös viiniä. Samaa mieltä olen että liian lämmin punkku maistuu yhtä ikävältä kuin liian lämmin valkkari. Vaikka sanotaan että punaviini juodaan huoneenlämpöisenä, monella on asunnossaan lämpimämpää kuin mitä huoneenlämmöksi on ajateltu tuota neuvoa annettaessa. Varttitunti jääkaapissa piristää punkun, jos kämpässä on reilusti yli 20 astetta. Ja tosiaan, useimmat viinit on tarkoitettu nautittavaksi ruuan kanssa ja myös maistuvat paremmin niin. Hyvä ruoka viinin kanssa ja hyvä viini ruuan kanssa, on minun mottoni. :)
Mulla on ehkä niin, että jos on oikein hyvä punaviini ja oikein hyvä valkoinen, otan mieluummin sen valkoisen. Mutta on punkkukin hyvää, ja toisaalta pahimmat juomani viinit ovat olleet valkoisia.
Hetkonen, pitikö tämän ketjun käsitellä lapsen tekoa? Taisin vähän innostua. :oops:

Täällä kanssa yksi viinin lipittäjä :) Onneksi asun maassa, jossa viini on hyvää ja halpaa. Asutaan vielä pienessä kaupungissa, jossa tässä meidän ympärillä on n. 20 viinitilaa :)

Mrsc, jos sushin himo yltyy mahdottomaksi niin lohi vaan pakkaseen pariksi vuorokaudeksi ja sitten tekemään sushia itse. Hyvin voi syödä myös raskaana ollessa :)

Dolcetti on sulla ihana mies.

Viineistä...mä inhoon kaikkia. Oon lonkkuimmeisiä. Mut vetäsin tänään puol lasii punkkuu ja melkein huono olo tuli ku oli niin ällöö. Lähinnä huvikseni kokeilen noita keinoja. Ja haittaakaan oo...

WM mä kans ihmettelin et mitä vi**** Siis huomaatteko yhteensopivuuden tähti-sanan ja asian kanssa? :-) Mä itse en oo tunnustellut nipukoita sun muita.

MrsC kivaa, lisää viini- ja ruokaihmisiä. Me asutaan kyllä pk-seudulla mutta käydään aniharvoin ulkona syömässä, enimmäkseen kokataan kotona vaikka minkä maan ruokia. Viineistä mun lemppareita on sinisen kyltin valkoiset (usein Riesling), ja punaisista juuri ne täyteläiset. Voin kuvitella että viiniä tulee ikävä raskausaikana!

Ultrakuulumisia: hyvin oli follit kasvaneet, mutta onneksi ei näkynyt merkkejä hyperstimulaatiosta joten melko varmasti päästään siirtoon tässä kierrossa. Tänä iltana menee viimeinen Menopur ja jarru, huomeniltana irrotuspiikkinä gonapeptyl ja punktio on sitten perjantaina. Ikävä kyllä en siis saanut torstaille, päivän pidempään pitää jaksaa tätä oloa. Mutta ei sentään mennyt viikonlopun yli!
Limakalvo oli nyt niinkin paksu kuin 13mm, en siitä tietenkään muistanut kysyä. Isoimpia folleja, 17-18mm oli 6kpl, 15-16mm 3kpl ja en tiedä onko 13-14 mm tarpeeksi iso perjantaina, mutta niitä oli 9. Vielä pienempiäkin lääkäri laski runsaasti, mutta sanoi suoraan että ainakaan pienimpiä niistä hän ei tule puhkomaan. En tiedä missä raja menee, ja riippuuhan siitä mitkä noista päättävät kasvaa hyvin.

Ai niin kilpirauhasesta olitte turisseet. Suomessa sen hoito on kyllä valitettavan usein ihan retuperällä. Raskautta yrittävällä tsh pitäisi olla lähellä 1, raja-arvojen sisällä ei vielä välttämättä riitä.

Mimmu, mun mies ois varmasti niin kateellinen sulle! Se ehdottaa mulla vähintään kerran kuussa et muutetaan jonnekin viinitilalle ja vähintään kerran kahdessa päivässä et millon lähdetään Italiaan :grin

Onpas mukavaa etä täällä on näin paljon myös viiniruokaihmisiä. Makunsa tietenkin jokaisella :)

Mimmu, kuulostaa ihanalta asua viinitilojen lähellä! Sääli kun viini on niin kallista täällä.

Listeriasta sen verran, että se ei tuhoudu pakkasessa. Eviran sivuilta: "Listeria on elintarviketuotannon kannalta ongelmallinen, koska se on yleinen ympäristössä. Se pystyy kasvamaan ainakin 20 % suolapitoisuudessa ja säilyy pakastetuissa ja kuivatuissa elintarvikkeissa pitkiä aikoja, jopa useita vuosia. Elintarviketuotannon ja elintarvikkeiden säilytyksen kannalta erityisen ongelmallista on, että listeria pystyy lisääntymään jääkaappilämpötiloissa. Listeria tuhoutuu pastörointilämpötilassa (+72 celsiusastetta)." http://www.evira.fi/portal/fi/elint...kamyrkytyksia+aiheuttavia+bakteereja/listeria

Mutta jos sushia haluaa, voihan syödä (kohtuudella) kasvissushia. Mun lemppareita on itse asiassa avokado-nigirit.

Haikaranyytti, sua mietinkin tänään että mitä kuuluu :) Mrsc ja Minni taitavat olla viimeisimmät plussanneet.

Ilpurille ja kaikille muillekin kiitos punaviinivinkeistä! Nyt osaa ehkä valita vielä paremmin maistuvaa punkkua ;)

Beisla, hyvältä kuulostaa follien määrä ja koot! Jännitys tiivistyy :)

Sushista; itse olen kehitellyt päässäni versioita joita voisin tehdä ja syödä raskaanakin :D yksi lemppari on juurikin avokado :P

Itse olen myös ruokaihminen :) tykkään kasvattaa omaa ruokaa (kasvimaalla ja -huoneessa sielu lepää), kokeilla reseptejä, eri maiden ruuat kiinnostaa jne.

Haikaranyytti, millä mielellä miehes jäi, toivottavasti teillä on hyvä tilanne eikä poissaolosi aiheuta muuta pahaa mieltä ku ikävää :) miten reissussa menee?

Niin ja punaviini-ihmisiä minäkin, erittäin kuivana pidän kuoharista ja roseesta ja valkkari menee jäiden ja vissyn kanssa kesäjuomana, mutta kuivaa on oltava silti :)

Starling, oi onnea ja ihanaa vauvantuoksuista arkea! :)

Minttukarkki, tervetuloa :) oonkin seuraillut toisinaan teidän keskusteluja siellä "nuorten" ketjussa :)
Komppaan täysin muita, eli ehdottomasti kannattaa käydä pikkuhiljaa jo puhumassa omalääkärille tai muulle lääkärille tuosta yrittämisestä. Mie kävin ekan kerran toukokuun alussa omalääkärillä ja lokakuun lopussa oli eka aika lapsettomuuspolilla. Marraskuussa tehtiin tutkimuksia ja joulukuussa piti alkaa lääkitys (letrot), mutta plussasin (uskon vahvasti että osansa oli aiemminkin mainitulla aukiolotutkimuksella sekä luovuttamisella).
Tsemppiä teille kuitenkin ja toivotaan pikaista plussaa! :)

Ambriina, kiva kuulla siusta, harmi tosin ettei vieläkään ole plussaa kuulunut :( tsemppiä letrokiertoon ja toivotaan edelleen pikaista plussaa!

Ilpuri, plussatestiä pissimään sieltä! :)

Mrsc, miekin rakastan medium pihvejä ja hyvää punkkua, se on harvinaista herkkua mmm... Enää piiiitkä tovi kun seuraavan kerran saadaan nauttia niistä :D vaikka mie kyllä olin jostain lukevinani että pihvejä saisi syödä mediumina koska listeria on vaan ruokatarvikkeen päällä, eli ei olisi lihan sisällä :o nyt kun muistin tämän niin täytyykin yrittää jostain neuvolasta tai lääkäriltä kysellä asiasta, koska luotan niihin enemmin ku nettiin :P

Beisla, vaikuttaa hyvältä! :) tsemppiä punktioon, oon aivan jännityksestä jäykkänä täällä siun puolestas! :P

Julianna, tervetuloa ja pikaista plussaa!

Diabolicat, pahoittelut menkoista :(

Larissa, ei nyt mitään foorumitaukoja! :D

Minni, mikä olo/meno siellä? :)

On; nt-ultrassa tänään käyty ja viikkoja 11+6. Hyvin rauhallinen tai uninen kaveri oli :)

Tervetuloa munkin puolesta uusille :)
Mulla on suurentunut kilppari. Aina kun sitä lääkärit kokeilee niin kysyvät onko sitä tutkittu. On kyllä. Alle vuosi sitten ultrattiin ja otetiin kaikki kokeet ja oli ok. Ei sille kuulemma tartte tehdä mitään.
Kohta pääsee uuten kotiin. Sitä niin odotan. Onnesta perjantaihin ei ole pitkä matka.

WM kp25/dpo6 yk6

Hirreveesti tullu tekstiä :D

Ensinäkin starlign paaaljon onnea pienestä ihmeestä <3

Minttukarkki tervetuloa! Tosiaan ei ikä ole täällä ongelma vaan lapsettomuus kun lapsettomuus! :) täällä on paljon nuoriakin! Suosittelen myös hakeutumaan jo tutkimuksiin kun kuitenkin vuosi on se "normaali" yrittämisen raja. Pikaista plussaa :)

Beisla jännäää! :D

Nenna no yön sai nukuttua molemmat ok. Aamulla taas juostiin vessaan, että en nyt oikein tiedä mihin suuntaan tämä menee :D Aivan löysää edelleen! Hitto pelottaa huominen kotiinlähtö! Onkohan siitä oikeasti haittaa jos ottaisin yhden imodiumin tänään ja huomenna? Hui kun ootkin jo pitkällä!! Mäkin olisin jos ensimmäinen olis kestänyt!

Viineistä, itse aina inhonnut viinejä ja alkoholia muutenkin mutta yhden ainoan punkun löysin jota pystyn edes jotenkin juomaan :D

On. Täällä potkastiin uusi viikko käyntiin ripulin kourissa :D Katselin odotukseni sovellusta ja tämän viikon lopulla kaikki elimet jo kehittynyt! Hui! Vaikkakaan en ole edes varma onko siellä ketään!

Rv 6+0

Muokattu viimeksi:
Beisla, tsemppiä perjantaille! <3

Minni, toivottavasti olo pian helpottaa!

On: mun nukkumatti on taas kateissa! Heräsin tunti sitten, kun jotain lorahti. Säikähdin et menkat alkoi, mut vv:tä se vaan oli. Nyt en sitten saanut millään unta enää. Viime yönäkin heräsin jo neljältä... :( Mä tahton nukkua!!!

Muurahainen dpo 9, yk 24

Takaisin