Larissa totta, mäkin olen lukenut kokemuksia että herkät testit näyttävät raskauden huonommin kuin vähemmän herkät. Äläkä nyt säikäyttele millään foorumitauolla.
Julianna, tervetuloa! Komppaan Larissaa, eli kannattaa merkitä viimeistään nyt kalenteriin, jos et ole tehnyt sitä aiemmin, kierron alkupäivä (ensimmäinen päivä jolloin on kunnon vuotoa) sekä mahdolliset tiputtelut/tuhrut. Ovulaation tikutus voi myös olla arvokasta tietoa. Lisäksi neuvon kirjoittamaan kaikki mahdolliset kysymykset ylös paperille. Siinä tilanteessa tulee niin paljon uutta tietoa, että meinaa vähäisetkin kysymykset unohtua. Tänäänkin minun piti lääkäriä nähdessä muistaa kysyä kolme asiaa, mutta kaksihan vaan niistä muistin...
Ambriina, kiva kuulla sustakin. :) Tämä on siis teidän viimeinen letrokierto ennen inssejä? Tuleeko inssiinkin letrot mukaan? Kumpa teillä tärppäisi nyt pian eikä tarvitsisi mennä ivf:ään.
Helinäkeiju, kuulostaa tosiaan oudolta sun lääkäri. Varmasti stressilläkin voi olla vaikutusta, mutta ei se nyt mikään ehkäisykeino ole, ja tuntuu vähän syyllistävältä sanoa että johtuu vain stressistä ja siitä että muka haet liikaa tietoa. Tietenkin jotakuta foorumilla pyöriminen ja tiedonhaku voi stressata, mutta ei suinkaan kaikkia. Ei se nyt mene yks yhteen välttämättä. Sen lisäksi, jos on esimerkiksi pco niin ei se stressaamattomuus sitä korjaa.
diabolicat, taas se täti eksyi väärään paikkaan.

Ja niin sudetkin, saisivat häipyä perämetsiin pyörimään.
Minttukarkki, tervetuloa! Harmi ettei teilläkin yritys kestää, ei se lapsettomuus ikää katso. On täälläkin joitakin parinkympin alkupuolella olevia. Itse olen tosin jo kolmekymppinen. Samoja neuvoja mietin kuin muutkin, että julkiselle kannattaa soittaa hyvissä ajoin koska voi mennä sen puolikin vuotta ennen kuin saa edes ensitapaamisen. Ja sen jälkeen voi hyvin edetä askel kerrallaan; jos haluaa vain tutkimukset mutta ei hoitoja, ei ole mikään pakko ottaa enempää kuin mihin on valmis. Tietää ainakin sitten vähän mikä tilanne on.
Toivottavasti saisit sen kilpirauhasen uudelleen tutkittua. Raskautta yrittävällä pitäisi olla vielä tiukempi arvo kuin mitä muuten luetaan hyväksi.
Siitä raudasta, sulle on varmaan annettu ohje jo että ei kannata ottaa maitotuotteiden kanssa (mulle neuvottiin että kaksi tuntia ennen maitotuotteiden nauttimista tai neljä tuntia sen jälkeen) ja C-vitamiinin kanssa imeytyy parhaiten. Eli vaikka jonkin hedelmän kanssa on hyvä ottaa.
Starling, hurjasti onnea teille!
Ilpuri ja Dolcetti, minä liityn viinin ystävien kerhoon.

Snobiksi en tunnustaudu, mutta intoilijaksi ehkä kyllä. Vähävaraisuus hieman rajoittaa harrastusta, mutta ystävien kanssa jos laitetaan ruokaa, usein pöydässä on myös viiniä. Samaa mieltä olen että liian lämmin punkku maistuu yhtä ikävältä kuin liian lämmin valkkari. Vaikka sanotaan että punaviini juodaan huoneenlämpöisenä, monella on asunnossaan lämpimämpää kuin mitä huoneenlämmöksi on ajateltu tuota neuvoa annettaessa. Varttitunti jääkaapissa piristää punkun, jos kämpässä on reilusti yli 20 astetta. Ja tosiaan, useimmat viinit on tarkoitettu nautittavaksi ruuan kanssa ja myös maistuvat paremmin niin. Hyvä ruoka viinin kanssa ja hyvä viini ruuan kanssa, on minun mottoni. :)
Mulla on ehkä niin, että jos on oikein hyvä punaviini ja oikein hyvä valkoinen, otan mieluummin sen valkoisen. Mutta on punkkukin hyvää, ja toisaalta pahimmat juomani viinit ovat olleet valkoisia.
Hetkonen, pitikö tämän ketjun käsitellä lapsen tekoa? Taisin vähän innostua.