Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Minttukarkki, meillä oli mies myös alkuun tutkimuksia ja hoitoja vastaan. Nyt on yritystä takana yli 1,5 vuotta ja viimein juuri ennen joulua sain hänet suostuteltua antamaan oman näytteensä (joka oli priimaa :) ). Tammikuussa aloitettiin varsinaiset hoidot selittämättömään lapsettomuuteen ja sattumalta löydettiin ultrassa multa endometrioosi. Nyt on miehelläkin eri ääni kellossa ja hän on hommassa ihan eri tavalla mukana ettei jouduta rankempiin hoitoihin (jos se vaan on meidän panoksesta kiinni). Niin ne tilanteet muuttuu :) mutta pitkältä on tuntunut tämä taival, kun ensin sai 6 kk suostutella että jätetään ehkäisy pois ja sitten ei tärppääkään millään...

Heippa!

Ompas tullut päivän aikana viestiäjä paljon!

Julianna, tervetuloa! Toivottavasti viihdyt vain hetken kanssamme! :joyful:

Minni, voi hyvänen aika tuota teidän tautia :laughing021 voi kun nyt äkkiä vatsa rauhoittuisi!

Abriina, teillekin pikaista plussaa!

Helinäkeiju, onpas ikävästi sielä teilattu kaikki vauvapalstat! Sillon kun me oltiin yritetty puoli vuotta niin kävin gynellä ha se tosiaan määräsi ne clomit. Sanoin myös just siitä googlettelusta ja vauvapalstailusta. Se lääkäri vai tuumasi että no onhan se nyt luonnollista että haluaa ottaa asioista selvää. Itse olen myöhemmin vain todennut että välillä kun yritys likaa valtaa pään niin on ihan hyvä ottaa etäisyyttä pitämällä taukoa. Tuo teidän yritys on vielä vähän, ja ne ei tosiaan tee asialle mitään ennen kun se vuosi on täynnä (mulle clomit määräsi silloin yksityinen gyne ja mulla oli melko epäsäännöllinen kierto, 29-38 pv). Toivottavasti kuitenkin plussaat pian luomusti! Ja kesä menee aina tosi nopeesti! :) Niin ja luontaistuotteista ei varmasti haittaakaan ole. Niin ja pahoittelut menkoista

Diabolicat pahoittelut menkoista myös sulle, paska homma :sad001

Minttukarkki, tervetuloa! :) Ehdottomasti kannatta mennä tutkimuksiin, helposti kaikki on kuitenkin ok tai hoidettavissa, niin eipähän sit mieltä paina tietämättömyys. Ja Kyllä täällä on ollut "nuorillakin" ongelmia lisääntymisessä, joten eipä se iästä ole kiinni. Ja täällä kirjottelee tos monen ikäistä porukkaa :) Kun me hakauduttiin tutkimuksiin, meni siitä 5 kuukautta ekaan käytiin ja sit siitä varmaan 4 kk ekaan tutkimuskäyntiin. Mä itse itkin huutoitkua pitkään kun tajusin et pitää alkaa tutkimaan. Ja jostain syystä koin tosi vaikeena mennä. Mut nyt tutkimusten jälkeen on jotenkin tosi seesteinen olo, kun tietää miten asiat on. Se että noiden käyntien välillä oli paljon aikaa mut tapauksessa oli tosi hyvä, koska mun pää ehti käsittelemään kuvion hyvin. Kun tehtiin aukiolotutkimus, se oli mun tapauksessa hyvin kivulias,toiset ei tunne mitään. ja sit meidät laitettiin IVF jonoon, joka on meille 1 vuosi koska mun pitää kans tiputtaa painoa. Kantsii rauhassa tutkimus asiat miettiä, molempien ymmärtää mitä se vaatii kummaltakin. Ja sit taas se että jos nyt jotain sattuisi olemaan onglemana, se ei tarkoita et tiedän olis pakko mennä hoitoihin just nyt jos se ei tunnu luontevalta. Näihin ajatuksiin kasvaa pikkuhiljaa ja kantsii käsitellä asiat vaihe kerrallaan eikä ajatella sitä koko kokonaisuutta. Mut tosiaan odotus ajat on pitkiä, laittakaa asia vireille, voittehan koittaa sit siirtää aikoja kun tulee ajankohtaiseksi ja jos ei tunnut viel siltä et haluaa mennä. Ja onnea hienosta painonpudotuksesta! :rolleyes: Ja kilpparista vielä, että lapsettomuus ongelmissa ehdottomasti nää pitää tarkistaa! Koska se myös vaikuttaa raskautumiseen ei pelkästään sikiön kehitykseen. Mulla oli TSH 3,8, ylä raja oli muistaakseni 4,1 ja suunniteltiin lääkitystä, et pitäs olla alle 2,6. Tän jälkeen nää arvot sit menikin ihan sekaisin mut sun kantsii tarkastaa!!

starling, wau! Ihanaa onnea vauvasta! :Heartred

Murkku, oioioi! polttavat menkkaolot noilla dpo:lla kuulostaa huippu hienolta!!!!

Ilpuri kp31/n.31, yk 24 eikä mitään oloja:)

Ilpuri, onko sulla yleensä jotain oloja ennen menkkoja? Eli onko tämä hyvä? ;)

Murkku, oisko mojovaa kiinnittymistä siellä ;)

Täällä on ollut taas tämän päivän maha sekaisin ja pientä on/off menkka-endokipua. Särkylääkettä ei ole onneksi tarvinnut :) Veikkaan että ilman lugeja menkat ois jo täällä...

Larissa kp 28, dpo 13

Mä yhdyn myös ed että kilpparihomma kannattaa hoitaa kuntoon. Mulla on ollu jo vuosia kilpparin vajaatoiminta, se taidettiin todeta yhdessä raskaudessa ja siitä asti syöny thyroxiiniä. Nyt tovi sitten arvot testattiin ja olivat muistaakseni joku 4,4 ja pitäs olla alle 4,5. Sanoin et yritetään lisääntyä et voisko annosta nostaa niin oli heti että ilman muuta.

Täällä lipitän punaviiniä...hyite... :-)
kp 18/27-30 dpo 5

Larissa, no kun joskus on, joskus ei :D yleensä melkoista juilintaa ja ilmavaivoja. Viime päivinä ollut silloin tällöin ajoittaista juilintaa ja pariin otteeseen menkkajomoa. Ja vähän ilmavaivoja :D mut tänään nyt ei oikein mitään. Joten en minä enää tiiä! Katotaan pari päivää. huomenna nyt en testaa missään tapauksessa kun mulla o lounastreffit mun kaverin kanssa jonka kans oon puhunu tästä asiasta tosi avoimesti ja jos sattuisinkin olemaan raskaana niin en vois olla sanomatta enkä halua sanoa vielä :D

Miten monikaan ei tykkää punkusta? ! :D me ollaan mun miehen kanssa vähän sellasia viinihifistelijöitä joten punkku kyllä uppoo. Tokikaan ei huonot. Kantsii kokeilla ilmata niitä pari tuntia ennen juomista ja yrittää optimoida lämpö 16-18 asteeseen. Vaikuttaa oikeesti makuun. Ja samalla voi naposteltavaa juustoa :) rupesikin tekemään mieli punkkua. ... :D

Pahoittelut menkoista :(

Täällä dpo5. Menkkamaisia kipuja mutta uskon et ne johtuu teroista. Kokeilin äsken alakautta ja kohdun seinämät on niin turvonneet ettei sormea meinannut sisään saada :D mitäköhän sekin tarkoittaa. Mä en usko et heti tärppää uudestaan mutta toivon et terot estää ylipitkän kierron.

WM dpo5 yk6

Ilpuri, entä jos menkat ei alakaan ;) ja hyviä vinkkejä punkun kanssa :) jos täällä alkaa menkat niin haen kyllä jotain hyvää valkoviiniä! :P

Wm, mullakin on monesti kierron lopussa alakerta jotenkin turvonnut tai tiukka. Mutta tuskin sä kohtuun asti pääsit tunnustelemaan ;) toivotaan että terot toisi tärpin sinne!

Ilpuriii, koskas testaat?? :) :) ja eläs siellä yritä ruokkia mun mielikuvitusta... :D Larissa kans... :D
Muoks. Bongasinkin just, et sulla taitaa testaus siirtyä ke iltaan tai to aamuun? :)

No huomen aamulla testaan tai ainakin yritän testata. :)

Muurahainen dpo 8, yk 24

Larissa: No en ihan :D piti laittaa et emättimen seinämät :D
Odotan tätiä ensi ti tai ke. Mulla luteaalivaihe ollut yleensä 12pv :)

Wm, mie jo vähän aattelinkin että miten hitossa yllät kohtuun asti :D milloin testaat?

Murkun testiä ootellessa huomenna ;)

Mietin, että olisinko jäänyt taas foorumitauolle. Mutta en taida malttaa :D

Larissa: Luultavasti oon malttamaton ja testaan jo dpo10 eli sunnuntaina ja sit dpo 12 tiistaina.
Viimeksi plussa tuli vasta dpo 17. Mut en tiedä vaikuttiko se ettei hcg noussut normaalisti.

Viini- (ja ruoka)histelijöitä löytyy tästäkin taloudesta Ilpuri :) Snobiksi en tunnustaudu, vaikka jotkut ystävistäni minua sellaiseksi varmasti nimittävätkin. Ihan asian vierestä tämä, mutta millaisista viineistä just tällä hetkellä tykkäät? Ja nyt en muista asutteko pääkaupunkiseudulla, mutta jos asutte, niin onko sulla jotain suosikkiviiniravintolaa?

Jännitykseltäni en nyt tämän enempää kirjoita, vaan pyrin rauhoittumaan ja rauhoittamaan kehoni. Jännitys kun ei tunnu tietoisina ajatuksina, vaan kehon levottomuutena. Toivottavasti uni tulee ja pysyy. Pari vahvaa melatoniinia ajattelin popsia vaikka sitten ihan vaan plasebovaikutuksen takia.

Mies on ollut ihana kyllä. Tsemppaa ja sanoo, että voin sanoa ihan mitä vaan ja kertoa ihan mistä vaan. Veti töistä tultuaan nojatuolin keittiöön ja sanoi että "istu siinä, niin minä teen sinulle ruokaa". Kertoi myös, että on pitänyt pari päivää löysempia farkkuja ja alushousuja, eikä ole juonut mitään sitten perjantain. Huomenna punktioon siis...

Mukavaa iltaa ja keskiviikkoa kaikille piinailijoille!

Dolcetti, hei siistiä! Me asutaan pohjanmaalla aika pienessä kaupungissa joten täällä on vähän tiukassa nuo viiniravintolat, mut yks espanjalainen tapaspaikka löytyy, ja he tuovat juurikin omat viininsä maahan. Erinomainen paikka! mä kans luulen et meidän kaverit pitää meitä viinisnobeina mut en kyllä itse tunnustaudu :grin Aiemmin en tykännyt kun valkoviinistä, ja usein juomme edelleen chileläisiä, (mitä kuivempi sen parempi) mut sit oltin häämatkalla Italiassa 3 vuotta sitten ja siellä tajusin punaviinin hienouden. Lisäksi aiemmin en myöskään kuohuviinistä välittänyt, mutta nyt on sekin tullut tutuksi. Proseccoa löytyy aina kaapista nykyään. Skumpassa kans, valitaan se "erittäin kuiva". Mun yks lemppareista on sellasesa tummansinisessä pullossa, en jaksa käydä tarkistaa koko nimeä :)
Mut punaviineistä tykkään ehdottomasti eniten Italialaisista. Ripassot on mieleen. Jouluksi ostettiin vähän sellanen kalliimpi vuosikerta viini Tommasi Amarone, mut ei ollut mun makuun. Ehkä oli nimessäkin vähän hintaa mut mun mielestä ei mun suuhun tarpeeksi täyteläinen. (Voi olla että muut Tommasit on hyviä, mut tästä kyseisestä meillä oli nin suuret ennakko odotukset niin oli melko pettynyt) Ne mitkä sieltä Alkon alahyllyltä löytyy niin en tykkää niistä mistään. Liian happamia ja vetisiä mun mielestä. Aika hyvin mun makuun menee kun on sen "mehevä ja hilloinen" -otsikon alla. aika paljon kuitenkin myös kokeillaan muitakin viinimaita ja tietty välilä hutejakin tulee :)
Mitä suosikkeja sulla on? Asutteko te pk-seudulla ja jos niin suosittele jotain viiniravintolaa, koska ois tosi kiva mennä miehen kanssa sinne kun on käyntiä Helsingissä päin. Edellyttäen et mulla ei ole pullaa uunissa :)
Ihana mies sinulla, huippua et noin sua hoivaa :joyful: Tsemppiä ja hyviä munasoluja huomiseen!

Takaisin