Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Minni, ai hitto eikö imodiumia saa ottaa raskaana :O tuo on kyllä vähän hankalaa kun ei tiedä uskaltaako lääkärin määräämää lääkettä sitten ottaa :/ oisko siellä mitään länsimaista klinikkaa? Ja voi ei ripuli-hepuli :D

Mimmu, hehe hyvä fiilis yrittämisestä ei yksinään vie näemmä tarpeeksi pitkälle :D jospa se plussa meillekin joskus tulisi kun ei varsinaisesti ole muuta vikaa kuin endo ja se ei monilla edes estä raskautumista...

Nenna mies kävi apteekissa ja toi precosaa (täällä eri niminen vaikka sama lääke). Siitä googleteltiin, että on turvallinen raskaana ja apteekkarikin sanoi sitä. Juotu on ihan super paljon vettä ja jääteetä, että nesteytys kunnossa ja samoin banaania ja pientä pystyy vähän väliä syömään ja olo ei ole mikään ihan kamalan huono kunhan sais tavaran kiinteäksi :S

Larissa jep! Helppo olisi ottaa pari imodiumia ja yleensä mulla auttanut aina. Miehellä toki ei nekään auttanut tähän :S Niin se mua tosiaan pelottaa kun en tiedä miten hyvin voi luottaa kun tietenkin eri suositukset kaikkialla. Tämä paikka on pieni ja vain yksi lääkäriklinikka joten en oikein tiedä minkä tasoinen se mahtaa olla :D

Larissa toivotaan! Ei tässä muuten mitään, mutta kunhan pääsis kohtuu kunnossa ylihuomenna kotiin! :S 11h lento ei houkuta ripulissa :D

Mäkin oon kuullu että lääkkeet varmasti on tehokkaita siellä, mutta netistähän on hyvä nykyään varmistaa käykö raskaana olevalle.

Mulla eilen päinvastanen ongelma ku Minnillä ja Larissalla. Hyvä ettei itku päässy vessassa heh.

Larissalle pahoittelut negasta. Niitä on ihan perseestä kattella. Mäkin tein useamman viime kierrossa ku oli oireet ja kaikki. Sillon päätin jatkossa en kauheesti testaile. Paitsi jos oon myöhässä.

Muska kp 18/27-30 dpo 5

Ninukki, toivottavasti sun follit kasvaa hyvin perjantaihin mennessä. Mulla jomottelee ja särkee, äkkiliikkeet tuntuu ja ei ole vaikea uskoa lääkärin urheilukieltoa.

Maggie aivan, niin se olikin. Ja nyt täällä maksellaan jo himppasen kalliimpia lääkkeitä kuin clomit.

kaakao, ei tosiaan clomitkaan mitään turhia ole, mutta tärkeää saada se seurantaultra.

Helinäkeiju, varmasti onnistuu ultra yksityiselläkin jos eivät muuten anna.

Larissa, miksi ei vauvalan testit tuntuneet luotettavilta? Pahoittelut negasta, ihan tyhmää. :sad001

Minni ei kamala, toivottavasti löydätte jonkun pätevän lääkärin. Kannattaa tosiaan laittaa veden sekaan jotain, jos ei muuta niin vähän suolaa ja hunajaa (tai sokeria jos ei muuta ole) niin saa takaisin menettämiään hivenaineita.

Muska kiiviä ja luumuja kehiin jos auttais.

On. Ultraan vielä monta tuntia, jänskättää ettei vaan ole hyperstimulaatiota tulossa. Vaikka saadaanhan ne munasolut silti kerättyä, siirto vaan menisi seuraavaan kiertoon. Mutta eipä se mukavalta kuulosta muutenkaan.

Beisla, täällä olen useamman kokemuksia lukenut Vauvalan testeistä (etenikin niistä "herkistä" 10 mlU), että eivät näytä mitään kun pc:llä näkyy jo selvää haamua. Eli enempää en niitä tilaa. Toivotaan että ei ole hyperiä tiedossa sinne. Se kuulostaa ihan kamalalta olotilalta lievänäkin.... Tuu heti kertomaan mitä ultrassa näkyi! :)

Muska, joo negat on PEESTÄ ja niitä on tullut "muutama" nähtyä tässä yrityksen aikana. Mielelläni itsekin oottelisin vain menkkoja enkä testaisin, mutta lugesteronin kanssa se en onnistu. Pakko tietää onko raskaana vai voiko jättää luget pois jotta menkat pääsee alkamaan. Ja joku testihulluus iski tässä kierrossa pitkästä aikaa, kun sain letrot käyttöön niin aattelin että olisi plussan mahikset. Paskan marjat.

Täällä yritän saada taas yhtä neuleprojektia eteen päin, jotta pääsen aloittamaan uutta. Jotain ajankulua täytyy keksiä että saa ajatuksia muualle :) onneksi kevät on tulossa niin voi alkaa suunnitella kasvihuone- ja kasvimaajuttuja <3

Minni, jos haluaa varmistaa niin Suomessa Teratologinen tietopalvelu on se luotettavin lähde, jossa on ajantasaisinta ja varminta tietoa koskien eri lääkkeitä raskausaikana. http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/teratologinen-tietopalvelu/Sivut/default.aspx

Mut siis Precosaa ottaisin minäkin ihan turvallisin mielin. Muutenkin kannattaa noita maitohappobakteereja ottaa reissussa (ja muutenkin). Mä otan aina "yliannostuksen" jos on jotain vatsataudin oireita, menee nopeesti ohi. Precosalla katkastiin myös lapsen suolistotulehdus, kun oli saanu päiväkodista 2 vatsatautia kuukauden välein ni sille jäi suolistotulehdus päälle ja Precosa auttoi. :) Vivomixx yhdistettynä Precosaan tai Boulardiin on tosi tehokas. Tosin Vivomixxinkin UKK:ssa suositellaan neuvottelemaan lääkärin kanssa ennen käyttöä jos on raskaana.

Hätätilanteessa asiaa voi varmasti tiedustella myös Yliopiston Apteekista, heillä on puhelinpalvelu sekä chat avoinna 24/7. Toki, jos valmiste on muualla eri nimellä kuin Suomessa, en tiedä kuinka uskaltavat vastata, vastaavatko vaikuttavan aineen perusteella vai jättävätkö kannanoton väliin?

Ja tosiaan suomalaisessa terveydenhuollossa käyttävät Lactbase -tietokantaa. Gravbase -tietokanta näyttäis olevan raskaana olevien tietokanta (ammattilaiskäyttöön), josta voi noita lääkeaineita tarkistaa mut tosiaan en tiedä onko se yhtä yleisessä käytössä ku Lactbase tai että mitä eroja niissä käytännössä on.

on. Soittelin polille, totesivat vaan että soittele ja varaa uutta ultra-aikaa sitte ku menkat on alkaneet. Pregnylin ei pitäis vaikuttaa kierron pituuteen mutta halpistestinkin pitäisi se raskaus jo näyttää, jos raskaana olisin. Ei puhettakaan että ois raskautta testatty terveyskeskuksessa tms. Ja sanoi ettei mun varmaan kannata sitä ClearBluen digitaalista tähän tuhrata ku näyttää siltä ettei raskaus ole alkanut. Muuten hyvä mut tarkistin aamulla ja se testi meni vanhaksi tammikuussa. Eli pakko se tässä lähiaikoina on varmaan käyttää jos meinaa. Mulla siis pääosin päiväntarkka kierto ollut eli yleensä menkat alkaa sinä päivänä ku pitäiskin.

Muokattu viimeksi:
Negaa pukkaa.

Tosiaan meillä on päiväkodissa nyt kolme viikkoa ollu tarjolla ripulia, oksennustautia, kuumetautia ja influenssaa. Viime viikolla soitettiin että lapses on ripuloinu vesiripulia kaksi kertaa, tulepa hakemaan pois ja pidä kotona loppuviikko. Hain päiväkotiin mennessä neidille homeopaattisia sekä pre- ja probiootteja sisältävän valmisteen (sellaisen imeskeltävän, koska tällä hetkellä en saisi Vivomixxiä jemmattua mitenkään neidin ruokaan että söisi, ylipäätään mitään ei saa jemmattua vaan ne pitää saada "myytyä") ja annoin ensimmäisen "vitamian" jo heti päiväkodin pihassa torstaina. Ei olla ripulia nähty tähän päivään mennessä kotosalla. Eli joko sillä oli ripuli, johon mun ensiapu tepsi, tai sit se oli lievä ruokamyrkytys kun valitteli keskiviikkoillalla, että kauramaito oli pahaa (juotuaan). Tai sit se oli reaktio edellisen viikonlopun vyöhyketerapiaan (suolisto-oireinen allergia ja suoliston heijastepisteet olivat kipeimmät). Mut enivei pääasia ettei lapsi ollut sen enempää kipeä, oli se sitten sitä tarttuvaa ripulia tai ei. :) Ja tosiaan pienin paha tarjokkaista.

Onni on paras ystävä. :love7 Neidin paras ystävä on yhteisestä harrastuksesta (jossa tutustuivat kesällä) ollut 2 viikkoa pois ja sillä oli meidän neitiä niiiiin kova ikävä että halusi eilen soittaa meille. :love7 Ja niin kova ikävä, ettei jaksa odottaa viikonlopun treenejä, vaan mennään jo huomenna heille leikkimään. :love7 Neidillä on siis kaksi bestistä, toinen on samanikäinen päiväkodissa (jää pian pois päikystä ku perheeseen tulee vauva mut ollaan jo tutustuttu vanhempiin ettei ystävyys sen takia katkea) ja sit tää toinen harrastuksista tullu bestis, joka on 1,5-vuotta vanhempi.

Niin joo tosiaan mitä muutkin yllä sanoivat, Minni koita just jotain palautusjuttuja, elektrolyyttejä tms. koska jos juo vaan pelkkää vettä ni menee elimistön elektrolyyttitasapaino helposti sekaisin, varsinkin tuollaisessa erikoistilanteessa.

Liitteet

• 1454406874786.jpg
    1454406874786.jpg
    27.7 KB · Katsottu: 192
Muokattu viimeksi:
Hei!
Meillä on yritystä takana jo lähes 2vuotta. Nyt uskaltauduimme hakeutua perhesuunnitteluneuvolaan selvittämään tilannetta. 10.3 on ensimmäinen lääkärin tapaaminen. Lähetteet verikokeisiin yms saimme jo sairaanhoitajan vastaanotolta. Osaisiko joku kertoa miten siihen kannattaisi/voisi valmistautua? Mitä kannattaisi tietää jo tässä vaiheessa?
Yk21 kp23/28
Onnea plussanneille!
Aiemmin sitä kuvitteli että raskautuminen olisi niin helppoa, todellisuus kyllä avannut silmät.

Diabolicat, aika jännä että olivat polilla noin varmoja että et ole raskaana, kun ei testissä nyt näy. :O Kyllähän joillakin kestää pidempään ennen kuin testissä näkyy mitään. Monillahan saattaa olla menkat päiviä tai viikon myöhässä ennen kuin haamun saa testiin.

Julianna, tervetuloa mukaan ja toivottavasti visiittisi on lyhyt ja pääset plussaamaan. <3 Onko sun kierto säännöllinen? Oletko testannut ovista? Noista asioista ainakin kysyvät eli jos et ole ovulaatiotestejä tehnyt niin kannattaa testata ne. Sulta otetaan varmaan nyt ihan peruslabrat? Lapsettomuuspuolen käynnin jälkeen saat lähetteen hormoni-labroihin, jotka täytyy ottaa tietyissä kierron vaiheissa. Miehen täytyy varmaan myös antaa spermanäyte, jotta voidaan sulkea sen vaikutus pois. Ensin tutkitaan, että onko sun kierto normaali ja ovuloitko. Aukiolotutkimus saatetaan myös tehdä (eli onko munanjohtimet auki). Tsemppiä! Ja jos on kysymyksiä niin täällä on tietävää porukkaa, sillä ollaan nämä polut kuljettu läpi :)

Kiitos infopläjäyksestä diabolicat!
Toivottavasti huomenna lähtisi helpottamaan! Ja joo ollaan juotu kaikkea mahdollista mitä lähikaupasta löytyi mm. Jääteetä ja urheilujuomaa. Mies käy juosten välillä kaupassa täyttämässä kaappia, että ehtii taas vessaan :/ voi raukka! Saatiin ainakin syötyä sipsejä ja jogurtteja niin olokin koheni. Vessassakäynti väli on pidentynyt vaikka tavaran koostumus ei ole muuttunut :( Anteeksi kun täällä kertoilen vaan ripulista :D

Juliannalle tervetuloa tänne ja luulen että tämä palsta on juuri oikea sinulle! Pikaista plussaa :)

Minni, mä luulen että apteekissa myydään varmaan ihan siihen tarkoitettuja elektrolyyttijauheita tms. Muistelen lapselle ostaneeni kun kärsi enteroviruksesta (ei tosin suostunut sitä banaaninmakuista syömään). Kissoille ja koirille meillä on aina elektrolyyttipakkaus kaapissa, aina jos joku on kipee tms. ni sitä vesikuppiin. Ja jos pitää ns. juottaa tietty määrä vuorokaudessa, ni se on aina elektrolyyteillä terästettyä vettä.

Pitää huomenna yrittää päästä pidemmälle. Tänään ei ole ollut mitään mahista kun juosta lähikauppaan kerätä ostokset ja heittää rahat tiskiin :D ollaan menetetty rahaa tänään jonkin verran kun ei olla odotettu vaihtorahoja haha :D onneksi on halpaa!

Hei Julianna ja tervetuloa munki puolesta. Joo lapsenteko ei tosiaankaan oo kaikkille helppoa ja voi myös vaihdella samalla ihmisellä. Exän kans "tehtiin" ensimmäistä reilun vuoden ja kaks seuraavaa tuli sormia näpäyttämällä. Ja nyt uuden miehen kans tuntuu kestävän. Ja ikä painaa mulla päälle. Minkä ikäinen sinä oot?

Hei kaikille! Täällä oli kyselty perään kun en juhannuksen jälkeen oo kirjoitellut. Olen siis seurannut ketjua pieniä taukoja lukuunottamatta. Itselle saan tästä vertaistukea kun luen vaan teidän muiden matkoja, jotenkin oma aika nyt riitä aktiiviseen kommentointiin.

Täällä edelleen yritys päällä, kolmas letro kierto menossa ja sen jälkeen inssit ja ivf jos ei nyt tuota tulosta. Viime kierrot menny jotenki masistellen, tuntuu että menee elämä ohi kun elää vaan tälle asialle. Mut jospa kevät ja aurinko tois tullessaan lisää voimia tälle matkalle.

Onnea niille ketkä on plussan saanut ja tsemiä yrittäjille! ❤

-Ambriina

No niin puhelu tuli ja eihän sieltä clomeja annettu,vuosi pitää olla yritystä takana ja tutkimuksiinkaan ei päästä kuin elokuussa vasta saan uudestaan soitella... nyt vaan pitää olla stressaamatta ja ehdoton kielto käydä missään vauvapalstoilla yms googletella mitään,tai ajatella asiaa. Kuulemma luultavasti vaan stressaan. Sitten saan soittaa ja pyytää teroja jos kierto venyy yli kp 40. ja niillä mennään elokuuhun. että näin...

Kysyin vielä että mitä siellä näkyi silloin syyskuun ultrassa niin oli ollut useita 10-11mm rakkuloita molemmilla puolilla sekä 5.4mm limakalvo. Ei viitteitä endosta tai kystiä. (mielestäni lääkäri silloin puhui jotain monirakkulaisista munasarjoista mutta pyörsi puheensa kun kysyin tarkemmin häneltä sillä käynnillä,siksi nyt halusin kuulla mitä hän oli siltä käynniltä kirjoittanut).
Luontaistuotteista kun kysyin niin ei niitäkään suositellut kuin odottavan äidin vitamiinilisää,jotta saa foolihappoa ja d-vitamiinia. muita ei kuulemma missään nimessä kannata googlailla kun kysyin vehnänalkio öljystä yms.. ilmeisesti etten vaan stressaa.

Turhauttaa jotenkin että niin kauan pitäisi odotella jos mitään ei tapahdu, kun pitkät kierrot selvästi ei ole tasaantunut tässäkään ajassa, ja jotain häikkää kun ovulaation sain viimeksikin kiinni kaksi kertaa 2vk välein samassa kierrossa. :sad001
No tässä terokierrossa olen kyllä aidosti ollut stressaamatta ja ajattelematta koko asiaa ja vähentänyt sokerit pois yms...

Eli larissa kun kysyit että miksi luulen etten saa clomeja niin siksi niin arvelinkin kun tämä lääkäri täällä on jotenkin niin vastahakoinen tutkimaan ja määräämään mitään.

Helinäkeiju, pahoittelut huonoista uutisista :/ En tajunnut, että teillä on yritystä alle vuosi. Sillon ei kyllä hoitoja aloiteta :( toivotaan että pääsisitte ihan luomuna plussaamaan! Tietty jos ette jaksa kesän yli odottaa niin yksityiselle kannattaa marssia, jos kerta on vielä epäily pco:stakin. Jotenkin kyllä tosi tökerön oloinen lääkäri.. Eikö sulla ole omakannassa tietoa, että mitä siellä aiemmassa ultrassa on näkyny?

Kiva kuulla susta Ambriina! Mutta harmi ettei ole plussaa tullut :( Ihan kuin olisit mun fiiliksiä kuvaillut. Tuntuu että muu elämä valuu ohi lapsettomuuden takia. Ja mun tapauksessa endo tekee sellaisen olon, että kello tikittää eli jos kesään mennessä ei plussaa tule letroilla niin pitää päättää että lähdetäänkö ivf hommiin vai aletaanko hoitamaan endoa. Elämässä ei välillä tunnu olevan muuta kuin lapsettomuus ja endo...

yritin etsiä omakannasta mutten löytänyt .. joo yritystä on takana nyt heinäkuuta asti. Pitää siis olla stressaamatta. Tunnen tuon lääkärin itse myös muualta ja hän on minustakin todella tökerö.. mutta onkos tuo joku mamavita hyvä,josta saa foolihapot ja muut vitskut tarpeeksi hyvin?
ja miten tuo minun limakalvo,5.4mm onko se ohut? nimittäin aion luultavasti uhmata ja syödä silti vehnänalkio öljyä tai jtn joka paksuntais jos on ohut :grin

Helinäkeiju, mihin aikaan kierrosta tuo limis on? Ovulaation ajalle se on ohut. Vehnänalkioöljystä ei voi mitään haittaakaan olla, joten varmasti voi sen verran "uhmata" ;) ja osta Hankintatukun Neo-e merkkistä öljyä, se ei maistu pahalle :) varmasti joku ton tyyppinen mama monivitamiini ajaa asiansa :)

Takaisin