Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Larissa, voihan nuo olla oireita raskaudestakin mutta mä oon ainakun huomannu et kun luen jonkun jostain oireesta mitä mulla ei ole ennen ollut se tulee viimeistään seuraavassa kierrosta :grin kummallinen alitajunta! Mut toivottavasti sun paha olo ois kuitenkin osoitus et mukana on kyytiläinen! :joyful:

diabolicat, pahoittelut negasta :sad001

Helinäkeiju, mulle määrättiin 1,5 vuotta sit clomit. Iskivät reseptin kouraan ja sano et katellaan neljän kierron päästä jos ei oo tärpänny :grin en tajunnut miten isosta jutusta oli kyse ennenkun ekasta kierrosta sain tosi voimakkaat oireet joten otin asiasta selvää ja kun tajusin et kyse on voimakkaast ahedelmöityslääkkeestä soitin toisella gynelle ja sit päätin että en syö nitä enää koska mulle ei määrätty niitä ultria. Monikko raskaus on vissiin ihan oikeesti mahdollinen, itse en sitä nyt ensisijaisesti toivo. ja jos joskus clomeihin turvaudun niin sit kyllä haluun ne väliultrat, varmuden vuoksi . Toki jos kaksikin olisi kiinni tarttunut, ottaisin heidät avosylein vastaan :) niin ja clomioireet (mitkä siis on ihan odotettavissa) jatkuivat varmaan sen yhden kierron jälkeen 3-4 kiertoa. Mun mieolestä clomit on ok kun potilaalle selvitetään sen tarkoitus ja ainakin jossain määrin seurataan munasolujen kehitystä.

Beisla, täällä jännätään myös sun ultraa!

Ihan hullun väsyttävä päivä takana! Menkkajomot hävis päivällä nopeeta, nyt illalla ollut perus kohtujomottelua mikä ei menkoilta tuntunut. Edelleen odotellaan. Mä en oo viime aikoina saanu illalla oikein hyvin unta, en tiiä et onko jotenkin unirytmi sekaisin vai et johtuuko tää niistä kilpparilääkkeistä. :sad001

Ilpuri joo olisipa raskausoireita :D mutta luultavasti vaan psykosomaattista, kun raskautta toivoo :D ja sinne saa jäädä ne menkat tulematta, jotta pääset pissimään plussan tikkuun ;) mutta kurjaa jos olet nukkunut huonosti :( täällä on vähän samaa ja herään joka yö klo 4-5 outoon oloon.

Beisla, vau mikä limis :) toivotaan että se olisi vaan hyvä pohja pikku alkiolle :) eivät kommentoineet mitenkään limiksen paksuutta?

Ilpuri onpa kurjaa, toivottavasti uni tulisi paremmin pian. Unettomuus on tosi raskasta pitkän päälle.

Larissa, lääkäri ei kommentoinut muuta kuin jotain tyyliin "hyvän näköinen limakalvo" enkä sitten tajunnut sen paksuutta kuin vasta myöhemmin kun luin papereita. Täytyy kysyä huomenna, jos se on tuosta kovasti paksuuntunut. Mulla oli tosiaan ekassa ultrassa eri lääkäri kuin millä ollaan aiemmin käyty, kun oma lääkäri oli poissa sinä päivänä. Huomenna taas tutun tyypin luo.

Beisla, ei mitään asiaan kuulumatonta oo ilmenny, jomottelee iltasin, ei muuta :) ootko sä huomannu mitään? Itse pistäminenkään ei oo aiheuttanu ongelmaa :) huomenna sieltä taas hyviä kuulumisia ultrasta, onneksi on teidän muiden käänteet mitä odottaa tässä välissä ku oma ultra on vasta pe :D

Ne clomit makso muuten aika paljon enemmän ku letrot, joku 70€ paketti, jossa on 20 kpl. Mut mitäpä ei pikkuisesta maksais. :) Ja mähän kysyin sillon letroja mutta nuo clomit oli klinikalla tutumpi lääke ni ensisijaisesti antoivat sen. Jos ei ois parissa kierrossa tehonnu ni ois vaihettu.

Siellä jenkkiketjussahan oli paljon niitä jotka oli syöneet ensin usean kierron clomeja ja kun vaihtoivat femaraan (letron rinnakkaislääke) niin oli pian tärpännyt. Mulla kokemusta kahdesta clomikierrosta, molemmat ultrattiin ja isoja folleja oli 2-3 molemmilla kerroilla. Oireet oli silloin rajummat ku nyt letroilla.
Ja nyt saa korjata kuka osaa paremmin selittää mutta clomit on ns. Antagonisti eli tukkii sen reseptorin mihin estrogeeni menisi. Ja letro taas estää estrogeenin esiasteen muuttumisen estrogeeniksi. Näin mä olen asian ymmärtänyt, mutta tosiaan jos joku osaa selittää oikeammin niin en pahastu :)

Kiitos taas teille infosta,jos tänään sattuu nin että saan ne clomit niin pyydän kyllä ultraa,sitten en tiedä mitä teen jos en sitä saa (varmaan yksityiselläkin voi käydä ultraamassa?) haluan ainakin että ensimmäisellä kerralla ultrataan, mikä tilanne. Nyt kylläkin luulen etten niitä saa. Pitää kysyä myös letrojen mahdollisuutta, mieluusti lähtisin miedommalla liikkeelle,kun tuntuu että jo e- pillerit sai elimistön näin sekaisin.
Tosin terojen jälkeen, jotka lopetin la tuli tosi pientä tuhrua eiliseen,mutta nyt sekin loppui eilen kun seinään, yöllä oli jäätävä alaselkä kipu!!! ja nyt odottelen josko se vuoto sieltä sit alkais pian.
Paljon tsemppiä ja plussatuulta teille kaikille,jänniä tilanteita menossa :rolleyes:

Helinäkeiju, miksi luulet että et saa clomeja?

Täällä testattu parit negat taas tälle aamua eli huomenna en enää lugeja laita. Perjantaina sitten luultavasti alkaa menkat. Varalta teen pc:n torstaina (dpo 15), mutta eiköhän tämä letro-kierto ollut tässä.

Pitääpä laittaa "kiinan pc:t" tilaukseen seuraavaa kiertoa varten, kun ei noi vauvalan testit tunnu luotettavilta.

Larissa kp 28, dpo 13, letro-kierto 1

Muokattu viimeksi:
Larissa pahoittelut negasta :( saisko kuitenki kuvaa?

Mannikka, en jaksa kuvata valkoisia negoja :grin Jos torstaina testiin ilmestyy ihmeen kaupalla jotain niin sitten saatte kuvaa :)

Minni: saa tuulettaa!
Mrsc: jee sullaki 3+! Ei oo kuule mitään hätää!

Muurahainen; kovasti kyllä kuulostat raskaana olevalta :D

Jellis: +++

Larissa: myöhästyneet synttärit!
Ja pahoittelut negasta.

Jennie: pahoittelut menkoista!

WM: kuulostaa oikein kivalle asunnolle ja tuo että pääset kylälle :D ja nyt kaikki koti konstit plussaan!!!

Niemja: onnea yritykseen ja toi päähajoo vaihe voi hyvällä tuurilla kestää sinne 5 v asti :D mutta onneksi välillä on lepposampaa :D

Diabolicat: no Ompas sattunut! Ja nuo sudet alkaa olla pelottavia kun eivät pysy enää metsässä.

Beisla, Ninnuki ym.... jotka jännätte munasolujanne ni tsemppiä! Kuulosta jännälle! !!

Larissa voi perseensuti :( pahoittelut!

On. Noniiin! Tokavika lomapäivä ja tänne rantautu ripuli molemmille! Molemmat maataan sängyssä ja juostaan vessaan vuorotellen :S helvettiä! En tiedä mitä tehdään jos tämä ei helpotu ylihuomis aamuun mennessä kun pitäisi kotiin suunnata :D

Larissa, pahoittelut negasta :( enskierto olkoon teidän, kun alotat lugetki ajoissa!❤ :)

Beisla, upea paksu limis! Toivottavasti ajaa asiansa täydellisesti ja pikkunen pääsee kiinnittymään kovasti sinne! :)

Ilpuri, noi uniongelmat on todella raskaita! Toivottavasti pian alkaisi uni maittaa eikä enää kiusaisi siuta :)
T. yks joka on nukkunut viikon putkeen hyvin viimeks 10 vuotta sitten...

Minni, kutsukaa ihmeessä lääkäri! Jos kyseessä on ruokamyrkytys, lääkäri antaa pari piikkiä persuuksiin ja kertoo parhaat vinkit palautusjuomiin yms. (tai ainakin toisella mantereella toimittiin näin). Jos on hyvä matkavakuutus, niin sen pitäisi kattaa hotelliin kutsuttu lääkäri, monesti turistipaikoissa on tällänen palvelu että respasta soittavat lääkärin paikalle :) tsemppiä, toivottavasti ei tuu aivan mahdoton kotimatka!

Minni, voi perse! Ei varmaan ole imodiumia mukana..? Soittakaa ihmeessä lääkärille, eihän tosta mitään tule jos kummallakin on sama tauti :/ onneksi vatsataudit menee yleensä nopeasti ohi, mutta inhottavaa silti :(

Nenna, juu positiivisena pitää jäädä oottamaan uutta kiertoa. Ei niinkään negat ärsytä vaan se, että annoin itselleni pitkästä aikaa luvan toivoa ihmettä. No, uusi kierto sujuu paremmin, kun on luget heti käytössä ja miehellä ei satu päivystysvuoro oviksen aikaan. ;)

No voi ripsa sentään Minni! Thaimaassa lääkäreillä on hyvät lääkkeet turistien ripuliin. lääkäriin vaan jos ei ala helpottamaan.

Pahoittelut Larissa! Mulla on koko ajan teidän yrittämisestä niin hyvä fiilis, ääh se plussa nyt vaan puuttuu!

Jep varmaan huomenna jos ei mene ohi niin pitää tehdä jotain! Nyt ei tuu onneks kun toisesta päästä ja olo on muuten ihan ok. Voiko luottaa siihen, että lääkkeet mitä lääkäri antais käy varmasti raskaana olevalle jos hän niin sanoo? Imodiumia on mukana mutta luettiin netistä niin sitäkään ei suositella raskaana :S Miehellä kokemusta näistä kaukomaista, että sai lääkkeitä jotka ei ollenkaan ollut who:n suosittelemia kun selvitti mitä ne oli.
Vielä tää on ihan hauskaa kun molemmat sairastaa ja naureskellaan sängyssä vierekkäin (tai minä hepuloin ennemminkin :D) ripuli ja hepuli ei ole kyllä hyvä yhdistelmä :D

Minni, miekin huomasin jo kättelyssä ettei imodiumia saa raskaana ollessa ottaa, lukee selkeesti paketissa ja mie aloin itkemään kun otti niin päähän... Kannattaa tänään jo käydä apteekissa (jos vaan mahdollista) kysymässä sellasia no öö palautusjuomia, mitkä on ripuliin/ruokamyrkytykseen tarkotettuja. Siellä kyllä varmaan apteekkihenkilökunta tietää mitä tarkotatte ja varmasti osaavat valita sellasen vaihtoehdon joka sopii raskaanaolevalle. Niissä juomissa on yleensä eri kivennäisaineita, hivenaineita ja vitamiineja jotka palauttaa nestehukasta (muistakaa juoda aivan törkeesti vettä, sekin auttaa!). Voi ehkä myös apteekista kysyä mitä lääkkeitä lääkärit käyttää ja sopiiko ne raskaanaolevalle? Mut ainki ne auttaa :)

Takaisin