Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Täytynee itsekin taas testipuuhiin ryhtyä ensi viikolla: nyt kp 10 ja selvästi ovis lähestymään päin ;) Itse olen käyttänyt nyt pelkästään pregcheckin liuskoja. Testauksia aloitellessa "varmistelin" digilläkin. Hyvin ovat pelkät liuskatkin toimineet, viivan tummuessa testaan aamulla ja illalla. Parissa kierrossa ei plussa ole jäänyt kiinni, ne ovatkin olleet ilmeisesti anovulatorisia jo pituutensa (+35 pvä) vuoksi. Tämä kiertohan menee jälleen luomusti minun influenssan vuoksi. Toiveet eivät ole korkealla.

Hileinen kp 10 yk 17

Taidan aloittaa huom. Vaikuttaako paha flunssa ja antibioottikuuri ovikseen?

Liuskoja tilasin.

Yk 8

Muska, minulla inssi siirrettiin tämän taudin vuoksi. Kuulemma voi vaikuttaa kypsyvän munasolun laatuun.. ja jos olisi tarttunut mieheen, olisi siittiöt voineet kärsiä. Näin siis meitä ohjeistettiin. Kai me talletellaan silti oviksen tietämillä, vaikka vaan huvin vuoksi..

Muska, käsittääkseni flunssa voi myös siirtää ovista..

Oisko kellään tarvetta o-liuskatesteille?
Voi laittaa vaikka yksityisviestiä jos kiinnostaa :)

Miulla ois ylimääräsenä kun posti lakkoili kun ne tilasin joten jouduin hakemaan kaupasta paketin ja noi jäi kokonaan käyttämättä kun tulikin "mahdoton" plussa..
R-liuskatestejä myös löytyy jos kiinnostaa :)

Hileinen, mukava kuulla että ovis lähestyy mutta harmi että jää inssi tekemättä sun influenssan vuoksi :/ voi sitä silti varovasti toivoa luomu ihmettä ;)

Muska, jos on kipeänä niin ovis saattaa viivästyä.

Nenna, oot kyllä niin symppis kun pistät testit jakoon :)

Napaa: että on hyvä olo kun pääsin pitkästä aikaa salille :) ja mulla on vapaata tämä ja huominen <3 luge-varastot on taas täytetty niin pääsee huomenna aloittamaan verikokeen jälkeen :)

Larissa kp 19, dpo 4-5

Mulla alkaa nyt jo tauti väistyyn mut pari päivää vielä lääkekuuria. Mies kans sairaana. Me ollaan talleteltu joka kierrossa paljon mut saas nyt nähä jaksaako mies jos sillä tauti vielä jatkuu...

Pahoittelut Beisla kp 1:stä :( Tsemppiä kuitenkin tulevaan ivf kiertoon. Voikun se toisi teille plussan.

Murkulla ovis+ ja hyvin hyödynnettykin :)

Muska, mä testasin kerran päivässä illalla. Aloitin tosi ajoissa (kp 7), kun oviskin tulee niin ajoissa.

Hei tietääkö teistä kukaan ketään, joka on tullut raskaaksi inssistä? Kun mä en tiedä ketään palstailijaa, jolla se olisi auttanut ja mietin onko niihin mitään järkeä lähteä.

Mimmu: en nyt muista, että kukaan olisi kertonut inssistä tärpänneen. Toisessa ketjussa yhden inssi oli peruuntunut, mutta silti oli tärpännyt (ekasta letrokierrosta kuten toisella tässä ketjussa). Onko teillä todettu miehen siittiöissä jotain vikaa? Siinä tapauksessa inseminaatiosta voi olla lisähyötyä, mutta jos vika on muualla tai pelkästään sattumasta kiinni, niin ei inssillä lisähyötyä saa.

Mimmu, mie muistan yhden (en muista nimimerkkiä) tuolta Raskaaksi 2015 -ketjusta. Kyseessä oli naispari ja muutaman inssin jälkeen tuli tärppi. Mukana saattoi olla myös clomit/letrot. Jos miehen simpat on priimaa niin inssi ei lisää onnistumisen mahiksia (näin meille sanottiin ja siksi seuraava siirto on ivf). Mutta jos simpoissa on häikkää niin inssi voi parantaa mahiksia kun saadaan "pestyä" parhaat uimarit käyttöön.

Muoks. Dolcetti olikin jo ehtinyt ensin :)

En mäkään pysty sanomaan ketään inssillä onnistujaa. Mutta kai niillä joku kun niitä kerran yritetään. Käsittääkseni heikommalla spermalla se voi just auttaa, mutta muuten ei luomua enempää. Meillekin lääkäri sanoi ettei sitä aleta kokeillakaan vaan suoraan ivf jos/kun letrot ei auta..

Kiitos kannustuksista, tänään on ollu ihan hirveä päivä. Oon vaa raivonnu miehellekin että kannattais ottaa ero ja vaihtaa hedelmällisenpään naiseen niin saisi vihdoin sen haluamansa perheen..minusta sitä ei tule. Hiphei.

Voi jellis <3 voimia sinne sulle sekä miehelle. Toki oli varmaan menkat kova pettymys ekan letro-kuurin jälkeen. Mutta hankit nyt ne luget avuksi niin sillä kombolla jos olisi taikaa! Mie kans Itkeskelin miehelle tätä viallisuuttani viime viikolla niin ihanasti tuo jaksaa tsempata "kyllä ME vielä onnistutaan!" :')

Nenna, mullakaan ei onneksi ole omakohtaista kokemusta. Tai sit mä en vaan muista. Mut huomaa esim. siitä, että vaikka tykkäänkin meidän neuvolaterveydenhoitajasta, hän ei suosittele perhepetiä vaan suositteli siitä luopumista (emme siis säännönmukaisesti nuku perhepedissä mutta aina välillä). Sen sijaan juur viime viikolla kun olimme eräässä toisessa neuvolassa käymässä, siellä neuvolaterveydenhoitajat suorastaan kannustivat perhepetiin tulevia vanhempia, varsinkin jos vauva on tempperamenttinen ja nupit kaakkoon samantein, eli jos vauva on kärsimätön ja vaatii ruokaa heti herätessään. Tähän on helpompi vastata perhepedistä.

PS. Mies oli viihteellä...koska tulin just kotiin ja lapsi nukkui istuimessa, ehdotin että voin heittää miehen kaupunkiin ni ei tarvii jättää omaa autoaan sinne. No miten tämä palkitaan? Isäntä oksensi mun vaatekaappiini aamulla. Tai siis oksensi vauhdista ja osumaa sai mm. mun hääiltamekkoni, jonka pääväri on valkoinen ja on pesulapestävä... mulla vähän palo päreet siinä vaiheessa ku tajusin että oksennusta ei ollut vain vessa lattialla/matolla ja makkarissa/olohuoneen lattialla vaan myös mun kaapissani... isäntä ei siis ees oksenna kovin usein, hyvä jos kerran viidessä vuodessa. Nimimerkillä mykkäkoulu. Ja aamulla otin hirvenlihaa sulamaan tohon pakastearkun päälle. Olkkarissa ihmettelin rähähdystä. Syykin selvisi kun hetken päästä menin keittiöön. Kissa oli pudottanut lihan lattialle ja koira oli puolet ehtiny jo vetäsemään kitusiin. Nimimerkillä joku ei saa tänään iltapalaa.

Muokattu viimeksi:
Mimmu, en tiedä onko kukaan täällä kertonut että olis inssistä tärpännyt, mutta mun sukulainen on tällä hetkellä raskaana ja tais olla toinen tai kolmas inssi.
Niin ja tosiaan larissa sanokin niin oliko mira raskaaksi 2015 ryhmästä inssillä.

Mulla on käsitys, että inssillä saatais tosiaan parannettua siittiöiden laatua ku pestään ne "huonot" pois ja ku sperma tuikataan jo valmiiksi oikeaan paikkaan, munasolun kohtaaminen ois varmempaa kuin tavallista tietä, jolloin siittiöillä on pidempi matka ja suurempi riski uida väärään paikkaan. Tosiaan luin kans jostain että inssin onnistumisprosentti on jossain 10 % hujakoilla.

Sitten tietysti pitäisin näissä hoito- ja lääkeasioissa mielessä senkin, ettei yksittäisille kokemuksille ja kertomuksille kannata välttämättä antaa niin paljon painoarvoa, vaan selvittää mitä tilastot ja tutkimukset kertovat. Ja muistaa sekin, että sattumalla on näissä asioissa valtava merkitys, myös IVF:ssä, vaikka siinä sattuman osuus pyritään minimoimaan. Munkin lääkäri sanoi, että jos minulla olisi tärpännyt letroilla, niin hänellä olisi ollut kiusaus ajatella ja sanoa, että se johtui nimenomaan letroista. Mutta koska ovuloin luomustikin, niin kyseessä olisi voinut olla letron vaikutus tai sitten olisin voinut tulla raskaaksi ilmankin.

Dolcetti, viisaita sanoja jälkeen! Raskautuminen on monen asian summa. Omalla kohdallani sanoisin kuitenkin, että jos nyt yli 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen plussa tulisi letro-kierrosta niin joku seikka olisi saatu korjattua. Ovuloin kuitenkin luomuna ja miehen tavara on kunnossa, mutta jotenkin tuo endo luultavasti on pistänyt kapuloita rattaisiin.

No vaan mietin, kun meidän mahdollisuudet per kierto on 1-2% luokkaa niin onhan inssissä sitten jo paljon suuremmat. Mutta en tosiaan ole koskaan kuullut, että joku olisi inssillä raskaaksi tullut.

Takaisin