Nenna, mullakaan ei onneksi ole omakohtaista kokemusta. Tai sit mä en vaan muista. Mut huomaa esim. siitä, että vaikka tykkäänkin meidän neuvolaterveydenhoitajasta, hän ei suosittele perhepetiä vaan suositteli siitä luopumista (emme siis säännönmukaisesti nuku perhepedissä mutta aina välillä). Sen sijaan juur viime viikolla kun olimme eräässä toisessa neuvolassa käymässä, siellä neuvolaterveydenhoitajat suorastaan kannustivat perhepetiin tulevia vanhempia, varsinkin jos vauva on tempperamenttinen ja nupit kaakkoon samantein, eli jos vauva on kärsimätön ja vaatii ruokaa heti herätessään. Tähän on helpompi vastata perhepedistä.
PS. Mies oli viihteellä...koska tulin just kotiin ja lapsi nukkui istuimessa, ehdotin että voin heittää miehen kaupunkiin ni ei tarvii jättää omaa autoaan sinne. No miten tämä palkitaan? Isäntä oksensi mun vaatekaappiini aamulla. Tai siis oksensi vauhdista ja osumaa sai mm. mun hääiltamekkoni, jonka pääväri on valkoinen ja on pesulapestävä... mulla vähän palo päreet siinä vaiheessa ku tajusin että oksennusta ei ollut vain vessa lattialla/matolla ja makkarissa/olohuoneen lattialla vaan myös mun kaapissani... isäntä ei siis ees oksenna kovin usein, hyvä jos kerran viidessä vuodessa. Nimimerkillä mykkäkoulu. Ja aamulla otin hirvenlihaa sulamaan tohon pakastearkun päälle. Olkkarissa ihmettelin rähähdystä. Syykin selvisi kun hetken päästä menin keittiöön. Kissa oli pudottanut lihan lattialle ja koira oli puolet ehtiny jo vetäsemään kitusiin. Nimimerkillä joku ei saa tänään iltapalaa.