Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Larissa, hyvä että löytyi syy. Olit diagnosoinut ittes ihan oikein. Pitäiskö harkita lääkärin tai ennustajan ammattia? ;) Nyt kun töidenkin kanssa käy miten käy. Pahoittelut siitä. Mutta asioilla on tapana järjestyä, joten eiköhän tuleva raskaus tai uusi käänne työmarkkinoilla yllätä sinut iloisesti. Ihanat folliuutiset joka tapauksessa.

Murkku, harmi jos kuppi on tuottanu kipuja mut hyvä jos nyt homma hanskassa! Se on niin kätevä. Ja kasa testejä, eiköhän johonkin niistä saada herkulliset kaks punaista viivaa!?

Hileinen, suuret pahoittelut kp1:sestä. :( Ihan kökköä... Uuteen kiertoon suurempi plussapuhuri!!

Tohon kysymykseen, että miks miehet ei halua antaa näytettä ni meillä oli vähän sama tilanne kuin Larissalla eli mies laahas vähän jälkijunassa tän yrittämisen suhteen eikä ollu niin innostunut varsinkaan hoidoista. Koko lasten hankinta olis sille vielä vähän hamassa tulevaisuudessa vielä vuosi pari sitten. Musta löyty vikaa ja halusin ainakin omalta osaltani selvittää ongelmaa lisää. Sain suostuteltua sillä, että muuten munkin tutkimukset junnaa paikallaan jos ei suostu. Sit lopulta helty kun varasin ajat ja hain ja vein purkit. Olin ite niin kiinnostunut tutkimusten etenemisestä että tein mitä vain niitä vauhdittaakseni. :) Olis se varmaan aikanaan itsekin mennyt ja hakenut mutta pistin vähän pökköjä pesään.

Plussatuulia naiset! Todellakin nyt hyvä aalto käytiin ja plussia roppakaupalla! +++++++

Maggie rv 8+1 <3

Maggie, joo oon tämän ketjun valelääkäri :D mulla on myös usko siihen, että elämässä asiat tuppaa järjestymään jos vaan itse on sillä asenteella :) ehkä mullekin jotenkin se raskaus ja uusi työ järjestyy <3 mitäs sinne kuuluu?

Missä se meidän uusi plussa-aalto viipyy??? Vuodenvaihteessa ja jouluna oli jo niin hyvä vipinä päällä tässä ketjussa!

Larissa: Surullista lukea että siellä oli endo mutta kaikki on hoidettavissa ( vaikka leikkaukseen ei ryhdytäkkään) mutta sait diagnoosin joten tulevaisuudessa saat juuri oikeaa hoitoa <3 mutta mikä folli :p wau! Kuulostaa niin hyvältä kun itse vetelen vaan 11-13mm folleja :D Kyllä sie noilla folleilla ja letroilla oot pian odottajissa :p Ja mitä noihin työkuvioihin tulee niin tosi surullista :(
Nyt sullatelette rauhassa puolison kanssa asioita, kyllä elämä voittaa :)
Oliko limis paljon?

Hileinen: Pahoittelut kp1:stä :(

Itsekkin vastaan kysymykseen miehen näytteen antamisesta. Itsellä kai oli hyvä tilanne kun aikanaan noihin mentiin vaikka tuli shokkina että oikeasti minussa on vikaa ja olen lapseton, sitä ku ajattelee että ei nämä tapahdu meille :( Niin miehellä ei ollut mitään vastaan sanomista näytteen ottamisesta ensikäynnillä, oliko syy sitten että pääsi kuopiossa käymään samalla perheen luona ku vei sinne näytteen/ antoi sen siellä ja jopa otti kuvan purkista minulle siellä :D hahaha. Ainoa mikä nyt kun aikaa kuluu ei tunnu että mies on enää tässä niin mukana vai kummitteleeko mieltä vielläkin se kun ekassa letro kierrossa ei rakastellu silloin kun piti vaan saatiin suurin maailmansota aikaan... :/ Muuten mies ainakin niinä päivinä kun olen pohjalla jaksaa sanoa että "me saadaan se lapsi" ihanaa kun joku siihen uskoo mutta sitten taas välillä tekis mieli sanoa takas että mistä sinä sen tiedät tai entä jos ei saada :o

On: Täällä väsymys vain jatkuu ihan hulluna...Tänään jo mietin että vois varailla lääkärin aikaa tää väsy on ihan kauheeta :o Nännit tuli eilen kipeeks ja tänää ei ole taas kipeet :D jotai juilintaa ollu muniksessa 2 päivää mutta nekin on taas väistynyt... On tämä outo kierto :o miksi ei vois jo päättyä???? Yks kaveriki sano va etä sä oot raskaana ku oot noin poikki :D Joo olisinkin, kyllä ne testit jo se kerto että en ole...

Maggie: oi vitsi jo noin monta rv:tä wau! :p

Kp 39

Larissa, Ihan tosi suuret pahoittelut endo-diagnoosista. Mut hieno juttu et lääkärillä ja teillä on suunnitelma jatkoon. Sillon kun me saatiin tuomio, et pitää lähteä tutkimuksiin mä sain ihan hullun huutoitkukohtauksen jo pelkästään siitä. Oli tosi vaikea hyväksyä et ees pitää tutkia mitään. Mut siitä meni joku 3-4 kk eteenpäin et ees päästiin niihin konkreettisesti ja siellä meidät laitettiin ivf-jonoon joka on täällä vuosi, nuyt sitä ajasta on mennyt joku 5 kk ja mä oon nin tyytyväinen. Tällä oma kohtaisella jutulla haluun vaan sanoa sen et tuo jono ei tarkota vielä teillekään mitään. ei maksa mitään olla siinä ja jo siihen oäädytte ja kun sen aija on voi olla et omat ajatukset on kypsät sille. Mulla ei ainakaan ole. Mut sit jos on ja sit vasta meen jonoon, niin sit saa taas oottaa ihan hullun kauan. Ymmärsin kuitenkin sun kirjotuksesta et vissiin on kuiteskin ihan mahdollista teidän raskautua nyt normisti niiden letrojen kanssa, joten käsiä ristiin sen suhteen :rolleyes: Hieno folli siellä ainakin on tulossa!
tosi pelottavalta kuulonen se endokasvain jos kerta on niin iso. Tosi inhottavaa myös nyt tuo työkuvio, mutta joskus nää jutut menee niin et joitan ovia sulkeutuu ja joitain avautuu ja sulla on aina niin huippu siisti meininki päällä yleisesti ottaen että varmasti kaikki loksahtaa paikoilleen! :joyful::hug013

Mrsc, kysymykseesi, meillä miestä ei varsinaiseen testiin ollut kovin vaikea saada, kerran oltiin aiemmin ensiavussa muun asian takia, ja siinä oli joku tutkimushuone vieressä ja se sit vaan oli et "no pitäskö mun tässä ootellessa käydä heittää lastit tuolla et saadaan sekin asia eteenpäin" :grin Miut siis sit kun varsinaiseen tilanteeseen päästin, se koki inhottavana käydä ne testipurkit ja viedä niitä, joten mä tein sen. Mut musta tuntu et siinä vaiheessa se oli sille helpotus saada tietää että siinä ei ainakaan mitään vikaa ollut. Kun tuo tehtin meillä oli yritystä takana 1,5 vuotta. Mut varman tää on sellanen juttu et osa miehistä pelkää mikä on tuomio ja osa taas ei ole ihan vielä naisensa kanssa samalla sivulla asian suhteen.

Sellasta mun on pitänyt kysyä teiltä että onko teillä joku oma pesuaine alakerralle? Mun toosa on melkoisen herkkä, kirvelee helposti mut ei nyt mitään tulehduksia kuitenkaan ole. Menin nyt sit apteekkiin ja kattelin niitä hoitoaineita ja siellä oli aika pljon öljyjä, mut en niitä ottanut, kun öljythän hidastaa siittiöiden kulkua ja jos sinne nyt jotain jäämiä jää niin eipähän nyt sit jää sinne jumittaa. Ostin kuitenkin sellasen intiimialueelle tarkoitetun Acon pesunesteen. Vaahtoaa aika vähän ja jälkitunne on ok. Aavistuksen on öljyhenkinen fiilis jälkitunteessa niin mietin et onkohan tuosta haittaa. Jotenkin en kyllä usko kun se pH on optimaalinen tuolle alueelle, luulis et alakerta voisi paremmin kun siellä on kaikki tasapainossa.

Vielä huomenna töitä ja fiilis on ollu ihan ok, mitä nyt hullun huutoitkun vetäsin tuossa kun katottiin SuomiLOVEa ja siinä Arttu Wiskari lauloi lapsettomille ikuisesti kahdestaan :sad001

Ilpuri: Mulla on just toi Acon, on kyllä hyvä ja käyttäny jo jonkun kuukauden :p Aluks jännitti että eihän tonne voi mitää tunkea ja tuleeko tulehusta ym mut tosi ihana raikas tunne vain jää :p ja mieskin tykkää tuoksusta vaikka on todella neutraali ;)

Muurahainen: JESSSSS! :p iso hali täältä <3

Kiitos tsempistä haikara <3 limis oli jotain 8,5 mm eli ihan ok kai kun lääkäri ei siitä mitään maininnut..?

Murkku, jes! :) miehesi tarvitsi vaan sulattelua ;)

Ilpuri, kiitos sullekin tsempistä :) sulla on ihana ote aina kommentoida ja rohkaista :) ja juu kuulemma on ihan hyvät mahikset nyt letroillakin onneksi.

Ps. Alakertaa ei kannata turhaan pestä millään aineilla (vaikka olisikin intiimialueelle tarkoitettu) sillä se saattaa sotkea alakerran normaalia ja terveellistä bakteerikantaa sekä ph:ta. Vaikka pesuaineessa lukee että se on ph-neutraali iholle niin se on luultavasti liian emäksinen silloin alakerralle. Yleensä veden pitäisi riittää, noilla aineilla saattaa saada itselleen hiivan tai bv:n aikaiseksi :/

Muokattu viimeksi:
Larissa: Limis o kans hyvä ja ehtineehän se siitä viellä paksuuntua ;) tää on se kierto :p toivon niiiiin! Mikä kp?

Ja en itsekkään edes kerran viikkoon pese intiimi aluetta aineella mutta aina välillä, jos päädytään suu leikkeihin ;)

Larissa pahoittelut endosta! Mutta niinkuin moni on sanonut niin tiedätpähän missä mennään ja mitä sen eteen voi tehdä. Toivottavasti tietty letrot auttaa eikä ivf:ää tarvita :)

Todella vähiin on jäänyt meikäläisen kommentoinnit tähän ketjuu, mutta nyt kommentoin Larissalle: onhan teillä aikaa sulatella tuota ivf asiaa monta kuukautta. Meillä oli nimittäin niin että 6kk kokeiltiin letroja ja vasta kun menkat alko tuon kuudennenkin kierron jälkeen soitin polille ja laittoivat lähetteen Ouluun ivf jonoon. Eli meillä menee nyt vielä 4-6kk ennen kuin päästään sinne. Jos letrot ei tuo 6kk:ssa toivottua tulosta niin kyllä se kortti on sitte koitettu ja jos ivf on seuraava steppi niin pääsette siihen sitte aika nopsaan :)

Ilpuri missä asutte kun on noin pitkä tuo ivf jono?

Junttura ko 16/31

Mimmu <3

Junttura, kiitos sullekin tsempistä :) ja hyvähän se on että laittoivat meidät jo jonoon vaikka se vähän järkytys olikin :) yhtään eivät kyllä arviota sanoneet, että kuinka pitkä jono täällä on...

Mies otti kumman hyvin tämän asian, kun illalla pääsin kaiken selostamaan. Kuulosti jopa siltä että ei se ivf tarpeen tullen ole mahdottomuus. Mutta koitetaan nyt kuitenkin panna mut paksuksi ensin ihan kotikonstein ja letrojen avulla ;)

Larissa, ihanaa että sun mies on jo noin mukana, vaikka ette vielä paljoa ole kerenneet asiaa sulattelemaan. :)
Mä kyllä uskon että pikkuinen ilmoittaa tulostaan ennen kuin ivf kutsu tulee. :) :) <3

On: me tilattiin nyt eilen illalla se testi miehelle. Oon ihan ihmeissäni, että miten se nyt sillä mieli muuttui. Mutta siis olen todella onnellinen. Vaikka siis tiedän että tää vikahan on minussa, aina ollut.
Keskusteltiin vitamiineistäkin miehen kanssa tossa yks päivä, hän on alkanut nyt joka aamu ottamaan taas vitaminiinit. Kyllä tää tästä, kyllä me saadaan meille se pieni tulemaan vielä! <3
Veikkaan et auttaa asiaa jos vielä toisen kympin saisin tiputettua. Katsotaan miten käy. :)

Muurahainen kp 3/29, yk 24

Murkku, miehet näyttää olevan ihmeellistä sakkia :) Varmaan sulla auttoi että miehesi sai sulatella asiaa ja tehdä päätöksen itse. Se tuntuu olevan miehille tärkeää, että saavat päättää ;) :D mun mies ei nyt varsinaisesti vielä suostunut ivf-hommaan mutta ei myöskään torpannut ajatusta. Sulatellaan ja katsotaan nämä letrot ensin :)

Kyllä me kaikki se pieni ihme vielä saadaan tavalla tai toisella! <3

Ilpuri, minä myös pillitin suomiLoven kohdassa kun tuli lapseton pari.
Se ei kyllä oikeen sopinut tähän mielentilaan kun muutenkin on mieli niin maassa.

Tänään pitäisi lähteä ystävien kanssa ulos. Ei kiinnosta yhtään kun oon tällä fiiliksellä. Jotenkin tuntuu ahdistavalta lähteä mihinkään kun koko ajan itkettää enkä haluaisi avautua heille tästä asiasta yhtään :/

Anteeksi nää mun masisteluviestit. Kai tää tästä vielä iloksi muuttuu :)

Jennie, täällä on vähän samat fiilikset. Lähden illemmalla kaverin pojan 4-v syttäreille (merirosvoteema :grin) ja se joko piristää tai masentaa entisestään... Mutta kyllä tää meille iloksi muuttuu taas! :)

Takaisin