Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mannikka: Ei tein äsken ei niissä aamusissakaan mitään ollu :(

tätiä odotellessa vaik ois tullu aijemmin nyt on seuraavat kierrot menos hukkaan ja letrot jää kaappiin odottelemaan :(

Kiitos Jennie <3

Voi perse haikara :( ihan pyllystä herätellä toiveita :/ tosiaan suunkautta otettava se diflucan ja sit canesten yhdistelmä ja molemmat reseptittä. Pilleri on helppo ja itsellä ainakin toiminut :)

Haikara, pahoittelut :(

Ihan perseestä kun tulee sekä sulle että Murkulle noita haamun esiasteita kiusaamaan :(

Suun kautta otettava diflucan on hyvä ja nopea, sitten on tietty canesten jos haluaa/tarvitsee voidetta lisäksi.

Plääh, töissä on ihan kuolettavan tylsää :D mutta nyt nautin kun vielä töitä on ainakin maaliskuulle <3

Tämä on nyt täysin off topic, mutta kysyn kuitenkin että onko kellään tietoa asiasta ;)

Töissä on siis se tilanne että työntekijä jäi äippälomalle ja sitten hoitovapaalle helmikuussa 2014 ja aikoo palata aikaisintaan nyt huhtikuussa 2016 (luultavasti jatkaa vielä hoitovapaata taas). Hänen sijaisekseen palkattiin ihminen, joka myös jäi äippälomalle ja minä tulin sijaiseksi 2.1.2015. Sopimus oli joulukuulle, mutta tämä aiempi sijainen jatkaa hoitovapaata maaliskuun alkuun, joten mun sopimusta jatkettiin sinne. Hän saattaa myös pitää maaliskuussa lomiaan pois, joten mun sopimusta jatketaan ehkä huhtikuulle.

Kysymys kuuluukin, että jos alkuperäinen hoitovapaalla olija ei palaa vielä huhtikuussa niin onko työnantajan pakko jatkaa aiemman sijaisen sopimusta vai saako hän ottaakin mut sijaiseksi? Meillä kummallakaan sijaisella ei siis ole huhtikuussa enää voimassa olevaa sopimusta ja uusi täytyy kirjoittaa, jos joku täällä jatkaa sijaisena.

Olisin niiiiiiiin halukas jatkamaan ja työnantaja haluaisi pitää mut täällä, mutta saako hän palkata minut?

Lähetin jo liitollekin saman kysymyksen, mutta haluan kuulla teidän kokemuksia :)

Larissa kaiken järjen mukaan työnantaja saa palkata kenet haluaa, kun ei ole voimassa olevia sopimuksia. Kiva että hommat jatkuu :)

On: vyöhyket:ssä käyty, aika rentouttavaa oli. Munasarjojen kohtaa kun paineli niin sattui todella paljon, eli kertoo ilmeisesti että vikaa siellä on. No siis joo onhan mulla pcos, eli aika selkeää on toi syy. Sanoi painelevan sellaisia kohtia mitkä pistäis munasarjoihin vipinää. :) joten ihan mielenkiinnolla tätä ja seuraavaa kiertoa odottelen ja seurailen.

Muurahainen kp 1/29, yk 24

Larissa, mielestäni työnantaja saa palkata sinut, toisen sijaisen tai kenet muun tahansa riippuen mitä työsopimuksissa on kirjoitettu. Eli jos hänen sopimuksessaan lukee voimassa 1.4.2016 asti tai kun Matti Meikäläinen palaa työtehtävään silloin tämä saattaisi kääntyä toisen sijaisen eduksi, mutta riippuu siitä mikä on määräaikaisuuden peruste työsopimuksessa. Jos siinä ei ole määritetty ehtoa mutta muistaakseni työsopimuslaissa on määritetty että jos määräaikaisuuden tarve jatkuu tulisi työntekijällä olla oikeus jatkaa tehtävässään. Mutta siis sekava selitykseni, ymmärtäisin niin että työnantaja saisi palkata myös sinut jos kummallakaan ei ole voimassaolevaa sopimusta jatkosta.
Onko työpaikka kunnalla vai yksityisellä?

Murkku, jospa nyt tulisi vipinää muniksiin! :D ;)

Noin minäkin olen ymmärtänyt että se on työnantajan päätettävissä kenet palkkaa, kun ei ole vakituinen paikka vaan määräaikainen sijaisuus. Mitenköhän tämän asian nätisti ilmaisisi työnantajalle, sillä hän luulee että tämä aiempi sijainen on pakko palkata..? Etten kuulosta liian röyhkeältä...

Jennie, työpaikka on kaupan alalla eli yksityisellä. Ja sopimuksessa lukee että vanhempainvapaan sijaisuus ja pv mihin saakka, samanlainen sopimus on kuulemma myös tällä hoitovapaalla olevalla sijaisella.

Murkku, mielenkiintoista tietää onko vyöhyketerapiasta apua :) jää nähtäväksi ;)

Onko kenelläkään tietoa munasarjojen hyperstimulaatiosta? Kävin katsomassa kannasta edellistä käyntiäni ultrassa. Lääkäri oli kirjoittanut että rakkulassa näkyi nestettä ja hyperstimulaatio tulee varmistaa seuraavalla kerralla ultrassa!? Ei kuitenkaan puhunut minulle tästä mitään käynnillä?

Jennie, olen ymmärtänyt että hyperstimulaatio on aika kivulias juttu ja tietää yleensä sairaalareissua :( kumma ettei sulle mitään maininnut siitä, jos asiaa epäili ultratessa :O

Larissa, voisin uskoa että olette samalla viivalla paikansaamiseksi. Voisiko työnantajalta kysyä suoraan miten hän on ajatellut jos hoitovapaa jatkuu ja samalla ilmaista kiinnostuksesi paikkaan? Toivottavasti saat jatkaa :)

Jennie, pitää ottaa asia taas puheeksi työnantajan kanssa. Olen kyllä kiinnostukseni ilmaissut :D siitä vaan nyt kiikastaa, että työnantajalla on sellainen kuva että hänen on pakko ottaa tämä aiemmin sijaisena ollut. Ehkä odotan liiton virallisen vastauksen, jotta mulla on jotain jolla todistaa työnantajalle että mut saa ihan laillisesti palkata ;)

Kävin lukemassa uudelleen koska huolestuin. Olisi voinut ekalla kerralla lukea tarkemmin. Siellä lukee mm. Tilkka nestettä fossa douglasissa ja sitten myöhemmin "vaikuttaisi että on olemassa riski hyperstimulaatioon, vaikka sitä ei nyt nähdä"

Ehkä ei siis pidä vielä huolestua.

Jennie, jos sulla olisi hyperstimulaatio niin se ei kyllä jäisi sulta huomaamatta kun se on niin kivulias. Eli älä nyt turhaan huolestu :)

Tähän tulokseen minäkin googlen avulla tulin. Ehkä tuo loppu olisi kannattanut lukea tarkemmin että siihen on riski vaikka se ei nyt näy.

Tulossa pitkä omanapainen selonteko tulevasta ivf hoidosta, hyppää yli jos ei kiinnosta :)

Huh, meikäläiset kävi tänään klinikalla hakemassa ivf - ohjelman, reseptit ja antamassa infektioverinäytteet.. Melkonen tietopaketti kerralla, mutta onneksi eri vaiheisiin saa vielä kertauksen hoidon edetessä :) multa otettiin myös kilpparikokeet, koska kesällä tsh oli 2.9 ja jos se on noussut, se hoidetaan ensin alemmas ennen kuin ivf aloitetaan (miksei lääkäri voinu tästä puhua ja kontrolloida aikasemmin, tässä olis ollu nää kaksi hukkakiertoa aikaa hoitaa ja lääkitä jos tarvis, nyt hoidon tarve lykkää ivf aloitusta ainakin yhdellä-kahdella kierrolla eteenpäin... Sekös ketuttais!) lääkäri haluaa myös tehdä ns alku-ultran kp2, eli melkoinen sumpliminen että saa ajan johon pääsen, koska en pysty varaan sitä ennen ku kp1, ku sitä en pysty ennustaa koska tulee, huoh.. Ainoo poikkeus kuulemma että ultra voidaan tehdä päivän pari myöhemmin, jos kp2 on viikonloppuna.. lääkkeenä menopur, aloitus 6pvä annoksella 150iu, jarruna cetrotide, irrotukseen pregnyl ja vielä luget loppuun.. Sissus.. Kysyttiin hoitajalta kahden alkion siirrosta, sano että ei suosittele eikä lääkärikään mielellään tee, mutta me puhutaan siitä vielä sit myöhemmin, ja mä oon sitä mieltä että kyllä se meidän päätös pitäisi lopun viimeks olla.. Saa nähdä :)

Nyt ei muuta ku odotellaan, ensin kilppariarvoja, sitten toivottavasti ivf kierron alkua, mikä voisi olla n viikon +-pari päivää päästä, eli varmaan aika samaan aikaan ku beislalla? Anteeksi pitkä sepustus, mutta ite ainaki muitten tarinoita lukemalla tiesin suurinpiirtein mitä odottaa, eikä kaikki ollu ihan uutta tietoa :) olis menny varmaan puolet ohi jos ei ois ollu taustatyötä tehtynä ;)

Ninukki kp23, yk13, ivf seuraavaan kiertoon!

Takaisin