Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Hileinen, pahoittelut menkoista :(

Murkku, mulla on nyt nämä menkat olleet noin kipeät ja en ole voinut kuvitellakaan käyttäväni kuukuppia :( mulla ei ole pco:ta, mutta sitä endoa epäilen :/

Mymmelisti, nyt vaan kaikki konstit käyttöön ja tää on teidän kierto ;)

Ai niin! Näin unta että meillä oli joku miitti :D uni vaan loppui kesken niin en ehtinyt saada selville ketä oli paikalla :D

Napaa: Täällä on ollut ennätys pitkät menkat, mikä on ehkä hyvä asia sillä ehkä se kertoo siitä että limis on ollut paksumpi? Aiemmin oli vain 2-3 pv, nyt 4. päivä menossa. Jännittää, kun maanantaina viedään se miehen näyte polille :D kaikki sormet ja varpaat ristissä että se on ok! Ja toivottavasti se näytteen anto onnistuu :D

Muokattu viimeksi:
Pahoittelu tädistä murkku ja hileinen :(

Murkku, miulla kävi sama, toinen kupeista on niin löysä et en saa sitä avattua..

Murkku, mie kärsin myös kovista menkkakivuista (tosiaan kramppas niin kovaa alavatsasta/selästä ett löyty oksennusrefleksikin sisältä päin ja olen pyörtynyt). Lääkärit ei kymmeneen vuoteen halunnu tutkia asiaa, eikä alaikäselle voinu määrätä ku 600mg buranaa... No mut nyt lapsettomuustutkimuksissa selvisi se mikälie-myooma, joka menkkakivut aiheuttaa! Itekin epäilin endoa, koska ei myöskään raskauduttu kipujen lisäksi.
Kannattaa ehdottomasti puhua sille lääkärille noista kivuista, jos se sitten ultrais vähän sillä silmällä jos sieltä jotain, edes pientä, löytyisi! Tsemppiä! :)

Hileinen, pahoittelut menkoista ja taukokierrosta :( mut eikös teillä olluki parantunut simppojen laatu? Luomuplussaa havittelemaan tässä kierrossa❤

Larissa, miun äitelle lääkäri sanoi ettei 2(-3)pv menkat oo riittävät edes siinä tapauksessa ettei enää lapsihaaveita ole :o
No mut hyvä jos iteki oot sillä kannalla ett vähän pidemmät menkat on paremmat, toivottavasti siinä pysyykin! :)
Tsemppiä näytteenantoon, se taitaa olla se kaikki haastavin osuus. Ja täällä ainakin ollaan sormet ja varpaat ristissä ett kaikki on siin hyvin! :)

Nenna, polilla taas eivät olleet moksiskaan siitä että mulla on niin lyhyet menkat :O mutta omasta mielestä 2-3 päivän menkat ei kuulosta normaalilta! Eli siinä mielessä on hyvä että nämä näyttää pitenevän :)

juu vähän jännittää, että miten se näytteen anto onnistuu, pääseekö mies fiilikseen ja osutaanko purkkiin :D

Minni, hyvä että tilanne ei pitkittynyt enempää, toivon niin että kroppa ei mennyt sekaisin ja ensi kierrossa on parempi onni.
Ei kyllä kuulosta yhtään hyvältä sun miehen toiminta. :sad001

PikkuMinski kamala tilanne sulla, voimia. :sad001 Ja komppaan muita että jos se kaipuu kerran on niin kova, eikö kannattaisi kokeilla edes lievempiä hoitoja?

Hileinen pahoittelut menkoista. :sad001 Mun täytyy sanoa, mulla on melkein 15 vuotta ollut samanlaiset menkat, eli tuhrua lukuun ottamatta ensimmäinen päivä on runsain. No, kolmessa ekassa letrokierrossa olikin toka päivä runsain ja neljännessä letrokierrossa oli elämäni niukimmat/lyhyimmät menkat. Testasinkin, mutta kun ei niin ei.

Junttura, kumpa se ovis sieltä tulis. Vaikka tosiaan, ihan kaikilla ei ne tikut toimi. Mutta ihme etteivät antaneet sulle varalta Pregnyliä. Mulla kun saatiin letroilla follit kasvamaan, lääkäri laittoi varalta reseptin irrotuspiikille että jos ovis ei tule ajoissa luomuna.

Muurahainen pahoittelut menkoista. :sad001

Nuuhku voimia rankkaan päätökseen, ja kiva kun kävit moikkaamassa kuitenkin.

Maggie hyvä että sait soitettua ja mäkin luulen että myöhempi on parempi. Suuremmalla todennäköisyydellä näkyy jotain. :)
Hyvä kun muistutit siitä toisenlainenlahja.fi:stä! Niitä on useampiakin paikkoja jotka myy samankaltaisia lahjoja.
Me annettiin serkun valmistujaisissa vähän tuunattu avustuslahja. En tiedä oletteko kuulleet, mutta on olemassa pehmoleluja jotka näyttää erilaisilta bakteereilta ja viruksilta. Me ostettiin pehmopolio, ja sitten poliorokotuksia kehitysmaahan. Kortiin laitettiin että yksi polio tuli mun serkulle mutta sen kaverit lähtivät pelastamaan lapsia rokotuksen muodossa. :)

nenna no onpa kökköä että et saanut ultraa ekaan neuvolaan.

lumihiutale onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Lucky eipä sunkaan mies ole paljon ajatellut mitä tekee. :sad001

Larissa, en ole onnistunut mittaamaan kuumelukemia menkkojen aikana vaikka välillä tuntuu siltä. Mulla usein kovimman kivun päivänä (vaikka ei joka kuussa) tuntuu ihan siltä että olis kuumetta, ja oon ollut niin vakuuttunut asiasta että oon yrittänyt mitata kuumetta, mutta normaaleja lukemia saan. Mulla tosin muutenkaan ei herkästi kuume nouse flunssassa. Toivottavasti saisivat asian selvitettyä, jos on tosiaan kuumetta niin ei se normaalilta kuulosta.

Vauva88, voimia teille ja toivottavasti saatte hyviä uutisia. Mutta on se oma lapsi tosiaan rakas kävi mitä kävi. Joskus toisessa porukassa oli keskustelua tuosta toivotuksesta "kunhan se on terve". Mitä se toisaan oikeastaan tarkoittaa? Positiivisimmillaan voi ajatella ettei kukaan toivo omalleen tai toisen lapselle kärsimystä. Joillakin se taas voi olla erilaisuuden pelkoa, tai sitä ettei tunne ketään vammaista. Silti kyllä useimmilla ihmisllä on jonkinlaista vaivaa, henkistä tai fyysistä, toisilla vain enemmän kuin toisilla ja silti ystävät ja perheenjäsenet ovat niitä rakkaita.
Meillä vaimon yksi sisko on melko vaikeasti vammainen (sekä henkisesti että fyysisesti) mutta vaimo on sitä mieltä että sisko on silti rakas eikä häntä pelota jos oma lapsi olisi vammainen.

Mymmelisti, kuulostaa hyvältä sun suunnitelma! :)

Larissa, mä muistelen lukeneeni että 1-2 päivää on liian lyhyet menkat mutta kolmas voi jo olla tarpeeksi. Kai se riippuu myös runsaudesta? Luulis että ne on katsoneet myös sun limakalvon paksuutta ultrassa. Peukut pystyssä että simppanäyte on täysin kunnossa!

nenna tosi outoa jos lääkäri on sanonut menkkoja liian lyhyeksi jos ei ole enää lapsihaaveita. Liian lyhyet mihin ihmeeseen nähden? o_O

huomenta ihanat.

muurahainen jaksamista kipujen ja menkkojen kans.

hileinen olispa ollu vaa valemenkat ja saisit plussan.

no vieläki exä jatko valehteluan niille mut eihä ne voi tehä mitään. se kuitenki lupas niille et 23.12 mä saan puhua pojan kanssa, no laitoin eilen meilin sille ja kysyin et millo saan jutella pojan kans ni ehdotti tuota päivää ni nyt on mustaa valkosella mulla. mun äiti kertoo pojalle tänää että 23.12 hän saa olla yhteydessä minuun hänen isän lupauksen perusteella joten poika tietää ja voi sit pitää huolta että saa olla yhteydessä.
tyttö täytti tänää 1v miten aika meneeki niin nopeesti, aivan uskomatonta kuinka paljon hän on kasvanu minun pikku prinsessa <3 suukotti aamulla äitiä :)
mä joudun tekeen tänää siirappia ite että saan tehä pipareita hohhoijaa...ja pitää kysästä jos ukko voi kysyä anopilt jos niil on inkiväärijauhetta sattumalta kaapissa.

Nenna, parantuihan ne! Ennen liikkui 2% ja nyt 79%. Jotenkin psyykkisesti olen luovuttanut että luomusti ikinä tärppäis.. Tietysti yritetään niiku tähänkin asti, mutta jotenkin en siihen enää usko. No, toisaalta, äiti on kertonut että minuakin on tehty noin 2 vuotta :D Eikä siihen aikaan maalaiskylistä lapsettomuuspolille menty, ja niin vain tässä olen :D Mies lohdutti aamulla kun itkua tihrustin, että kyllä mekin oma vauva saadaan <3

Hileinen kp 1 yk 16

Hileinen, oliko teillä muuta vikaa kuin liikkuvuus? Jos ei niin tuohan on hurja parannus!!! Mie jaksan uskoa teidän plussaan ;)

Beisla, polilla kun käytiin nämä perusjutut läpi (mm. menkkojen kesto ja runsaus) niin mulla ei ollut vielä lugeja eli loppukierrossa tiputteli jopa viikon. Siinä suhteessa lyhyet menkat on kuulemma ok, kun eihän sitä limakalvoa ole paljoa jäljellä viikon tiputtelun jälkeen. No lyhyet ne on olleet lugenkin kanssa ja eikä mitenkään runsaat. Kipuja on sitten senkin edestä... Eli nyt kun on menkat kestäneet JO 4 päivää niin tunnen itseni siltä osin normaaliksi :D

Gatusa, ihanaa että pääset puhumaan pojallesi! <3 Ja kauheasti näet vaivaa pipareiden eteen!

Ei pitäisi katsoa telkkarista näitä eläinlääkäriohjelmia. Äsken oli joku karvattomana ja muutenkin viallisena syntynyt vasikka, joten täällä parun silmät päästäni kun tässä mietitään, että yritetäänkö pelastaa vai lopettaa se ressu :(

Larissa, a-luokan siittiöitä ei yhtään ja b:tä aikaisemmin 2%. Epämuotoisiakin olivat. Muuten tilavuus ja määrä jne ok. Nyt joulukuulla edelleen a-luokan siittiöitä 0 ja b-luokan siittiöitä 79%. Tilavuus ja määrä edelleen ok. Eli parannusta joo, mut ei ideaali tilanne kun ovat hitaampia uimaan :)

No, mutta mun mielestä on silti rohkaisevaa että pelkillä vitamiineilla on saatu aikaan noin iso parannus :) miten pitkä väli teillä oli kahden näytteen välillä?

Beisla, siis jotenkin ne menkkojen pituudet ilmeisesti liittyy hormoneihin jotka taas vaikuttaa joihinkin sairauksiin (en todellakaan muista varmaksi, mutta oiskohan jotenkin ehkä osteoporoosiin?). Eli hormonitoiminnan täytyy olla normaalia tarpeeksi pitkään, että ei kasva riski näille (yleisesti vanhempien) naisten sairauksille. Sen takia miun mummelillekin annettiin hormoneja ettei menopaussi päässyt alkamaan hänen luonnolliseen aikaansa, joka lääketieteellisesti oli aivan liian aikasin.
Näistäkin on toki jo aikaa, eli voi olla ett suositukset on muuttunut eikä näin enää sanottaisi/toimittaisi lääkäreiden taholta :)

Larissa, mahtavaa jos olo alkaa tuntua normaalilta :D
Miekin pillitin eilen kun katoin Housea, ennenku edes tiesin mitä oli tapahtunut tai mitään. Kuka itkee nähdessään itse Housen telkkarissa? Sit vasta kuule itku tulikin kun siinä oli se tyttö joka sairasti syöpää ja sitä tätä ja tota :'(

Hileinen, kaikki on aina mahdollista! Mut ehkä ihan hyväkin "luovuttaa" ainoan/viimesen luomukierron suhteen, niin miekin tein :D
Miunkin mielestä aivan käsittämättömän hyvä tulos pelkillä vitamiineilla. Selkeästi ne vaikuttaa kehoon! :)
Kyllä te vielä nyytin saatte syliin, ei teillä ole mitenkään päin mahdottomat haaveet toteutua❤

Gatusa, mahtavaa kun pääset vihdoin juttelemaan pojan kanssa! Toivottavasti poika pääsisi pian kotiin! Mahtaa olla ikävä joutua olemaan laitoksessa, kun haluaisi olla rakkaiden luona ja rakkaat haluaisi pojan olevan kotona. Toivottavasti exäsi saa vielä seuraamuksia tästä. Ei varmaan ainka poika enää luota isäänsä, mut ei taida exää paljoa painaa...
Paljon sie kyllä näät vaivaa pipareiden tekemiseksi! Mut on ne kyllä sen kaiken vaivan arvosiakin :)

Murkku: yhdyn noihin nennan sanoihin! Ihan varmasti pysyvän plussan saatte!!! ♡ Gatusa ja katjushaki siitä on hyvänä esimerkkinä ettei kannata luovuttaa. Taukoa yrittämisestä voi pitää aina jos siltä tuntuu. :D

Muurahainen: voisko olla joku kemiallinen jos noin kipee oot? Ikävää. Mut ei auta nyt kun odotella ja ottaa särkylääkettä.

Hileinen: pahoittelut menkoista! Ja krampeista! Uuteen yritykseen vaan nokka pystyssä!!!

Larissa ja murkku joilla kivuliaat menkat ni tekeekö teillä kipeetä jos käytte kakkos hädällä menkkojen aikana... mulla nimittäin sattuu ihan pirusti sillon suoleen... Itse kans epäillyt tota endoa mut oon laittanut silti sen pco:n piikkiin.

Menkkojen pituudesta ja kivuista ollu puhetta, miulla on yleensä 4-5 päivää vuotoa ja kipua ekana päivänä..

Gatusa, hyvä että saitte sovittua soitosta! Jospa siellä ei kohta uskottas siun eksää jos koko ajan valehtelee.

Hileinen, nautitte nyt vaan joulun ajasta ni sit voitte yllättyä ;)

O-testi haaleempi kuin toissapäivänen ja eilinen.. Ehkä testaan vielä huomenna, mut ovis saatto olla eilen.. Hmm vaikeeta. Saatte kuvia, kp15 testi tuoreena:
1450346525081.jpg

Ja kp17 (tänään) testi tuoreena:
1450346548241.jpg

Molemmissa alin on uusin.

Mulla siis tämän aamun kohtu oli aivan krampissa, käsin kun vatsan päältä tutkin, niin se oli aivan kivikova, sen takia ei kuukuppikaan varmaan auennut. Nyt kipu helpottanut, mutta sängyssä tämä päivä meni sitten :(
Yleensä kuuma suihku auttaa mun kipuihin, sekään ei auttanut tällä kertaa. En tie sit mistä johtuu, mut uudestaan ei tarvitse tulla. Verta vuotaa normaalia enemmän.
Kumpa olis ohi jo tämä.

Itse lähinnä ajattelin että pcos:n rakkulat aiheuttaisi nämä kivut, jos ne olisi poistumassa?

Laskeskelin, että seuraava ovulaatio saattaisi osua uuteen vuoteen. :)

Täällä menkat 7-8 päivää ja kipuja ensimmäisinä kolmena päivänä :D
Johtuu kyllä siitä että pitkä kierto ehtii kasaan paksun limiksen joka vuotaa helvetisti.

Voi murkku <3

Mannikka vielä jatkaisin testailuja!

Hileinen pahoittelut kp 1 :(

Beisla oli hyvä kyllä, ettei tarvinnut enempää odotella vuotoa ja elää epävarmuudessa! Kierrosta sensijaan en osaa sanoa kuinka sekasin on tän jälkeen, toivottavasti ei sekoa. Mieskin rauhottui ja oli oma ihana itsensä! Sanoi, että häntäkin ahdisti ja harmitti koko asia ja siksi käyttäytyi huonosti! Pyyteli anteeksi kovasti.

On. Vuoto hellittää kokoajan ja kivut myös! Voikun tämä olis tällä ohi! Mistä tiedän, että kohtu on tyhjentynyt? Neuvolasta ei puhuttu mitään mistään jälkitarkastuksesta? Tehdäänkö sellasia edes jos alkaa spontaanisti tyhjenemään? Me aloitetaan puhtaalta pöydältä ja aletaan kunnolla yrittämään ;)

Hileinen, kannattee yrittää ajoittaa tallettelujen 2-3pv ennen ovulaatiota jos kerran simpat ovat hitaita uimareita mutta muuten kunnollaisia. Ehtivät uida perille saakka ennen ovista ja ovat siellä odottamassa :grin

Takaisin