Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mihinkään ryhmään kuulumattomana ja uutena käyttäjänä lueskelen näitä palstoja.

Sattui silmään tuo maggien miehen kommentti, että testattava ettei tule mongoloidia. Kuulostaa todella pahalta omaan korvaan omassa tilanteessa, valitettavasti kuulen sitä myös omalta puolisoltani. Olen 22 vko raskaana ja takana kaksi keskenmenoa. Pari viikkoa sitten rakenneultrassa todettiin vauvan päässä kystia ja raja-arvoisia markkereita jotka voivat viitata kromosomihäiriöön. Olen käynyt sikiötutkimusyksikössä 3D ultrassa ja nyt odottelen kromosomitestien tuloksia. Olen saanut pahoitteluja etukäteen ja minua on onniteltu että onneksi keskeytyksen voi tehdä vielä 24 viikolla. Oma puoliso kieltäytyi tulemasta jatkotutkimuksiin kanssani. Pahinta on kuulla että ei väliä tyttö vai poika, kunhan on terve. Entä jos ei olekaan. Se on silti minun lapsi jota rakastan. Ihan kamalaa odottaa tuloksia, perjantaina pitäisi saada tietää mitä tuleman pitää. Ei osaa ennakkoon ollenkaan varautua siihen mitä omassa päässä liikkuu tuolloin.

Sori avautuminen. Onnea plussanneille ja pahoittelut km johdosta.

Vauva88, oon ihan samaa mieltä. Ei sais koskaan päästää suustaan tuollaisia kommentteja kuin mieheni. Olen pahoillani siitä, että päästin seulani läpi sen tänne asti. Olin jo heti poistamassa sen täältä, mutta siihen oli jo ehditty kommentoida. Todella todella todella en halua pahoittaa kenenkään mieltä ja toivon sinulle voimia ja paljon rakkautta tulevaan äitiyteen. Tunnen itsekin perheitä, joissa on erityislapsia ja he ovat onnellisia ja perheenjäsenet rakastavat estottomasti toisiaan. Olen siis todella nolona täällä,kun laitoin tuon typerän kommenttini näkyviin. Pisit omaankin korvaani kun mies sen sanoi ja jotenkin halusin kai purkaa omaa oloani. Nöyrästi palaan aisoihin ja mietin jatkossa tarkemmin, mitä julki tuon. <3

Voi maggie <3 en tarkoittanut sinulle möyrytä. Halusin vain kertoa oman tarinani. Se että tällaista tilannetta ei koskaan kuvittele tulevan eteen ja tässä nyt olen. Sata asiaa ristikkäin päässä ja itku kurkussa. Yhteiskunta painostaa suorittamiseen ja tuloksiin erilaisuudesta vaietaan.

Voimia Vauva88, ja toivotaan että miehesi olisi jatkossa enemmän tukenasi ja tietysti olisi hienoa, jos perjantain tuloksissa paljastuisi hyviä uutisia. <3 <3 <3

Tsemppiä ja halauksia Vauva88 <3 se on vähän nykyajan kirous, että pystytään tutkimaan kaikki (liian)tarkkaan. Ja välillä kuulee sitäkin, että raskausaikana on epäilty poikkeavuutta mutta lapsi on syntynyt normaalina. Ja todella törkeää "onnitella" sillä että ehtii vielä abortoida!!! :mad: pistää vihoiksi sun puolesta :( ja harmittaa että et saa kunnon tukea mieheltäsi, eihän tämä ole vain sinun vaan yhteinen asia!

Mun miehellä on välillä myös aika rajua huumoria, mutta hän pitää sen tässä kotipiirissä ja vain mustana huumorina. Ehkä sillä tavoin käsittelee sitä mahdollista pelkoa, että meille tulisi jollakin tavalla poikkeava lapsi. Uskon, että jos asia omalle kohdalle sattuisi niin todellinen suhtautuminen olisi tyystin eri.

Suvussani on myös tyttö (pikkuserkkuni), jolla on lievä down ja jos sitä ei tiedä niin sitä ei hänestä huomaa. Upea ihminen ja hän on nyt itsekin äiti täysin normaalille lapselle. Aika karmea ajatus että hänet olisi abortoitu vain sen takia että seulonnassa olisi löytynyt poikkeama!

Ihana asenne Minni2, ei muuta ku katse eteen ja suupielet ylöspäin!! Go girl, seuraava on teidän <3

Lumihiutale, onnea hienoista ultrakuulumisista!!!

Sydänäänistä ym olitte puhunu, mulla syke näky ultrassa 6+muutama päivä, neuvolan dopplerilla kuulu 10viikosta eteenpäin. Ennen sitäkin kokeiltiin, mutta täti sanokin että älä pelästy jos ei vielä löydy, on normaalia että vasta kympin tienoilla saadaan vatsan läpi kuulumaan :)

Vauva88, toivotaan että tulokset on valoisat, voimia!

Ninukki kp27/31 yk12

Vauva88 ❤ voimia ja tsemppiä! Toivon koko sydämestäni, että saat hyviä uutisia perjantaina ❤ toivottavasti miehesi myös älyäisi olla tukenasi :oops:

Ootteko kuullut noista toisenlainenlahja.fi? Siellä voi antaa kehitysmaan apua tarvitseville vaikka vuohen tai lääkeapua ja sit näitä voi antaa hyväntekeväisyyslahjana eteenpäin. No yks niistä lahjoista on syntymätodistus, jolla lapsi sitten pääsee esim. kouluun ja saa oikeuksia. Samalla sekunnilla kun näin sen lahjaidean, purskahdin itkuun <3 Se on ostettava ja annettava vaikka omalle äidille!

Minun on myös pakko kommentoida että hyvä että Suomessa tutkitaan tarkkaan sikiöitä ja niiden vointia mutta aina ei nekään mene oikein. Yhdellä sukulaisella todettiin sikiöllä ongelmia (en muista enää mitä) joiden johdosta lapsesta tulisi kehitysvammainen. Isä olisi halunnut abortin, äiti ei juurikin sen takia että omaa lasta rakastaa, oli hän millainen tahansa. Noh, vanhemmat erosivat ennen synnytystä tämän asian takia. Kun lapsi syntyi niin monien testien jälkeen lapsi todettiin TÄYSIN terveeksi. Luokituksena "vain" stressivauva (levottomuutta,itkuisuutta) joka meni ohi. Isä yritti luikerrella takaisin kun lapsi olikin terve :wideyed:Onneksi äiti piti päänsä eikä ottanut häntä takaisin. Eikä tästä ole kovinkaan monta vuotta.

Kiitos ninukki <3

Vauva88 toivotaan, että saatte hyviä uutisia! Sen sanon vaan, että itse työskentelen kehitysvammaisten ja vammaisten lasten nuorten ja aikuisten kanssa ja monesti omat asiakkaat jotka ovat erityislapsia ovat jopa ihanampia kuin monet "normi" lapset. He ovat niin aitoja ja erityislaatuisia ja vaikka heidän perheet ovat kokeneet kovia ja varmasti kestänyt aikansa hyväksyä lapsensa vammaisuus niin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kaikista vanhemmista huokuu rakkaus ja ylpeys omaa lasta kohtaan! Yhteiskunnassa on vielä paljon parantamisen varaa vammaisiin suhtautumisessa, mutta tuntuu että parempaan päin menossa <3 kaikkea hyvää teille kävi miten kävi!

Haikara, noi Minskin tossut on niin ihania, kahdet olen jo tilannut ja oikein kovasti lahjan saajat niistä on tykänneet :) tekisi taas mieli tilata itselleni hyllyyn koristeeksi uudet... :) mutta hetken maltan vielä, värejä kun on niin monta :)

Voi nuuhku <3 rankka päätös. Voimia sinne. <3 poistanko sinut etusivulta? Muistanko oikein että teillä asusteli hetken kaksi ylläri lasta? Mikä tilanne siellä nyt?

Diabolicat, kärpäsenkakka! :D :D

Lumihiutale, ihania ultrakuulumisia!!! <3

On: kp1 siis tänään ja ei enää epäilystäkään kovien kipujen kera täti saapui. Huomenna saisi sitten kivut jo helpottaa. Kolmas vuosi yrittämistä alkoi nyt sitten tässä keossa. Saas nähä miten käy... Toivottavasti plussa tulee ennen kuin se kolme vuotta täyteen tulee... Tuskinpa...

Muurahainen kp 1, yk 23

Hyvä Mymmelisti! Todellakin nyt se plussa sulle. :)

Mun niksit:
Preseed
Gelee
Foliren
Monivita
Kuukuppi
Makoilua
Oviksen tikutus ja sitä kautta täsmäisku ;)
Clomifen
Että semmonen lista.

Muistatteko muuten kun laitoin clomit ja vitskut ostettuani semmosen kuvan missä ne purnukat oli rivissä ja tekstin tyyliin "Tällä reseptillä tehdään meidän vauva." No ainakin alkuun sillä päästiin. Toivottavasti loppuun saakka. :)

<3 Plussatuulia!

Maggie rv 4+1

Ovis ja kierto muutenkin ollut aika säännöllinen joten jätän tikutuksen ja tyydyn tutkimaan vain haluja ;) lisäksi otan vitamiinit ja yritän juoda vettä! :) jospa se tällä tulis! <3

Maggie, on sulla ollu melkonen apteekki käytössä, mutta alkuun ainakin pääsit<3 loppuun myös<3

Hei, ensiksi kiitos Nenna lohduttavista sanoista.

nyt on pakko kysyä, johtuuko tosta pcos:stä, mutta mulla aivan tajuttoman kovat menkkakivut. Ei pysty seisomaan, ei istumaan, makaaminenkin on hankalaa. Otin nyt vasta äsken särkylääkkeen.

Kuukuppikaan ei ota toimiakseen. Sekin tuntuu hirmu kivuliaalta ja toiseksi en saa kuppia aukeamaan kun asennan sen paikalleen, vaan se jää siihen puristettuun asentoon?!?

Muurahainen kp 2/34, yk 23

Voi Muurahainen! <3 <3 <3 Suuret pahoittelut menkkakipujen kourissa olemisesta :( Ja niin ku Nennakin sanoi, saatte aivan varmasti vielä ihanan nyytin, keinoja on vielä käyttämättä! Pitää vain jaksaa uskoa, vaikka välillä se kovin vaikeaa onkin <3 <3 Tosta pcos:sta ni aiemmin just Junibea ja Lucky sano että kipuilua on mutta mulla ei oo koskaan aiheuttanut kipuja... Tietty ihan perus muutamat menkkakourasut jotka saa hetkeks pysähtymään mutta ei mitään jatkuvia tai sietämättömiä. Lääkettä vaan ettei tarvi kärsiä. Ja kandee ottaa kaks erilaista lääkettä, esim. Panadol ja Burana, ni tehoaa paremmin.

Siitä kuukupista ni mullakin oli aluks vaikeuksia sen avaamisessa tai siis avautumisessa. Eka kuppi, jonka ostin, oli liian pehmeä, ei tarpeeks jämäkkä auetakseen ja päästi ohivuotoja usein. Ostin uuden vaikkakin saman merkin tuotteen ja on paljon parempi. Ja mä teen sen laittamisen jälkeen sellasta ketkuttelua ja keikuttelua eli kiikutan sitä puolelta toiselle ja lopulta se aukeaa kokonaan.

Voimia Murkku! <3 <3 <3

Täälläkin nyt virallisesti kp 1. Eli tasan kaksi viikkoa inssistä alkoi kunnon vuoto, tänään dpo 14. Ja kyllä kuulkaa kramppaa :(

Hileinen kp 1 yk 16

Takaisin