Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Varhaisultra tehdään mun ymmärtääkseni aina alakautta, jos ammattitaitoinen ihminen on tekemässä. On kyllä kuultu näitäkin juttuja että tk:ssa ultrattu päältä varhaisilla viikoilla ja tuomittu tuulimunaksi/kohdunulkoiseksi kun mitään ei ole näkynyt... :mad:

Mutta maggie kerta sut ultrataan polilla niin ultraavat kyllä alakautta :)

Ja vau mitä tossuja Minskiltä! Minäkin pistin juuri tilauksen :)

Mulla ultrattiin ekassa neuvolassa vatsan päältä vaikka ylipainoa reippaasti. Sano että koittaa ensin vatsan päältä ja jos ei onnistu niin sit alakautta. Hienosti kuitenkin heti löytyi vatsan päältä vaikka viikkoja 8+3 siinä kohtaa.

Misu onneksi onnistui :) mutta jos viikkoja on 6-7 niin alakautta se on tehtävä, jos toivoo näkevänsä sykkeen. Näin minä ainakin olen ymmärtänyt, kun ei vielä omakohtaista kokemusta ole.

Siis täh, sain neuvolan 30.12. ja silloin omien laskujen mukaan rv7+0 ja neuvolan mukaan viel enemmän ja ei kuulemma pysty kuulemaan viel niin aikasin sydänääniä. Eikä vielä välttis lääkärintarkistuksessakaan kuulu! No jo on...
Ja tietty joudun naapuripaikkakunnalle neuvolaan ja en lääkärille vissiin tuun sit taas omalle paikkakunnalle jossa ei ole ultraa ja polilla olisivat halunneet ultrata miun rv7, mut poli on kiinni joulun takia ja aukee vasta tammikuun puolessavälissä melkeen. Pääsisin sit rv9-10 mut normiultra ois vaan viikko-pari myöhemmin ni kai nyt sen ajan sit odotan.. Voi elämä, olipas hyvä hetki plussata ku puolet asioista missaa ja loppuja joutuu odottamaan :(

No meillä ainakin varhaisultrassa näkyi syke hienosti 7+6 -viikolla. Dopplerillahan ei tuossa vaiheessa vielä sykettä saa.

Varmaan muute riippuu neuvolasta ja minkälaiset välineet. Pelkällä dopplerilla ei vissiin kuulu ku vasta rv 12 eteenpäin mutta meillä kun tuo ultra on ihan käytäntö raskauden varmistamiseksi niin meidän neuvolan täti sanoi että sillä näkee sykkeen jo tosi aikaisin.

Dopplerilla sain itse rv 11 kuulumaan muistaakseni. Itse käytin dopplerin ja mahan välissä ceridal öljyä se toimi paremmin ku mikään muu tökötti. :)

Nojoo ja vaiks nyt "pääsen" isompaan neuvolaan ensikäynnille, niin eivät silti ultraa. Jos oisin siihen samaan isompaan neuvolaan päässy lääkärintarkistukseen, ni oisivat siin sitten ultranneet ilmeisesti. Neukkutäti käski mennä yksityiselle ultraan jos haluun ennen sitä rv11-12 tietää onks tuol ketää, vaiks sanoin ett pääsen polilleki ultraan rv9 jos haluun, ja silti puhu vaan yksityisestä :o

Nenna, menipä hankalaksi :/ itse menisin varmaan silti polille ultraan rv 9 vaikka seuraavaan ultraan olisikin vain pari viikkoa :D

Kyllä toiset saa ihan kotidopplerillakin äänet jo kuulumaan about 10 viikolla. Jos taas ultrataan niin sykkeet näkyy 6+ viikolla.

Mä en edelleekään käsitä miksi Suomessa se ultran saaminen on niin jumalattoman vaikeeta. Täällä se on ainut tapa todeta raskaus.

Mä en enää muista millä viikoilla kuulin dopplerilla. Mut liikkeet tunsin ekan kerran n. rv 15. Tuntui vähä niinku kala ois uiskennellu masussa ja evät löyhytelly vettä. <3

Ja meillä sydänäänet löytyi lähes aina ihan alaoikealta, lähes nivusesta, joten muilla saattoi välillä olla haastetta löytää sykettä, ennenku kerroin missä ne on. <3

Muokattu viimeksi:
Ihanat nuo tohvelit <3 Minski sori, etten vielä niitä tilaakkaan, mutta lupaan yrittää parhaani että 2016 vuoden aikana saisin tilattua ;)

Nenna, kyllä asiat järjestyy vaikka tiedän, että on vaikea pysyä pöksyissään kun haluaisi olla kaikesta varma heti <3

On. Yksi askel otettu eteenpäin ja tilattu taas ovistikkuja! :) koskskohan edes suurinpiirtein alkais tikuttaan? Nyt ei ole oikein mitään hajua miten kierto menee? :D voiko olla niin, että tämä tyhjennysvuoto on vähän niinkuin menkat ja sitten kierto jatkuisi siitä? No ehkä alan tikuttaan heiti kun vuoto loppuu ja talletteleen jokatoinen päivä :P

Minni onpa miehesi nyt inhottava :( toivottavasti miettisi ja korjaisi käytöksensä!

Nenna onpas outoa :o soita polilta ultra! :)

Tänään ar ultra ja pienen sydän löi ja lapsivettä oli hyvin <3 laskurin mukaan tänään piti olla 7+4 ja ultran mukaan oli 7 tai 7+1 mutta oli Vaikea vielä arvioida että tulee ehkä muuttumaan :) la 2.8. Tai 3.8. Näillä tiedoilla. Huh että helpotti.. Ei tätä voi uskoa todeksi <3

Liitteet

• Screenshot_2015-12-16-11-09-16.png
    Screenshot_2015-12-16-11-09-16.png
    850.5 KB · Katsottu: 174
Mulla varhaisultra tehtiin vatsan päältä vaikka on ylipainoa, ja hyvin kuului ja näkyi kaikki mitä pitikin :) muistaakseni rv 7 alkupuolta. Ja dopplerin sain rv 10-11 ja heti sai äänet kuuluviin, kun vaan jaksoi haeskella..

onnea lumihiutale hyvistä uutisista mashaAllah :)

maggie nautihan nyt raskaudesta :)

minni mulla ainaki oli km jälkee suht sama kierto paitsi ne muutamat vikat keskenmenot mitkä sit pisti kropan täysin sekas. et kierto voi jatkua iha normina tai sit voi iha hyvin heittää enemmänki. inshaAllah nyt kuitenki kierto pysyis normina mikä tähänki asti eikä alkas heitteleen tai venyyn mahottomast. hienoa et positiivisilla mielin jo. tiäkkö ainaki nyt tiedät et raskautuminen onnistuu alhamdulillah.

täällä ollaa koko perhe kotona tänään ku ei ol ukolla töitä ku firma joka ostaa simpukat yrittää painostaa asiakkait maksamaan enemmän simpukoista. saapi nähä koska työt jatkuu. tänää vois käydä marketissa jos ukko suostuu ja ostaa tarvikkeet pipareihin ku tekee mieli. hirvee miettiminen ollu viime päivinä et minne mä tungen noi makkaris olevat vauvan neuleet joita on valmiina. tarviiko kukaan plussannut? ai nii eilen sain kuulla et exä oli sanon lastenkodin ilmeisest johtajalle ja vissii jopa sossutädille et he on laittan monta meiliä mulle mut mä en ol vastannu ikinä ku hän ehdottan ilmeisest juttelua pojan kans. no äipän puhelin oli kaiuttimel ni minä kerroin et kyllä olen alusta asti pyytän et saan jutella mut ei anna ja voin laittaa meilit vaik heille ni anto osoitteen. mitenköhä exä tuosta suosta rämpii ylös ku paljastuu ite valehtelijaks... :) äippä oli ehdottan meinaa et ottas koneensa sinne huomen ja juteltas skypessä jos sopii ni exä esti valehtelemal ja sit sano ettei sovi ni nyt haluun tietää mitä tällä kertaa sanoo ku ne lätkäsee naaman etee sille meilei mult ja sen viimesimmän meilin...

Kiitos taas tietopaketeista naiset! :)

Ja arvatkaas, oli kyllä hupaisa keskustelu äsken miehen kanssa.
Minä: "Kato eiks oo söpöt tossut?"
Mies ilahtuneena: "Oho, no on."
Minä: "Nää on musta niin ihanat."
Mies: "Mut mitä noilla tehdään?"
Minä nauraen: "Nää on vauvan tossut!" :) :)
Sitten mies tajus, et ahaa, vauvan tossut. :)

Ei ihan kartalla asioista. Kerroin sille ultra-ajan mut se pitää sumplia vielä työajat, jotta pääsis mukaan. Ja lisäks esitti huolensa, että kaikki tutkimukset pitää sit tehä hyvin ettei paljastuu mitään mongoloidia. Sitähän tässä kaikki pelkää,ettei ookaan kunnossa. Mut toivotaan parasta, ei tässä muutakaan voi! :) Kerroin miehelle myös nyt ekan kerran, et oon tälläsellä palstalla nimimerkin takan höpötelly ja saanu vertaustukea. Eipä se siihen kummosemmin reagoinut. Ilmeisesti oli ihan ok. :)

Takaisin