Viipsukka, meillä auttoi se että mies alkoi syömään samoja vitamiineja kuin minä. Elokuusta asti käytössä ollut raskausajan monivitamiinin lisäksi: sinkki, foolihappo ja 100ug D-vitamiinia.
Taustalla siis elokuussa siittiöiden liikkuvuus 2% ja nyt joulukuulla jo 79%. Muutokseen toki voinut vaikuttaa moni muukin asia näiden lisäksi :)
Hienoa että ootte saaneet tilannetta parannettua! Saitteko nää vinkit mistä?
Mua kiinnostais kans millä tavoin liikkuvuutta on saatu parannettua. :) Meille siis on tällä hetkellä vaihtoehdot joko miehelle Clomifenia 3kk tai kokeillaan suoraan inseminaatiota (olen epäileväinen IVF:n suhteen, enkä välttämättä halua sitä). Isäntä on syönyt nyt yhden paketin jotain lisäravinnetta, jonka pitäis parantaa mieskuntoa + monivitamiinisuihke. No kyllä sillä saatiin siittiöiden määrää nostettua 4 mlj -> 10 mlj mutta liikkuvuuteen ei vaikuttanut. Nyt otettiin homeopaattiset, rasvahapot, sinkit ymym. mukaan. Ja annoin tänään sille sit tota aktiivista foolihappoa kanssa. :) Hän syö siis hirveesti eineksiä, karkkia, limua ym. eli mun mielestäni tosi epäterveellsiesti. Mietin että peruttais perjantainen lääkäriaika jolloin ois tarkoitus päättää jatkosta ja pyytäisin vielä uuden spermanäytteen, jossa nähtäis että onko näillä saatu parannettua liikkuvuutta.