Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Viipsukka, meillä auttoi se että mies alkoi syömään samoja vitamiineja kuin minä. Elokuusta asti käytössä ollut raskausajan monivitamiinin lisäksi: sinkki, foolihappo ja 100ug D-vitamiinia.

Taustalla siis elokuussa siittiöiden liikkuvuus 2% ja nyt joulukuulla jo 79%. Muutokseen toki voinut vaikuttaa moni muukin asia näiden lisäksi :)

Hienoa että ootte saaneet tilannetta parannettua! Saitteko nää vinkit mistä?

Mua kiinnostais kans millä tavoin liikkuvuutta on saatu parannettua. :) Meille siis on tällä hetkellä vaihtoehdot joko miehelle Clomifenia 3kk tai kokeillaan suoraan inseminaatiota (olen epäileväinen IVF:n suhteen, enkä välttämättä halua sitä). Isäntä on syönyt nyt yhden paketin jotain lisäravinnetta, jonka pitäis parantaa mieskuntoa + monivitamiinisuihke. No kyllä sillä saatiin siittiöiden määrää nostettua 4 mlj -> 10 mlj mutta liikkuvuuteen ei vaikuttanut. Nyt otettiin homeopaattiset, rasvahapot, sinkit ymym. mukaan. Ja annoin tänään sille sit tota aktiivista foolihappoa kanssa. :) Hän syö siis hirveesti eineksiä, karkkia, limua ym. eli mun mielestäni tosi epäterveellsiesti. Mietin että peruttais perjantainen lääkäriaika jolloin ois tarkoitus päättää jatkosta ja pyytäisin vielä uuden spermanäytteen, jossa nähtäis että onko näillä saatu parannettua liikkuvuutta.

Diabolicat, hyvä että ootte saanu määrää jo paremmaksi! Kannattaa kokeilla suurta määrää foolihappoa, seleeniä, sinkkiä, d-vitskua, homeopaattisia ja jossain lapsettomien ketjussa oli jonkun mies syönyt saksanpähkinöitä päivittäin, niin oli määrä parantunut muistaakseni :)
Teillähän moni noista on jo käytössä, mutta vielä lisäksi koittaisin parantaa ruokavaliota, jättämällä esim limun, karkit tai einekset ekana pois ja tilalle kunnon ruokaa, niin ei edes tee mieli niin paljon esim. karkkia kun on maha täynnä kunnon ruokaa :)
Miulle polinlääkäri siis sanoi että valkoinen sokeri on melkein kaiken pahan alku ja juuri, ja siitä pitäisi pyrkiä parhaansa mukaan luopumaan :)
En siis tiedä vaikuttaako se sokeri niin paljon tätä nykyä, kun tätä lapsettomuutta on todella paljon, mutta varmaan ne "turhat" kannattaisi yrittää jättää pois :)

Terveisin eräs herkkupeppu joka saarnaa sokerista ja syö tätä viestiä kirjoittaessaan joulupiparia.. :D

Larissa, kuulostaa lupaavalle ;)

Minni, pahoittelut menkkaoloista..

Murkulla myös lupaavat oireet!

Haikara, toivottavasti enteilee plussaa eikä vaan joku tauti..

Beisla, on teilläkin ollu jo pitkä matka. Toivottavasti kohta tärppää :)

Katjusha, hyvä että vielä tutkivat, jos vaikka selviäis jotain minkä voi hoitaa.

Minä istun taas päivystyksessä oottaa aikaa gynelle .. Alamahakivut ei hävinny ni lisää antibiootteja vissiin luvassa :( saanpahan kysyä lääkäriltä voiko tulehus olla ollu keväästä asti..

Siis ärsyttää nämä menkat! Tai siis kiva että viimein tuli, mutta nää on taas ihan oudot. Aiemmin siis menkat alkanu silleen et ensin tullu vähä tuhrua ja saman päivän aikana alkanu kunnolla vuotaa ja viel seuraavana päivänä on ollu tosi tosi runsasta vuotoa, kp kolme on vuotanut enää vähän ja kp 4 saattanut viel tuhruttaa mut sit on loppunu vuoto.
Viime kierrossa missä sain sen plussan, et oliko se nyt sit kemiallinen vai varhainen km, mut siinä se vuotoha oli alkuun vähästä ja sit vähän runsastu ja taas hiipu jne ja kesti 7 päivää.
Nyt siis eilen alko tää vuoto, kirkasta verta, tulee siteeseen asti mut normaaliin verrattuna tosi vähäistä vuotoa ja ihan tämmöstä kirkasta. Tänään on ollu myös sellasta kirkasta limaa... Ärsyttää jos menkat on jatkossakin tämmöset ihmeelliset ja kestää pirkään....

Haikara, oireet kyllä kuulostaisi hyvälle, voi kumpa!

Beisla, ihanaa saada sut takaisin. <3

Enhän Mä malttanut odottaa. Hätähousu olen ja testin tein. :D ihan itteäni naurattaa ajatus, että näin aikaisin sorruin tekemään... No viikonloppuna uusi testi, niin tietää varmaksi voiko luget lopettaa ja alkaa tätiä odottaa kylään...

ImageUploadedByVau Foorumi1449488043.815434.jpg

Muurahainen kp 26, dpo 9, yk 22

nenna, mä itse asiassa ostin viime viikolla suolisto kuntoon -verkkovalmennuksen ja odottelen saavani tunnukset systeemiin. Ajattelin "pakottaa" isännän mukaan. Mut siis itseni takia lähinnä tuon tilasin, koska tosiaan omasta suolistostani puuttuu lactobasillus -bakteerit kokonaan ja niitä yritetään nyt keinotekoisesti istuttaa. Ja myös lapseni on suolioireinen, joten epäilen ettei hänelläkään ole nuo bakut kunnossa.

Tyttötiikeri, pahoittelut oudoista menkoista :( mutta uudelleen vielä kyselen, että ootko uutta testiä tehnyt?

Mannikka, voi ei :( toivottavasti saat nyt kunnon avun ja vastauksia! Ja kiitos tsempistä :) itse en ole kovinkaan toiveikas tälläkään kertaa :D

Murkku, pahoittelut negasta mutta dpo 9 on aikaista plussalle ;) loppuviikosta uus testi!

Beisla, mitä sulle kuuluu? Sun kuulumiset on menny multa jotenkin kokonaan ohi :O

Noniiiin paypal tili avattu onnistuneesti ja eka tilaus First Responseja laitettu menemään :D jos ne tulee perille niin voisi tilata jotain superhalpoja liuskojakin :D

Muokattu viimeksi:
Tyttötiikeri, pahoittelut menkoista, ja vielä oudoista sellasista :( miekin olisin melkein varmistustestin kannalla..

Mannikka, voi kamala :( toivottavasti selviää mikä kipuihin auttaa!

Murkku, pahoittelut negasta, mut onneksi on vasta dpo9. Niin hyvät oireet siulla on että voisit vaikkapa tuossa torstaina päräyttää tehdä testin niin pääsisin sitä analysoimaan hammaslääkäriin odotellessa ja unohtaisin itse toimenpidettä miettiä ;)

Diabolicat, mitä lactobasillus tekee? Tai millasia oireita sen uupumisesta tulee? Toivottavasti kuitenkin niiden istuttaminen onnistuu, koska kaikki suolioireet on todella ikäviä :/

Kyllä noi amerikkalaiset on hassuja ja niin johdeltavissa. Latasin aamuisen testikuvan huvikseen tonne noiden arvosteltavaksi. Tälläistä näyttää. 4/6 on sitä mieltä että toi olis positiivinen... Noinkohan...

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1449491850.081256.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1449491850.081256.jpg
    150.3 KB · Katsottu: 231
Diabolicat, ohjeet peräisin omista koulukirjoista! Olen lasten sh ja jonkunverran perehtynyt aiheeseen :) Mies on syönyt lisäksi terveellisemmin ja laihduttanut noin 5kg. Kumpikaan meistä ei polta ja alkon käyttöäkin vähennetty. Siittiöiden muodostuminen kestää kaikkiaan noin 3kk ja ajattelen "kostean" kesälomakauden vaikuttaneen meillä huonoihin spermanäyte tuloksiin elokuulla... No, kaikki voi vaikuttaa kaikkeen, mut nämä oli meidän niksit.

Hileinen pp 4

Murkku, ameriikan leidit on optimistempia ku suomalaiset, mut silti oon sitä mieltä ett ne saattaa olla oikeessa, koska joku tummempi kohtahan siinä näkyy. Vielä en plussan varaan laskisi (siksi pahoittelin negasta), mut erittäin innolla odotan kyllä seuraavaa testiä koska uskon vahvasti sen olevan jo plussa ;) :)

Haikara, mahtavaa ett siellä krampit helpotti!

Täällä tänään kurkkukipu hiukan laantunut, päivälämpö silti 37,25 ja tuntuu höpöltä päässä heti kun tekee jotain :P ylihuomenna paree kyllä olla tää leidi elämänsä kunnossa kun pitäisi jaksaa juosta mummelin perässä kokopäivä kaupungissa! Siis tää mummo on oikee teräsmummeli, ei parikymppinen sille kyllä pärjää kaupungissa liikkumisessa ku alkaa joka paikkaa kolottamaan ennen mummelia, joten lämpöily huspois kiitos! :D

Pakko omista asioista taas raportoida, sain kuulla meidän viimevuotiset spermatulokset: yli 900 miljoonaa, kun normaalin alaraja 39 miljoonaa. (En tiiä mitä tilavuutta kohti tai mitään, mutta aikamoiselta määrältä kuulostaa!)

Muurahainen, mäkin nään kyl jotain,varsinkin ku kuvaa vähä pienentää. Pidän peukkuja :)

Tää on kyllä jännä kun mä en osaa lopettaa täällä selailua, 4 vuotta vierähti vastaavalla palstalla niin jotenkin sitä vaan tuntuu aina vaan kuuluvansa tänne. Teidän kirjoitteluja on niin ihana seurata ja jännätä mukana testikuvia, toivottavasti teitä ei haittaa..? :

Jep. Toiset antibiootit lisäks ja raskautumiskielto. Uutena vuotena onkin sit mukavasti menkat. Taidan hiljentyä loppuvuodeks, käyn kyl varmasti lukemassa välillä.

Murkku minä näen ainakin jotain! Voi kumpa <3

Haikara hyvä että olo parempi!

Hei noista vitskuista, ostin folireniä eli onko sopiva määrä syödä mammavitskuja ja niiden lisäksi folireniä? Eikös se ollut vesiliukoinen eli yliannosta ei periaatteessa voi saada?

Ei vielä vuotoa! Huh

Minni, täysin turvallista! Foolihappoa toiset syö paaaaaaaljon suuremmillakin annoksilla :) Itse otan monivitamiinin, sinkin ja folirenia 2x per päivä.

Murkku mäkin olin näkevinäni jotain! En vaan viittinyt siitä sanoa täällä ja muutenkin musta on tullut aika skeptinen noita liuskoja kohtaan.... mutta toivotaan parasta!

En oo nyt sen lauantain jälkeen testannut. Ehkä mä voisin huomenna aamulla testata ja kattoa mikä on tulos. Mut sit taas jos se onkin positiivinen niin vituttaa vaan taas ajatella et kesken meni....

Takaisin