Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Haikara, vaikka et pääsiskään prog kokeeseen ni voit vaikka seuraavina kolmena aamuna mitata lämmön :) tietty pitäs olla jo alkukierrosta mitattu mut jos lämmöt huitelee lähellä 37 astetta ni ovulaatio on varmasti tapahtunu :)

Haikara: ootte kuitenkin nyt parhaanne yrittäneet tätä kiertoa hyödyntää..nyt voit vähän relata :) oli tulos mikä hyvänsä voit olla tyytyväinen oviksesta :) sen turvin lääkäri voi jatkaa letroja sulle ja jos vaikka tulee km. Mitä en tietenkään toivo. Voit myöhemmin jos ei nyt onnistu luget ja kokeet ni pyytää ne ens kiertoon. Niin koetta ei ihan loppuun vaan silleen että olis mahkut saada luget rinnalle jos prog liian alhainen niinku mulla. Itse aloitin luget n. Dpo 5 ja onnistuin silti. En tiedä oliko sillä vaikutusta mutta arvo kun oli pielessä ni keltarauhanen ei toimi niinku pitää ja sen hormooni ei ilman apuja jaksa ylläpitää alkanutta raskautta. Et ole erityis tapaus. :D todennäköisesti ne kovemmat kivut on niitä irtoamis kipuja jolloin se munasolu syöksyy johtimiin jossa jo aamun lasti odottaa valmiina hedelmöittämään :D merkkaahan tuntemuksia ylös nyt. Ja laita ovis plussa päivä ylös se on enski kerralla samoihin aikoihin letrojen kanssa jos ovis on tullakseen! En ymmärrä mikä hoppu lääkärillä on heti eka kierrosta saada tulosta aikaseks ku hyvä että kroppa on kerenny ees ottaa lääkettä vastaan ja vaikuttaa sinne muniksiin. Mulle just erikoislääkäri sanoi että clomit ja letrot myöhästyttää ovista. mut Ihanaa!

Mannika: mä en ymmärrä tuota progestiini kokeen paljastavaa vaikutusta siitä onko ovis tapahtunut. Mulla oli 17.1 ja ei tarpeeksi korkea ni pitäiskö sen tarkoittaa että ovista ei tapahtunut vaikka kyllähän se on tapahtunut mun järjen mukaan :D

Lucky: Ei sanat riitä sanomaan kuinka ihana tsemppari oot <3 ja miten sä kirjotat kaiken noin hyvin :p kiitos kaikesta ja oot oikeessa kaikki mahollinen on nyt tehty ja niku aijemmin jo kirjoitin ni kukaan ei onneks vie multa pois sitä ovis + :p sen mä vihdoin sain kokea! WomanLogii laitoin ekan kerra ylös oviksen jeee!!! Ja pitää lisätä tuntemukset :) outoa vaan että aijemmat kierrot mitä en o ovuloinu on ollu limasta nyt ei o kyl kauhee kosteena ollu viel ainakaan :D
No en tiedä kyllä minäkää...johtuneeko siitä että joka kerta on eri lääkäri joka kumoa suunnillee edellisen sanomisen :o Onnekseni tämä lääkäri jäi vapaalle ja tulee kuulema tammikuussa et sinne asti ei ootella sen kommentia ni soittaa jokkekkin ylilääkärille vaan toivottavast ei sille joka pari kiertoo sit oli mulla koska se oli tosi nihkee ja meinas kumota kokonaan sen et alotan Letrot! Minni se tais kirjottaakkin vähän tuhmia eli ite syömistä letroil mut jos ne käskee lopettaa ja ite tiiän et toimii ni voi olla et syön niitä kuitenni :D en tiiä...toivon nyt et kerraki kuuneltais muakin tässä lapsettomuushoidois :)
Mihin asti se progesteroni näyttää et ovis on tapahtunu meinaan jos kysäsen siihen ni laskeeko se arvo päivä päivält vai pitäiskö siihen mennä just oviksen aikaa? :)
Tajusin muute vasta nyt et tehäähä inssikin ovis + aikaa joten ehkä mei lasti kerkii :p tosin jostai luin et niil kestää paripäivää mennä maaliin :o onko tää totta vai meneeks se noi niku lucky kirjotit et siel ne siittiöt on jo vastassa ? :)
Nyt ku ekan kerra oikeesti sain sen oviksen ni ymmärrän mitä kaikkea te ootte kokenu eli tätä piinailua huhuh ja vasta dpo 0 :D
Ite oon va piinaillu ku menkat ollu myöhäs :D vähä eri asia piinailla 2 viikkoa. mut hyvää aikaa toi ovis tuli koska menkkoihin on aikaa viel eli dpo 14 on kp 33 mun laskujen mukaa ja mun kierto ollu sitä 32-34 ja viimeeks 42.

Että immeine voi olla ilonen jostai ovis + :sta :) miehenki kaa sovittiin kaikki ja ehkä huomen talletellaan viel :p

Pikkuminski: huutele vaan tietämättömälle. :) No kai sit oli vaan vähän liian matala arvo ja halus aloittaa keltsut tukemaan.

Haikaranyytti: mu käsitys on ettei niillä mene ku hetki ku ne löytää tiensä perille :) en osaa kyllä varmaksi sano mutta onko hetki 2h tai 5h. Pitääpä googlettaa :) se kai pitää ottaa siinä oviksen jälkeen. Dpo 3 tms. Vastatkaa joku muu joka asiasta tietää enemmän ku mä? :D

Juuri ennen ovulaatiota ovulaatiolima muuttuu kirkkaaksi ja juoksevaksi; venyy pitkiksi säikeiksi.

- Ensimmäiset siittiöt tulevat munanjohtimiin n. 30-120minuutin kuluttua siemensyöksystä. (Sittiöt liikkuvat keskimäärin 10 cm minuutissa ja matkaa munasoluun on n. 20-30cm. Siittiöiden pitäisi siis päästä perille 2-3:ssa tunnissa.)

- Munasolu on hedelmöitettävä vajaan vuorokauden kuluttua ovulaatiosta

- Hedelmöittynyt munasolu matkaa kohtuun n. 2-4:ssä vuorokaudessa, josta sitten parin päivän kuluttua kiinnittyy kohdun seinämään.

Toisesta lähteestä luin, että sittiöt säilyvät elävinä noin 2-3 vrk:tta.

Pikaseen vaan nyt vastaan ett miulle lääkäri sanoi ett verikokeisiin n. viikon päästä ovisplussasta (jos sellasen oisin saanu) niin pääsee tarkistamaan kaikki arvot :)

Juu ja just luin että progesteroni arvo 5-8 päivää oviksesta. Mun piti käydä kp 23 mennessä. Mut mulla oli ovis vasta joskus kp 20-21 niin sehän on ollu matala vielä...Kun ei ehkä ku pari päivää oviksesta. :D

Lucky: Kiitos ku jaksoit googlettaa <3 Sanos viel ku tos oli toi lause että " Munasolu on hedelmöitettävä vajaan vuorokauden kuluttua ovulaatiosta" ni eilen ku sain ovis + ni eikö tänää ole siis ovulaatio eli dpo 0 eli ovis + seuraava päivä on ovulaatio? :D ymmärsinkö ny oikein :D vai ovis on ku on ovulaatio + tikus? :p

Koska jos ovulaatio on seuraava päivä ku saa tikkuun : kerettiin siis vallan mainiosti koska tänää 7-8 välil aamul talletettiin jos ovulaatio lasketaan jo päiväks ku sai ovis + ni aika tiukille meni :(
Anteeks ku imen teijät kuiviin kysymyksil :/

Niin ja limoista ni just noi niku luck kirjotit ni enne ovista olin limanen nyt vähemmän :D

Nenna: kiitos <3

Juu ymmärsit ja munasolu irtoaa eli ovulaatio tapahtuu nii joidenkin väitteiden mukaan se tapahtuu sen 12-36 tunnin kuluttua ovis plussasta. Sillon ku itse plussasin oviksen kaksoishormooni testillä niin oli juuri niin että edellinen päivä oli plussa ja itse irtoaminen tapahtui seuraavana päivänä.

Sit kun sanotaan että -2 on varma päivä puuhastelulle. Siittiöt odottelee elossa jopa sen 4 päivää.

Haikaranyytti, oon aivan fiiliksissä siun ovisplussasta!! Luulen ett tilasit turhaan niin paljon testejä, eiköhän tähän riitä pari ;) ootte ainki tehny kaiken voitavan! :)

Minni, mahtava ovisplussa sielläkin, vaikkakin aika myöhään, onneks jaksoit jatkaa testailua! :)

Murkku, pian se ovisplussa sinnekin tulee!! :)

Larissa, toivottavasti sitten tutkivat kunnolla endo-epäilyksesi ja pääsisit pikimmiten leikkaukseen jos sen tarve on! Tsemppiä! :)

Katjusha❤

On; täällä ei ovisplussaa, ei varmaan tule ollenkaan.. Ja maha ollut sekasin jo muutaman päivän, ottaa päähän :(
Tuossa vielä kuva tän päiväsestä testistä, toissapäivänen oli pikkasen haaleempi..

Nenna kp17/yli30

Liitteet

• WP_20151123_003.jpg
    WP_20151123_003.jpg
    231.3 KB · Katsottu: 182
Nenna: Älä ny liikaa innostu tästä :p ite yritän ottaa rauhallisesti ni ei ois pudotus ni korkee sit :D 14 päivää piinailua, saa nähä kui rauhallisesti pystyy ottamaan :D aaa no nii tietysti, kiitti, nyt on termit ja nmr taas hallussa :D

Voi kurjuus ku ei ovis sinne tuu mut letrot tekee siullekkin temput viel ja antaa yllätys oviksen :p

Onpas täällä hyvä fiilis, kun toivottuja o- ja r-plussia satelee ;)

Haikara, olkoon tämä nyt teidän kierto!!! :)

Nennaa, munkin mielestä toi on melkein O-plussa! Ja mulla ainakin menee monesti oviksen tienoilla maha kuralle ;)

Napaa: Täällä bongattu myös aikamoiset egg white -limat eilen eli kai se ovis on tännekin jo tulossa :O :) Miehen sainkin eilen kellistettyä ;)

Muokattu viimeksi:
Mami viiminen kuva on perjantailta.
ImageUploadedByVau Foorumi1448347129.881098.jpg

Pieni prinssi syntyi 23.11 klo 2:44. Vauhti oli hurja. 4h kerettiin olla sairaalassa kun poika oli jo ulkona :D viimiset 5cm aukes n. 20min ja kaikki oltiin shokissa. Äkkiä vaan paikallispuudutetta ja ponnistamaan. Tää äiti on maailman onnellisin<3 ja mulla on maailman suloisin poika! Pituutta oli 50cm painoa 3485g ja pipo oli 35cm!

Takaisin