Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Minni, Beisla taisi myös jäädä tauolle, mutta siitä on kyllä jo viikkoja aikaa...?

Te keillä on ollut endoa tai munasarjakysta, onko se näkynyt ultrassa? Mulla ei näkynyt kesällä ultratessa mitään endoon liittyvää, mutta nämä kivut ja loppukierron tuhrut epäilyttää, josko se olisi sitä... Kysin naisten polin lääkäri kommentoi ultratessa, että "munasarjat normaalia lähempänä kohtua, mutta ei epäilyä endosta". Mutta sehän ei aina näy ultrassa!

Muokattu viimeksi:
Jellis jeppis :D yritän tänään vielä hah!

Larissa niin olikin, mutta tosiaan siitä on jo aikaa!

Se on muuten jännä, vaikka eilen riideltiin niin kokoajan oli sopiminen mielessä vain sentakia, että tiesin oviksen olevan jossain näillähetkillä ja oli "pakko" talletella :D Hellyn helpommin näihin aikoihin jotta saa miehen hommiin ja normaalisti pidän pääni loppuun asti ;)

Lucky: jep tiiän ton tunteen ! :(

Minni: ehkä se miehen pääkipu oli flunssaa ennen niku mul sillo nimittäi se on nyt kipeempi ni ehkä jätän sen rauhaan parempi tääki on ku ei mitään :)

Kertokaa mulle nyt et mitä seuraavaks tapahtuu? Ku oon nyt sen oviksen bongannu eilen ja tänää talleteltii ni riittääköhän se nyt? Apua ku en o perehtyny siihe mitä oviksen jälkee tapahtuu ku koko ovista o ennen tapahtunu :D ???
Ja miten lasken dpo: t nyt oikein eli onko tänää 1 jos eilen sain oviksen tikkuun?

Tän tiiän: "Ovulaatio tarkoittaa munarakkulan puhkeamista ja sitä seuraavaa munasolun irtoamista munasarjasta" mut niku mitä just sillo tapahtuu ku saa oviksen tikkuun? Ei se varmaa just sillo puhkee vai sen 48h päästä oviksesta tapahtuu toi?

Muokattu viimeksi:
Haikaranyytti, kannattaa vielä talletella varuiksi esim huomenna tai ylihuomenna. Jos eilen sait oviksen tikkuu, tänään on luultavasti ovis ja dpo 0. Ovis tapahtuu noin 24-48 h o-plussan jälkeen. Nyt sitten pääset piinailemaan 2 viikon ajaksi :grin

Muoks. Wtf, äsken kun koitin kohdunsuuta niin se oli tooosi pehmeä ja tosi ylhäällä..? Se on ollut tuollainen nyt koko ajan menkkojen loputtua (tänään kp 10) vaikka normaalisti se on tuollainen vaan oviksen aikaan, muuten kova ja ei kovinkaan ylhäällä. Ovis on mulla ollut yleensä aikaisintaan kp 12 (useimmiten paljon myöhemmin), joten miksi kohdunsuu on nyt tuollainen...? Mitähän ihmettä tämäkin nyt on..? Hohhoijaa, ota tästäkin kropasta selvää! Sekin ihmetyttää ettei ole ollut ollenkaan valkkaria vaikka normaalisti lorisee heti menkkojen jäätyä ja limojakin alkaa olla yli viikko ennen ovista. Nyt on ollut ihan kuivaa. Ei pitäisi alkaa mitään spekuloimaan, kun alkoi ne edelliset 2 päivän menkat epäilyttää...

Muokattu viimeksi:
Minni ihan mahtavaa ❤

Gatusa toi on ihan perseestä :mad:

Haikaranyytti nyt vaan lisää talletuksia ja sit piinailemaan ;)

Maggie :-( parempia uutisia sulle toivoin, mutta annetaan oikealla olevalle pikkuiselle mahdollisuus ❤ parempi myöhään kuin ei milloinkaan ;)
Ja jos ei tästä niin toivottavasti saat ultran seuraavaan :)

Larissa *halaa ja rutistaa* sun vuoro olisi jo :-( toivottavasti saat itsesi kuntoon pikapuoliin ❤

Haikara, larissa jo kertoikin eli tänään tapahtuu ovis joten jos mitenkään saat niin kannattaa tänään vielä varmistella ;) Eli tänään on dpo 0 ovispäivä ja huomenna dpo 1 jne :) sitten pääset piinailemaan ja odottelemaan! Jospa plussattaisiin molemmat yllärinä noin 2vk päästä? ;)

Minni jee, mahtavaa! Sieltä se ovis tekee tuloaan. Itekin oon huomannu saman, et oviksen aikoihin ei paljoa viitti riidellä.. :wink

Maggie höh, mut jospa siellä oikella oleva munasolu skarppais ja ottais loppukirin.. :shy:

Haikara hyvä, että sait miehen kellistettyä. :)

Gatusa sua kyllä nyt koetellaan ihan liikaa. :sad001

Larissa oudolta kyllä kuulostaa nuo sun kivut. :eek: Toivottavasti saisit kroppasi kuntoon, niin se plussakin sieltä varmasti tulisi. :happy:

Larissa, toivottavasti selviää mistä kivut johtuu.. Ootko muuten raskaustestiä tehnyt varuilta?

ON. En saa raskaustestiä verestä, kun ei kuulemma oo tarvetta.. Täti oli sitä mieltä et raskaana oon kunnes toisin todistetaan. Ja sano et jos tulee kipuja ni sit ultraan.. Eli eipä mitään apua taas. Kai täs on koitettava vaan rentoutua sit..

Larissa kylläpäs sua nyt piinataan :( <3 kannattaa tosiaan tehdä varuiks se rtesti!

Maggie halauksia :( <3 toivottavasti isompi annos auttaisi tai se yksi folli vielä kasvaisi !

Mannikka nyt sitten vaan uskot tätiä että raskaana kunnes toisin todistetaan! :)

On soitin neuvolaan niin sieltä vastasi ihana täti joka meidät lähetti lapsettomuustutkimuksiin ja muisti meidät ja onnitteli paljon :) sanoi että normaalisti neuvola on Rv9 ja ultra Rv12 mutta hän voi ultrata mut jo 14.12. Ja silloin on vasta Rv7+2 :)<3

Larissa kiitos ku jaksoit kirjottaa! <3

Minni: jep :) no miehen voinnin mukaan mut onneks tänää sentääs tehtii ;) just siel mis oli se 13 mm folli 6 päivää sit ni on ihme nipistelyjä :D ennen ei o ollu tommosia! Voi kun plussattais <3 vaikka ite en sen limakalvon paksuuden takia hirveesti oota ku ei o koskaa ollu noin ohut eli 2mm :/ mut sittenhän sen näkee! Viel pitäis soitella sinne polille, tuun sit kirjottaa mitä ne siellä sanoo! :P

Lumihiutale: paljo sul oli yk:ta? Ku en listasta löytäny? :)

Mannikka, tein silloin kuukautisten jälkeen (dpo 19) ja se oli ihan puhdas nega. Koita rentoutua, niin se juuri menee että raskaana oot jos testiin oot plussan saanut! :)

lumihiutale, ihanaa että pääset aiemmin ultraan!

Kiitos sympatiasta ihanat <3 Särkylääkereseptin sain (burana 600mg) ja laittavat uuden lähetteen naistenpolille KYS:iin. Eli saa nähdä miten pitkään menee ennen kuin saan enemmän apuja/tutkimuksia... No nyt sitten pitää vaan oottaa ja kärvistellä. 2 päivää olisi vielä flagyliä jäljellä, mutta en tiedä onko sitä mitään järkeä käyttää loppuun, jos sitä bv:tä ei kerta edes ole..?

Katjusha, niin väärin!!!! Olisitte niin ansainnut pienen jo. julma maailma! :(
Pahoittelut, toivon kovasti et vielä se teidän päivä tulee <3

Lucky, toivottavasti pikkanen pitää kiinni! <3

Haikara, on se kumma et kaikissa vitseissä NAISILLA on pää kipeä just sillon seksin aikaan, vaikka enemmän miehet siitä valittaa :D
Onneks sait aamulla! :D :D nyt toivotaan parasta!!!! Aika hieno ovis plussa sulla vaikka ei muka luomuna voi tulla. Soititko polille ja kysyit et mites näin? :)

Larissa, hitto! Miten se nyt noin meni, että oma terveys meni päälaelleen kun vauva piti alkuun saada? :(
Tsemppiä, oireiden kanssa! Toivottavasti saat selkeyden siihen oli mitä vaan sitte niin ja tietty hoidon! <3 mun mielestä endo ei kai näy ultrassa tai siis ei mulla ainakaan näkynyt, mut oli sitä kumminki.. Jos sulla on kysta kehittynyt niinkuin haikaralla sillon keväällä?
Testasitko missään vaiheessa? Digiä voitas täällä foorumilla vähän katella, et jos neti vaan nyt pissis meille testiin kiitos ;)

Minni, eiks beisla jääny vähän taukoilemaan??

On. Mä tajusin et mulla meneeki navasta isompi haava ja siinä on kai 3tikkiä. Se vähän ällöttää mua :S
Haasuu miten mulla tavallaan on yhtä toiveikas olo kun sillon kun alettiin yrittää eli yk1-6.. Jospa rupeen laskee tän sillain yk40 /yk 1 sillain et toi jälkimmäinen merkkaa leikkauksen jälkeistä kiertoa, mut laskenko tän kierron mukaa vai en kun eihän tässä oikeen voi... :D lasken seuraavan yk1 vasta!!!

-Mymmelisti kp12/30 yk40/yk0

Larissa nuo sun vatsakivut kuulostaa todella tutulle. Ennen,kun sain endo diagnoosin niin kärsin pitkään viiltävistä munasarja kivuista ja välillä oikein poltti. Jatkuvat vatsakivut,menkat erittäin kipeät. Ultrissa ei missään vaiheessa näkynyt mitään,vaikka useampaan kertaan tutkittiin syytä.
Ja mullakin oli lievä asteista,mutta kivut jumalattomia. Endo löydöksiä kohdun takana ja virtsarakon pinnalla.
Voithan kysyä olisiko Laparoskopia aiheellista tehdä diagnostisena,jotta näkisi onko endoa vai jotain muuta. Sain laparoskopian jälkeen heti tietää,että mahdollisesti sitä on mutta patologin vastausta näytteistä jäin odottelemaan missä varmistui endo.
Tieto helpotti ja tuntui,että tätä myöten hieman kivutkin. Koska välillä tuli olo,että onko kivut psyykkistä. Toivotaan,että pääset siis pian tutkimuksiin. Tsemppiä sulle Larissa :)

Hysteerikko vielä varmisti :D
ImageUploadedByVau Foorumi1448285861.723104.jpg

Tämän illan sotasuunnitelma on se, että sanon miehelle "joko satsit nyt mun sisälle ja jos ei tärppää niin minä vien purkin tutkittavaksi tai kierron päätyttyä purkkiin ja saat itse viedä sen tutkittavaksi" ;) eikö oo hyvä kiristys :D :D

Soma, tota endoa olen itse epäillyt koko ajan, ylimääräiset vuodot ja nyt nämä kivut sopisi kuvaan. Kiitos kun kerroit omaa kokemusta :) juuri kuvailit mun tämänhetkisiä kipuja! Saa nähdä mitä tutkimuksia tekevät jatkossa.

Minni kyllä se vaan ovis on!!! ;)

Mymmelisti plussaa heti ekasta kierrosta ;) Miten sulla oireili endo ja miten pääsit leikkaukseen jos sitä ei ultrassa näkynyt!

Täällä myös yksi endotar, leikattu ja pumpattu täyteen hormoneja, yrityksen ajan olen ollut ilman, eli vuoden. Kipeää on kuulkaa naiset tehneet! Oli sen arvoista kun nyt 5+2 menossa :) tsemppiä larissa ja muut endottaret !

Katjusha, voi ei... Olen pahoillani... :( <3 voimia sinne...

Minni, onnittelut hienosta ovistuloksesta! Nyt on tallettelujakin hyvin tehty :)

Maggie, ikävää ettei lääke vaikuttanut vielä tämän enempää, mutta tykkäsin tosta kaunis kohtu kohdasta niin :)

Larissa <3 voimia sinne! Toivottavasti pian selviää tilanne siellä. <3

Lumihiutale, voi miten ihanaa, että pääsette jo aiemmin neuvolaan!! :) :)

On: kyllä loksahti leuka auki vessa käynnillä. Kunnon eggwhitet tuli pyyhkiessä, muutenkin tänään hirmu märkä olo ollu. Ovistesti oli vielä kuitenkin nega. Mut aivan outoa, ei mulla näin aikaisin ennen ole tälläistä ollut. :)

Muurahainen kp 12/35-43, yk 22

Takaisin