Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Maggie pahoittelut huonoista uutisista mutta toivotaan että seuraavassa ultrassa olisi parempia uutisia. Ja jos ei niin toivottavasti isompi clomiannos auttaisi :) tsemppiä piinailuun <3

On: nyt aloin googlettaan niin vti voi olla myös raskausoire! täällä menossa nyt kp27/(29) ja rinnat ja nännit todella kipeät ja turvoksissa. Apua en edes ole osannut yhdistää. Mies myös muistutti että mulla on ollut myös pahoinvointia ja hänen sanojen mukaan tissit on ku rantapallot :D juuri toissapäivänä kävin hakemassa clomit ensi kiertoon,voi kumpa ne jäisi käyttämättä....

Maggie, sympatiat kehnoista ultrauutisista, mutta älä vaivu epätoivoon! Mulla on yksi ystävä raskautunut heti toisesta clomikierrosta kun annosta nostettiin, eli kun oikea annos löytyy voi tuloksia tulla nopeastikin :) Hänellä on nykyään jo kaksi ihanaa clomityttöä :)

Minni tuo on kyllä niin syvältä, kun sitä ovista saa odotella ihan kohtuuttoman kauan. Pitkät kierrot on ihan pyllystä. :mad: Mutta kyllä se sun ovis sieltä tuloillaan on, viivat on vahvistumaan päin. Huomasin muuten saman noista sofin testeistä, et melko vahvaa viivaa kyllä antaa.

Lumihiutale voi jospa se oliskin niin, että plussasta johtuu tuo vti. Toivotaan parasta ja plussatuulia sinne! :nailbiting:

Kiitos Kaakao, ja muutkin myös. Kai sitä vaan pitäis jaksaa uskoa. Mutta joka kerta on vaan paikallaan junnattu. Lääkitään ja kokeillaan ja odotellaan ja jännitetään. Sit ultranäytössä sama tilanne kuin lähtötilanteessa! Ei muutosta. Miks ei siellä mikään liiku eikä kasva? Ehkä sit seuraavalla kerralla tai ens kuussa tai ens vuonna parempi onni. Mutta kyllä tästä epätoivosta huolimatta valaa uskoa noi onnistumistarinat. Kai se plussa (edes ovis!) tännekin joskus löytää.

Lumihiutale, ajattelitko testata? Aika pitkällä noi kiertopäivätkin sulla. :) Mä kans joskus luin, että toisilla pukkaa tulehduksen ja se onkin raskausoire! Mutta varo nyt kun vedät niitä lääkkeitä kun eivät kaikki ole sopivia raskaana ollessa. Soititko muuten uudelleen terkkaan?

Maggie kp 11

Lumihiutale, testaile ihmeessä kun miekin oon kuullut vti:n raskausoireena olleen ;)

Maggie, taatusti saatte vielä molemmat plussat!❤

Onko kukaan tilannut Vauvalalta r- tai o-testejä? Mie tässä melkein jo sain tilauksen tehtyä kunnes tuli mieleen ett mitähän testejä siel mahtaa edes olla ja onko ne hyviä? :D

Pää on aivan pyörällä, ehkä pitäis vaan noi testaamiset jättää sittenkin muille :P

Maggie, pahoitteluni tyhmistä uutisista. Itellä oli clomikierroilla ovis vasta kp 16-17, mut mun kierrot on nyt muutenkin ollut pitkiä, johtuen ilmeisesti tosta pcos:stä. Mut elä menetä toivoa vielä. :)

Nenna, Mä suosittelen kotitestien sofeja, selkeästi näyttää tuloksen, eikä oo kalliita. :)

On: menkkamaista jomotusta alavatsassa tänään. Tein ovistestin varuiksi, nega tuli, ei sinäänsä yllättänyt, ei mulla koskaan ovista näin aikaisin oo ollukkaan, mutta varuiksi testailin, kun kuitenkin on uusi lääkitys päällä, ni se saattaa aikaistaa.

Muurahainen kp 8/35-43, yk 22

nennaa, Mulla oli noita vauvalan ovistestejä ja en saanu niillä ovista bongattua :sad001 Nissähän on herkkyys 25 ja esim raskauskeijussa herkkyys on 20, että voisko johtua siittä. En oikeen ite tykänny noista testeistä kun oli pitkään vaan viivanpaikkaa, ja yleensä saan vahvenevaa viivaa plussaan asti. Nyt ei oo siis varmuutta koska ovis on ollu.

Muoks. On noita herkkiä puikko ja liuska r-testejäkin ollu, niihin ei testiajalla tullu ylimääräsiä viivoja, että ne taitaa pelittää ihan hyvin :)

Murkku ja mami, okei kiitti :) kerkesin kyl tilaa ne just :D
Mannikka toisessa ketjussa sanoi ett ne o-testit vaikuttais ihan hyviltä. Mie taas lähinnä pelkään ett näkyy kokoaika liian vahvaa viivaa ja etten siks bongaa plussaa ku miulla LH tasot aivan liian korkeat (vissii kyl letrojen pitäis tasottaa niitä). Pitäisi tässä huomenna tai maanantaina tipahtaa postilaatikkoon iiiiso tukku testejä ni lupaan enskierrossa testata myös r-testillä vaikkei syytä olisikaan! :P

Hileinen, eikai sillä ole mitään väliä jos ottaa yhden päivässä, jos sen vaan pyrkii ottamaan mahdollisimman samaan aikaan joka päivä.
Mie ajattelin ruveta ottamaan aamu 9 ja ilta 21, kun en ajallisesti sen parempaa ohjeistusta niihin saanut :)

Hileinen, vastaan sulle vaikka clomeja käytänkin kun kysyin ihan samaa lääkärissä. Se on aivan sama kunhan ottaa aina samaan aikaan päivästä. Ite otan aamulla samalla kun otat muutkin vitskut ja geleet.

nennaa, no sithän noi on sulle just hyviä testejä :wink Voihan se olla että sattu huono erä mulle tai jotain :)

Ja tolla edellisellä sivulla oli Catsien kysymys, mikäköhä aiheutti pahoinvoinnin, niin vähän epäilisin että vielä ois raskausoire kuitenkaan kun noin aikaisessa vaiheessa oot. Voisko kyseessä olla ruokamyrkytys? Toivotaan tietty että viikon päästä plussa sulle hymyilee. :) Onhan se aina mahdollista. Ootko pitkään yrittänyt? Vai oliko tuo kommentti vain eksynyt tänne ketjuun? Toki voi tulla juttelemaan, jos mieltä painaa. En halua mitenkään teilata, ihmettelin vain kenestä on kyse kun en oo aiemmin nimimerkkiisi törmännyt.

Voi Maggie, harmi ku oli huonoja uutisia lekurilla. Älä kuitenkaan luovu toivosta. Mää syön letroja ja mulla on seurattu follien kasvua kahdessa kierrossa. Eka kierrossa kp10 tehtiin aukkari ja samalla lekuri sanoi ettei ole riittävää vastetta letroilla, joten seuraavaan kiertoon määräs kaks tabua päivittäin kp5-9 eli 10kpl yhteensä. No ylläri tuosta kierrosta jossa aukkari tehtiin ja lääkärin mukaan ei riittävää vastetta, tulin kuitenkin raskaaksi. Meni kuitenkin kesken. Keskenmenon + yksien menkkojen jälkeen söin tuolla isommalla annostuksella ja siinä kp12 tehdyssä seurannassa ei ollut mitään merkkejä isommista folleista. Lääkäri halusi kuitenkin ottaa toisen seurantaultran kp16 ja silloin löytyi muistaakseni 16mm folli ja reilu viikon päästä otettiin se verikoe (olikohan progesteroni) joka kertoi että ovis oli sittenkin tapahtunut. Tuo kierto oli 35vrk pitkä. Toivottavasti tämä tuo sulle toivoa :)

Joku kyseli millon letroja otetaan niin ite otan molemmat tabletit aina aamulla ku otan muutkin lääkkeet (mulla on siis kilpirauhasen vajaatoiminta ja astma).

on: nousihan ne aamulämmöt viimein tänään oli 36,4 (ennen ovista siis ollaan alle 36 lukemissa). Nyt kp20 joten taitaa tulla normaalia pidempi kierto tästä...

Maggie! Voi ei:banghead: No kovemmat annokset ensikiertoon siis, meidän kropat on ihmeellisiä eivätkä reagoi aina standardina.

Ompa jännä tuo teiän keskustelu ovistesteistä, mun testeissä eli CBn tuplahormonitesti ja apteekin Clinic herkkyys on 40 mlU/ml ja tosiaan aika tyhjää mulla aina näyttää ennenkuin ihan selväksi plussaksi pärähtää.

Tästä päästäänkin helposti siihen, että käytiin tänään lääkärissä miehen kanssa. Olen tosi helpottunut! Käynnillä ei siis tehty muuta kuin alkuhaastattelu ja jatkosuunnitelma. Ihan tarpeeksi meille hämmentyneille jännittäjille :shy: Käytiin läpi tilanne; kolmenkympin tienoilla, ei aiempia raskauksia, kohtuullisen säännöllinen kierto, ovulaatio saadaan kiinni testillä, ei kroonisia tauteja tai lisääntymiselinten tulehduksia, yritystä nyt 8 kuukautta.

Lääkäri ja tapaamme kätilö olivat todella mukavia ja tuntui siltä, että taakka pieneni vain, koska joku vihdoin ymmärsi mun huolen.

Faktat on nyt tässä:

Ovulaatio tapahtuu, koska positiivinen ovulatiotesti on sen varmistamiseen eritäin varma menetelmä. Ovulaatio ei kuitenkaan takaa sitä, että munasolu on hyvälaatuinen.

Jos hedelmällisyys on molemmilla optimaalinen on todennäköisyys raskauteen 15-20% per kierto. 70% irroneista munasoluista hedelmöittyy ja niistä ~ 25% jakautuu kiinnittymiskelpoisiksi alkioiksi. Alle kolmekymppisenä yli puolen vuoden yritysaika voi olla huonoa tuuria, mutta viittaa jo alentuneseen hedelmällisyyteen. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö raskaaksi voisi tulla ilman apuja, mutta todennäköisyys laskee optimaalista nopeasti alle kymmeneen prosenttiin. Summa summarum, ei ole liian aikaista sulkea pois mahdollisia oikeita ongelmia.

Ensin tehdään spermatutkimus, jonka jälkeen mulla ennen seuraavaa ovulaatiota tehdään hormoniverikokeet (ainakin AMH katsotaan), munasarjojen tarkempi ultraus ja aukiolotutkimus. Ennen joulua tiedetään sitten jo paljon enemmän.

Paras vaihtoehto on tietenkin se, että nyt olisikin tärpännyt. Lääkäri sanoi ihanasti, että eipä olisi eka kerta, kun ensimmäisessä tutkimusultrassa katsottaisiinkin sykkeitä sikiöltä. :Heartred Jos mitään vikaa ei löydetä, niin sitten otetaan todennäköisesti aikalisä ja mennään ihan kotikonstein ja jos jotain löytyy niin, silloin se tietty sanelee suunnan. Kerrankin on sellainen olo, että jos täti sieltä taas paikalle kurvaa niin ei olla uudestaan lähtöruudussa vaan jo matkalla eteenpäin.

Mrsc kp20/28 dpo5 (kuulemma kiinnittyminen on hyvin todennäköisesti dpo5 juurikin) :smiley-angelic001

P.s. anteeksi pitkä oma napa, mutta nyt on tänään kirjaimellisesti pyöritty oman navan ympärillä:oops:

Junttura, kiitos täsmällisistä follitiedoista. Kyllä lisää uskoa, että ainakin joskus se ovis vois mullakin tapahtua. Ja että muistaa talletella, vaikka ovis ei ookaan varma, kun se saattaa nähtävästi yllättää. :)

Mrsc, huippua, että oli noin onnistunut käynti. Ja sait noin paljon tietoaja osaavaa vastaanottoa. Plussaa kohti. :)

Maggie kp 11

Mrsc, rento asenne auttaa jo pitkälle. Kun tietää että apuja on saatavilla, kroppa rentoutuu ja kukaties :rolleyes: Pakko sen verran kertoo et meilläkään ei löydetty varsinaista syytä lapsettomuuteen, mutta mentiin silti hoitoihin. 3 inssin tulos oli 1 km kaksoisraskaus (alussa) ja ekalla IVF:llä saatiin esikoinen. Toinen lapsi tuli yllättäin luomuna yrittämättä ja varhaisultrassa oli ihana lääkäri joka totesi meillekin hymyillen että "ette ole ainoita joille näin käy".

Lumihiutale : aikamoinen sattuma olisi. Millonka meinasit testatata

On. Täällä ehkä dpo 8. Ei mitään oireita. Ennen noista lugeista tuli kamalat raskaus oireet. Voiko oikeasti ovis ollut tapahtunut jos progesteroni taso jää alhaiseksi?

Takaisin