Maggie! Voi ei:banghead: No kovemmat annokset ensikiertoon siis, meidän kropat on ihmeellisiä eivätkä reagoi aina standardina.
Ompa jännä tuo teiän keskustelu ovistesteistä, mun testeissä eli CBn tuplahormonitesti ja apteekin Clinic herkkyys on 40 mlU/ml ja tosiaan aika tyhjää mulla aina näyttää ennenkuin ihan selväksi plussaksi pärähtää.
Tästä päästäänkin helposti siihen, että käytiin tänään lääkärissä miehen kanssa. Olen tosi helpottunut! Käynnillä ei siis tehty muuta kuin alkuhaastattelu ja jatkosuunnitelma. Ihan tarpeeksi meille hämmentyneille jännittäjille

Käytiin läpi tilanne; kolmenkympin tienoilla, ei aiempia raskauksia, kohtuullisen säännöllinen kierto, ovulaatio saadaan kiinni testillä, ei kroonisia tauteja tai lisääntymiselinten tulehduksia, yritystä nyt 8 kuukautta.
Lääkäri ja tapaamme kätilö olivat todella mukavia ja tuntui siltä, että taakka pieneni vain, koska joku vihdoin ymmärsi mun huolen.
Faktat on nyt tässä:
Ovulaatio tapahtuu, koska positiivinen ovulatiotesti on sen varmistamiseen eritäin varma menetelmä. Ovulaatio ei kuitenkaan takaa sitä, että munasolu on hyvälaatuinen.
Jos hedelmällisyys on molemmilla optimaalinen on todennäköisyys raskauteen 15-20% per kierto. 70% irroneista munasoluista hedelmöittyy ja niistä ~ 25% jakautuu kiinnittymiskelpoisiksi alkioiksi. Alle kolmekymppisenä yli puolen vuoden yritysaika voi olla huonoa tuuria, mutta viittaa jo alentuneseen hedelmällisyyteen. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö raskaaksi voisi tulla ilman apuja, mutta todennäköisyys laskee optimaalista nopeasti alle kymmeneen prosenttiin. Summa summarum, ei ole liian aikaista sulkea pois mahdollisia oikeita ongelmia.
Ensin tehdään spermatutkimus, jonka jälkeen mulla ennen seuraavaa ovulaatiota tehdään hormoniverikokeet (ainakin AMH katsotaan), munasarjojen tarkempi ultraus ja aukiolotutkimus. Ennen joulua tiedetään sitten jo paljon enemmän.
Paras vaihtoehto on tietenkin se, että nyt olisikin tärpännyt. Lääkäri sanoi ihanasti, että eipä olisi eka kerta, kun ensimmäisessä tutkimusultrassa katsottaisiinkin sykkeitä sikiöltä.

Jos mitään vikaa ei löydetä, niin sitten otetaan todennäköisesti aikalisä ja mennään ihan kotikonstein ja jos jotain löytyy niin, silloin se tietty sanelee suunnan. Kerrankin on sellainen olo, että jos täti sieltä taas paikalle kurvaa niin ei olla uudestaan lähtöruudussa vaan jo matkalla eteenpäin.
Mrsc kp20/28 dpo5 (kuulemma kiinnittyminen on hyvin todennäköisesti dpo5 juurikin)
P.s. anteeksi pitkä oma napa, mutta nyt on tänään kirjaimellisesti pyöritty oman navan ympärillä