Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Gatusa voimia :hug013

Lucky voimia sullekin, kuulostaa todella stressaavalta sun tilanne eikä tosiaan ihme että sä haluist avautua.

Haikaranyytti pahoittelut negasta, kumpa se uusi kierto tajuaisi alkaa itsestään. Mutta onpahan lääkkeet varalta.
Lugesteronista vielä, tosiaan saman lääkkeen voi ottaa alakautta tai suusta, mutta ilmeisesti alakautta on tehokkaampi ja vähemmän sivuoireita, siksi monet ottavat niin.

Katjusha kuulostaa hyvältä sun päivä! :grin

Tyttötiikeri toivon niin että olis vaan harmitonta, totta kai tollanen stressaa. :hug013

sabetti, ajattele positiivisesti: haravointi on hyötyliikuntaa ja liikunta hyväksi raskautumiselle. :)

PikkuMinski kuulostaa hyvältä sun ovisoireet! :grin

Mymmelisti tsemppiä kuntoiluun ja ruokaprojektiin. Ihan hyvin jos et ole käynyt pitkään aikaan lenkillä niin voit ottaa paljon kävelyä. Vaikka pari minuuttia kävelyä ja pari juoksua ja sitä vaihtelet. Näin mä yritin silloin aloittaa juoksemisen, se on tosin aika lailla jäänyt... :sorry:
Ruokavaliosta on varmasti todella paljon eri mielipiteitä, mutta useimmat ovat samaa mieltä siitä että hedelmiä, vihanneksia ja marjoja kannattaa syödä paljon ja erilaisia. Punaisesta lihasta tuskin on paljon hyötyä mutta ei sitä poiskaan tarvitse jättää, kannattaa vaan katsoa miten iso osa annoksesta on lihaa ja miten paljon vihanneksia. Voi vaikka pitää pari kasvispäivää viikossa, sekin auttaa.
Maitotuotteista ollaan montaa mieltä, jotain tutkimusta luin jonka mukaan maitorasva olisi hyväksi raskautumiselle. Mutta noita tutkimuksia nyt on suuntaan ja toiseen. Valkoisesta vehnästä ja sokerista tuskin on mitään hyötyä ihmiselle myöskään, mutta itse en ole osannut jättää kokonaan pois. Ostan täysjyvää ja herkuttelen kohtuudella. En vaan pystyisi dieettiin, missä sokeri on kokonaan pannassa. :p Tietenkin jos haluaa vältellä vehnää, on hyvä muistaa että ei-keliaakikon ei tarvitse ostaa esim. gluteenitonta kauraa vaan riittää tavallinen. Gluteeniton kaura jauhetaan eri myllyssä ja tehdään kokonaan eri linjastolla, siksi se on kalliimpaa. Normi-ihmistä muiden viljojen jäämät tuskin haittaavat.

Minni, eikö teilläkin ollut esikoinen toiveissa? Onko sulla yhtään alkaneita raskauksia? Jos ei, niin eihän voi tietää miten sun hcg nousee ja näkyy tikuissa. Plus onhan noiden tikkujen laatu välillä aika, höm, vaihteleva.

Wildside ihanan pitkällä säkin jo olet, hyvä että hankinnat on jo tehty. :)

On. Ei alkanut tuhru vielä. Pari kertaa on tullut ihan pikkaisen melko kiinteää valkovuotoa paperiin. Alkuillasta katoin ensin että tuhru alkoi kun siinä oli vähän väriä, mutta en kyllä mitenkään saanut siitä veren väristä, en vaaleanpunaista enkä rusehtavaa vaan enemmänkin hailakan-kellertävän oranssia. o_O
Huomenna olis kaks päivää menkkojen alkuun, sinä päivänä illalla viimeksi alkoi tuhru eli hermoja raastava päivä tulossa.:nailbiting:

Tsemppiä tiikeri! :Heartred

Kauheesti on kirjoiteltu, mutta Tikrun tilanne on tässä päällimäisenä mielessä!

On. Ei ole tätiä näkynyt täällä, saisi tulla jo. Plussaan en usko, eilen tuli vähän tuhrua, mutta tänään ei sit mitään. Epäilen jotenkin, että mun yliajoissa tullut digin ovis plussa ei sitten johtanutkaan ovulaatioon tai ainakaan heti (ensi kierrossa aloitan kyllä sen lämpöjen mittauksen). Se dpo (?)12 nega oli ihan tarpeeksi, en haluaisi testata uutta :oops: Kai se pitäisi viikonloppuna kuitenkin testata, jos täti nyt meinaa olla eksyksissä.

Mrsc kp28/? dpo17(tai jotain tai ei ollenkaan...)

kiitos beisla. inshaAllah siellä nyt tulis plussa eikä menkkoja :)

tyttötiikeri mitenkäs tilanne kehittyn siellä? inshaAllah ei ol vuotoa enää eikä tulis kipuja.

lucky jep sais se alkaa nyt tajuamaa asioiden laidan. ja minä tässä laskeskelin et kun saan maksun ekast tilauksesta ni paljonko jää mulle puhtaana. ukko alko et ei sulle kuitenkaa jää mitää. nii mul on toka tilaus jo oottamassa kans mikä pitäs tehä mut eihä mun työ ol minkää arvosta eikä ol ees työ vaan harrastus. vähä alkaa hermot menemää nois asiois ja sit viel sen suu muutenki ku eilinen ei ol viel unohtun...

täällä ei mitää ihmeellistä. ompelin eilen ostetut napit takkiin ja tuli todella kaunis lopputulos vaikka ite sanonki, siivosin kunnol ja ehin jopa käydä suihkussa tosin jouduin kylmäl vedel peseen itteni että sain käytyä pesul ennen ku tyttö herää. täällä lämpötila on jotai 23-24 päiväl ja yöt alle 20 pääasiassa, tällä hetkellä tuulee aika voimakkaasti viel lisäks.

Beisla tsemppiä ja kärsivällisyyttä piinailuun <3

Mrsc toivottavasti täti pysyisikin poissa ja plussaisit vkl ;)!

On panikoin nyt niin huomista aukkaria että ei taida edes yöllä uni tulla ;/ mutta kyllä oman nyytin eteen on valmis kestämään vaikka mitä :)

Beisla kyllä on esikoinen toiveessa, eikä ensimmäistäkään plussaa. Ei voi tietää kylläkään, mutta ainoa mikä vetää toiveet alas on tuo kohdunnapukka joka on aivan sillain että on valmis vuotamaan hetkellä millä hyvänsä...

Murkku kiitos taas <3 en muistakkaan koska olisin itkenyt näin paljon kun tänään... Silmät turvoksissa ja nenä tukossa muutenkin. Mahti fiilis kun se tätikin tulee tähän samaan syssyyn.

Voi kauhia kun teidän tahdissa ei pysy perässä! En muista enää puoliakaan mitä piti kommentoida...

Minnikö se kyseli lapsettomuustutkimusten aloittamisesta...? Minä toimitin miehen simppanäytteen Väestöliittoon kun yritystä oli vajaa vuosi takana. Kun se oli ihan normaali, niin odotettiin sinne vuoden kohdalla ja sitten hain terkkarista lähetteen lapsettomuuspolille. Taisi tk-käynnistä mennä pari kuukautta ekaan lapsettomuuspolin käyntiin. Tk:ssa otettiin alkulabrat. Mulle ei aukkaria tehty, kun olin kerran jo raskautunut niin tiedossa oli että ainakin toinen rööri on auki.

Voi kun tyttötiikerillä nyt pysyisi vuoto pois ainakin sinne heinäkuun alkuun!! Hyvältä kuulostaa ettei siteeseen ole tullut.

Lumihiutale itse esikoisesta kävin raskauden ajan ihan normaaleissa neuvolan seurannoissa. Clomiraskaus ei ole riskiraskaus :)

Nyt kaikki peukut ja pottuvarpaatkin pystyyn, että Beislan tuhru pysyy poissa!

Napaa. Mulle tuli ihan ihme romahdus sen viimeisen ultran jälkeen. Ressasin miehenkin sitten sillä, että nyt on PAKKO tärpätä kun on viimeinen "normaali" mahdollisuus ja eihän ne tallettelut sitten kunnolla sujuneet kun toinen oli ihan paineessa :( Kuitenkin dpo -3, -2 ja 0 on saatu talleteltua onneksi. Jotenkin nyt kuitenkin olen hyväksynyt jo senkin mahdollisuuden, että emme saa sitä toista koskaan. Olen niin superonnellinen tuosta esikoisesta, että en voi enempää olla vailla. Mutta yrittämistä ei lopeteta ja IVF:ään asti mennään jos tarvis on. Ja varmasti suren asiaa vielä moneen kertaan, jos todella käy niin että esikoinen jää ainoaksi. Tällä hetkellä on kuitenkin jotenkin stressitön olotila :)

Kaakao hyvä että sisua löytyy ja että pystyt olemaan stressittömänä, yritä pysyä sillä linjalla :)! Ja onneksi muut tallettelut on osuneet nappiin

Mymmelisti, ihan ku oisit kertonu miusta! :P en kyllä kuvitellu siuta tatuoiduks, lävistetyks ja pinkkihiuksiseks :D miun mies kans ehdotti jos ryhtyisin blondiks ja sitä oon iteki harkinnu, mut just samasta syystä on jääny tekemättä :o

Tyttötiikeri, onnea hurjasti viel tälläkin puolen!❤

Oli kyllä raskas iltavuoro kun kokoajan sai pinnistellä. Kotiin tultua tuli sitten itkettyä kunnolla.

Terveyskirjastosta luin "Niukka alkuraskauden verenvuoto ajankohtana, jolloin kuukautisvuodon pitäisi alkaa ("valekuukautiset"), on tavallinen oire, sitä esiintyy joka neljännellä naisella. Jos vuoto on kuukautisvuotoa runsaampaa ja jos siihen liittyy supistuksen omaisia kipuja, oireet viittaavat keskenmenoon. Niukka ruskea vuoto, johon liittyy alavatsakipuja, voi myös olla kohdunulkoisen raskauden merkki."

Ja siis mullahan ei ole ollut mitään kipuja, ensin vuoto oli kirkkaampaa verta, pari pientä läikkää oli tullut siteeseen, sen jälkeen lähinnä vain ruskeaa tuhrua, josta oli pieni sotku tullut siteeseen ja sen jälkeen vaan pyyhkiessä tuli vähän paperiin. Nyt on oikeastaan kokonaan loppunut...

Ajattelin siis toiveikkaana et voishan tää olla noi valemenkat....

Aattelin et katon nyt viikonlopun ajan, et tuleeko lisää vuotoa tai kipuja ja jos ei niin ostan ma aamuks digin, sillo pitäs digissä näkyä jo 2-3 ja sit soitan neuvolaan...

Tsemppiä lumihiutale aukkariin!:) ja kiitos tsempeistä myös!

Kaakaolle myös tsempiä stressin hallintaan. Meillä on myös meinannut vähän olla ongelmana välillä miehen suorituspaineet, jos olen erehtynyt mitenkään indikoimaan oviksen läheisyyden. Siitäki on selvitty ja toisaalta ikävä tapa tulla esiin, mutta tiedänpähän niiden keskustelujen jälkeen, että tämä on miehelle ihan yhtä tärkeää kuin mulle. :smiley-ashamed005

Tsemppiä kaikille tasaisesti :smiley-bounce016

Tsemppiä tiikeri ja hyvältähän tuo vaikuttaa, jos noin pieneksi vuodoksi jäi :Heartbigred

Mymmelisti ja nennaa en olis kyllä kummastakaan teistä uskonu ;) ite oon tatuoitu ja kalju (?!) Tai siis olin kalju 2kk sitten :D nyt mulla on jo yli 2cm hiukset ❤ vanha palopostin punainen vaihtui omaan ei minkään väriseen :S lävistyksiäki löytyy, mutta oon ottanut ne pois :shy:

mymmelisti, nenna ja pikkuminski en ois teit iha tuollasina kuvitellu mut eipä sitä ikinä oikei pysty muita kuvitteleen kunnol etenkä ku ei ol kertaakaa tavannu missää vaiheessa.

tulipaha mielee et millasenaha te minut kuvittelette? :)

tyttötiikeri hyvä että vuoto loppun :)

Tyttötiikeri: eikä! Voimia! Tuo ottaa koville! Mutta toivotaan että sun tilanteessa olisi vain harmitonta vuotoa. Halaus!

Sabetti: ainakin muuten yrittää elä mun kans parisuhdetta. Ehkä se puuhastelukin yleistyy kun muutenki on kivaa yhteistä aikaa :)

Mymmelisti: nyt oon käynyt 2 X siskon kans potkunyrkkeilyssä ja sieltä saanut ihan sikana virtaa. Teki mieli vaan pomppia koko aika. Hyvä Musa ja meininki ja se olo sen tunnin jälkeen. Jos tällainen laiska ku mä hurahtaa Tollaseen tunnin huitomiseen ja potkimiseen ni kyllä säkin. Oon nimittäin tänäänkin jo käyny 2x lenkillä aamulla ja töitten jälkeen illalla. Vauhti senku vaan kiihtyy. Olishan se kiva tulostaki nähdä. on se hyvä fiilis jo jotain. :D
Ainaki ruokavalio vaikuttaa jos on pco tai muuten insuliini herkkyyttä. Mulla kyllä vaikuttaa jo ovikseen se mitä syön. Jos meen potuilla ja vehnä leivällä kierronki läpi ni ei tuu ovista... mutta ku pitää sokerit tasaisina ja olo hyvä ja kevyt ni oviski On tullut. .. ruokaa siis syytän miks ei plussaa oo tullut. Mulla siis pco tyyppiset munasarjat. :D

Tiikeri: mulle ohje oli kun vuoto Alko että jo tulee kivut ja ne kovenee ja vuoto runsastuu niin seuraavana päivänä soitto neuvolaan. Mutta jos kipu yltyy kovaksi niin sitten jo päivystykseen. Ei näin aikaisessa vaiheessa voida tehdä mitään. Todennäköisesti vain ruskuais pussi näkyy. Muuta ei. Ja merkintä papereihin. Hcg voivat ottaa jos lääkäri määrää. Halaus. Niin ja eka km. Vuoti vain hitusen verran viikon verran jonka jälkee runsastu ja vuoti pois.

On. Taas. Siis kun tytöt jotka käytätte letrozolia ni uutta tietoa!!!!! Soitin siis neuvolaan. Kerroin tilanteen että vasta kp 6-7 välisenä yönä muistin ottaa eka letron. No se ei osannu sanoa mitäön viisasta siihen. Mut kerto että lääkäri vaihtuu ja tää erikoislääkäri on mulla ollu nyt ni lähtee pois kokonaan. Mutta tää lääkäri oli sanonu jollekin toiselle tytölle joka yrittää esikoista ja käytössä letrot että jos kierto letrojen aikana on yli 32 päivää niin letrot ei ole silloin oikea lääke tähän. Tällä tytöllä on todella pitkät kierrot kuulemma. Mulla on 34-36 päivää. Ja tää lääkäri joka tulee ni on lähetteen mulle aikanaan polille kirjoittanut ja suositellut clomeja. Neuvolan hoitaja aikoi konsultoida lääkäriä ja kysellä voisiko mulle joko tehdä folli ultran täällä tai ainaki ottaa verikokeet jotta ovuloinko näillä ollenkaan. Samalla myös mietti tilannettani ja mietti että voisin päästä suoraan kyssiin lapsettomuus polille kun kuulun jo erikois sairaanhoidon piiriin. ou nou! Tämä tyttö oli päässyt jo samantien. Mutta enhän voi itseäni verrata tähän tyttöön. Sanoin että hyvin voin syödä letroja sen puoli vuotta jos vaan selviää että ovuloinko noilla. Ja jos sen voisi tehdä vielä omassa neuvolassa oma lääkäri. Sitten voisin harkita uudelleen clomeja. Mutta tokihan voin käydä näyttäytymässä kysillä mitä ne siellä sanoo ja minkä tuomion saan. Sillä se sitten selviää. Voihan se ollakin joku ihan pikku juttu ku kuitenki menkat oletettavasti alkaa aina dpo 14 ja kierrot pysyy säännöllisinä eikä ylimääräistä vuotoa ole. Mutta jottai positiivista!!! On kyllä meidän neuvolassa hyvät hoitajat jotka tosissaan välittää ja haluaa Yrittää parhaansa auttaa :D

Pikkuminski sun kuvan oonki fbssä nähnyt kun oon sun tossu ryhmässä :) sulle kyllä sopii niin hyvin toi lyhyt!!!!

Nennaa, taitaa olla nykyään ihan normaalia olla tällänen, mikäli mulla olis ruskee tukka ei lävistyksiä eikä tatuointeja olisin varmaan se epänormaali :D :D tai eihän mulla enään oo kun kulmakoru, loput otin pois :D sut mä kuvittelin alle 165cm hoikka ja ruskee tukka olkapäille asti. Nyt täytyyki muuttaa kuvaa :D

Gatusa, oon sut kuvitellut pieneksi siroksi naiseksi jolla on tumma pitkä tukka ja usein isot vaatteet :D voi tietty olla et ku oot kertonu et olet laihtunut ja vaatteet alkaa olee isoja.. Nii ja et sulla on vihreet silmät..

Mulla menki päivä toissä. Nyt pitäs kömpii sänkyyn!

Ai nii luin haikaran blogii ja tykkäsin!! :) oot hyvä kirjottaa!!

-Mymmelisti kp 17/30 yk 39

Voi kiitos mymmelisti <3

Miten mulla on va sellanen fiilis että oon raskaana :o koko illan pyöriny semmonen ajatus päässä :o mistä ne siellä polilla tietää ovuloinko ku viimeeks progesteroni otetti maaliskuussa :D pienia follei oli kp 7 ultrassa mutta nehän kasvaa ( en muista lukemia ) mut joku luku joka toinen päivä... Ääh mitä kaikkea taas kuvittelenkaan :o joteki tässä kierrossa on vaa jtn todella outoa... On va sellanen ihmeellinen tunne jossai sisällä, oon varmaa tulossa hulluks :D todella vaikee selittää mut ei ennen ole ollu loppukierrossa oli ku ois kierron alussa ja huimaukset kaikki vaikka mun verenpaineet on kunnossa, 2 päivää sitten mitattiin... sisko sai tietää raskaudestaan 4kk ennen synnytystä ( tosin tää ei liity tähän juuri mitenkää eipä hä tajunnu edes testata vasta ku maha oli pystys :D ) mut ei kai se kaikilla vaan heti tuu testiin :o enkä tiiä mikä dpo ois ku en tajunnu kirjata ku oli ovis tuntemuksia... Jos terolut tekikin tehtävänsä ja anto potkua omaan kiertooni kun nyt on tää luomukierto... Tuntuu vaan että menkat ei o tulossa vähään aikaan :p ei ne o koskaa tullu ku kirkkaalta taivaalta vaan aina on menkkoja edeltävät oireet. Ja 2 kiertoa sit ku sain sen toisen viivan haalea mutta väriä oli ni pakko siinäki oli olla jtn en jaksa uskoa että testiin tulee väriä toiseen viivaan jos siel ei mitään tapahtunu en vaa jaksa uskoa...Ja sit söin viel terolutia ni jos kuitenki keho nyt itse potki.... On mullakin klo 5.15 yöllä spekuloinnit mutta en saa unta ku mietin ja mietin...
Taidan käydä nukkumaan hullun puhetta jo xD unia! Ja älkää mun horinoista välittäkö taidan olla tulossa hulluks ;) kysta se ei ainakaa ole ku ultrassa kävin mut kahotaa jos ohitetaan kysta kp ( 42 ) ;)

Haikaranyytti kp 39/ 32-34 yk 29

Muokattu viimeksi:
mymmelisti itseasias mulla maantienväriset hiukset, sini-vihreä-harmaat silmät jois ruskeit raitoi eli lähes blondi olen. juu oon suht hoikka alhamdulillah mut hiukset on olkapäille ku pistin ukon pätkäsee hiukset ku oli takalistoo aiemmin tästä pari kuukautta ainaki jo aikaa. :) verisiteiden ansiost aikalailla perussavolainen ja kyllähä täälläki löytyy yks keskikokonen tribaalitatuointi joka otettu ennen ku käännyin islamiin :)

tsemppiä haikaranyytti ties vaik olisitki raskaana, ei auta ku testata jos epäilys :)

Takaisin