Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Tiikerin tilannetta kans mietin :| toivottavasti kaikki on hyvin ❤

Murkku mäkin näin siinä Haikaran testissä viivan, mut en uskonut mun silmiä ku ei kukaan muu sanonu... Suhun voi aina luottaa ❤ oot mun luotto pakki ;)

On: ei oo soitellu polilta :(

Muurahainen & pikkuMinski: kyllä se ihan nega on :( katoin kuvaa viel uudelleen ja se on joo vähä epätarkka ku tabletil otin ku tä foorumi on tabletis. Ja kävin viellä kattomassa testiä ni ei o ku toi yks vahva punanen negaviiva ja muuten tausta ihan valkonen ei haamun haamua. No kerran eivät poliltakaan soita niin odottaminen vaan jatkuu :( alan va olla aika huolissaan että mikä mun kropassa nyt on ku menkat ei tule :o

Iltavorossa olen töissä ja koko ajan tekis mieli juosta vessaan tarkistamaan tilanne. Mut siis äsken kävin vessassa, siteeseen ei ollu tullu enää ja pyyhkiessäkin ihan vaan vähän rusehtavaa tuhrua... kipuja ei ole. Ja vähän aikaa sitten tuli yhtäkkiä ihan outo mutta hyvä ja sellanen rento olo, ihan kun sisältä päin olis tullu viesti et "kaikki hyvin". Mut siis en nyt tiedä mitä tässä tapahtuu. Kai toi vuoto voi tosta vielä runsastua. Mut jos ei selkeesti ala kunnon vuoto, niin mitä teen? Pitääkö mun sit soittaa neuvolaan et tarkistetaan et onko siellä edelleen joku niin ku pitääkin tai sit et jos on menny kesken niin onko kaikki tullu ulos...? Ja siis pitääkö heti huomenna soittaa vai ens viikolla?

Haikaranyytti, minä sinuna hakisin terolutit apteekista ja käynnistäisin kierron niillä. Mulla viimeks annettiin ohje et odota kp40, tee r-testi ja negan tullessa kymmenen päivän kuuri, joka käynnistää uuden kierron. Mut tietty kandee odottaa sitä soittoa sit huomenna, jos ei omin päin halua alottaa, ymmärrän senkin kyllä hyvin. Pahoittelut negasta... :(

Tyttötiikeri, ikävää että pelottelee vuodolla noin. Tuskinpa kuitenkaan aihetta huoleen. Jos onki vaan ihan normaalia kiinnittymisvuotoa kun pikkuinen tarttuu kovemmin kiinni! <3

Mymmelisti, tarkotin lähinnä mielikuvaa sinun luonteestas! Haha, enkä nakukuvaa :) :) :) Ajattelin et oot rauhallinen ja hillitty ja nimen ja kuvan perusteella Mymmelimäinen teetä hörppivä nainen. :) Nyt ootkin raju lävärimimmi! :) Hihihi, sitä tää nimimerkkien takana luimuilu teettää. :) Mukavalta ihmiseltä joka tapauksessa vaikutat, olipa läväreitä tai ei. Ja ei kannata ottaa liian vakavasti näitä mun analyyseja. :D

Maggie kp15

Tiikeri toivottavasti vauva sieltä viestitti ❤
Mä en tiedä miten tossa tilanteessa toimitaan, mut ite soitin heti päivystykseen kun tuli vähänkin verta kun poikaa odotin... ne hoitajat oli ihania ku vähän hävetti ni aina sanoivat, et se on heille yhtä ihanaa huomata, et kaikki on hyvin ❤

Tyttötiikeri: Edelleen toivon että vuoto on harmiton :) voit kai sinä soittaa jos haluat mutta liian aikaisissa viikoissa siellä ultrassa ei varmaa paljoa viällä näy joten tuskin sen suurempia viellä pystyy selvittämään että mikä on tilanne :( millä viikoilla luulet että olet?

Maggie: Ei yhtää huonommat ohjeet :) Eli sama 10 päivän rykäsy niku aijemminkin, tosin mulla meni viimesillä tero kierroilla siitä viellä se viikko että tuli menkat eli mitään nopeeta käynnistystä ei ole siis tiedossa :( voi jukra :( mutta ootan soittoa polilta jos ne huomenna soittais tai sit unohtivat mut kokonaan jo... Ehkä olen jo niin hermorauniolla ja stressaantunut tästä menkkojen puuttumisesta että eivät halua tulla enää ollenkaan. Tuskin siis hyvä letro kierto tulossa tulevaisuudessa, pakko varmaa vaatia niiden kanssa viellä joku kiertoa säännöllistävä esim. Terolut kun ei ne mulle uutta reseptiä ala kirjottaa eli niitä lugeja.

Tyttötiikeri, ultrassa näkyy noin aikaisessa vain paksu limakalvo eli se ei valitettavsti vielä paljoa kerro. Ja mun käsityksen mukaan neuvolan neuvo on vaan "seuraa tilannetta". Tietty voit pyytää verikoetta mutta se on sitten otettava muutaman päivän välein, että näkee kuin hcg nousee. Digillä voi seurata aika hyvin kotonakin. Mikäs dpo sulla olikaan?

Muokattu viimeksi:
Tyttötiikeri, kyllä mä suosittelen soittamaan neuvolaan, ettänolwt tehnyt positiivisen testin. Niin se saadaan kirjattua sun tietoihin. :) eiköhän nyt kuitenkin kyseessä ihan harmiton vuoto! :)

Haikaranyytti, tiedän tunteen, ei se kierron käynnistäminen lääkkeillä oo nopeeta, mut ainakin tietää, et jotain tapahtuu parin viikon sisällä. Ainakaan ei veny kp60 asti. Mä mietin viime kiertoa käynnistäessä just sitä, et oma kierto SAATTAIS alkaa vaik seuraavana päivänä... Tai sit kuukauden päästä. Alotin sit lääkkeet. Ja mä uskoisin et niillä letroilla sun kierto lyhenis ku tulis selkee ovis. Mut kysy sitä keltsu-tukea. Ja terot on ihan turvallinen. :) ja kuulopuheiden mukaan siinä mielessä miellyttävämpi ku luget, ettei tartte ootella sitä, et se valuu ulos, jos määrätään alakautta otettava. :) Puolensa kullakin!

Miksi mä sekoitan aina Haikran ja Tyttötiikerin! Pahoittelut :)
Aikaisempi viesti oli siis Tikrulle.

Maggie: Niin totta tuokin että ei venyis sinne kp 60 asti :) luin jostain että lugeja on ihan suun kautta otettaviakin, vai olenko väärässä? Toivottavasti soittavat pian sieltä tai haen huomenna itse terolutin ja käynnistän kierron. Mutta jos nyt olisikin raskaana ja terot ei minun mielestä ole haitallisia raskaudelle vaan jollai niitä käytetään tukemaan alkuraskautta, niin onko se sitten niin että kierto ei ala teroista huolimatta jos onkin raskaan? :)
Ei tässä auta ku odottaa vaan mutta olisi ees jtn oloja et menkat ois tulossa mut ei ole :( jos saisin positiivisen tuloksen se selittäisi tämän kaiken pienen nipistelyn pari kertaa päivässä, hieman aristavat rinnat + tietty ettei menkat tule ja kaamean väsymyksen ;)
Toki väsymys voi olla tätä syksyä ja ihan vaa ku olen kipeä mutta ei näytä tämä tautikaan nyt puhkeavan kunnolla nenä tukossa vähän ja lämpöilyä.

Mimmu: ahaa okei tota limakalvojen paksuuntumista en tiennytkään, kiitos infosta :)

Muokattu viimeksi:
Tosi outoo... Menkoista ei vielä tietoakaan ja lämmöt 36.4 vaikka normaalisti on 35.4 ja aivan jäätävä flunssa... Mulla on tässä oviksen jälkeen ollut jo kolme tällästä ns. Päivän kestävää flunssaa, olo kamala, nenä valuu solkena. Kyllä se plussa jo näkys jos olis näkyäkseen :( toki en tiedä millon oli ovis varmaksi mutta tänään oletettu dpo 17...

Mä kans suosittelen tyttötiikeri soittamaan neuvolaan tosiaan sen takia, että kirjaavat ylös. Siitä voi olla hyötyä jatkossa. Siis tarkotan nyt, että esim omalla kohdallani en ilmottanut yhdestä raskaudesta kun kerkes mennä kesken ja näin pääsin sitten myöhemmin vasta tutkimuksiin. Eli jos niitä keskenmenoja tulee (toivottavasti ei tuu kenellekkään, ne on kauheita) niin on sitten tutkimuksia varten kirjattu raskaudet ylös.

Haikaranyytti lugesteroneja on suun kautta otettavia. Taikka siis se sama lääke voidaan laittaa emättimeen tai sitten ottaa suun kautta. Itse sain alkuraskauteen lugesteronit tukemaan raskautta ja otin suun kautta. Suun kautta vain kun ottaa niin saattaa tulla aivan järkky pahaolo, mulle ainakin tuli.

Kiitos kysymästä. Tänne kuuluu oikein hyvää. Nyt on rv 32+4 ja oikein vilkas poika on. Tänään sain viimeset hankinnat tehtyä ja kaikki tavarat vaan odottaa käyttäjäänsä enää. 2 kiloa alkaa painoa pojalla olemaan ja noin 40cm pituutta. Olo alkaa olemaan tooosi turvonnu ja ahdas, mutta en valita. :)

Toivon kaikille plussia, teistä tulee vielä ihania ja hyviä äitejä <3

Maggie, tarkotin just tota et millasen nakukuvan sait musta :D haha!
Enkä ota vakavasti.. Lävistetty, tatuoitu ja pinkki pää tai no nyt jo hiuksista väri lähteny ja oon harkinnut jospa ryhtyisin blondiksi, mut en haluais sitä väri rumpaa ja siks myös tämmönen nätti juurikasvu :P

Takaisin