Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Tyttötiikeri ab kuuri pissitulehdukseen? :D

Kiitos murkku :( mieli on niiin maassa... Yksin kotona vollottamassa enkä pääse edes sängystä ylös... Onneks on karvakaveri joka nuolee kyyneleet ja tunkee päätänsä mun päälle <3

Niin ja sitten viikonloppuna vielä hautajaiset! Kylläpäs on ratkiriemukas viikonloppu tulossa.

Minni, me mentiin terveyskeskukseen ja sitä kautta naistenklinikan hormonipolille tutkimuksiin, ja sitte hoitoihin ostopalveluna Väestöliittoon.
Kaikki järjestyy, Minni ... :)

Minni, mulla aika sama kuin Lumihiutaleella, mutta en menny neuvolan kautta vaan terkkarin kautta menkkojen puuttumisen takia. Kyllä asiat järjestyy, aloita soittamalla vaikka terkkariin tai perhesuunnitteluneuvolaan. :)

Lumihiutale, kyllä ne sitten kertoo, missä tutkimuksia jatketaan, KUN tärppää. Älä siitä huoli. :)

Mymmelisti, todellakin olen innoissani. Kerrankin voi tapahtua jotakin kunhan saan noi clomit naamariin. Tää kierto on hukkakierto, kun lääkäri totes että kp 9 ei ollu tapahtunut mitään kasvua munarakkuloissa. Alotin jo primot ja niiden aikana ei enää oikein ovista varmaan tapahdu. Mut ens kierto on jo aivan lähellä, reilu viikko :)

Maggie kp 15

Kiitos katjusha ja maggie <3 taas aukesi hanat (yläpäästä) kun luin vaan, että kaikki järjestyy! Ootte ihania!

Neuvolan kautta varmasti kyllä fiksuin, ainoo vaan mikä arastuttaa kun oon suht pieneltä paikalta ja kaikki vähän niinkun tietää kaikki periaatteella niin mennä sinne kun luultavasti tuntisin sen neukkutädinkin :S vaikka ei siinä mitään pitäis olla, mutta joku silti tökkii kun ei olla kerrottu kellekkään tästä projektista. Mietin vain miten homma sujuisi yksityisen gynen kautta? Missä olen käynyt aina.

Niin ja omaan hirveän puhelinsoittokammon! Vihaan hoitaa asioita puhelimitse jostain syystä. Ja tuntuu ahdistavalta puhua tästä asiasta ääneen vieraalle ihmiselle :( olen melko hankala tapaus...

Tervetuloa tauolta lumihiutale!

Elmerr: pikaista plussaa

PepeXXL: sulla on niin nätti massu!!!! Ja nii pitkällä!!! ♡

Tyttötiikeri: kyllä siinä haamu näkyy

Myy82: voi ei! Mä niin toivon että saisitte jatkaa pian yritystä.

Tyttötiikeri: mitäs mää sanoin!!! Onneaaaaa! !!!

On. Sanokaapa mitä teen ku vahingossa unohdin aloittaa syömään letroja kp 5 vaan söin ekan kp 6 ja 7 välisenä yönä Jatkanko tästä nyt ihan normaalisti sen 5 päivää vai lopetanko kp 9 vai kysynkö neuvolasta. Ei sillä että plussaa tälle kierolle tulis ku ukko töissä mut kierto jos venyy jos en ota ollenkaan

Mymmelisti, piti vielä sanoa että aika hurjaa että sulla on ollu nännikorut. Tuli ihan uus mielikuva sinusta. :) Aika mageeta. Mut toisaalta kun pian tuut raskaaks ni oisit kuitenkin joutunu ottaa ne pois.

Tyttötiikeri oijoi miten mahtavaa, tuhannesti onnea teille! :wav :wav
Lauantain bileistä, voitko olla kuskina ja siksi et voi juoda?

nenna ihana kuulla että miehen simpat on normaalit. Kun ette kerran hoitoihin halua niin nyt voi hyvin selvitä lääkkeillä. Toivon että syynä olis vaan sun prolaktiini ja kilppariarvot, nehän on vielä suht helppo korjata. Ja hienoa että oli noin mukavat lääkäri ja hoitaja. Toivottavasti pääset samojen tyyppien luo seuraavankin kerran.

Minni, pahoittelut negasta. :sad001 Mulla on vähän sama, uskon kyllä että oireeton plussa on mahdollinen, mutta en omalla kohdallani.
Tutkimuksista, alussa tosiaan tehdään verikokeet ja mahdollisesti aukiolotutkimus, ja miehelle simppa-analyysi. Monia miehiä kyllä jännittää se paljon. Toki riippuu paljon siitä mihin hoitoihin olette valmiita, mutta periaatteessa nykyään on hyvät keinot hoitaa miehestä johtuvaa lapsettomuutta: jos löytyy edes pari toimivaa simppaa, mikroinjektiolla ne saa munasoluun. Toki se on rankka hoito eivätkä kaikki siihen halua.
Yksityisellä gynellä voi varmasti tehdä ainakin osan tutkimuksista. Sinne ainakin pääsee nopeasti, kannattaa soittaa ja kysyä.
Mulla ei ihan kammoa ole, mutta inhottaa soittaa vieraaseen paikkaan ja yritän aina lykätä sitä ettei tarvitsis soitella. Tsemppiä soittoon, sä kyllä pystyt siihen ja sitten se on hoidettu!

Maggie hyvä tietää noista teroista, mäkin olin siinä käsityksessä että raskaana ei saa käyttää.

Mymmelisti, hyvä kun sait kerrottua siskolle, varmasti helpottaa. Osasiko suhtautua hyvin?
Voi sun kaljuja nännejä. :grin Varmaan totut niihin pian, vaikka harmi että jouduit luopumaan.
Mun tuhru alkaa normaalisti 2-3 päivää ennen menkkoja eli tänään tai huomenna pitäis alkaa, ei ole myöhässä vielä. Enkä saanut mitään lääkettä että pysyisi poissa.

Muurahainen jospa siellä jotain tapahtuu! :)

lumihiutale, luulisi että normi-neuvola riittää, mutta kannattaa varmasti kysyä.

Lucky sun pitää varmaan kysyä. Arvauksena sanoisin että määrä on tärkeämpi kuin ajankohta. Vaikka ihmeen myöhään sulla on ohjeet syödä niitä, mulla alkoi syönti kp2 ja kp3 on myös yleinen.

On. Toivo laski eilen kuin lehmän häntä. Tutkin illalla kohdunnupukkaani (tai yritin, tulos oli "ota tuosta nyt selvää") ja sormissa oli pieni veriviiru. Joo, ei vielä tuhrua mutta viimeksi kun sain samanlaisen viirun sormeen niin tuhru alkoi alle 12 tunnin päästä. Eli sitä odotellessa. :sad001

beisla vielä on toivoa inshaAllah :)

tyttötiikeri mä tiesin että plussaat mashaAllah :) voitha sanoa että sä teit päätöksen tuos pari kk sitten ettet koske alkoholiin ku sulla kuntoprojekti tai elämäntapamuutos projekti alkan :) tai sit kerrot suoraa että plussasit :)

minni pahoittelut negasta.

tsemppiä kaikille ja plussatuulia!!!

Tyttötiikeri, onnea plussasta! :) jo oli aikakin!

Beislalle hirmuisesti plussatuulia! Ja kaikille muillekin tietysti :)

Mymmelisti ollut aktiivisena heti aamusta, toivottavasti tuottaa halutun tuloksen :wink

Joo Beisla, noissa primoissa ja teroissa lukee paketissa että ei saa syödä raskaana ollessaan ja paniikissa kysyin keväällä hoitajalta, niin lohdutteli just sillä että alussa ei oo vaaraks ja että toisilla keltsua nimenomaan määrätään tukemaan raskautta.

Mä uskon, että sun plussa on yhä mahdollinen!! :)

huoh olipa ilta eilen voi varjele...ukko oli se tyypillinen en sano mikä ja valitti musta, sit löi päänsä makkarissa ikkunan karmii huitas ikkunan kii ja ikkunaruutu vaa helähti säpäleiks...ja sit jatko äksyilyä lisää...kiva ku ei nää itessää mitää vikaa vain muissa. no yön aikana leppy onneks mut kyllä siinä oli itellä hermois pitelemist kyl jo...

Tyttötiikeri mielettömän paljon onnea ja tarrasukkia pienelle mukaan! Toivottavasti tästä alkaa tämän ketjun plussa-aalto. :happy: :smiley-bounce016

Paljon onnea tyttötiikeri !!! :) mikä sulla oli lapsettomuuden diagnoosi kun 2014 tjottailu listan mukaa, oliko tässä kierrossa mitään lääkkeitä ym apuja? Ns. plussan salat haluan tietää ;)

Beisla: Juu mulla on kp 5-9 niinkuin oli clomeissakin.

Mul on ollu näitten menkkojen alusta asti ollut tosi luovuttanut olo. Sen takia en oo käyny tälläkään moneen päivään. Tuntuu ettei nuo letrozolit toimi mulla niinkuin pitää. Tosi epävarma olo. Aivan kuin sillon kun aloitin clomit eikä folli ultraa oltu tehty. Epävarmuus loppui kuin seinään sen jälkeen kun folli ultrassa lääkäri sanoi ovuloivan sunnuntaina. Ja siitä sitten plussasin. Alkuviikosta avauduin ukolle ihan tosissaan tästä asiasta kuinka mua rassaa se että kun tiedän oviksen olevan ja sit ukko ei suostu puuhastelee kun pyydän. Tuntuu ettei se oo täysillä mukana ja tuntuu siltä ettei se tajua ees miten niitä lapsia tehdään. Kun niitä ei tuosta vaan saada. Tuntuu ettei se tajua sitä että mulle 2 vuotta on helvetin pitkä ja turhauttava ja henkisesti raskas aika yrittää vaikka sille se ei ole kuin vaan 2 vuotta. Sanoin että olen oikeasti ajatellut luovuttamista koska mun psyyke ei tätä kauaa jaksa enää. Tartteisin sen tukea silloin kun yksin ei jaksa. Ja ymmärrän myös ukon tilanteen hyvin. Ei itse stressaa mistään eikä halua stressata. Sillä on se taito olla stressaamasta mistään. Mutta mulla ei. Mun mielestä siinä tapauksessa sen olisi helppo tukea mua kun itsellään on niin helppo elää ikävienki asioiden kans. Sanoin sille myös että en tiedä kuinka käy sitten kun ja jos tulee se viimeinen niitti eteen että luovutan koko homman että pystynkö nauttimaan elämästä enää tässä vai joudunko lähtee muualle vaikken haluais. Koska jos mulla on kurjaa ni sit meille tulee vaan riitoja koko aika ku ukko ei jaksa ja mä en jaksa sen arvostelua yhtään enempää. "Oot niin nyrpee" mikäs nyt riivaa" "sä et sitten oo koskaan iloinen" ym. ym. Sit ukko siihen että erotaanko jos ei saada toista lasta. No mä että en mä voi ikinä tietää mitä elämässä eteen tulee mutta sen mä tiedän että katkera musta tulee itselle enkä pysty elää normaalisti ilman että teen jonku täydellisen elämän muutoksen. Ku kuitenki munki elämän tarkoituksena olisi elää onnellisena. Jos en pysty siihen ukon kans ni sit lähen yksin. Mut kuitenkaan en halua erota. Olisihan se tyhmää jo sen takia erota että ei saada toista lasta. Vaan sitten se ratkaisun syy olisi se että en ole onnellinen. No mutta nämäkin on vain ajatuksia ja se ettei ukko käsittänyt ihan väärin ni jouduin kyl monta kertaa sille perustelee että nämä oli vaan sellasia ajatuksia joita oon miettinyt ja lähinnä vaan kuvastaa sitä kuinka paskalle nää menkat joka kierrossa tuntuu ku ne alkaa. Saan kiittää luojaa siitä että itse pysyin koko ajan rauhallisena etten kiihtynyt ja alkanut ahdistuu liikaa. Ni ukko ei suuttunut mulle eikä tullut riitaa. Nyt sitten ukko järkkäs mulle rahaa jotta pääsen ajaa Jyväskylään mummolaan jossa ukko ja poika on nyt. Lupas viedä mut leffaan ja syömään johonkin. Että kyllä se taitaa vähän välittää mustakin. Varmaan eka kerta koko 6 vuoden yhdessä olon aikana että se tolleen tekee... :D kerrankin sellanen olo että puhuminen ja valittaminen on alkanu tuottaa tulosta kun sen valittamisenki oon saanut tehtyä asiallisesti. Ja syytön ukko on siihen ettei papu pysy kyydissä mut siihen se vois enemmän panostaa kun ei oo töissä että puuhasteltais enemmän.... Kun onhan sen sanonu että suostuu vaikka joka päivä vaikka kuitenkaan ei suostu. En tiedä onko sitten ainoa mahdollisuus keinohedelmöitys vaikka periaatteessa Luomunakin vois onnistua jos vaan jokainen kierto pystyisi yrittämään. Onko mulla itsellä vaan niin hoppu ja pelko siitä että aika loppuu kesken. Kun kuitenki pelkään suvussa kulkevaa kohdunkaulan syöpää ja kun jo ongelmia kierto asioissa on luulen vaihde vuosienkin tulevan äkkiä ja jos ei vaihdevuodet tuu äkkiä niin ainakin ei tää mun kierto häiriö ainakaan oo paranemassa.

Anteeksi pitkä napaisuuteni mutta oli pakko purkautua. :D

Takaisin