Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Haikaranyytti, esimerkkinä nyt oma toimintamalli, eli käyn viimeistään kp 10 alkaen mittaamaan aamulämmön ennen sängystä nousua. Mulla on ihan tavallinen kuumemittari. Omasta empiirisestä kokemuksesta lämpö mulla on pitkälti sama (36,3-37,4), kunnes ovis on tapahtunut. Toissakierrossa aamulämpö oli kohonnut 36,8:aan lauantai-aamuna ja samana iltapäivänä klo 13 näytti o-testi plussaa. Luulen että o-testi olisi ollut plussa jo edellisenä iltana mutta en testannut (kun olin humputtelemassa)
Pitkälti sama kaava toistuu ovuloivissa kierroissa, että ennen ovista 36,3-36,4 ja oviksen tapahduttua 36,7-36,8. Lämpö pysyy ylhäällä noin 10-12 päivää - laskien kohti kuukautisia tai pysyy ylhäällä, jos on paksuna :)
Nyt edellinen kierto oli todella hämärä, mutta lämpö oli hypähtänyt jossain kohti ihan samat lukemat. En vaan mitannut ja testannut päivittäin, kun lääkäri epäili koko kiertoa.
Eli kannattaa seurailla, jos epäilee o-testiviivojaan!

Maggietä komppaan, eli lugesteron tai muu keltsivalmiste nostaa lämmön samalla tavalla kun keho nostaa oviksen jälkeen. Mutta jos haluaa varmistua milloin aloittaa loppukiertoon tukilääkityksen niin lämpömittari vahvistaa ovistestin tuloksen.

Kiitos infosta. Ehkä mäki clomikierrossa voisin kokeilla. Oliko tossa sun ohjeessa noi ekat lukemat oikein? 36,3-37,4? Vai tarkotitko 36,3-36,4? :)

Okei kiitos Katjusha: toivottavasti tuo toimii :) mulla ni outo kierto että mulla aina välil on vaa lämpöö ja sit taas ei ole ja on :o
Kuumetta harvoin nostaa ellen o kipee niku nyt, mut voi tota toki kokeilla :)

On: sen verran että tänää illal alkanu aristaa nännei kovin joten toivottavasti ois täti tulos :p

Myy82, tykkäsin siitä et luet ja vielä täällä ja että kerrot omiakin kuulumisia!!<3
Ihan kauhea tilanne siellä!!!! :(
Tahdon uskoa et saatte oman lapsen kyllä! Siihen vaan menee nyt aikaa kun on vuoden raskautumiskielto. Voi kun sua halaamaan pääsisin!!!!<3<3

Katjusha, tiedätkö miksi se kohdun vuokraus on laitonta suomessa? Teidänkin tilanteessa se olis vain tuonut teille jo pienen nyytin.. Voikohan siinä olla joku semmonen ettei sillä saa tienata rahaa?

Maggie, ihanaa kun olet noin innoissaan!!!! Pian koittaa uusi kierto (ellei tämä ole se THE ONE) ja sitten on ovulaatioo kuule niin et varmasti tärppää ;D <3
Oon miettiny kans et jos tulis seksi kielto sen takia et ois liikaa kypsyneitä niin miten pystyisin olee käyttämättä sitä mahdollisuutta.. Vaikka mullahan ei pitäis olla oviksen kans mitään epäselvyyttä, mut jos jonkunlaista hormoonia söisin.
No mutta askel kerrallaan ja toivotaan parasta! :)

Beisla, joo kyllähän tuo mies ollu ihan tarpeeksi suostuvainen niin ei oo tarvinnu muille kehrää :D hehe!
Oireettomuus voi myös olla oire;) <3 eli jospa sitä kumminkin oltais hyvinkin tukevassa kunnossa :P eikös sulla yleensä tähän mennessä oo jo tuhrutellu vai saitko lääkkeillä sen kuriin?

Nennaa, ihanaa et sun käynti polilla oli noin positiivinen kokemus!!!! <3
Nyt vaan verikokeeseen kattelee tapahtuuko se ovulaatio!
Muistinkin et joku puhui vaihdevuosi jutuista.. Mistä sulla siis semmonen fiilis on tullut? -multa on siis mennyt jotain ohi!
Onneks olkoon ettei miehen simpoissa ollu mitään erikoista! :)
Toivottavasti saat sen aukkari ajan nopeesti. Jännittääkö et sattuuko se? Mullahan se tehdään siinä leikkauksen yhteydessä niin kipu ei jää pelottaa :D

Haikaranyytti, hitto kun kierto venyy!! Mut olitkos jo testannu, kun eikös flunssa ole tullut monelle alku raskaudessa?
Kirjotit muuten niin ihanasti sen aikasemman "pienellä on jo odottamassa äiti ja isä" tuli ihan semmon aaaw fiilis<3 olet ihana!!!

On. Kello on jo puoli neljä mut en vaan saanut nukutuksi.. Herätin miehen ihan vaan omaksi iloksi ja ettei ovis mee vaan ohi.. :D nyt sitte ei ainakaan tuu uni! Tai no ehkä kun sen yli 50 viestii on lukenu alkaa jo nukuttaa pikkasen :)
Mulla on ollu alavatsa kipee tai oli kipee pari päivää ja nyt vaan kramppailee ja siis tietty toivon et on merkkejä ovulaatiosta eikä mistään ilmavaivoista :D :D
Mulla ollu ihan hassu olo kun otin mun näinni korut pois sillon 20päivä kun olin sinne leikkaukseen menossa ja en niitä sitten takas laittanu, ni nännit näyttää kaljuilta! :O mä niin rakastin niitä ja tiedän etten enää koskaan ikinä tuu uskaltaa niitä laittaa, ne oli vaan niin ihanat ja nyt on kaljut nännit.. :( :D
Talleteltu on (ei kyllä niin usein kun mä haluisin) melkeen kai joka toinen päivä (mä haluisin sen joka toinen tunti) heh! :D :D :D
mut joo näillä mennään ja nyt meen nukkumaan kuud nait! <3

Ai niin ja kerroin tänään mun siskolle (en siis ole aikasemmin pystynyt puhumaan vauva jutuista hänen kanssa kun on tuntunut liian ahdistavalta), mut nyt päätin etten enään "salaa" tätä et yritetään vauvaa, koska tää salailu saa sen tuntumaan pahalta ja myös se kun toiset alkaa kiusottelemaan "koska teille.." Jne ja ei voi sanoo mitään kun pitäs salata ja tietty silloin hekään ei tiedä loukkaavansa.

-mymmelisti kp16/30 yk 39

Mymmelisti: Joo testasin sillo paripäivää sit ja tänään teen aamutestin viel ku se aijempi oli päivällä tehty :) kuha nyt nukkuisin ensin ja pissitäiski mut en kehtaa nyt mennä pakko oottaa aamuun :D jatkuvasti wc hätä :D ja nyt on illasta nännit kipeytyny ja pientä vihlontaa ollu joten varmaa pian tulee täti ni toivon ellei joku oo kyydis :) voi kiitos, niin sinäkin <3

Näin yleisesti voisin laittaa teille blogi osoitettani jos haluatte lukasta vasta yks teksti mut alan sitä nyt kirjottelemaan niin joskus kun se päivä koittaa ja raskaudun voin lukea noita aikoja :) laitan siis niille jotka sitä pyytää yksityisviestillä.

Huomenta, täällä taas herätty keskellä yötä pisulle, poikkeuksena se että en saanut enää unta. :( joten yli tunnin tässä hereillä olen jo ollut...

Hirveästi plussatuulia täältä puhaltelen, vasta iltapäivällä pääsen kurkkaamaan testitulokset. Tsemppiä!

Muurahainen kp 30, dpo 6, yk 21

Noniin hitto tulis nyt se täti jo niin pääsis viimeseen kiertoon, jos sitten saataisiin selvyyttä tähänkin asiaan...
ImageUploadedByVau Foorumi1446096074.661471.jpg

Heei! Kertokaas, mistä olette aloittaneet lapsettomuustutkimukset? Mietin, että mitä väylää lähtisi kulkemaan?
Eilen miehelle sanoin, että viimenen kierto ja sitten en enään odottele, se raukka meni ihan vaisuksi ja sanoi, että pelkää jos vika on hänessä ja jos on vika jota ei voi korjata :( reppana.

Kp 39 dpo 17

Muokattu viimeksi:
Minni mä soitin meidän terveyskeskukseen neuvolaan ja sieltä pääsin jollekkin lääkärille joka otti alkuverikokeet, papan ja antoi miehelle lähetteen simppatutkimuksiin. Sitten kun nuo kaikki oli tehty sain lähetteen lapsettomuuspolille ja siellä kävin kerran ja tehtiin suunnitelmat ja huom aukkari ja sitten jos siinä kaikki ok niin ensi kiertoon clomit ja siellä polilla käyn sitten jatkossa ultrassa kun seurataan kiertoa :)

Kyselisin sellasta että mitä tapahtuu jos raskaudun niin jatkanko käymistä sitten vielä käymistä lapsettomuuspolilla? Vai siirrynkö tavalliseen neuvolaan vai onko tämä riskiraskaus jos saa alkunsa esim clomeilla ja pitää käydä "paremmassa" neuvolassa kuin vaan kotipaikkakunnan :D? Mietinpähän vain mielenkiinnosta...

Tyttötiikeri aivan supersuper mahtavaa!! Niin arvasin että plussaat! Onnea!! Jääpi kupit ottamatta :P

Lumihiutale kiitos tiedosta! :)

Tyttötiikeri!!!! Wautsiwau!!!!! Boing boing boing! Onnea onnea onnea!!!
Maggie, joo - kyllä oli kirotusvirhe, eli lämpö nousee noin 0,3-0,5 astetta oviksen johdosta. Ja mitata kannattaa joka päivä, koska voi olla pieniä heittoja - mutta isossa kuvassa lämmöt ovat oviksesta eteenpäin korkeammalla tasolla keskimäärin.

Kiitos ihanat! Nyt mä täällä itkeä vollotan. :D Nyt sit alkaa se hirvee stressi et onhan siellä oikeesti joku kyydissä ja oikeessa paikassa ja pysyyhän se loppuun asti. La näyttäs olevan laskurin mukaan 8.7.

Ja nyt hei vinkkejä! Mites nyt selviän lauantain bileistä?! Ehdottomasti haluan mennä, kun kyseessä on mun parhaat ystävät joita nään suht harvoin kun ei enää asuta samassa kaupungissa.. niin, hyviä selityksiä miksi en juo? Tosin jos en juo enkä halua tupakkaa niin ne varmasti arvaa....
Eli joko ostan holitonta ja kieltäydyn vaan tupakasta tai sitten kerron suoraan.... Tuntuu vaan jotenkin niin, no epävarmalta kertoa näin aikasessa vaiheessa...

Takaisin