Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Llaura, kato toi Muurahaisen ovistaulukko. Siinä näkyy hyvin se, kuinka koko ajan on kaks viivaa, haalee ja tumma. Vasta myöhemmin tulee kaks vahvaa viivaa, josta seuraavana päivänä on yleensä ovis.

Jep, kannattaa myös lukea ovistikkujen käyttöohjeet koska niissäkin on aika hyvin selitetty miltä viivan pitäis näyttää.

Ja komppaan Beislaa. Kannattaa muutenkin lukea aina hyvin noi käyttöohjeet, kun eri merkeissä on eri vaikutusajat eli kuinka kauan pitää dipata ja minkä ajan kuluessa testitulos on vielä luotettava.

mymmelisti niin ihana kakku todellakin :) toivottavast pystyit nauttimaan juhlista jonki verran ainakin.

kiitos beisla, maggie ja llaura, käsityöt on mun rakkaus ja aina ku neulon ni pistän kaikkeni siihen että saan tehtyä mahollisimman nättejä neuleita. :) sen takia teenki työkseni näit :)

on: työtä riittää, nyt ku alotin tokaa sukkaa tänää ni ystäväni sit innostuki et hänelleki vois säärystimiä pari paria neuloa eli tuliki lisätilaus mikä todella tervetullutta. ja minua lämmitti niin paljon ku hän tykkää noist neuleist mitä teen eli tyytyväinen takkiin ja sukkiin. ukko yritti ilmeisest pistää mut jotenki pohjamutii taas sanomal et onko noi muurahaisia tai sammakoita mitä oot kirjaillu vaikka mun ja äipän mielest iha selviä pääkalloja. no se ny laukoo aina mitä sattuu ja päästää sammakoi suustaan.
alhamdulillah oon neulonu tytölle jo takin ku täällä tarttee liikenteessä takkia, tänää on kyl parempi sää ja lämpimämpää ku viime päivinä mut silti kyllä se talvi tuli etuajassa tänne nyt.

Myy, kerrohan kuulumisiasi! :)

Gatusa, en voi ymmärtää miksi miehesi tekee tuollaista, lyttää siuta kokoajan :( oot kyllä uskomattoman vahva ja kärsivällinen nainen kun jaksat tuota kuunnella, huh!
Ja kauniita neuleita kyllä teet! :)

Tein äsken päätöksen, että ostan tollasen kuukupin, jos tässä kierrossa ei tärppää. :)
täällä oon välillä törmännyt keskusteluihin näistä kupeista, mut jotenkin oon aina sivuttanut ne. Nyt tässä parin päivän aikana oon niin paljon aiheeseen törmännyt, että aattelin minäkin sellaisen ostaa, jos tämä kierto päättyy niin kuin muutkin kierrot.
Mites moni täällä kuukuppia käyttää? Mistä ootte ostanut? Onko kokemuksia luneten kupeista?

Hahhahaa! Murkku, miten oot onnistunu sivuuttamaan kuppikeskustelut? :) :) :) Niistähän on suorastaan saarnattu täällä. :) Voin todella suositella kuukuppia. Mä oikeestaan unohdan menkat kun käytän sitä. Mulla on ilmeisesti juuri sopivan runsas/niukka vuoto että ei tarvi kuin aamulla ja illalla tyhjentää, ei kertaakaan päivän aikana. Mul on siis se kakkoskoko, en oo ees koskaan sitä pienempää kokeillu. Saattais seki riittää mut tuntuun et isompi on napakampi ja pitävämpi. Joskus alussa oli sitä ongelmaa, etten saanu sitä aukeemaan kunnolla ja se vuosi sen takia. Nyt toimii buenosti! :)

Mulla on se Lunette. Ekan tilasin netistä, tokan ostin apteekista. Täällä oli puhetta niistä värikkäistä kupeista. Se olis mun seuraava hankinta. Harmi tai siis hyvähän se on, ettei niitä tarvi hankkia ku pari kolme koko elämän aikana kun kestää käyttöä niin hyvin. :) Ni on vielä aikaa siihen ku voin uuden ostaa. Edellinen on vielä oikein hyvä, vaikkakin vähän värjääntynyt. (Yök!)

Maggie kp11

Muokattu viimeksi:
Mä oon kans ruvennu miettii tota kuukuppia. Mulla on vaan siihen liittyvä yks ihan typerä pelko. Siis jotenkin mua kuvottaa ajatus et siellä kupissa on sitä vuotoa ja sit kun vaikka nukkuu ja on vaakatasossa, niin se valuu takaisinpäin sisälle sieltä kupista. :D :D :D En tiedä onko se edes mahdollista mut tollanen mielikuva mulle aina tulee kun mietin nukkumista sen kanssa. :D
Mut pitää tässä nyt miettiä josko sen tilais.

On. Voi jestas mikä olo! Eilen alkoi huonovointisuus ja jatkuu vaan. Vähän helpottaa ku syö jotain, mut muuten melkein jatkuvasti paha olo. Ja vaikka kuinka kiva oli ajatella tätä raskauspahoinvointina niin kyllä mulla on jonkinlaista kuvotusta ollu muissakin kierroissa. Eikös se keltarauhashormoni voi aiheuttaa näitä "raskausoireita" vaikka ei raskaana oliskaan? Ja aika ikäviä menkkajuilintoja on myös koko ajan. Toivon vaan et täti saapuis kuitenkin vasta ti tai ke, niin pysyis kierto oikeen mittaisena ovikseen nähden. Mulla on muutenkin niin lyhyt luteaalivaihe niin siitä on paha enää nipistää. Viime kierrosahan täti paukkas paikalle jostain syystä jo dpo 9... Mutta ens viikolla sitä joko saa tädin vieraakseen tai pääsee testailemaan. :)

-Tyttötiikeri kp 31/28-30(33), dpo 9, yk 3-

Tyttötiikeri, kieltämättä inha mielikuva ja kai se on osittain tottakin. Mut toisaalta just ennen nukkumaanmenoa se on tyhjennetty ja putsattu eli ei vanhaa vuotoa ole, mitä valuis. Sit yöllä vuotoa ei muutenkaan tuu niin paljon kuppiin just sen takia et ollaan vaakatasossa. Eli ilman kuppiakin vuoto on jonkin aikaa pidempään sisällä kuin jos vertaa päiväsaikaan. Maan vetovoiman vaikutus! :)

Toivotaan että pääset r-testailemaan ens viikolla!

kiitos nenna :) mulla ja äipäl oli hirvee pohdinta tuota koskien eilen kuule ja tultii lopputuloksee et ehkä se on katkera ku hänen lapsuudes kukaa ei neulon hänelle sukkia tai muutakaan ni on ehkä kateellinen tai katkera..tää siis iha huumorilla ja siihe äippä viel et sit ku työt tehty ni mun pitää neuloa ukolle pääkallovillasukat et seki saa eikä tartte ilkeillä :)
ukko on vaa luonteeltaa jokseenki ilkikurinen ja rääväsuinen ihminen mä oonki sanon sille et se on onnekas et sil on vaimo ku ei sen suuta ja tälläst elämää monika kestäs ei ees arabi. sit se valittaaki minust et oon huono vaimo ja laiska jne. välil kyl palaa kii ja itku pääsee mut yleensä vaa korvast sisää ja toisest ulos :)

kiitos llaura :)

Maggie, ihana tsempittäjä! <3

Tekis mieli nyt vielä enemmän laittaa kuukupin tilaus jo menemään, mut ehkä Mä nyt pari viikkoa maltan odottaa vielä. Se lilan värinen houkuttaa aikalailla. :)

Maggie ihan totta! :D Kyllä mäkin taidan sen kupin tilata. :)

Se piti vielä oireista sanoa et rinnat on todella arat ja paisuneen tuntuiset. Toki rintojen arkuuttakin on ollut aiemmissa kierroissa, mut nyt on lisäks välillä sellaista viiltävää/vihlovaa kipua niissä. Se on uutta. Pitää vähän seurailla et jos tää jatkuu pidempään, ettei vaan sit oo mistään muusta johtuvaa ku hormooneista....

Hejsan, pääsisinköhän minäkin tänne mukaan :shy: Olen kyllä teidänkin juttuja jo pidempään lukenut, itse olen kirjoitelut lähinnä tuolla esikoinen toiveissa -ketjussa. Ikää on 29, miehellä vuoden enemmän, ja ensimmäistä on yritetty 4/2015 alkaen ilman haamun haamua testeissä. Nyt siis menossa yk7 ja 8 kolkuttelee jo ovella, kun eilen dpo12 testasin herkällä testillä puhtaan negan. Henkisesti touhu alkaa ottaa aika koville, koska lähipiiri tuntuu sikiävän minkä kerkiää ja me vaan jurnutetaan paikallaan.

Ollaan miehen kanssa sovittu, että ensi kiertoon sovittaisiin jo ensi käynti lapsettomuusklinikalle, mutta minne? Onko täällä pääkaupunkiseudulla yksityisellä kävijöitä? :anyone

Tyttötiikerin oireet kuulostaa niin hyvälle, voi kumpa ens viikolla positiivinen tulos nähdään! :)

Muoks. Tervetuloa mrsc joukkoomme, olkoon visiittisi lyhyt tällä puolella :) halautko että lisään sut listalle?

Muokattu viimeksi:
Tyttötiikeri, toivottavasti pääsisit testaamaan noiden oireiden saattelemana plussan!❤

Murkku, saisit kyllä plussata ettet vielä mitään kuppia tarvitse ;)

Gatusa, toivottavasti miehesi leppyy neulomisiesi suhteen kun saa omat pääkallovillasukat! :P

Just on käyty paljon keskustelua kupittelusta tuolla raskaaksi 2015 -ketjussa :)
Mie siis ostin n. puoli vuotta sitten Luneten cynthian (lilan) apteekista (värilliset oli tilaustavaraa) ja maksoi n. 35€. Oon ollu supertyytyväinen tähän sijoitukseen!
Edelleen pidän tamponia yleensä mukana laukussa varmuuden vuoksi jos menkat alkaakin aivan yllättäen, kupin laitan vaan kun on kunnon oireet menkkojen alkua enteilemässä ennen kotoa lähtöä (en siis kanna kuppia laukussa mukana omassa pussukassaan, ellen lähde reissuun).
Mie jouduin ekalla/tokalla kerralla käyttämään puolitoista tuntia kupin ulossaantiin, ei meinannut millään tulla ja panikoin ja häsläsin. Onneksi on upeat lihakset joiden kanssa yhteistyössä kupin saa helposti, nopeasti ja siististi pois parin harjottelukerran jälkeen :) kannattaa ekalla kerralla pitää kuppia vaan vähän aikaa, ettei se oo aivan täysi kun ottaa ekaa kertaa pois koska se voi olla vähän haasteellista kun ei vielä oikein tiedä taktiikkaa ;)
Larissa sanoi ett kannattaa ennemmin ottaa koko1 (pienempi) ekalla kertaa jos vaan mahdollista koska koko2 (isompi) on jämäkämpi ja isompi ja siten haastavampi opetella käyttämään. Isoa siis suositellaan jos on todella runsas vuoto tai synnyttänyt ja jollain sivustolla taisin lukea myös ett vanhemmalle sopisi paremmin iso (en oikein ymmärrä mihin perustuu, kaksi ekaa syytä kyllä ymmärrän).
Suosittelen kyllä jokaiselle, helpottaa niin paljon elämää, kun kuppi ei kuivata limakalvoja niinku tamponi eikä haudo (miulla myös nivusten iho oli kovilla hiertämisen takia) niinkuin side :)

Ohoh tulipa pitkä suositteluviesti kupista! :D

Ainiin ja tervetuloa mrsc, harmi kun jouduit tälle puolen :/ pikaista plussaa silti toivon siulle! :)

On; täällä nännit todella arat, harvoin on näin kipeet. Tympeää jos kierto tästä vielä lyhenee, se 28pv oli aika hyvä.. Keskiviikkona polille, jeee!! :)

Nenna kp22/28-34 yk17-18

Kp 34 missä minun täti on ja mitä on nää finnit otsassa mitä ei o tullu sitten 8 vuoteen :D
Kierron keskivälissä oli semmonen jomotus selässä että en kävellä kyennyt oisko siellä joku kyydissä :o taas se kuvittelu alkaa....

Kiitos beisla pitää alkaa tilailemaan jos saadaan sitä ovista aikaan :) mistäs sitä tietää oonko jossai vaihees ovuloinu ku en tikuta ja parikertaa va otettu ne verikokeet ja yhen kerra oli progesteroni kohollaan. :) eli ovis tapahtu. Follit ei suuremmi o kasvanu mut eipä niitäkään tän koko lapsettomuuden aikana o hirvee monesti ultrattu... Itellä ei o nännit ollu kipeet sitte sen haamunjälkeen :o vaikka ennen sitä kipeyty aina.

Muokattu viimeksi:
Takaisin