Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Lucky, no hö, olen pahoillani uuden kierron alkamisesta.

Haikaranyytille jo etukäteen myös pahoittelut, ja voimia sinne paskan fiiliksen kanssa. :(

Maggie, onpa mukavaa, että lääkitys on nyt kohillaan. Aika hurjaa että aiemmin tripla-annoksen oot vetänyt.

Oh my bad :facepalm: heh juu tuota nyt dpo16 ja negaa näytti r-testi. Oli nyt ensimmäinen elikkä tästä jatkan keskiviikolle silloin mulla menossa kp 35 ja aloitan terolutkuurin jos ei menkkoja ole siihen asti kuulunut. Ens kuussa sit vaan uutta yritysta

Mulla oli jossain vaiheessa pieni kysta, sen annettiin olla ja poistua itsekseen, oli hävinnyt eikä oo vaikuttanut yrittämiseen.

Maggie, mä en ottanut aukkariin ollenkaan särkylääkkeitä ja siinä sit tuli synnytys pelko vaikka en raskaana olekaan. Tosin se on jo unohtunut ja pelkokin poissa mut jos se olis kuvattu mun aukkari testi niin se olis näyttänyt synnytykseltä kun hoitajakin seiso vierellä ketä näytti hengitys tekniikkaa ja antoi kätensä puristettavaks. 3 kertaa spruuttaili per puoli. Voi että ku naurattaa ihan näin jälkeen päin. Tiiänpähän paremmin jos sellaiseen joudun uudestaan :)

Ai kauhee Miha, sul on ollu sit aikamoiset kivut aukkarissa! Mut hyvä et jälkikäteen vaan naurattaa. :)

Joo Murkku se tripla-annos oli kesällä ihan oikea mut tää viimesin oli eri lääkärin määräämä ja eri annostus ois pitäny olla mut eipä tajunnu ohjeistaa... X/

Haikaranyytti, muakin vähän pelottaa noi kystat mut toisaalta on clomeista monella hyviäkin kokemuksia. Voin varmaan ehkä vielä puhelimella soittaa ja vaihtaa lääkkeen jos paniikki noista clomeista iskee. Ehkä sitä yhen kierron kokeilis.

Tosi jännää jos saisin o-plussan! Ja vielä jännempää sit sen jälkeen piinailla!

Maggie kp9

Maggie, onnea auki olevista putkista ja hienoa, että sait clomit avittamana ovista. Toivottavasti ne tuo teille tarvittavan avun! :)

Lucky, pahoittelut menkoista :(

Beisla, kyllä mä pistin pregnylin, joten oletan kyllä oviksen olleen. Noi pistokset vaan sekoittaa nää mun tuntemukset.
Toivotaan, että vuoto olisi kiinnittymistä :)

Ootte kyllä ihania!!! Miten me ei voida vaan plussata niinkuin muutkin?

Nennaa <3<3<3<3 oot ihana!!

Beisla, Ajattelin mennä ja yrittää saada kaikki (siis kurssit ja leikkauksen ja työn) :) jos meen siihen leikkaukseen 20 päivä niin mulla menis ainakin yks kokonainen päivä ekasta kurssista ja seuraavasta 2päivää, mut yritän saada kaiken tehtyä tai sitten jos sais ne pari päivää vaikka anteeksi..

Maggie<3 Ihanaa et nyt on lääkitys kohillaan sulla :D heh! Pidän sulle peukut o-plussaa varten ja tietty mies täytyy kaataa, mut ei se tainnut olla ongelma (oliks niin et teillä mies ihan täysillä mukana?)
Niin ja onneks olkoon aukinaisista putkista!!!

Haikaranyytti, johtuiskohan tää itkusuus tästä pimeydestä tai siis kun on masentava ilma niin se ankeuttaa mieltä? muistuttaa taas et on menny yksi vuosi eteenpäin..
Me alotettiin tekee vauvaa syyskuussa ja siks tää aika vuodesta muistuttaa mua et taas meni vuosi.. :( *hali*
Mä niin tahdon uskoa et sulla on nyt oikee lääke joka auttaa ovulaatiossa! :) <3

Mulla olis muutama kuva jonka tänne haluisin laittaa, mut mut voin vasta huomenna illalla!! muistuttakaa jos musta ei kuulu! Ei siis mitään testi kuvia, mut huomenna laitan!! :)

Enemmän tuo gonal tuo mielialanvaihtelua mutta hyvin vähäistä sekin. Ilmeisesti mä kestää nuo hormoonit aikas hyvin. Ollaan nyt humpattu dpo -1 ja 0, jos tänään vielä jaksaisi :)

Niin ja ihan itse olen pistänyt molemmat.

Lucky, höh :/ ... Harmillista!! Ei oo ihme, että itkettää.
Välillä tää on ihan hanurista sen voi sanoo.
Maggie, kiva kuulla uutisista: aukkari ok - jes!
Onnea ja menestystä dpo -päiville, toivottavasti saadaan plussia ketjuun :) me loput sit ens kerralla mukaan!
Täällä aamun FSH-testi on kyllä mun mielestä vahvempi, kun viimeksi. Että voihan nenä. Viimeksi kierto oli ihan outo, että jospa tää olis hyvä merkki. Että follikkeleita nyt stimuloidaan eikä vaan esitetä! Periaatteessahan nuo viivat ei sais olla tasavahvat, että siinä olis tavoitetta (haalea testiviiva)
ImageUploadedByVau Foorumi1445659021.311202.jpg

Katjusha Kp 3 / 26-30

Kiitos kaikki ihanat. Mäkin toivon että olis kiinnittymistä, mutta en jaksa uskoa silti. Tai uskalla uskoa. Mulla on ollut niin maar kaikkia mahdollisia oireita tässä yrityksen aikana, ja joskus ollut hyvin varma olo tärpistä, mutta aina on täti tullut ajallaan. Eli toivoa on, tavallaan, mutta mitään varmuuden tunnetta ei.

nenna, onpa hurjaa jos oliskin vaihdevuosioireita! Tosiaan kannattaa puhua lääkärille, etenkin kun sun äidillä kerran tuli aikasin. Mut toivottavasti olis muuta.
Ihana että sun mies jaksoi olla ymmärtäväinen.

Soma, kiva kun kävit moikkaamassa ja ihanaa että pienellä on kaikki hyvin, sun kivuista huolimatta.

Lucky voi ei, oon pahoillani menkoista. :sad001 Onko sulla siis ultrattu letrojen toimintaa, että onko annos oikea?

Haikaranyytti, toivottavasti ultrassa tulee hyviä uutisia!

Maggie, huh mikä virhe primojen kanssa, mutta onneksi siitä ei ollut haittaa. Ja JES että saat jo seuraavaan kiertoon lääkkeet ja ultran! Clomit on ihan hyvä, on niilläkin moni saanut tuloksia. Mutta jos ei ole apua niistä tai muuten ei sovi sulle, niin hyvä kuulla että suostuisivat määräämään myös letroja. Meidän klinikan sivujen mukaan on "tehokkaampi ja turvallisempi". Tiedän ainakin sen, että clomeja ei voi syödä kovin montaa kiertoa putkeen. Mutta toivon mukaan sun ei tarvitse, vaan tuovat sulle pian ovulaation ja tärpin. :) Ja hyvä että aukkari on takana päin ja ainakin putket auki, vaikka kuulostaa samalta sulla kivut kuin mulla.

Mimmu, onhan ne tuntemukset erit pistosten kanssa. Ei auta kuin uskoa että Pregnyl toimi silti. Mua jäi tässä kierrossa ihmetyttämään se, kun tunsin oviksen vain toisella puolella vaikka molemmilla puolilla oli folli. Aiemmin oon tuntenut selkeästi (Pregnylin kanssa) sillä puolella missä follikin on ollut. Mutta ei kai se toinen puoli ole kiinni voinut jäädä? :grin Pakko luottaa että Pregnyl heitti senkin irti.

Mymmelisti toivotaan niin, tai sitten jos voisit korvata vaan ne pari päivää myöhemmässä kursissa jos ovat kriittiset. Sulla on sentään lääkärintodistus leikkauksesta; luulis että joku on sentään kurssin aikana myös ihan tavallisessa flunssassa!
Mullakaan ei ole tullut mitään mielialavaihteluita Pregnylistä, nyt kolmas kierto sen kanssa.
Jännittää mitä kuvia sulla on. :)

Katjusha harmi jos on vahvempi viiva, mutta on tuo vielä kaukana tasavahvasta.

On. Eilen sillä vessakäynnillä kun tuli runsaasti verta paperiin, laitoin suojan. Siihen oli tullut vain minimaalinen tahra aamuun mennessä. Illalla ei näkynyt enää verta, nyt aamulla tuli vähän mutta vain vanhaa ruskeaa. Lieviä kramppeja, mutta niitä nyt on joka kierrossa.
Ai ja laskin eilen väärin, nyt onkin dpo7 ja eilen oli siis vasta 6.

Kiitos kaikille, on kyllä itelläkin helpottunut olo et hoidot etenee ja että putket oli auki. :)

Beisla, toivottavasti OLIS kiinnittymistä. Mut ihme vuotelua kyllä. Ärsyttävää et joutuu arpomaan ja pohtimaan et mikä siellä tiputtaa ja et tarviiko suojaa vai ei. Höh! Mut viikon päästähän se sit selviää :) Voi kun tulis plussa.

Mymmelisti, meillä mies on ennemminki "suostunut" kui "täysillä mukana" eli välillä noi kaadot ja ajotukset tuottaa mulle päänvaivaa. Vaikka makkarissa ei nyt ihan hiljaista oo mut ei myöskään jokapäiväistä. Mut tuskin siitä jää lopulta kiinni. Tää munasolun puuttuminen on ollu pikkusen isompi ongelma. ;) Pian hoidossa.

Lääkäri muuten muistutti siitä et vaikka se munasolu nyt saataisiin onnistumaan niin raskauden mahdollisuus on 20%. Jotenki ite ajattelee et kyl se sit natsaa ku palikat ois kohdallaan ku mulla ollut niin selkeä tämä ongelma. Mut jäitä hattuun. Siinä voi käydä miljoona muutakin mutkaa matkassa, mistä tämä ryhmä on elävä (ja hieman surullinenkin) esimerkki. Mutta toisaalta toivoa on aina. Onhan niitä plussiakin tähän ketjuun tullut! Ne meinaa vaan unohtua omien murheiden jyllätessä.

Plussatuulia koko porukalle ihanat naiset!! :) <3 <3 <3

Maggie kp 10

Muokattu viimeksi:
Murkkulan kuulumiset näin lauantai aamuna:

Ovistestit haalenee, eli Lh-huippu ohitettu. Onneksi edellisiltana sain miehen heiluttelee peittoja. :)

Eilen jotenkin arvasin jo etukäteen, että en olisi saanut. Niin testasin, et kävin vessassa tekemässä testin ja sanoin miehelleni, "että tehdäänkö vauva, että nyt olisi mulla se hetki kuukaudesta."
Vastaus oli, "että hänen ei kyllä tee nyt yhtään mieli. Että eikö se riitä, että eilen touhuttiin?" Vastasin et voi se riittää, mut tuplaantuisi mahdollisuudet jos tänäänkin heiluteltais."
Jep, ei irronnut. Hän oli sitä mieltä, että yks kerta riittää.

Eli onneksi en maininnut mitään siitä ovulaatiosta sinä päivänä, kun se testi ekan kerran oli positiivinen. Nyt sitten toivon todella, että se yksi talletus riittää...

Muurahainen kp 25/35, dpo 1, yk 21

beisla tsemppiä ja plussatuulia :)

mymmelisti voi ei, siis aivan uskomatonta että pistivät sut siis oottaa koko päivän paastoten kaavussa kylmässä huoneessa ja sit ilmottvat vaa et aika peruttu ja siirretty seuraavaa kuuhu. kyl niiden velvollisuus ois jotenki hyvittää tuo sulle, pistää niin vihaks tuollai. olkoot onnellisia etten mä ollu siel sun kans oottelees, oisvat saaneet kuulla kunnolla kunniansa. mitäs nä opiskelet ku vartijakurssit oot käymässä? ite oon käyny aikoinaa jv kurssin. en tiä ainaki securitas järkkää kurssei iha ok tahilla, harjottelupaikanki voi saada hyväl tuuril. sit poliisi joskus järjestän muistaakseni, työkkäri tietenki ainaki ilmottelee välil koulutuksista. inshaAllah tilanne paranee ja selviää.

tääl on talvi!!! kylmää ja tuulista ja tuuli on viel kylmä. tuli etuajassa tänä vuonna. takki nappei vaille valmis, sukat alotettu. tyttö teki yläetuhampaat, seisoskelee iteksee ilman tukea ja on parantunu vauvarokosta eli diagnoosini oli oikea, eile ilmaantu se ihottuma ja menos jo pois alhamdulillah.

Voi vitsi Beisla toivotaan et olis kiinnittymiseen liittyvää vuotelua! Teille toivoisin niin kovasti plussaa!

Ja Murkku myös! Toivottavasti yksi kerta riittäisi, mut voin niin samaistua tohon! Meillä mies oli ihan samaa mieltä. Eli toivotaan parasta...

On. Tää on ahdistavaa kun aina jos on edes vähän suurempi todennäköisyys tärppiin niin tää raskauden ja vauvan kaipuu nousee ihan äärimmäisyyksiin!
Mulla on nyt eilen ja tänään ollu repäisykipuja, esim sohvalta noustessa et vetäsee melkein kaksin kerroin, ja tämmöstä oli myös esikoisen raskauden alussa abaut näille dpo:illa. Mutta onhan näitä repäisykipuja ollu myös normi kierroissa...
Ja nyt on hirveä huono olo rantautunut tänne. Mutta sekin voi johtua ihan vaan yövuoroista aiheutuvasta rytmienmuutoksista eikä raskauspahoinvointi edes ala näin aikasin. :D
Yritä nyt malttaa mieleni ja jos täti ei saavu niin testaan aikasintaan ens viikon perjantaina jolloin täti olis ainakin 2 päivää myöhässä...

-Tyttötiikeri kp 30/28-30(33), dpo 8, yk 3-

Muurahainen: Kiitos pahoittelusta <3 mutta mähän unohin ihan kokonaan että eihän mulla ole tässä kierrossa ollu terolutia apuna ni pöh turha luulo että tämä kierto jää 32 päivään :( ku luomukierrot ollut kp34 ja pahimmassa tapauksessa 42.... Eli odotellaan vaikka hinku ois jo alottaa uudet tabletit...

Maggie: On toki hyviäkin kokemuksia ja kunhan varoittelin, tarkotus ei ollu pelotella :) vaan ihan yleisesti että kannattaa jotenkin pitää puolensa ja vaatia niitä ultria ym. Minä oon ottanu nyt semmosen asenteen että en kyllä nyökkäile ja mene kilttinä potilaana vaan hakemaan kaiken maailman lääkkeet ja napsi niitä vaan nyt ei hoidoilla pidennetä tätä lapsettomuutta ollenkaan! Vaan jos letrot ei pure annoksella kp 3-5 ( 1 tabl. ) en jatka niiden syömistä vaan sit nostetaan ja toinen ultra niin kauan kun vaste on oikea. Loppu tämä pelleily! Tästä kuitenkin maksan.

Beisl: toivotaan vaikka vähän epäilen mutta siitä pidän huolen että nyt ultraavat niin kauan kun annos on oikea ja piste :)

Mymmelisti: Se voi olla ja mulle on syksy ylipäänsä vaikeaa aikaa + talven pimeät kuukaudet... Johtunee omista henk.koht jutuista mutta pakko vaa jaksaa jollain tavalla tätä ja iso kitos viellä kun olit yks ilta mun tukena ku koko maailma tuntu romahtavan <3

Me ostettiin jo vaunutkin valmiiks pientä odottamaan kuhan ei viel saapuis kotiin muistuttamaan :o ihan kunnon vaunut ja ilmarenkaat ja kakki pelit ja vehkeet :D
Ollaan todella typeriä itkuhan siitä tuli sillo...Nyt kyllä loppu tä shoppailu ei tää enää tunnu olevan ni terapeuttista vasta vaunujen jälkeen tajusin kuinka pahalta tää kaikki tuntuu siitä lienee tuli se romahduskin :S joten muut ostokset ku pien on kyydissä ;) mutta en kadu, on ne nätit limeen vihreet <3 ja saatiin vaunut mistä ollaa aina haaveiltu :)

Muokattu viimeksi:
Luin omaa kantaa viime ultrasta: "Vvmss, portio siisti, uterus normaalikokoinen. Ultraäänessä endometrium ohut viivamainen, oikeassa ovariossa pieniä follikkeleita, ei selkeä PCO, vasen ovario 30 mm, siinä hiukan PCO-piirrettä helinauhamaisia follikkeleita pitkin pintaa. Ei tyypillinen."
Että ottakaas siitä selvää :D siellä oli maininta että eka annos se 2,5mg ( 1 tabl. ) kp3-5 ja sen jälkee tarvittaessa nosto 7,5mg ( 3 tabl. ) kp 3-5. Ja tarvittaessa progesteronia loppukierrosta ( eli se verikoe ) mut kaikki mikä on tarvittaessa täällä ei kyllä usein toteudu :o
Mutta silti yritän nyt motivoida itseni siihen että näillä voidaan onnistua ja pidän puoleni että annosta nostetaan jos vastetta ei tule ja myös ultrataan eikä vain nosteta ainakin se eka ultra myös annoksen nostosta :)

Ja hoitosuunnitelma: "Femar/Letrot voisi mennä sen ½ vuotta ja sitten miettiä, että jatkotoimenipiteisiin inseminaatioon/IVF:ään lähettämisestä."

Muokattu viimeksi:
Tyttötiikeri, i feel you! Ihan sama täällä, nyt kun Itsekkin tietoinen, että mahdollisuus olisi, niin eilen joka kerta kun munasarjoissa/kohdussa vihlaisi ja kuumotteli, niin olin aivan varma, että nyt, nyt se meidän pieni ihme sai alkunsa... :D ihan ku sen nyt tuntis :D :D
Voi kumpa siellä olisi nyt raskaudesta johtuvat oireilut!! <3

Että tsemppiä teille vaan, täällä ollaan niin varmoina raskautumisesta, että kaikki on nyt niitä the oireita! Lugejen aloitusta odotellessa :D
Kohta tiputan korkealta ja kovaa...

Murkku, jos käy niin huono tuuri että tiput korkeelta ja kovaa, niin nou hätä! Mä oon jo alhaalla ottamassa koppia kun kerkeen tipahtaa korkeelta ja kovaa ennen sua! :D

Mistä suosittelette ostamaan r- ja o- testi liuskat ku on noita mammaksi,raskauskeiju ja vaik mitä muita??? :) ite en o o- testei tehny ku ei o:ta tapahdu :D jos nyt kääntäis uuden lehden kun starttaa yk 30;) ni ja minkä merkin liuskat on hyviä ku noitaki on vaikka mitä?

Takaisin