Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Lucky ompas hankalan ja voimaavievän kuulosta :( ikävää että huonot puolet tulee niin voimakkaasti esille ja vaikuttaa paljon vaikka hyviä olisikin enemmän. Toivottavasti asiat menee sillä paremmalla tavalla! Ja mitä mulle vastasit niin olet aivan oikeassa <3 Elämä on oikeestaan ihan mallillaan!

Pepe voi että onnea <3 Ja kiitos tsempistä! :)

Tein äskön vielä digin ja vielä näytti 3+ :D

Muokattu viimeksi:
Julianna sepä juuri, ja vaikka parhaalle ystävälle haluaisikin kertoa, ei muilla todennäköisesti ole käytännön neuvoja vaikka tukea antaisikin. Oon oppinut täällä foorumilla niin paljon!

Pepe, onnea naimisiinmenosta! :) Toivottavasti seuraava lapsi tulisi nopeammin.

WMama, kroppa ja mieli tosiaan kehittelee kaikenlaisia oireita, tai sitten sitä alkaa vaan kuulostella itseään enemmän kun on yritys päällä.

Larissa ja muurahainen, harmi jos jäätte tauolle, mutta toivottavasti se rentouttaa ja saatte edes jonkin verran ajatuksia muualle.

Minni kato nyt, kyllä sä raskaana olet. :)

On. Hoitaja soitti nyt miten solut/alkiot voivat. Tulos oli erittäin hyvä: 15:stä munasolusta 12 oli kypsää ja niistä 10 hedelmöittyi normaalisti. Sen vähän mitä tarinoita eilen luin, kato olisi voinut olla paljon kovempikin. Ainoa miinus oli, että siittiöiden pakkaskestävyys oli edelleen huono joten kaikki munasolut jouduttiin hedelmöittämään kalliimmalla ICSI-(mikroinjektio)menetelmällä. Ollaan kuitenkin erittäin tyytyväisiä, kymmenestä on varaa tippua vielä alkioiden kehittyessä. Ja ainahan niitä jää matkasta. Ensi kerran soittavat meille maanantaina; alkiot ovat silloin 3-päiväisiä eli niiden laadusta pitäisi olla enemmän tietoa.

Raskas päivä. Lähipiirissä ihan puskista kaksi vauvauutista. Huoh. Tässä lapsettomuudessa ehkä pahinta on tämä katkeruus, jolle ei itse voi edes mitään. Että voi vituttaa.

Hileinen dpo 6

Moikka kaille piiitkästä aikaa. Olen ollut odella pitkään poissa, välillä käynyt kurkkimassa mitä tänne kuuluu. Liikaa on teitä pitkään yrittäneitä vielä täällä, mutta onneksi myös raskautuneita. :Heartred Itsellä tuli jonkinlainen lamaantuminen koko asian suhteen joten jäi täälläkin käyminen kokonaan pois. Yritystä ei lopetettu, mutta ei jaksettu ehkä panostaa siihen samalla lailla enää. Parisuhdekin ehkä hieman lässähti.

Raskaana ei siis vieläkään 2,5 vuoden jälkeen olla ja nyt alkaakin sitten ivf hoidot. Ekat piikitykset alkaa ensiviikolla, pieniä folleja näkyi paljon joten toivotaan että kaikki kasvaisivat hyvin mukana. Mielenkiinnolla olen seurannut taustalla Beislan ym. kokemuksia, muo jännittää aika paljon se punktio. Nyt vaan toivotaan että tästä olisi apua ja munasoluissa ei olisi vikaa. Muuten rupee kyllä voimat loppumaan tän taistelun kanssa.

Upea tilanne teillä Beisla ja ihan odotettu sellainen :) Maanantaina ollaan taas viisaampia.

Lucky: Sun tilanne kuulostaa haastavalta ja toivon parasta. Toista ei valitettavasti muuttaa voi, mutta toivottavasti miehesi ryhdistäytyy omasta halustaan. Kysyit myös siirrosta. Suomessa siirretään lähes poikkeuksetta yksi alkio kerrallaan ja jos ylimääräisiä on, ne voidaan pakastaa. Taisi täällä olla tosin joku joka ei olisi pakastanut ylimääräisiä koska se maksaa.

Pisamalle tsemppiä ja rohkeutta IVF:ään. Toivottavasti minun ja Beislan hyvin menneet punktiot rauhoittavat mieltäsi edes jonkin verran. Miltä perusultratutkimus sinusta tuntuu? Niin, ja onko sinulla/teillä diagnoosi lapsettomuudelle? (Meidän papereissa lukee: Female factor only. Hormonal. :meh: )

Onnittelut Pepelle ja Minnille huolettomampia päiviä :)

Larissa: Toivottavasti kivut menee pian ohi. Ei varmasti auta toisten tarinat, mutta tilanne voisi olla paljon pahempikin. Mun ystävä on ollut endon ja endon aiheuttamien tulehdusten ja kystien takia monta päivää sairaalassa useaan otteeseen ja lapsensaantia se ei helpota. Inhottava vaiva kyllä!

Ai niin, Lugesteronista piti vielä sanoa, että minulla tukena ovat Lutinukset. Lueskelin tänään Lutinuksen ja Lugesteronin eroista, ja molemmat ovat samaa kamaa. IVF-ketjulaisten mielestä Lutinus on mukavempi käyttää, sillä siinä on asetin (eikö Lugesteronissa ole?) ja se kuulemma suttaa vähemmän. Mulla kyllä suttaa ja kokemusta Lugesteronista ei ole. Mutta vaikka Lugesteron loppuisikin, niin Lutinus on ihan hyvä vaihtoehto :)

Beisla ja Dolcetti, mikä teillä on luge/lutinus annostus? Mulla näkyy olevan kaksi kapselia aamuin illoin, eli 2x400mg=800mg/vrk ja pakkausselosteessa oli että vrk annos ois 200-600mg tilanteen mukaan.. Eli oonko mä niin toivoton tapaus vai onko normaalia ivf hommissa isompi annostus? :D

Ninukki: Lugesteronitko sinulla on? En ole varma ovatko lääkkeet suoraan verrannollisia, sillä minun annostukseni on 100mgx2, eli 200 mg vuorokaudessa. Yhtään en osaa sanoa, miksi sinulla on suurempi vuorokausiannos, mutta voi olla ihan normaalia. Beisla ehkä tietää :)

Larissa, no hyvä. Totta että alkuvaihe kiertoa on yleensä tylsä ja tekee mieli taustailla. Paitsi nyt tässä kierrossa kun koko ajan tapahtui jotain.

Hileinen voimia, nuo yllätykset on pahimpia. :sad001

Pisama, harmi ettei teillä vieläkään ole tärpännyt, mutta toivottavasti ivf:stä olisi apua. Mulle lääkäri tosiaan sanoi, että useimmat sanovat punktion jälkeen että odottivat pahempaa. Toki niitä ikäviäkin kokemuksia on, mutta suurimmalle osalla toimenpide ei ole niin kamala.

Dolcetti, mulle eivät edes senkään vertaa diagnoosia ole keksineet, vaikka voisihan tässä yli vuoden jälkeen lukea jo selittämätön lapsettomuus. Mutta ei, "sosiaalinen diagnoosi". :rolleyes: Vähän kyllä ärsyttää.
Lugesteroissa ei tosiaan ole asetinta, mutta en kyllä ymmärrä mihin sellaista voisi tarvita. Ei sitä kapselia nyt paljon pidemmälle saa kuin sormillakaan. :grin

ninukki en kyllä osaa sanoa, kun en tätä ennen tosiaan ole niitä Lugeja saanut. Mun annos on 200mgx2 päivässä, eli yksi tabletti aamuin illoin.

Beisla: ei varmaan saa :) mutta ostan myös tamponit asettimien kanssa ja vieläpä muovisten sellaisten. Minun mielestäni paljon mukavempia käyttää.

Mä taidan huomenna aamulla testata tuon pc puikon. Eli sillon dpo 10. Katsotaan kuis käy.
Tein aamusta vauvalan hcg liuskatestin. Tuli viiva mutta musta ei väriä joten olisiko viivan paikka. Viime raskaudessa sain digiin plussan ja pc liuskaan enemmin viivan kun 10 herkkyyden testiin. Siksi niihin en näin alussa luota :)

WM dpo 9

Takaisin