Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Kyllä tässä itse kokoajan miehelle sanon "aina on mahdollisuuksia", mutta toki itseäkin järkytti tämä tuomio. Joskus mies sanoi että ei halua että minä menetän toivoni toisesta lapsesta, että jos huonosti käy, etsi toinen mies. Nyt toki pelottaa miten kaiken käy, hajottaako tämä meidän parisuhteen. Tämä on kuitenkin ensimmäinen terve, rakastettu parisuhde itselle kaiken paskan jälkeen. Huoh...

Soma nimenomaan liikkuminen auttaa. Tänkin kivun aiheutin makaamisella :/ Se vetää heti lukkoon kun ei liiku. Sepä vaan jos raskaus estää liikkumisen edes päiväksi esim paskan olon takia niin selkä on menetetty :( toivotaan että näin ei käy!

Julianna en löydä mitään fiksuja sanoja, mutta toivottavasti teidän tilanteessa olisi jotain tehtävissä! Lueskelin mielenkiinnosta netistä niin moni oli saanut samassa tilanteessa kuitenkin apua ja simppojakin oli löytynyt <3 pitkää pinnaa ja pitkäkää toisistanne huolta kaikesta huolimatta! Iso tsemppihali!

Hirveesti on tullut viestejä ja valitettavan paljon ikäviä uutisia. Onneksi myös niitä iloisia, kuten nyt vaikkapa Beislan mahtava munasolusaalis! Sulla on ikääkin niin vähän, että tuskinpa käy kova kato ja saatte varmasti alkioita pakkaseen asti. Ihan mahtavaa!

Ninukille pahoittelut pienestä saaliista. Olin ihan varma, että sinunkin kohdallasi olisi saatu ainakin kymmenen. Mutta niinhän sitä sanotaan, ja niin se on, että tarvitaan vain se yksi laadukas munasolu ja alkio sekä oikeat olosuhteet. Olkoon onni myötä!

Juliannalle pahoittelut myös. Tällä hetkellä se ei varmasti auta, mutta niin kuin täällä on jo todettu, lahjasiittiöiden saaminen on helpompaa ja halvempaa jos siihen päädytte. Parisuhteen ei tarvitse tähän tuhoutua ja voitte olla toistenne tukena kävi mitä kävi.

Muska: Minulle ei tullut letroista minkäänlaisia sivuoireita ja IVF tulee maksamaan varmaankin noin 2500 €. Summaan kyllä kulut yhteen, mutta tällä hetkellä ne kaikki eivät ole tiedossa. Lääkkeisiin on kuitenkin mennyt jo melkein 600 €. Julkisella taitaa olla ikäraja 40 ja lisäksi onnistumistodennäköisyyden pitää olla yli 10 %. Kaikkia alle 40 v eivät siis hoida julkisella mikäli olen ymmärtänyt oikein (näin kävi myös ystävälleni, jotka "potkittiin" pihalle yhden erittäin huonosti hoidetun IVF:n jälkeen). Yksityisellä ikäraja vaihtelee, mutta yli 45-vuotiaat eivät enää hoitopaikkaa löydä... paitsi ulkomailta.

Larissa: Uutta kiertoa en olisi sinulle toivonut, mutta onneksi ei ole ainakaan endokipuja!

Nyt en ehdi muuta kommentoimaan, mutta tsemppiä kaikille tasapuolisesti ja tervetuloa uusille! :)

Sitten oman tilanteen päivitys: Kato on käynyt kyllä. Alkutilanne oli varmaankin 12 follikkelia, joista saatiin 9 munasolua. Kerätyistä munasoluista kuusi oli kypsiä ja neljä hedelmöityi (saimme tiedon eilen aamupäivällä). Tänä aamuna meille soitettiin ja kerrottiin kuinka moni munasoluista oli aloittanut jakautumisen ja nyt meillä on enää 3 jäljellä Yhdeksästä tuli siis ensin kuusi, sitten neljä ja nyt kolme. Odotettavissahan tämä oli ja kolmekin on enemmän kuin kaksi tai yksi. Mutta nyt on sitten vain odotettava. sillä mitään väliaikatietoja emme enää saa. Alkioita katsotaan seuraavan kerran maanantaiaamuna ja meille soitetaan vain jos kaikki ovat lakanneet jakautumasta (täysin mahdollista) tai jos alkio/alkiot ovat hitaita ja blastokystivaihe odotettavissa vasta tiistaille. Silloin myös siirto siirtyisi tiistaille. Lisäjännitystä aiheuttaa se miten limakalvoni reagoi tukilääkitykseen. Paksuutta pitää olla siis vähintään 6 mm, muuten siirtoa ei ole järkeä tehdä. Nyt ei auta kuin vain odottaa ja panna shampanja kylmään. Aiomme siis juhlia tätä huomenna blinipannukakun, kuplivan ja kynttilöiden kera. Niellään sitten pettymys maanantaina, jos niin käy.

Muokattu viimeksi:
Julianna, olipa ikävä puhelu ja perjantaina vielä. Voimia sinne molemmille! <3

Dolcetti, toivotaan hyviä uutisia ensi viikolle. <3

On tuo jännää ajatella, että teidän ja muutaman muun vauvan alku siellä lääkärissä nyt kasvaa ja sieltä sitten siirretään kohtuun. Ihanaa tää nykyaika. Välillä tulee pohdittua miten ennen vanhaan asiat on ollut. Miten raskasta on ollut niillä joilla ei vauvaa kuulu ja hoitoja ei vielä ollut...

Julianna, pahoittelut järkyttävästä uutisesta, voimia sen käsittelyyn! :(
Miekin muistan saman ku Minni, olisikohan ollut Toisenlaiset äidit -sarjassa tai jossain jossa tosiaan miehellä ei löytynyt yhtään simppaa analyysissä kun oli joku tukos matkanvarrella. Oli ilmeisesti ollut kivulias operaatio, mutta loppujen lopuksi simppoja saatiin ja he saivat pienen nyytin syliin.
Toivotaan että teilläkin tulee kuitenkin onnellinen loppu, vaikka nyt taatusti raskasta onkin!

Larissa, oot kyllä ansainnut viinisi ;)

Dolcetti, toivottavasti ne kolme onkin aivan priimaa ja täydellisiä siirtoa varten! Toivotaan ensiviikolle paljon hyviä uutisia, niin limiksen kun alkioidenkin suunnalta :)

Dolcetti, teillä on jo tähän mennessä parempi prosentti kuin meillä oli! Minulta kun kerättiin reilusti yli 20munasolua ja vain kaksi lähti jakaantumaan ja vain toinen niistä täydellisesti. Siitä yhdestä täydellisesti jakautuneesta on tuloksena tuo pikkuinen tuolla leikkimässä. Ei se tarvi kuin sen yhden :Heartred Voimia odotteluun!

Gatusa: hyi Kauheeta mitä siellä tapahtuu.

Larissa: alkais ne menkat sitte äkkiä ni pääsisit uuteen kiertoon. Tai sit tulis ylläri plussa! Pahoittelut negasta! Älä säkää lopeta lugeja jos oliski ens kierto se the kierto kun kroppa heräilee

Murkku : näkyy viivanpaikka siinä kohtaa johon viivan pitäisi tulla mun mielestä mutta lähempänä kontrolli viivaa on joku hailura...tossa missä vaan yks kuva on ni siinä näkyy Oikeessa kohti joku hailura... sä oot kyllä sellanen ihme hailura pissaaja että sai tulla jo joku selkeä haamu ees :D elä lopeta lugeja ens kierrossa. Koska jos se oliski ens kierto jos ei tämä.

Minni2 : ihanaa että turvallisesti perillä! Onnea on ihana loma ripulista huolimatta, plussa ja tuleva masun kasvu ja ihana mies ja ihana karva korva viekussa! Eikös oo.
Itse kans kaipaisin lämmintä lomaa ja ukon hellää ja rakastava kosketusta (voiskohan jostain vuokrata hellän oriin? :D ). tänään jo sain kaverin isompaa karvakorvaa pitää kainalossa. Oli se ihanaa kun se niin siihen asettu nätisti vaikka muuten on villi tapaus. Vauvaki masussa taas liikku ja ilmoitti olevansa hengissä :D

Haikaranyytti : minä oon taas sitä mieltä että sun oli tarkoitus käydä tuolla lapsettomat ja kun tuut kotia ni teille tulee plussa mikäli vaan kummatki vielä sitä haluatte. Kaikella on tarkoituksensa.

Birita: tervetuloa mukaan. Pahoittelen pitkästä taipaleesta. Erikoinen tilanne siellä ku lääkäri kattoo ettei menkat voi vielä alkaa mut Alko kuitenki niinku sanoit. Mutta pääasia kuitenki että olet hoidossa. Juu tuo et tippuu korkealta ja kovaa ku menkat alkaa niin on jotai hirveetä. Niin on nekin plussat ja km:t. Mut niihin kaikkiin turtuu. Välillä haluu luovuttaa ja sit vaan taas vahvistuu olo ja on pakko jatkaa ettei kaduta ettei oo yrittäny. Ja itselle kun on tää plussa nyt tullu ja päässy 15 viikon yli niin tuntuu että ajatus käy koko aika että onko elossa, ei oo elossa, on elossa, ei tätä voi uskoa todeksi ollenkaan. Mut tsemppiä tulevaan ja ottakaa kaikki apu vastaan mikä annetaan ja Vaatikaa vielä vähän enemmän.

Viipsukka : miten sun järkevyys liittyy siihen miten saat käsiteltyä asian. Kyllä se loppuu järjen juoksu nopeeta tarpeeks monen pettymyksen jälkee jota mieli ei saa yksin käsiteltyä loppuun. Voimia. Voisko luget tukea raskautta sinne 12 viikolle asti niinku mulla.

Pikkuminski : meinasit sitte alkaa telkkaria töllöttää :D

Haikara : lisäys edelliseen tekstiin että nyt oot kyllä salaperäisesti onnellinen :D ♡

Julianna: voi ei! Nyt ukko foolihappo, sinkki kuurille ja kaikki koti keinot käyttöön. Luulis että jatko tutkimuksia tehdään... :( voimia!

Beisla! Nyt ++++ :D

Dolcetti : 3 on parempi kuin ei mitään. Siirretäänkö siinä vain yksi vai kaikki kolme ja jos yksi siirretään ni mitä niille muille käy jotka lähteny jakaantumaan?

On. Raskauteen kai kuuluu hyvää ainakin kuvittelen tuntevani jo useamman liikkeen päivässä. No mitä nyt parisuhteeseen tulee ni oon kusessa... :/ uuden elämän alku. :/ en yhtään tiedä mitä teen tai miten menee. Löydän hyviä puolia enemmän kuin huonoja mut ei se tartte olla ku se yks huono puoli tulla esiin ni se on sitten huono juttu enkä nää mitään hyvää. Eli ukko lomautettiin... en tiedä yhtään miten pitkäksi aikaa lomautettuna mutta ilmeisesti ei ihan heti oo kiinnostusta takas töihin palata... niin kauan ku liiton rahoilla voi olla... :D ite se on mielissään mutta itse en osaa olla että ukko kaikki päivät kotona. Joka v****n viikko ja päivä kotona... en osaa olla. Ja varsinkin jos on tollanen niinku tähän asti ollu....ei kestä hermo ja sitten ku itse jään lomalle myös ni siitä ei tuu mitään.... no hyviä puolia on se ettei tartte maksaa Hoitomaksua pojasta (säästyy rahaa). Jos hyvin menee ni ukko on kotona tukena ku vauva syntyy ja Tehään puoliksi hommat... tekee kotitöitä... ym. Ym. Tai se toinen vaihtoehto ehto että ukko makaa sohvalla, nukkuu, lihoo, juo kaljaa, sopertaa kännissä ja keksii kaikkia tyhmiä ideoita, keksii tekosyitä jotta kun oon töissä ni mä elätän kun enemmän rahaa. Ym. Ym. Paskaa. No jännittää... Luulen että senki haaveet paremmasta kunnosta ja lomailusta ei tuu onnistuu hyvin...ainakaan mun kans vaikka väittää että on sit enemmän aikaa Mullekki... jää nähtäväksi. Mutta hirvittää ihan sikana. Kysy jo voinko lopettaa äippä loman aikasemmin ja se jatkaa mutta en kyllä suostu. Vietän lomani joka mulle kuluu. Siitä se sitten syyttää mua varmaan että oon tyhmä ja laiska.

Birita aivan, ei siitä inseminaatiosta kaikille ole mitään hyötyä välttämättä. Eikä letrot kaikille tee rintojen kipeytymistä, mulle vaan ei ikinä aiemmin ollut käynyt niin, joten oletin että johtuu (epäsuorasti) niistä.

Julianna voimia vielä. :hug013 Varmasti löydätte keinon päästä eteenpäin kun toivutte alkujärkytyksestä, ei sen tarvitse sentään parisuhteen loppua tarkoittaa. Ymmärrän että miestäsi pelottaa sekin nyt, mutta ehkä kannattaa ajatella tätä teidän yhteisenä haasteena eikä vaan miehen omana ongelmana. Miehesi kuulostaa kyllä sellaiselta, josta kannattaa pitää kiinni!

Dolcetti, olen lukenut nyt iltapäivällä muutaman ivf-kertomuksen, ja näköjään kova kato on aika yleinen. Sen varjolla kolme ei kuulosta ihan huonolta, ottaen huomioon lähtötilanteen.

Hurja kato kävi myös sulla PiPaNat, mutta onneksi silti tuli onnistunut lopputulos. Muuten luin paria blogia; toisessa 18 alkiosta selvisi neljä (kolme pakkaseen, yksi siirrettiin suoraan), toisessa lähtötilanne oli 11 kerättyä, 8 kypsää, 5 hedelmöittynyt normaalisti joista vaan yksi selvisi blastokystiksi. Tästä yhdestä alkoi raskaus joka tosin meni kesken. Ensimmäisen tarinan jatkoa ei vielä tiedä.
Alkoi kyllä tosissaan pelottaa miten paljon omistakin karsiutuu, jos reilusti yli kymmenestäkin on äkkiä vain pari jäljellä.

Lucky, kuulostaa tosi hankalalta teidän parisuhdetilanne. Vaikka lista olisi plussan puolella, voi silti miettiä kuluttaako se enemmän voimia henkisesti kuin mitä se antaa. Voimia sinne.

Unohdin vielä mainita, lääkäri kysyi punktion jälkeen että ollaanko varmistettu että Lugesteronia saa meidän apteekista. (Oltiin varmistettu eilen että heillä on.) Hän sanoi että Lugesteronin valmistajalla on toimitusongelmia ja uusia ei tule apteekkeihin kahteen kuukauteen! Varastossa voi toki olla monessa paikassa, mutta kannattaa hakea nyt jos tarvitsee niitä. Hän laittoi varalta reseptin toiselle keltarauhaslääkkeelle (Lutinus) mutta saatiin Luget.

Julianna niinkuin Minni ja Nennaa jo kirjoittikin,että toisenlaiset äidit ohjelmassa miehelle kerrottii karu totuus että simppoja ei yhtään. Mutta siellä siemenjohtimissa kait oli tukos ja lääkäri oli sitten ehdottanut kivesbiopsiaa,jossa oli löytynyt ihan normaali määrä siittiöitä ja siitä sit olivat ottaneet simpat talteen :) Joten toivoa ei kannata menettää!

Kiitos jokaiselle teille kannustuksesta ja neuvoista, niitä todellakin tarvittiin. Miehelläkin vähän jo toivo alkaa herätä, josko mahdollisuuksia on. Täytyy heti maanantaina ruveta soittelemaan neuvolaan yms, miten edetään.
Kiitos <3
Kannustavaa kun on joku keltä kysyä neuvoa yms, kun ei tällaisista asioista heti parhaimmille ystävillekään halua avautua. Se sääli läheisiltä tässä tilanteessa olisi varmasti kaikkein pahinta!
Kiitos teille!

Julianna pahoittelut tuloksesta! :( meille annettiin tuomio, että miehellä niin huono laatu että ei luomusti oo mahdollista saada lasta. No mies alotti gelee Royalen 2tbl päivässä, sinkkiä, foolihappoa ja homeopaattista valmistetta. Jäätiin hoitojonoon ja seuraavassa kierrossa saatiin plussa mikä ei pitänyt olla mahdollista. Tsemppiä sinne <3 eihän tää oo edes läheskään sama kun teillä.

Minnille piti toivottaa tsempit maanantain ultraan! <3

Maggie jo noin pitkällä. :)

Larissalla pahoittelut tädistä ja tsempit uuteen kiertoon. :)

Mä oon mielenkiinnolla lukenut teidän ivf hoitoja keillä ne on menossa! Meillä olis ollut sillon icsi hoidot edessä. Mä tykkäilen silloin tällöin jutuistanne. Teistä jokainen ansaitsee plussan. Te olitte mulle tosi iso tuki sillon yritysaikana (raskaaksi2013-2015 ryhmistä!) ja tuun aina kurkkimaan miten teillä menee!

Luckylle voima hali miehen kanssa! <3

Meidän pieni on jo 2,5kk ja mä oon alkanut ajattelemaan jo seuraavaa, koska haluaisin pienellä ikäerolla. Ja koska ensimmäisen kanssa kesti niin pitkään niin jos toisen kanssa kestää myös. Meillä oli ristiäiset tuossa pari viikkoa sitten ja samalla äiti sai saman sukunimen kun mun elämäni miehet <3

Terkuin Pepe!

Tsemppiä kaikille joilla hoidot kesken. Toivottavasti kaikki te plussaatte tästä kierrosta.
Ja pahoittelut kaikille jotka ootte huonoja uutisia saaneet.

On. Tuntemuksia ja kamalaa pistelykihelmöintiä tuossa alavatsan ja kohdun seutuvilla. Lämmöt koholla ja tissit kipeät ja turvoksissa ihan kun olisi nostettu ylöspäin povea :D
Voikohan Terot aiheuttaa kipuiluja nivusiin ja tuonne kohdun seutuville? On altoomaista menkkamaista kipua. Välillä tulee sit menee ja taas tulee.

Nyt on dpo 8. Mulla on kaksi digitestiä ja pregshec puikko ja vauvalan hcgtestejä.
Koska vois esim. tuossa pregchekissä näkyä jotain? Digiä ei varmaan kannata tehdä ennen dpo 12.

Mä kyl uskon et oireita tulee jo siitä kun tietää et vois olla raskaana :)

WM dpo8 yk6

Juu Beisla en tiedä sitten millasta elämä on ton kans kun se on työttömänä kotona. Aivan uutta meikäläiselle. Hän osaa olla erittäin hankala jos sille tuulelle sattuu mutta sitten voi käydä hyvinkin ja loppu onkin hyvin ja tuo loma kannatti. :D eilen illalla kerroin sille ajatuksista ku soitteli eikä tuo nyt haukkunu mua idiootiksi vaikka pelkäsin. Kun en oikein tiedä miten pitäis suhtautua tohon sen lomaan. :/ no vähän jo pelisääntöjä kerroin sille. Mm. Mä en oo maksumies joka alkaa elättää yksin perheen, eikä tartte vedota siihen että on työttömänä ettei oo rahaa. Jos tahallaan haluaa jäädä lomautetuksi niin siitä ei tartte kärsiä kenenkään eikä auta valittaa. Vuoden kai tuo voi enimmillään kestää ja työnhakijaksi ilmoittautuu ja menee töihin takasi jos siltä tuntuu. Ehkä sitten jo kun jään äippälomalle. No aika näyttää.

PepeXXL: onnea hirmuisesti! Mullaki olis haave toi sama sukunimi mutta en halua naimisiin tietyistä syistä. Joten joudun tyytymään tyttönimeeni :D

Wm: on ihan yksilöllistä miten hcg nousee mutta itse aloitin testailun pc:n testeillä dpo 8 ja haamulaisen sain. Ja dpo 9 olikin jo selkeämpi ja siitä se sitten Alko tummeta dpo 12 tais olla ihan selkeä viiva :D digin tein jos rv 5+? :D ja näytti 3+ en halunnu saada mitään 1-2 tuloksia.

Lucky: Meillä mies oli just muutaman kuukauden lomautettuna ja palas hetki sitten töihin. Aluks tuntu oudolta aamuisin ku toinen jäi nukkuun. Mut ruoka oli joka päivä valmiina ku tultiin lasten kans töistä/koulusta. Ja tätä lisääntymisyritystä ajatellen hää oli iltaisin pirteä ja innokas touhaan. Nyt ku töissä taas ja joutuu aamuisin nousta aikaisin on iltaisin väsyny vaikka innokas oliskin. Hankaloittaa välillä. Et mä melkein toivoisin et se lomautettas taas, ainaki siks aikaa et (jos) tulisin raskaaks...heh

Beisla, onneksi hain apteekista koko luge reseptin kerralla, että mulla on oma varasto nyt täällä. :)

Pepelle onnittelut rouviintumisesta! <3

Lucky, toivotaan että kaikki menee hyvin. Vitsi mua vähän pelottaa sun puolesta, kun hieman teidän historiaa muistelen... Mut toivotaan tosiaan et hää ei muutu lomautuksen aikana negatiivisempaan suuntaan.

Muurahainen dpo 12, yk 24

Beisla, kiitos luge-infosta! Pitääpä huomenna hakea täydennystä vaikka veikkaan että meidän kylällä ei kovin moni lugeja käytä.

Lucky, toivottavasti kaikki sujuu teillä hyvin. Mutta vähän mua pelottaa teidän historian tietäen...

Pepe, menitte siis naimisiin? Onnea!!! :)

Täällä astui endokivut kuvioihin menkkakipujen lisäksi. Kiva kiva. Viime yön valvoin taas lähes kokonaan kipujen kanssa. Pitää maaliskuun seurantakäynnillä pyytää jotain tuhdimpaa kipulääkettä menkkojen ajalle. Huomenna saa onneksi aloittaa letrot niin ne taltuttaa kipuja hetkeksi <3

Pysyttelen nyt vähän taustalla, mutta lueskelen ja tykkäilen :)

Larissa kp 2, letro-kierto 2, yk 20(?)

Onnea PepeXxL! Ihana uutinen. Ite vähän samaa tässä haaveilen. :) joo täällä viikot hurissu ihan kiitettävää tahtia, ainakin sen alun piinan jälkeen. :)

Larissa, harmi ku noi kivut vaivaa. Ja tosi kurja kun vie vielä yöunetkin!! Moninkertainen kärsimys. Todellakin pyydät kunnon lääkkeet. Tsemppiä uuteen letrokiertoon. Tuokoon se plussan tullessaan. +++++

Lucky, tsemppiä tähän uuteen elämäntilanteeseen. Hyvä että sait puhuttua miehelles ajatuksistas. Kunhan hän vielä sisäistäis ne myös! :) Ja kukapa ei hellyyttä kaipais. Meillä ainakin parisuhteen avain. <3 Puhu lisää, ehkä se auttaa.

Beisla, pikaista toipumista! Olipa mielenkiintoinen kertomus. Ja hyvä saalis. +++++++++++

Hyvää viikonloppua naiset! :)

Takaisin