Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Haikara en tehnyt r testiä enkä olisi noin varma :D kiitos kuitenkin luottavaisuudesta ;)

Larissa voi ei :( toivottavasti olo helpottaisi pian!!

On. Uskaltauduin tekemään o testin mutta eipä tästä voi sanoa juuta eikä jaatan :D
ImageUploadedByVau Foorumi1453099627.185497.jpg

Wheelchair Mama, tälläkin puolella nähdään, toivottavasti ei pitkään (noin niin positiivisesti ajatellen)
Diabolicat, tsemppiä, hyvä että sitte kuitenkin sait sen pregnylin ;) Toivotaan täydellistä tulosta!
Luojan kiitos ne kynäruiskut on helppokäyttöisempiä, kenellä edessä esim. IVF :) Omalla kohdalla hankalinta oli se, että tarvitsin ihan kohtuuttoman suuren annoksen lääkettä päivittäin ja uusia lääkeampulleja piti hankkia monta. Pistospäiviä mulle tuli jopa 13...
Toivotaan nyt niitä plussia tähän kiertoon kiitos!!
Katjusha kp 9 / 23-30

Haikara: itsellä esikoinen sai alkunsa teroluteilla. Söin niitä kp 15-24 eikä estänyt ovista. Tiedän myös muita kenellä auttanut raskautumaan mutta voi siis estää ovulaation. Itsellä ei tärpänny teoilla tässä yrityksessä. :)

Tervetuloa mukaan weelchair mama! Olkoon visiittisi lyhyt ;) ja lugesteron voisi olla sulle kyllä avuksi jo dpo 3 lähtien. Eihän se keskenmenoa estä, jos on esim viallinen alkio, mutta tukee kiinnittymisessä.

Minni, r-testiä kehiin vaan ;)

Diabolicat, tärppionnea ovikseen! Ja kiitos vinkeistä. Tällaiseen akuuttiin kipukohtaukseen on kyllä hankalaa lähteä akupunktiota etsimään ensiavuksi, mutta varmasti toimii krooniseen kipuun yms.

Napaa: Täällä oottelen lääkärille pääsyä. Kivut hellitti hieman, mutta joku vahvempi särkylääke olisi kiva saada varalle tuollaisia öitä varten. Mutta mikähän se lääke on kun parasetamoli ei auta ja tulehduskipulääkkeitä ei polin mukaan saa oviksen aikaan ja sen jälkeen käyttää (ehkäisevät ovista ja kiinnittymistä)? Ei tule elämästä mitään jos ei saa öitä nukuttua kipujen takia... Olisikohan ollut ovis, joka aiheutti tuon kipukohtauksen?

Larissa kp 13, letro-kierto 1

Larissa hyvä että hieman helpotti! Ajankohta sopisi kyllä ovikseen! Ei tuo ole kyllä mistään kotosin, että joutuu noin lujaa kärsimään :( toivottavasti asiantuntijoilla on joku apu!

No arvaa tekiskö mieli testata muttakun perkule en uskalla! Tänään pitäis kolahtaa r testit postiluukusta :D tilasin niitä predictor earlyjä ja ehkä huomenna uskaltaisin tehdä sellasen tai sitten pcn :P

Dpo 12

Minni mulla ovis testit näyttää aina tuolta paitsi oviksen aikaan vahvalta. Raskaustestiä vaan heti kun tulee :grin

Diabolicat, öö en ainakaan nyt just muista et olisin jostain ulkomaalaisjutusta puhunut :hilarious:

Ilpuri kp16/n.31, yk24

Minni huomenna vaan testiä :)

Napaa: käytiin ultrassa ja syke löyty!!❤ :) :) Menkoista rv6+6, ei saanu kuitenkaan pituutta kunnolla mitattua kun näkyvyys oli vähän huono.. (Ja vanha masiina)

Mannikka mahtavaa! Onnea! :)

Kahlasin hieman taaksepäin, edelliseen kiertoon ja kohtaan jossa oli dpo 12. Ovistesti näytti silloin tältä
ImageUploadedByVau Foorumi1453107555.158254.jpg
ja olin raskaana :D

Olin kirjottanut että dpo 13 alkoi menkkakrampit, nyt niitä on mutta hyvin vähän. Äh tää on niin perseestä :D

Minni, toivotaan et huomenna pärähtää plussa testiin :)

Mannikka, onnea! :grin :wav

Junttura ja muut ivf:stä kyselleet, mielelläni kerron sitten kun asiat etenee. Mulle tosiaan lääkäri sanoi, että olen vähän hyperstimulaation riskiryhmässä. Hän sanoi että riskiä voidaan vähentää toteuttamalla ivf lyhyellä kaavalla. (Niin kuin tällä klinikalla useimmiten tehdään muutenkin.) Ivf:n voi siis toteuttaa joko niin sanotulla lyhyellä kaavalla (antagonistimenetelmä) tai pitkällä kaavalla (agonistimenetelmä). Muistelisin että lyhyemmässä on enemmän pistoksia mutta nyt en ole ihan varma. Ymmärsin, että koska lyhyessä kaavassa pistoksia on enemmän, lääkäri pystyy ultralla hoidon aikana seuraamaan vastetta ja tarvittaessa vähentämään lääkitystä jos folleja alkaa kasvaa liikaa. Hän sanoi että pitkällä kaavalla kun "juna on jo liikkeessä" sitä on vaikea enää pysäyttää, eli vaikuttaa follien määrään kesken hoidon. Nytkin sain lääkkereseptit vasta ensimmäiseen ultraan asti. Lääkäri katsoo sitten miten jatketaan.

MrsC joo oikeassa olet että tapahtuu se ovulaatio vaikka putket ei ole tukossa, lasta siitä vain ei synny.

Minni voi kun jänskättää sun testaaminen, niin toivon että siellä olisi plussa nyt!

diabolicat, hyvä että neuvolassa saat pregnylin kuitenkin vaikka oma meni harakoille. Mulle on lääkäri aina laittanut kaksi pregnyliä juuri siksi että jos ensimmäiselle käy jotain. Viimeisessä folliultrassa kysyi vielä että onhan mulla letroja jäljellä. Minä että niitähän oli 100kpl, onhan mulla ehkä viiteentoista kiertoon... kertoi sitten kuinka pillereitä häviää mitä ihmeellisimmällä tavalla, jollakin oli mm. joutunut ne pesukoneeseen. :grin
Mietit Ilpurin ulkomaalaisjuttua, olisko voinut olla se kun heille tuli suomea puhumaton harjoittelija? Mutta ei kai ollut ulkomaalainen vaan ruotsinkielinen.

Wheelchair mama, tervetuloa ja pahoittelut keskenmenoista. :sad001 Kylläpä teidän tyttö syntyi aikaisin! Outoa kyllä jos niin monet tututkin epäilevät äitiyttä pyörätuolin takia. Kyllähän vaikka sokeatkin saavat lapsia ja onnistuvat siinä missä muutkin.
Toivottavasti saisit tukilääkityksen, tuskin siitä ainakaan haittaa on.

Larissa, voi kamala sun kivut jos ei panacodkaan auttanut! Kyselin vaimolta kun sillä on myös järkyt kivut toisinaan, ja hän kuulemma ottaa kaksi panacodia kerralla. Toinen vaihtoehto on yksi panacod ja maksimissaan 500mg paracetamolia kerralla. (Paracetamolin maksimi kerta-annos on 1gramma ja maksimipäiväannos 3g, koska se on maksatoksista. Vähemmän jos on maksaongelmia.)
Mutta hyvin voi ovis aiheuttaa tuon, mulle ainakin letrojen (ja pregnylin) kanssa tuli kovat kivut mitä muuten ei ole ollut. Olihan se follikin kai sulla tavallista isompi.

Mulla on sama oireeton tilanne kun niin monessa aiemmassa kierrossa. Toiveet on hyvin matalalla, taidan päästä pistelemään ensi viikolla. :sad001

Ei helvetti! Tiettekö mitä likat! Olin aivan liian malttamaton ja pakko oli tehdä onesteppi 3h pidätyksellä ja katsokaas... Meillä on käynyt nyt niin järjettömän hyvä tuuri, että raskauduin näemmä heti uudelleen <3 en voi käsittää!
ImageUploadedByVau Foorumi1453110001.443866.jpg

Helvetti mikä pelko uudesta keskenmenosta!

Dpo 12 vasta ja näin selvä viiva? Tarkottaisikohan tämä parempaa kun viimeksi sain dpo 16 samanmoisen samalla testillä?

Larissa taisi kysellä mun perään...
Letroista oireita... pinna kireellä, turvottaa, hiki jne. Mut nyt on tän kierron pillerit syöty ja täti lähti menee ni ei muuta ku kovaa ajoa ;) :p ultra torstaina ja ovista alan tikuttaa sillon.

Pahoittelut kaikesta paskasta ja onnittelut plussista ♡
Tervetuloa uudet; olkoon visiitti lyhyt :D

-PikkuMinski kp8/30 yk29 letrokierto 1 -

Beisla, varmasti siitä oli kyse. Mäkin oon ollu 3 kk sellaisen miehen alaisuudessa ja huonekaverina, jonka englanti oli niin ruosteessa että aluksi tarvittiin välimies, jolle perehdytettiin asia ranskaksi ja tämä sitten käänsi tankeroenglannilla mulle. 3 kk jälkeen pystyttiin puhumaan ihan mistä vain englanniksi. Ne 3 kk oli upeeta aikaa, harmitti tosi paljon ku mut siirrettiin takas suomalaisten pariin. Pojatkin anoi 2 kertaa esimieheltä et saisivat pitää mut. Tästä projektista jäin äitiyslomalle.

Edellisessä duunissa mä puhuin yhdelle ingenjöörille englantia ja se puhu mulle 20% englantia 80% saksaa. Aluks olin kuutamolla ku työkin oli mulle uutta, mut muutaman kuukauden päästä ei tarvittu enää tulkkia varmistamaan. Onneks oon saksaa lukenu vähän vaikken sillä kovin hyvin pystynytkään kommunikoimaan. "Das ist nicht korrekt! "

Jos on mahdollisuus työskennellä kansainvälisessä ympäristössä ni suosittelen!

Takaisin