Mannikka, onnea!
Junttura ja muut ivf:stä kyselleet, mielelläni kerron sitten kun asiat etenee. Mulle tosiaan lääkäri sanoi, että olen vähän hyperstimulaation riskiryhmässä. Hän sanoi että riskiä voidaan vähentää toteuttamalla ivf lyhyellä kaavalla. (Niin kuin tällä klinikalla useimmiten tehdään muutenkin.) Ivf:n voi siis toteuttaa joko niin sanotulla lyhyellä kaavalla (antagonistimenetelmä) tai pitkällä kaavalla (agonistimenetelmä). Muistelisin että lyhyemmässä on enemmän pistoksia mutta nyt en ole ihan varma. Ymmärsin, että koska lyhyessä kaavassa pistoksia on enemmän, lääkäri pystyy ultralla hoidon aikana seuraamaan vastetta ja tarvittaessa vähentämään lääkitystä jos folleja alkaa kasvaa liikaa. Hän sanoi että pitkällä kaavalla kun "juna on jo liikkeessä" sitä on vaikea enää pysäyttää, eli vaikuttaa follien määrään kesken hoidon. Nytkin sain lääkkereseptit vasta ensimmäiseen ultraan asti. Lääkäri katsoo sitten miten jatketaan.
MrsC joo oikeassa olet että tapahtuu se ovulaatio vaikka putket ei ole tukossa, lasta siitä vain ei synny.
Minni voi kun jänskättää sun testaaminen, niin toivon että siellä olisi plussa nyt!
diabolicat, hyvä että neuvolassa saat pregnylin kuitenkin vaikka oma meni harakoille. Mulle on lääkäri aina laittanut kaksi pregnyliä juuri siksi että jos ensimmäiselle käy jotain. Viimeisessä folliultrassa kysyi vielä että onhan mulla letroja jäljellä. Minä että niitähän oli 100kpl, onhan mulla ehkä viiteentoista kiertoon... kertoi sitten kuinka pillereitä häviää mitä ihmeellisimmällä tavalla, jollakin oli mm. joutunut ne pesukoneeseen.

Mietit Ilpurin ulkomaalaisjuttua, olisko voinut olla se kun heille tuli suomea puhumaton harjoittelija? Mutta ei kai ollut ulkomaalainen vaan ruotsinkielinen.
Wheelchair mama, tervetuloa ja pahoittelut keskenmenoista.

Kylläpä teidän tyttö syntyi aikaisin! Outoa kyllä jos niin monet tututkin epäilevät äitiyttä pyörätuolin takia. Kyllähän vaikka sokeatkin saavat lapsia ja onnistuvat siinä missä muutkin.
Toivottavasti saisit tukilääkityksen, tuskin siitä ainakaan haittaa on.
Larissa, voi kamala sun kivut jos ei panacodkaan auttanut! Kyselin vaimolta kun sillä on myös järkyt kivut toisinaan, ja hän kuulemma ottaa kaksi panacodia kerralla. Toinen vaihtoehto on yksi panacod ja maksimissaan 500mg paracetamolia kerralla. (Paracetamolin maksimi kerta-annos on 1gramma ja maksimipäiväannos 3g, koska se on maksatoksista. Vähemmän jos on maksaongelmia.)
Mutta hyvin voi ovis aiheuttaa tuon, mulle ainakin letrojen (ja pregnylin) kanssa tuli kovat kivut mitä muuten ei ole ollut. Olihan se follikin kai sulla tavallista isompi.