Niksu, vastauksena sun kysymykseen ainakin mun kohdalla on että ei ajattele asiaa niin paljoa. eka yritysvuosi oli ihan hirveä, kaikki kp1:set oli ihan hirveitä. Mut nyt jo helpompaa. Oon yrittänyt järkeistää itselleni et jokainen nipsaus ja napsaus ei tarkoita että oisin raskaana. Välillä kun menkat alkaa vedän huutoitkua ja välillä taas en. Pohjalla mulla itselläni on kuitenkin se että ny kun tutkimuksissa on käyty ja todettu että periaatteessa ei mitään vikaa ole joten ajattelen että kyllä ennemmin tai myöhemmin vauvan saan keinolla millä tahansa. On äärimäisen epätodennäköistä etten vauvaa ikinä saa, ja tämä koskee jokaista.
Lisäksi, omalla kohdallani, olen elävässä kristillisessä uskossa, joten kun oikein paha paikka tulee pistän kädet ristiin ja saan voimaa, lohtua ja varmuutta Jumalalta. Ja tietenkin puhun asiasta mieheni kanssa.
Varmaan jokainen muodostaa ne omat suojavarusteensa tälle tuskalle, itse en pysty hirveesti enää kattoo mitään vauva ohjelmia, kulkee kauppojen lastenvaateosastoilla jne. Huomasin aiemmin kun olit kirjoittanut että olit ajatellut jotain tän tyyppistä et "jos olisi heti tärpännyt nyt olisi jo nyytti sylissä". Kannattaa välttää tollasta ajattelua, itse olen harrastanut samaa joten tiedän että ei sitä niin vai lopeteta. Mä uskon että kun tietyn pisteen ylittää lapsettomuudessa niin ajatukseen tottuu. tietenkin sitä halua ihan yhtä paljon kuin ennenkin ja se on yhtä tärkeä mutta sitä jotenkin osaa keskittyä paremmin muuhunkin. Ja se hetki vaan tulee kun tulee, jokaiselle omaan täydelliseen aikaan.
Mut takas kysymykseesi, mulla joskus on mennyt päivä, joskus päiviä, joskus viikkoja kun menkka masiksesta nousee. Itselle myös helpotti foorumitauko. Mut yleensä kp1 yritän keksiä vaan rajusti kaikkea tekemistä ettei jää sinne sängyn pohjalle.
Tsemppiä ja voimia sulle, toivottavasti sä pian plussaat!