Ei tää voi olla näin vaikeeta!

nenna, oliko tää nyt teidän esikoinen? Mun mielestää meillä tais olla oikeastaan ihan synnytykseen asti jokseenkin epätodellinen olo, että onko siellä nyt ihan oikeesti joku??? Ja siis vaikka näki ultrakuvat, tunsi ja näki liikkeet. Sama synnytyksen kanssa. Valmistauduin siihen hyvin. Kävin neuvolan ensisynnyttäjille tarkoitetun perhevalmennuksen miehen kanssa, käytiin sairaalan synnytysvalmennuksessa (eli mistä ovesta mennään sisään) ja kävin miehen kanssa myös yksityisen synnytysvalmennuksen (josta oli eniten apua itse synnytykseen valmistautumisen suhteen, pyysin sen synttärilahjaksi). Silti oli vielä yliajallakin vähän omituinen fiilis. Tiesi että synnytys sattuu, tiesi mitä kaikkea vaihtoehtoja on ja oli keinoja synnytyksen läpiviemiseen jne. Ja silti vielä yliajallakin oli vähän hassu fiilis, ku ei oikeastaan tiennyt, mitä on odotettavissa.

Ostin meille myös dopplerin eli kotonakin kuunneltiin välillä sydänääniä.

Itellä ei oo ainakaan nyt yhtään sellanen olo että olis ketään tulon päällä. Tein illalla myös ovistestin ja siihen ei tullu edes haamua.

Niksu, suuret pahoittelut kp1!

Nenna, tosi ikävää jos sulla on noin paljon pahoinvointia mut toivotaan et helpottaisi pian. Mä aina ajattelen kaikista kivuista ja säryistä et eihän tää voi kestää ikuisesti, joten hyvän asian eteen joutuu vähän kokemaan epämukavuutta. Diabolicat kiteytti aika hyvin tuon mitä itsekin voisin kuvitella tuntevani. :) Ootko vielä hommannut mitään vai maltatko oottaa?

Muokattu viimeksi:
Mä menin osastolle vaiheessa 41+2. Sairaalakassi ei ollu vielä ees valmis.... kertoo varmaan jotain? Ja Baby Blues on kanssa ihan "normaalia". Mä olin osastolla lapsen syntymän jälkeen lapsen kanssa 6 vrk ja itkin lähes 24/7 ja jatkoin vielä vähän kotonakin. Tosin mullahan siis nakki napsahti 4% todennäköisyydellä eli lastani ei voinut imettää. Sairaus selvisi vasta synnytyssalissa. Baby Blues oli lähinnä siis imetyspettymystä, ei oikeastaan sinänsä liittynyt sairauteen edes.

Onpa taas pitkä aika siitä kun ehdin kirjoitella, vaikka kaiken olen käynyt lukemassa.

mannikka, toivottavasti siellä on vaan liian aikaista viivan näkyä.

Hileinen ehdottomasti paremmilla simppatuloksilla on mahikset, ja onnea ovisplussasta! :grin

enu, ihanaa että saitte hyviä kuulumisia ultrasta. :)

Mimmu, Mami, Meritähti ja Niksu pahoittelut menkoista. :sad001

Meritähti kiva että sun mies haluaa antaa näytteen, onhan se hyvä tarkistaa.

MrsC, mulla on tosiaan letroannos vain yksi tbl per päivä, mutta ensimmäisessa folliultrassa lääkäri muisti ensin määränneensä 2tbl/päivä, joten siitä päätellen ei se isompikaan aloitusannos harvinaisuus ole.

ninukki pitikö sen tädin sinnekin tulla. :sad001 Mutta tuskin niistä letroista on haittaa kun sulla on kuitenkin aiemmin todettu annoksen olevan sopiva. Ei mullekaan lääkäri enää vaatinut ultraa. Täällä sama, viimeinen letrokierto ennen IVF:ää. Voi kumpa meillä molemmilla tärppäisi näin!

kaakao sullakin IVF lähenee. Mutta voi kökkö mikä huono tuuri inssin kanssa! Kolmekymppisten ketjussa joku taitaa olla samalta seudulta sun kanssa, kun myös kirjoitti että inssi peruuntuu vesivahingon takia. Paha mieli kaikkien niiden puolesta joiden hoidot lykkääntyy tuon takia. Toivottavasti korjaavat sen pikavauhtia!
Ymmärrän kyllä toisen lapsen kaipuun. Mullekin sisko on hyvin rakas, toivoisin samaa omille lapsilleni. Ensimmäisen yrityksessä suru on suuri kun ei ole ensimmäistäkään, mutta toisen yrityksessä on "kiire" kun ikäero kasvaa väistämättä.

Minni mä kävin viime keväänä yksityisellä gynellä ja ultrasivat ihan pyytämättä. Menin tosiaan ennen oletettua ovista, joten pystyi katsomaan follien tilanteen. Hinta koko käynnille taisi olla jotain 170€.

gatusa hyvältä kuulostaa sun ideat, ja sais ukko kantaa sulle testin kotiin.

Larissa, mahtavaa että simppanäyte oli kunnossa ja pääset letroja popsimaan, jes! :grin Ja uusi luge-resepti vielä, hyvältä kuulostaa.

Maggie, tsemppiä asunnonhakuun, vaikka pärjäähän pienessäkin kämpässä hetken vauvan kanssa. Muutto toki voi olla helpompaa kun asukki on vielä mahassa.

Katjusha, onnea hienosta o-plussasta!

nenna, tosi hyvä että ranneke auttoi pahoinvointiin. Vaikea nauttia mistään jos on jatkuvasti huono olo.

Ilpuri no onpa hassu jos sun isä ei ollut tähän mennessä keksinyt kertoa omasta vajaatoiminnastaan, olis voinut nopeuttaa sun tutkimista.

Hyvää uutta vuotta minunkin puolestani kaikille! Olette olleet korvaamaton tuki lapsettomuuden epätoivossa.

Viime vuodesta mulla on sellainen fiilis että en ikävä kyllä voi sanoa, etten keksisi miten seuraava vuosi voisi olla pahempi kuin edellinen, mutta toivon totisesti ettei niin ole.

Niksulle pahoittelut menkoista :sad001

Mannikalle pikaista paranemista! Kuulostaa toi aivastus-revähdys ihan repäisykivuilta :wink Laita kuva testistä!

nenna, ehkä alat silloin uskomaan kun maha alkaa pullistua :wink

Beisla, toivotaan parempia fiiliksiä ja sitä onnistumista meille kaikille tänä vuonna!

Huh mikä olo. Eilen vedettiin miehen kanssa ruokaöverit ja tänään aloitettiin päivä ja tämä vuosi herkuilla, kun anoppi tuli käymään :grin Tein pasteijoita ja tällaisen kinuski-pavlovan (marenkipohjainen kakku, jossa on rahkatäyte, marjoja ja kinuskikastiketta). Nyt kiristää housuja ja on aika ällö olo, mutta oli hyvää :hungover: :wacky: :grin

image.jpeg

Larissa dpo 6 (ei vielä tuhrua o_O)

Nenna, ehkä tosiaan mahan kasvu tai liikkeet saa tajuamaan :)

Beisla, parempaa onnea tälle vuodelle!

Larissa, jee ei tuhrua ;)
hmm testi näytti tältä, vähän huono kuva ei oikee jaksanu kuvailla..

Liitteet

• 1451648209919.jpg
    1451648209919.jpg
    11.6 KB · Katsottu: 189
Mannikka, ihan kuin jotain näkyisi... Mutta on tosiaan vähän epätarkka kuva.

Kumma juttu tosiaan ettei vielä ole tuhru alkanut. Yleensä alkaa joko suoraan oviksesta tai viimeistään dpo 5. Mutta kyllähän se vielä ehtii. Aika koomista olisi, että tuhru jäisi pois juuri kun sain letrot jatkoon tuhrun takia :grin

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Jaan Beisla sun fiiliksen vuodesta 2015. Se on mulle ollut tähänastisen elämäni kamalin vuosi ja kyyneleitä on vuodatettu enemmän kuin koskaan. Omilla vanhemmilla on ollut terveysongelmia, kummitädillä syöpä (se on kuitenkin nyt toivottavasti selätetty), miehen isän sairastuminen ja nämä vaikeudet lapsen alulle saattamiseksi. Ihan kauhean paljon ei tarvitse petraantua, jotta vuodesta 2016 tulee parempi kuin edeltäjästään. Te olette olleet ihan merkittävä tuki ja lupasin nyt itselleni, että puhun tästä avoimemmin ystäville. Yritin eilen kuvata nykyistä fiilistä ystävälleni. Musta tuntuu, että nykyinen pohjatunne on suru. Se on kokoajan läsnä vaikka välillä sen onnistuisikin unohtamaan. Mun ystävä sanoi ehkä parhaat sanat mitä tuollaiseen nyt voi sanoa: "Se on ihan ok olla surullinen ja me halutaan viettää sun kanssa aikaa vaikka et jaksaisi olla kuin surullinen."

Mrsc kp6/28 yk10

Mannikka, puhelimella katottuna olin näkevinäni jotain mut nyt koneelta en nähnytkään enää mitään, toivottavasti siellä jotain kuitenkin oli ja se vahvistuisi :rolleyes:

Larissa, ihanan näköisiä herkkuja! Jez tuhruttomuudelle!

Beisla, sitä minä isille sanoinkin! Eilen miehen kanssa puhuttiin just meneestä vuodesta ja sanoin sille ja nyt sulle, et tuleva vuosi on tyhjä kangas ja mitä vaan voi tapahtua ja on täysin mahdollista että tulevana vuotena pääsee haluttuun loppu tulokseen! Uskon tosi vahvasti myös sun kohdalla siihen! :Heartpink

Mun on pitänyt kyysä teiltä mut on aina unohtunut, ällövaroitus!!!! :
Mähän kerroin viime viikolla et epäilin et ois ollu hiivatulehdus, mutta se oli jotain muuta ärsytystä. valkovuoto oli melko normaalia pari päivää, mut nyt on ollu jotain 3 päivää tosi outoa mitä ei oo ennen ollut, tosi voidemaista ja hiukan tahmaista. ei tippaakaan limaista mutta ei myöskän kokkareista, vaan ihan kuin jotain voidetta. Ja siis se ei vuoda pihalle vaan löytyy ettimällä. Onko kellään ollut? Tosi kummallista.

Mannikka, nyt en osaa kyllä sanoa näkyykö mitään... Toivottavasti siellä jotakin olisi :)

On: eilen lääkettä laittaessa kn oli taas tuttu kova pingispallo ja korkealla. Tässä vaiheessa kiertoa kun ei voi muutakaan tehdä kuin odotella... Plaah...

Muurahainen kp 17, dpo 5, yk 23, testaa 10.01

Mrsc, mahtavaa kun siulla oli noin hyvä ystävä; osasi kyllä valita hyvin sanansa vaikka monet saattaisivat jäädä vähän sanattomiksi tuollaisessa tilanteessa. Tsemppiä ja parempaa tätä vuotta!

Diabolicat, kiitos kiitos ja kiitos. Esikoinen on juu tulossa. Jotenkin tuntuu ett se (ne...) plussatesti(t) laitto pään aivan sekasin, en edes muistanut että on kaiken maailman valmennuksia ja muita olemassa. Mie en itseasiassa edss pelkää synnytystä, en oo ikinä pelännyt ja oon aina haaveillut luonnollisesta synnytyksestä ilman kipulääkkeitä. Kuitenkin oon hyvin tietämätön enkä edes käsitä ett se synnytys saattaa ihan oikeasti olla edessä.

Jotenkin pelkään ett kuvittelen vaan tän kaiken koska niin pitkään tätä on toivottu, miks se onni ois just nyt sattunut kohdalle? Yrittäjän tuttu ja turvallinen pettymyksien täyttämä arki on tosi vaikea yks-kaks muuttaa vilpittömäksi ja suoraksi onneksi. Olo on ku petturilla; en iloitse tästä niinkuin kuuluisi, en niinku ite kuvittelin vielä kuukausi sitten iloitsevani joku päivä kun teen positiivisen raskaustestin :o siis iloitsen tästä kyllä, mutta tuntuu ett liian vähän koska en usko tätä todeksi. Olo on ku ois jossain toisessa todellisuudessa, edes tää pahoinvointi ei saa uskomaan ett tuolla mitään on. Mut toivottavasti tää asia konkretisoituu mahan kasvaessa niin ei synnytys tuu aivan "puskista" :)

Ilpuri, en oo hommannu mitään (tai ne mitä hommasin annoin n. vuosi sitten pois kun menetin toivon..) ja ajattelin odotella vähintään ultraan asti ennenku mitään ostelen, etten ostelisi turhaan, ellei jotain aivan ohittamatonta "tarjousta" tule vastaan :P

Larissa, sanoinhan ett kaikki on aina mahdollista, kannattaa siunkin tehdä se "varmistustesti" ennenku haet letrot apteekista ;)
Ja toi kakku, huh kun näyttää makeelta, mut tekis silti mieli kun on niin hyvän näkönen! :D

Mannikka, miekin nään siinä jotain vaikka onkin huonohko kuva!

Beisla❤ tää vuos on oltava parempi! Uskon ett saatte tänä vuonna paljon toivotun plussan❤

Ilpuri, mulla on aina ennen egg white limojen ilmestymistä sellaista voidemaista valkovuotoa ja sitä voi olla paljonkin, jopa niin että housuissa asti on. Mutta se ei koskaan haise tai ole muutenkaan kutinan tms. kanssa, joten olen päätellyt sen olevan normaalia. :)

Ilpuri, mulla on tuollaista valkkaria aina kierron lopussa ja se on keltarauhashormonin aikaansannosta. Luge-kierroissa sitä on ollut vieläkin enemmän koska lugethan on keltarauhashormonia. Kutinaa sen kanssa ei ole eikä se valu ulos, mutta jos kohdunsuuta koittaa niin sitä löytyy ja paljon. Voi olla myös raskausoire, koska keltsin tuotanto lisääntyyy, kun hcg:ta alkaa muodostua :wink Alkaisiko siis olemaan testin paikka? :wink

Nenna, uskon että joskus jos plussaan niin mulla on ihan samanlaiset fiilikset alkuun. Ja tietty teen varmistustestin, sillä noita testejä on nyt niin hitosti kaapissa taas :grin Aina oon testin tehnyt varuilta vaikka menkat olisikin alkaneet

Mrsc, huh onpas sullakin ollut raskas vuosi :sad001

Muokattu viimeksi:
Larissa, hui kun vetäsit mun vatsan perhosille! :grin Eilen testasin negan, mut pitää kattoo jos huomenna testais, en kyllä hirveesti usko että mitään näkyy kun ne mun kilppari arvot oli koholla, mut toivotaan toivotaan :rolleyes:

Ilpuri, niin kauan on mahis plussaan kun menkkoja ei näy :wink Eli uutta testiä vaan kehiin! Ja suurin osa ekoista raskausoireistahan on juuri keltsin aiheuttamia, sillä hcg jotenkin buustaa keltarauhasta toimimaan, kun taas nega-kierrossa se vaan hiipuisi pois. Keltsi siis aiheuttaa mm. tissien kivut ja turpoamisen, tuon paksun voidemaisen valkkarin, väsymystä, närästystä, kurkun kuivumista, etovaa oloa, janoa, menkkamaisia vihlontoja jne. Mulla on siis näitä kaikkia aina lugen kanssa :grin

Napaa: Olen kyllä yllättynyt miten hyvin terot toimii tällä kertaa o_O Ei ole tuhrua vaikka viime kerralla (kesäkuussa), kun teroja kokeilin, tiputteli kirkasta verta oviksesta menkkoihin :eek: Ehkä mun kroppa alkaa viimein toimimaan, kun olen pelotellut sitä letroilla. :grin Ja tässä kierrossa on näemmä kumpikin tissi kipeä ja turpea, yleensä mulla on vaan toinen :grin

Muokattu viimeksi:
Kaakao : tykkäys letro uhkaukselle...mutta ei kiva juttu yhtään että et pääse inseminaatioon...

Meritähti : pahoittelut menkoista mutta ihanaa että mies on mukana nyt enemmän :D

Mannika: sun testi on kyllä niin epätarkka että en nää mitään :D

Larissa +++ :D

Lucky, toivotaan että ois +++ mutta kyllä mulle menkatkin kelpaa niin pääsen letroja napsimaan :) Eikös sullakin tämä raskaus alkanut letrot/clomit + luget -yhdistelmällä? Mites siellä muuten jaksellaan?

Tässä lueskelen väestöliiton esitettä lapsettomuushoidoista ja clomien (ja letrojen) kohdalla todetaan näin:

"Raskaus alkaa noin 25–50 %:lla, raskauksista 70-85 % alkaa kolmen ensimmäisen hoitokuukauden aikana. "

Rohkaisevaa tekstiä :)

Takaisin