Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Murkku, se 14 päivää varmastikin tulee siitä, että luteaalin olis hyvä olla niin pitkä mutta se nyt sun tapauksessa vähän kusee, kun ovis on niin myöhään eikä just kp 14. Kyllä se hakee sitä kierron tasausta mutta vähän on hakoteillä tuo homma.

Ja henk.koht mä olisin lääkärinä lähtenyt ensin hoitamaan ovulaatio-ongelmia ja katsonut sen vaikutusta kiertoon, kun sun luteaalissa ei hirveää häikkää ole.

Äkkinäinen yö napailu...Täti tuli sittenkin kylään,eli edellinen kierto oli 22pvää ja tämä kierto venyi 31pvään..Hiukan ehdin jo elätellä toiveita,r-testinkin tein 30pvän kohdalla... :arghh: Oltiin liian myöhään sittenkin liikenteessä..Kyllä sieppaa!! :shifty: Nyt otin kovat "otteet" käyttöön ja aloitin viimeisen clomikuurin.. :sour:

Tintti, samassa kelkassa ollaan. Täällä ei osunut ajoituskaan, mutta ihmettä taas odotettiin.
Kp 1 /26-30

Jos sopii niin siirryn tälle puolelle. Täällä kp2 yk5 ja kuun vaihteessa tulee 6kk yritystä täyteen :(

Pahoittelut menkoista..:( ja jospa se plussa-aalto tulis kohta tännekkii..:)

Vähän taustaa: Minä kohta 26, mies 27, esikkoneiti 8kk ja toinen toiveissa. Imetän vielä ja sen takia kierto vähän hakenu paikkaansa, tosin nyt päättynyt kierto oli lähelle normaalia (29 pvä). Yritän ajatella positiivisesti et imetys vaan jarruttaa mut välillä iskee epätoivo ja tavallaan takaumia vuosien takaa. Taustalla eksän kanssa lapsettomuutta, yli vuoden yritys ilman tulosta ja johti sit osittain eroon. Nykysen miehen kanssa kävi vahinko heti alkumetreillä joten en joutunut stressaamaan yrittämisestä. Nyt sitten on tullut stressattua senkin eestä. Jouduin kiireelliseen sektioon esikon synnytyksessä ja oon lukenu juttuja et sektio saattaa joissain tapauksissa heikentää hedelmällisyyttä ja sit riskinä esim alkion kiinnittyminen arven kohalle jne :o mitenniin stressaan etukäteen kaikesta :s fiilikset vaihtelee positiivisen ja epätoivosen välillä..
Tulipas pitkä sepostus..:))

Mannikka, tervetuloa!
Joo, mä oon kans lukenut monenlaisista komplikaatiovaihtoehdoista. Eihän se auta kun uskoa, että osuisi otolliselle maaperälle ja vielä pysyisi .. Mulla karuin juttu oli tuo kohdunulkoinen ja munanjohtimen repeämä/poisto. Uskois ettei salama kahdesti iske samaan paikkaan..!
Katjusha kp 1/26-30

Tintti ja katjusha, pahoitteluni uuteen kiertoon joutumisesta. :(

On: ovisplussa tulee tänään. :)
Tässä aamuinen testi.
ImageUploadedByVau Foorumi1445493375.383580.jpg

Mitäs mieltä olette, jos uimaan lääkärin määräystä ja aloitan luget dpo3? Noissa ohjeissaan lukee että lääkitys tulee aloittaa dpo3. En tie mistä se lääkäri se dpo5:n on keksinyt?
Jos rupee laskemaan lääkärinlaskukaavalla niin tänään on kp 23 + 5 + 14= 42, eli kierto venyisi 42 päivään.

Murkku, oonko aivan hakoteillä jos tulkitsen että lääkärisi yrittää saada siulle n. 20pv luteaalin?! Ei mie en ymmärrä, mitä kierron tasausta se sitten on jos kierto venähtää jonnekin yli 40pv paikkeille?! Ainakin miulla on käsitys ett se ois jo niinku liian pitkä kierto...
Tsemppiä pohdintoihin ja lääkärin aivoituksien jaksamiseen!

Katjusha ja tintti, pahoittelut tädistä :(

Öö pää jumissa enkä muista enempää nyt, sori :/

On; en tiiä mitä tää kroppa taas sekoilee, tiistaina tuli taas ovislimoja parin päivän tauon jälkeen. Saas nyt nähdä.
Alle viikko enää poliaikaan! :) :)

Murkku, meinasinkin jo edellisessä viestissä ehdottaa ett oisit alottanu luget jo dpo3 ja testannu dpo14 plussa/ei ja toiminu testin mukaan? :)

Muurahainen minä laitan kans luget dpo 3. Mulla kans ohjeena että kuuri kestää 14 päivää, mutta olen testannut aina dpo 14 ja kun ollut nega niin lopettanut luget ettei kierto veny.

Mun mielestä noudatat sitä tekstiä ja aloitat vaan jo dpo 3. :)

Samaa mieltä kuin Nenna ja Sabetti. Aloita dpo 3 ja ota kymmen päivää. Enemmän ottamisesta ei ole mitään hyötyä.

Pahoittelut Katjusha ja Tintti :(

Tervetuloa Mannikka!

Täällä laskennallisesti dpo 0. Outo olo, kun ei tarvitse piikittää enään mitään :) Lääkärin määräyksestä pitää vielä urheilla. Eilen kävi vähän hullusti, kun pikku-ukko käveli makkariin just kriittisen hetken jälkeen. No selvittiin siitäkin :)

Mannikka, tervetuloa!

Mimmu, vitsi oon kyllä ilonen noista siun ultrakuulumisista, nyt harjotuksia vaan paremmalla onnella ku eilen ;)

Juu aloitan dpo3. Eli tänään on sitten dpo-1, ovis huomenna. On tää kans yhtä kyttäämistä ja laskemista.

Toivottavasti saan kellistettyä miehen.

Keskusteltiin eilen tilanteestamme. Nyt mulle valkeni asioita joita olen pohtinut. Ihmettelin miksi hän on niin vaisu yrittämisen suhteen. Sanoi, että hän ei haluaisi saada lasta lääkkeillä aikaiseksi, että sit ne lääkkeet kuitenkin vaikuttaa siihen lapseen. Yritin selittää että ei ne vaikuta ( tai mistä minä tiedän, mutta tuttujen lääkkeillä saadut lapset on kyllä ollu ihan terveitä)
Mutta enpä osannut arvata, että hän noin syvällisesti asiaa oli pohtinut...

Katsotaan että jääkö meillä yrittäminen sitten kokonaan jahka noi kaikki luget olen käyttänyt.

Huomasin, että mun e-resepteissä olisi vielä clomeja hakematta, pitäiskö hakea nekin nyt vahvistamaan ja aikaistamaan ovista...

Lääkäreiltä tuskin enää mitään apua saadaan, kun miehen kanta on tämä...

Muurahainen kp 23/35, dpo-1, yk21

Muokattu viimeksi:
Muurahainen hyvä kun saitte keskusteltua. Ihminen on niin herkkä huolille, että niin ne vaan asiat saattaa takaraivossa painaa.
Meillä on tiedossa omalle kohdalle, että IVF:ssä on jonkin verran suurentunut komplikaatioriski raskauden aikana (koska kehossahan on jotain pientä häikkää muutenkin, kun kovia keinoja tarvitaan), mutta kaikki IVF-lapset, jotka tunnen on kyllä ihan terveitä.

Mä henk.koht en usko, että hoidot vaikuttaa tulevaan lapseen mutta ymmärrän ettei niihin halua lähteä. Siksihän meilläkin mennään näillä "miedoilla" hoidoilla.

Ja sitten tähän mun tulokseen, niin ainakin ovistestien kohdalla noi sofin testit on yhtä hyvät kuin pc:n ovistestit ja huomattavasti halvemmat vielä.
Tässä vielä kuva tämän aamuisista testeistä yhdessä. Ylempi pc:n ovistesti ja alempi sofin ovistesti.

ImageUploadedByVau Foorumi1445498078.108357.jpg

Sofin testeissä kestää vaan jonkun aikaa että värit menee oikeaksi, mutta niin siinä paketissakin lukee että tulos luettavissa 10minuutin kuluttua.

Itse jatkossa käytän noita sofin testejä. :)

Näihin ovistesteihin liittyen, onko kokemuksia rfsun ovistesteistä? Näytti olevan n9e 14 kpl paketti.. Mietin et tilaanko noita sofin vai haenko rfsun testejä vaihteeks..?

Mimmu, hienoa et ovulaatio on saatu aikaseks, toivottavasti nyt tärppää :)

Muurahainen, harmi et mies vähän jarruttelee. Mutta hyvä että saitte puhutuksi.. Näinköhän syvällisempi keskustelu siitä mihin noi lääkkeet vaikuttaa auttas miestä ymmärtämään? Kuitenkin nuo on vaan samoja hormoneja mitä kroppa tuottaa.. Tai sit matkii niitä. Eikö näin, korjatkaa jos oon väärässä?

Moikka☺ ehkä mä pitkän pohdinnan jälkeen uskalla tänne jopa itse kirjottaa niin ei tarvii vaan miehen kanssa asiasta puhua ja asiaa puida. Oon siis 29v ja puolisoni 27v ollaan e-pillerit jätetty pois 4/2014 ja ollaan vaan odoteltu pientä ihmettä.

No mun kärsivällisyys on pettänyt sen sata kertaa tänä aikana ja ollaan siis jo vuoden jälkeen hakeuduttu tk,n kautta lapsettomuus hoidosta juttelemaan. Multa verikokeet,Papa, ja ultrattu on. Kaikki oli ok. (Joskus nuorempana kystiä ollut mutta niistä ei vuosiin enään ole puhuttu) aikoinaan joskus olen keskenmenon joutunut kokemaan.

Mieheltä odotellaan siemenneste näytteen tuloksia. Sen jälkeen sitten en enään tiedäkään mitä tapahtuu ja miten jatketaan
Lääkettä tässä olen yrittänyt kovasti lukea ja tietoa etsiä. Huoh... niin että kohta jo pää ihan sekasin

Takaisin