Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mimmu, mulle taas sanottiin, että voin lopettaa luget plussaan. Taitaa olla vähän eri käytäntöjä, ota nyt näistä selvää...

Mäkin haluun lämpöä! Ja altaan!
 
No oho. Kun keltarauhanenhan huolehtii raskaudesta niin kauan, kunnes istukka lähtee toimimaan. Ja jos se rauhanen ei toimi kunnolla niin... Hetkinen guugeloin... :)
 
Joo Mimmu, jos joskus plussaan ja lugeja on vielä jäljellä, en aatellu lopettaa heti... En kans tajuu miten voi olla näin eri mielipiteitä. Ilmeisesti Larissan lääkäri kans sitä mieltä, ettei plussan jälkeen enää tarvii? Pitäs perehtyy lugejen ja terojen eroihin. Mihin se perustuu, kumpia saa?
 
Tulipa tuossa eilen ehtoolla vielä mieleen kun mietiskelin että enpä olisi uskonut että ittekkin kirjotan pitkään yrittäneiden ketjuun.. Ja älkää suuttuku tästä kun sanon että likka sai alkunsa ekasta yrityksestä.. Mutta voi tää ollasilti kauheen vaikeeta.. Tosin mä rupeen oleen jo sitä mieltä että meille on tarkoitettu ainoastaan tuo tyttönen. Josta siis olen tietenkin todella onnellinen :)

Toivon että jokainen saa sen plussan syliin asti! :Heartred

Tais olla joku hormooni vuodatus kun taitaa olla ovis lähellä.. Vaik yhtään ei tee mieli edes hyödyntää ja sit kuitenkin tulee pahamieli jos ei hyödynnä.. On tää vaikeeta tää naisena olo :D
 
Joo siis tosiaan mun piti jäädä kesätauolle, mut pyh ja pah, kävin tosiaan ostamassa foolihappoja ja royal gelee lisää. :) samalla kaupasta tarttui ovistestejä ja pari eri pakettia raskaustestejä. Pregchekin raskaustestit jätin kaupan hyllylle, kun tosiaan melkein joka kerta niihin jonkun hailuran olen saanut.

Hieman toivoa tosiaan antaa se, että kahdessa viime kierrossa selkeät ovisplussat olen saanut, että mahdollisuus on ainakin. :)
 
nuuhku, mä luulin, että kroppa tietää kyllä mitä tekee, kun olen kerran ollut jo raskaana mutta niinpä vaan on menossa yk 18 :shifty:

Mutta tämmöistä löysin: Noin viikon kuluttua hedelmöittymisestä munasolu kiinnittyy kohdun limakalvoon. Munasolun pintakerros erittää koriongonadotropiinia, hCG, joka estää keltarauhasen surkastumisen. Keltarauhasen erittämät steroidit taasen estävät kuukautisvuodon, jotta raskaudella on edellytykset jatkua. Istukka kehtittyy parissa viikossa ja on toimintakykyinen rv 6 paikkeilla. Viikkoon 12 mennessä istukka ottaa keltarauhasen tehtävät ruskuaispussissa köllivän sikiön elämän ylläpitäjänä ja ilmeisesti siinä samalla se ruskuaispussi vähitellen häviää.

Terolutin vaikuttava aine on Dydrogesteroni eli se on keinotekoinen hormoni. Lugesteronissa puolestaan vaikuttavana aineena progeteron eli samaa tavaraa mitä kroppa itsekin tuottaa.

Mä puolestani kokeilen kaikkea mahdollista tässä. Maca ei tuonut tulosta niin nyt sitten on tähän kiertoon gelee royalit tupla-annoksella. Vehnis olis jääkaapissa mutta sitä en vaan muista ikinä ottaa.
 
Jep mimmu.. Ja se että oon minäkin tässä vuoden sisään ollu ainakin sen kaks kertaa raskaana.. Minkä pitäis olla hyvä uutinen mut musta tuntuu että joo pystyn varmaan raskautuun mutta siihen se sit jääkin.. Ja jos nut plussais taas niin rupee oleen jo sellanen välinpitämätön olo että jaa no kesken menee kuiteskin..
En oo mtään troppejakaan popsinut kun ei enään kiinnosta.. :D

Mut onneks on kesä tulossa ja paljon muuta tekemistä niin vois vaikka unohtaa koko homman :)
 
No niin eli 14.7 on aika endokrinologille.
Mitäs mieltä ootte, täytyykö yritys nyt sitten laittaa jäihin :oops: vai mitä pitäis tehdä?
Millään ei malttais mitään ehkäisyä tähän ottaa kun niin kovin on vauva toiveissa.
 
Mä en Mariska laittaisi yritystä tauolle lääkäriajan takia. Kilpparit on muutenkin hyvä tarkistaa raskaana ollessa :) Ihan vaan muuten tiedoksi, että raskautta yrittävällä tsh on hyvä olla lähempänä 1. Tästä on ollut puhetta esim tuolla km puolella.
 
Saako tänne tulla jo rupattelemaan? Lisään itseni listalle sitten, kun naula lyödään arkkuun viimeistään ensi keskiviikkona lapsettomuuspolille varatussa alkuraskauden ultrassa. Meillä siis esikoisen yritystä 6/14 alkaen, kkm 9/14 ja todennäköisesti nyt toinen raskaus mennyt kesken heti alkuunsa. Ja niin kuin jo kävikin ilmi, meillä on kontakti lapsettomuusklinikalle tutkimuksiin ja todennäköisesti hoitoihinkin minun vuokseni.

Paljon täällä on tuttujakin... Ihania naisia tuolta keskenmenopuolelta, mutta myös tuttuja nimimerkkejä Raskaaksi 2014 ja 2015 ketjuista. Olen seurannut noita ketjuja enemmän taustalta, koska niissä on niin kova kirjoitustahti ja paljon vaihtuvuutta, niin en ole jotenkin saanut kirjoitetuksi kovinkaan usein. Jos täällä olisi vähän leppoisampi tahti ja toivottavasti väki pysyy vähäisenä, niin käy tutummaksi. Kenellekään en toivoisi yrityksen venyvän.

Mymmelisti, kai ne haluaa klinikalla tutkia hivin ja hepatiitit, ennen kuin mitään hoitoja aloitetaan, vaikka olisikin joskus aiemmin tutkittu. Meillä oli puhetta, että myös mieheltä tutkitaan siinä vaiheessa, jos päädytään inssiin tai ivf-hoitoon.

Toivottavasti kesä toisi pysyvän plussan jokaiselle meistä ja syksyllä tämä ketju olisi tyhjillään! :)
 
Kiitos listaan lisäämisestä :)
Toivon myös että tässä ketjussa pysyis kanssa perässä eikä o ihan sellanen tahti ku "raskaaksi 2015" :D
Alussa luulin että olen maailman ainoa jolle tämä on niin mahottoman vaikeaa yli 2 vuotta :sad001( mutta sekä ikäväkseni että sillee onnellisena huomata että en ole ainoa tämän asian kanssa :Heartred Toivon kaikille paljon vertaistukea ettei kukaan jää täällä varjoon ja niin paljon plussa tuulia kun voi vaan lähettää :)
 
En tiiä onks tä ihan tyhmä pyyntö mut kai kysyä voi :D voisko toho listaa lisätä että yrittääkö esikoista vai monetta? :) vois löytyy immeisii jotka on sillee tosi tosi samassa tilanteessa ku sä ihe :p Jos on huonoidea ni ei tarttee toteuttaa :D kuha kysäsen
 
Mun mielestä haikaranyytin idea olis ihan hyvä! :) Välillä hankala muistaa et mimmonen tyyppi tietyn nimimerkin takana kirjottelee!

Tykkään myös muurahaisen ideasta, et päivitetään ekalle sivulle tietoja! Sieltä ainakin helposti ja nopsaa löytää tietoja!

Pliis joku fiksumpi kertokaa mulle noista vehniksestä, greippimehusta (limoihin?) ja gelee royalista? Missä vaihees kiertoo kantsis alotella? Mitä ne auttaa?
Onks myöhästä nyt alotella mitää ku olis kp 10 kait menossa :D

Hitto ku edellee pientä lämpöä pitelee! Olo on ku jyrän alle jääneellä. Palelee ja hikoiluttaa. Pitäis alkaa miestäki kellistelee pikku hiljaa tai maalisvauvaakaa ei tuu...
 
Meritähti, vehnis auttaa paksuuntamaan limakalvoa, tl päivässä kierron läpi. Greippimehu puolestaan lisää limoja oviksen aikaan, kp 1-ovis pari desiä päivässä. Geleistä en tiedä mihin ne auttaa :grin mutta niitä vedän ovikseen saakka 2 päivässä ja sitten vähennän yhteen. Macaa mä käytin kanssa pari kiertoa, sen pitäisi lisätä hedelmällisyyttä mutta toisin kävi.

Mulle vois päivittää ekalle sivulle:
yritystä 01/14, km 08/14 ja 11/14, toinen toiveissa
 
Kiitos mimmu! :)

Vielä ku joku kertois noista gelee royalin vaikutuksesta :wink

Ens kiertoon vois sitten lisäillä noita mukaan jos ei tärppiä käy tästä kierrosta!
Eikös foolihappoakin vois reilummalla kädellä syödä? Mul menee vaan se mitä siin multivitamiinissa on...
 
Täällä on menkka kipuja ja vähän huono olo..pitäis varmaa itekkin hankkii geleetä,kuullu vaan hyvää :happy:

Kp 24/31-34? Dpo 5
 
Meritähti, olen kans miettinyt tota foolihapon määrää. Jotkut syövät 800-1000mg ja itse otan vaan sen 500mg ..yritin asiaa googlata,mutta ei tuntunut löytyvän luotettavaa infoa mistään :rolleyes:
 
Takaisin
Top