Ei tää voi olla näin vaikeeta!

@Nurppu siis en vaan käsitä, et hcg tollee nousee ja silti tommonen vuoto. Todella raastavaa ja voimia tilanteeseen❤ toivotaan kuitenkin vielä, et jokin muu syy vuodolle olis.

Minulla on Nurppu ollut kipuja, hyytymiä ja rajuja vuotoja pas-alkuisessa alkuraskaudessa. Toisessa raskaudessa vielä enemmän kuin ensimmäisessä, ja olin varma että oli mennyt kesken, kun oli niin kovat kivut ja vuodot.

Toivottavasti sinulla olisi kaikki kohdussa hyvin. ❤️

Kiitos myötätunnosta ❤️ mä jatkan vielä progetuen (ja muiden juttujen) kanssa kunnes lääkäri sanoo muuta. Jos ei muuta niin mulla on vielä pari rfsu:n testiä millä voi varmaan jossain vaiheessa alkaa nähdä haalistumaa. Tein äsken verrokiksi testin ja siinä oli toistaiseksi vielä testiviiva tummempi kuin kontrolliviiva niin kuin tässä vaiheessa varmaan voi olettaa. Ne klimpit mitä pönttöön putoili oli kyllä niin isoja että tuntui jotenkin ihan selvältä että siinä se meni.

Mulla otettiin lugesteronin lisäksi rinnalle toinenkin keltarauhashormoni, terolut suun kautta. Tämä oli osittain mielenrauhan takia, tai sen rippeiden siis.

Vuodot ovat ihan kamalia.

Kaikki myötätunto täältä, uskon tiedän miltä sinusta tuntuu. ❤️ Toivon niin että saat nähdä ultrassa saman ihmeen kuin itse sain, kun toivo oli jo lähes mennyttä.

Polilta tuli vastaus nyt, olivat pahoillaan ja laittoivat lähetteen uuteen verikokeeseen. Ohjeistivat menemään viikonloppuna tai maanantaina, miten itselle sopii parhaiten. Ja ohjeistivat jatkamaan lääkitystä siihen asti että selviää tilanne.

Jos keskiviikkona otettiin edellinen verikoe (arvo 3663) ja torstaina tuli kivut ja hyytymät, uskotteko että lauantain verikokeessa tulos olisi jo selvä? Vai kannattaisiko odottaa maanantaihin? Sunnuntai olisi ollut mieluisin, mutta silloin ei ole labra auki.

Polilta tuli vastaus nyt, olivat pahoillaan ja laittoivat lähetteen uuteen verikokeeseen. Ohjeistivat menemään viikonloppuna tai maanantaina, miten itselle sopii parhaiten. Ja ohjeistivat jatkamaan lääkitystä siihen asti että selviää tilanne.

Jos keskiviikkona otettiin edellinen verikoe (arvo 3663) ja torstaina tuli kivut ja hyytymät, uskotteko että lauantain verikokeessa tulos olisi jo selvä? Vai kannattaisiko odottaa maanantaihin? Sunnuntai olisi ollut mieluisin, mutta silloin ei ole labra auki.
Hankala kysymys, itse oikein jäin miettimään, miten tekisin samassa tilanteessa... 🤔 Maanantaina olisi varmin, mutta tarkoittaa monta epätietoisuudessa elettyä päivää lisää. Ilman lääketieteellistä käsitystä hcg:n laskunopeudesta menisin varmaan maanantaina jos pää kestäisi odottaa. Voimia! 💔 Jotenkin sitä edelleen toivon, että kaikki olisi kuitenkin hyvin siellä.

Onneksi sait labrat mutta onhan nää varmasti ihan hurjan piinaavia päiviä. Odottaminen on kamalaa mutta mä ehkä odottaisin myös maanantaihin että varmasti sit ois ehtinyt laskea jos on laskemassa. Omasta keskenmenosta jos teoreettisesti laskee ( koska tiedän että pidät tilastotieteestä 😂) niin mulla laski n. 193 per päivä (meni melkein kuukausi että meni nollille) mut toki ei se varmasti laske noin tasaisesti ja just sitä en tiedä missä vaiheessa ois ekan kerran verestä näkynyt lasku. Mun lähtöarvo oli n. 5400.

Kiitos vastauksista! Joo, onhan tää todella piinaavaa. 😬 Miks pitää tällästä vielä saada päälle ku ensin koko prosessin alkuunsaaminenkin oli niin hankalaa. Ootte kyllä oikeassa että kannattais odottaa. Laskeskelin tuossa erilaisia arvoja lauantaille, että minkä alle olevista vois alkaa ajatella että liian hidas nousu. Mut kyllä ihan tyhmää jos olis jossain rajoilla ja miettisin että onko kuitenkin joku mahis... Maanantai olis ainaki selvä.

Kiitos @Kuuttituutti noist numeroista, todellaki arvostan 😂 just tollasen tiedon löytäminen on hankalaa! Vaik onhan noissa todella paljon vaihtelua ihmisten välillä, mut silti kiva et edes jotain!

En tiiä yhtään noita arvoja ite. Mun keskenmeno oli todennäköisesti tuulimuna ja siinä kohtaa kun oli jo vuotanua arvo oli enää alle parisataa. Se ei varmaan kovin paljon ollu missään vaiheessa. 😔

Minä luulin ettei yk31 ole enää mahdollista tulla *mitään* uutta oiretta, josta voisi innostua, mutta kylläpä kyllä...! 🤯 En ole koskaan testannut kohdunsuun napukkaa, mutta nyt kun progetukikapseleita olen käyttänyt inssin jälkeen,niin joku haju siitä samalla tässä on ollut. Kapseli on usein osunut siihen, vaikka sormi ei ole yltänyt, mutta tänä aamuna onkalo oli pohjaton ja perällä ei mitään napukkaa mailla halmeilla, niin ylhäällä se oli. Edes kapseli ei osunut pohjaan, vaikka vähän kääntelin. Eli taas ollaan tässä toivottomassa toivossa ja mieli alkaa hokea: "Entä jos..." Uskon että keho tekee tämön vain että huomisen testaamisen jälkeinen romahdus olisi taas mahdollisimman täydellinen... Näitähän on ollut... Tälläkin kertaa syynä lienee vain ko. progetuki.

Raporttia omasta navasta: Kahden päivän ikäinen alkio on nyt kyydissä. Kaikki kuusi olivat vielä hengissä, joten kolme meni pakkaseen, ja kaksi vähän huonolaatuisempaa jäi tarkkailuun. Jos selviävät maanantaihin asti, niin pakastetaan nekin.

Tuntuu hullulta ajatella, että jollain löyhällä määritelmällä olen nyt raskaana. Meillä ei siis ole näkynyt koskaan yhtään viivanpaikkaakaan (en kyllä ihan joka kierto ole testannut), joten nyt ollaan uuden äärellä. Jospa siellä kaiken arpeuman seassa ois joku paikka minne tarttua kiinni. 🤞

Minäpä jatkan vielä edellisestä aiheesta jatkoa omaan viestiini... Tämä artikkeli https://www.vau.fi/raskaus/Olenko-r...ia---naista-oireista-tiedat-olevasi-raskaana/ alkuraskauden oireista on saanut minut jonkun aikaa repimään pelihousuni, kun se tulee vastaan. Otan perjantai-illan ratoksi kantaa jokaiseen sen kohtaan omalla kohdallani. Jos jonkinmoista oiretta on siis edellisiin 30 yrityskiertoon mahtunut.

1. Rintojen arkuus ja turvotus on tyypillinen alkuraskauden oire

Yleensä rintani ovat luteaalivaiheessa erittäin vähän arat, eipä mainittavia juttuja niissä. Kerran minulla kuitenkin oli niin kovat ja kipeät rinnat, että mieskin sanoi "oho", kun puristi. Ihan kuin olisi ollut kova, litteä, puolikas kumipallo kummankin rinnan sisällä. Ei raskaana.

2. Alavatsan vihlonta tai nipistely

Joka ikisessä kierrossa viimeiset 2,5 vuotta noin dpo5 eteenpäin. Ei raskaana.

3. Tiputtelu

Tästä vasta innostuinkin joskus tyyliin yk 20, kun ei ollut koskaan tätä ollut ja sitten anopin vessassa pyyhkäisin dpo5 verta paperiin! 😱 Mikä toivo heräsi! Todellisuus oli murskaava. Ei raskaana.

4. Pahoinvointi

Tätäkin on usein juuri ennen menkkoja. Olen jopa oksentanut hampaita pestessä. Harmi vaan, että sitä esiintyi jo sinkkuna. Silloinkin tilanne oli "ei raskaana ". (myöhemmin olen lukenut että hormoni joka liittyy menkkojen alkuun voi myös todella oksettaa)

5. Hiivatulehduskin voi olla alkuraskauden oire

Hei jee! Tätä minulla ei ole koskaan ollut! Onpahan joku toivoa herättävä oire sittenkin varalla tulevia kiertoja varten...

6. Jatkuva pissahätä

Kyllähän se pissattaa, kun jännittyneessä mielessä pyörii, miten tällä kertaa, olisinko raskaana... Ja kun puhetyöläisenä suuta kuivaa ja vettä juo, niin aika tiheästi siellä huussissa pitää ravata. Mutta siis aina "ei raskaana".

7. Ummetus

Aina suunnilleen dpo5-dpo11. Kun ummetus loppuu, menkat alkaa. Mutta kerran ummetus ei loppunutkaan ja olin taaas toiveikas. Mutta ehei, kroppa taas vähän juksasi. Menkat alkoi ensin ja sitten vasta loppui ummetus. Ähäkutti, menit lankaan. Ei raskaana.

8. Alkuraskauden oire vai ihan tavallinen flunssa?

Viime kierrossa flunssa jatkui ja jatkui. Olin töistä poissa kaksi viikkoa. Sitkeää flunssaa päiviteltiin terveyskeskuksessakin ja sielläkin jo mainittiin, että tuo koholla pysyvä lämpö voi johtua raskaudesta. Minä toiveikkaana tekemään testiä, kun jopa sairaanhoitaja näkee tilanteen positiivisena. Raskaustesti ei ollut positiivinen.

9. Närästys
Joo, on nähty tämäkin. Ei tietenkään joka kierrossa, mutta joskus on tämäkin saapunut toivoa tuomaan. Ei raskaana.

(Alkaa jo pelottaa, että kännykkä sippaa ja viesti katoaa... Jatkuu seuraavassa jaksossa.)

Raporttia omasta navasta: Kahden päivän ikäinen alkio on nyt kyydissä. Kaikki kuusi olivat vielä hengissä, joten kolme meni pakkaseen, ja kaksi vähän huonolaatuisempaa jäi tarkkailuun. Jos selviävät maanantaihin asti, niin pakastetaan nekin.

Tuntuu hullulta ajatella, että jollain löyhällä määritelmällä olen nyt raskaana. Meillä ei siis ole näkynyt koskaan yhtään viivanpaikkaakaan (en kyllä ihan joka kierto ole testannut), joten nyt ollaan uuden äärellä. Jospa siellä kaiken arpeuman seassa ois joku paikka minne tarttua kiinni. 🤞
Paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa pienelle ja hienoa, että pakastimeenkin riitti pikku huuruneniä! 😍 Ja toivottavasti ne kaksi siellä maljalla pitävät oikein kasvubileet viikonloppuna!

Kiitos @Onnenomena ja @Nurppu 🤗 Oli itselläkin vaikea uskoa tuota saalista. Ensin kun biologi soitti ja kertoi, että kaikki on hedelmöittyneet, ja toisen kerran, kun lääkäri sanoi tänään, että kaikki porskuttaa edelleen. Kiva että meni näin hyvin, kun tuo endometriooma oikealla puolella haittaa vähän menoa. Mutta! Ilmeisesti siltäkin puolelta saatiin loppujen lopuksi yksi tai kaksi! Ei ole ihan menetetty peli vielä senkään osalta.

Mulla on sormet niin ristissä kaikkien puolesta tasapuolisesti kaikille tässä ketjussa 🥰🌈🤞

Ihanaa @Monni92 että matkalainen mukana ja toivottavasti saatte loputkin pakkaseen.. ja @Nurppu suosittelisin kai sitä maanantaita, koska vastaus on silloin yksiselitteisempi, ja sit ei tarvii stressata sitäkin saako hcg labroja enempää - kovasti tsemppiä tilanteeseen, hitaita on varmasti päivät!

Omaa napaa: sorruin testaamaan aamulla (perjaatteessa dpo8, kaksi päiväinen siirrettiin 3.12) ylläri ylläri siinä ei näkynyt vielä mitään 😅 Alla kuvainnollisesti minä aamulla vessassa 🙈:

IMG-20221202-WA0000~2.jpg

Jatkan purnaamista näistä oireista, viitaten edellisen viestini artikkeliin....

10. Alkuraskaus saa ihon hehkumaan

Joo, juuri ennen menkkoja ihoni on yleensä melkeinpä parhaimmillaan. Tätä en ole ikinä sen vuoksi kummemmin noteeranut...

11. Finnit

... Mutta toisaalta kyllä joskus juuri ennen menkkoja on myös iho kukkinutkin. Muistan joskus näppyjä puristellessa ajatelleeni, että "olenkohan....? Mutta ei raskaana.

12. Väsymys

Niinpä niin. Sitähän voi olla väsynyt vaikka töistä tai koska on talvi... Ei raskaana.

13. Hajuherkkyys

Minulla on tosi huono hajuaisti yleensä. Joskus se " kirkastuu" yllättäen. Joskus jopa luteaalivaiheessa. Mutta silti ei raskaana.

14. Palelu

Ehkä joka ikisessä kierrossa kyselen mieheltä, onko meillä kylmä vai olenko raskaana. Mies on ilmoittautunut, että ei meillä ole kylmä, ihan normaali, tavallinen lämpötila. Mutta en minä silti ole ollut myöskään raskaana.

15. Oudot ruokahimot on tavallinen alkuraskauden oire

Oletteko koskaan kuulleet naisesta, jolla ei olisi ennen menkkoja jotain himoa tiettyihin ruokiin??? Itsellä ainakin maistuu kaikki makea, rasvainen ja suolainen juuri ennen menkkoja. On ollut pakko saada pitsaa tai makkaraperunat. Ei raskaana.

16. Mielialan vaihtelut

Tai olette ehkä saattaneet joskus kuulla naisesta, joka on tavallista ärtyneempi ja itkuherkempi ennen menkkoja? Ilmiöllä on nimikin. PMS. Ei raskaana.

17. Tuntuu vain siltä

Salli minun nauraa. Tämä luulotauti on ollut minulla useamman kerran riippumatta siitä, että aiemminkin on "tullut turpiin". Kun seisot rannalla käsi alavatsalla auringonlaskua katsellen ja "tiedät", että nyt kohdussa on jotain... Tähän asiaan saattaa liittyä jokin noista edellisestä kuudestatoista kohdasta, uusi oire, jota ei ole vielä ennen ollut. Luulosta ja The Tunteesta huolimatta "ei raskaana ".

Ugh. Olen kumonnut lähes kaikki tuon artikkelin väitteet. Potuttaa tuollaiset artikkelit. (Anteeksipyyntö kirjoittajalle tässä välissä, puran pahaa oloani viattomien tuotoksiin.) Mutta ei nuo mitään raskausoireita ole. Ihan normaaleja luteaalivaiheen ja PMS-oireita. Mutta kun suurin osa ihmisistä tulee aika nopeasti raskaaksi, he voivat sanoa tienneensä asian noista oireista... Minä luulen niin. Voin tietysti olla väärässäkin. En loppupeleissä voi mennä väittämään mitään kenenkään tuntemuksista... Mutta oma kokemus on tämä.

Ehkä minä nyt yritin tässä samalla takoa järkeä päähäni, artikkeliin voisi lisätä kohdan "18. Kohdunnapukkaa ei tunnu"... Se väite kumoutunee huomenna.

Kiitos ja anteeksi. 😭😭😭

Minä luulin ettei yk31 ole enää mahdollista tulla *mitään* uutta oiretta, josta voisi innostua, mutta kylläpä kyllä...! 🤯 En ole koskaan testannut kohdunsuun napukkaa, mutta nyt kun progetukikapseleita olen käyttänyt inssin jälkeen,niin joku haju siitä samalla tässä on ollut. Kapseli on usein osunut siihen, vaikka sormi ei ole yltänyt, mutta tänä aamuna onkalo oli pohjaton ja perällä ei mitään napukkaa mailla halmeilla, niin ylhäällä se oli. Edes kapseli ei osunut pohjaan, vaikka vähän kääntelin. Eli taas ollaan tässä toivottomassa toivossa ja mieli alkaa hokea: "Entä jos..." Uskon että keho tekee tämön vain että huomisen testaamisen jälkeinen romahdus olisi taas mahdollisimman täydellinen... Näitähän on ollut... Tälläkin kertaa syynä lienee vain ko. progetuki.
Vitsit, meinaan kyllä nyt innostua sun puolesta jo! 🙏 💕 Mutta ymmärrän hyvin tuon epätoivon ja toivon välillä seilaamisen.. Itsekin jossain vaiheessa vähän kyllästyin oireiden tulkintaan, kun ei niistä lopulta voinut kauheasti päätellä mitään. Joskus innostuin aina siitä, kun oli loppukierrosta lämpö vielä n.37c. Mutta sitten opin, että se vain laskikin itselläni vasta pari päivää menkkojen alun jälkeen. Kohdunnapukka on myös elänyt ihan omaa elämäänsä ja ollut joskus negakierroissakin ylhäällä. Mutta! Se on kyllä ollut itselläni joka plussakierrossa tosi korkealla, myös nyt tässä viimeisimmässä. Voi kunpa olisi nyt plussa siellä! Aina se on kuitenkin mahdollista. ❤️ Vaan on se oikeasti raskasta aina toivoa ja jännittää, miten käy. 🧡 ps. Ja olisipa pms-oireet erilaisia kun alkuraskauden oireet.

Muokattu viimeksi:
@Onnenomena mä totesin viimeksi kun sain plussan ja luget käyttöön niin oireet paheni x3.. vaikka sit selvis et hcg oli lähtenyt laskuun.. ELI jos multa kysytään niin kaikki nää listatut johtuu progesteronista ennen kuin toisin todistetaan 😅

Tai on mulla yksi mitä ei oo ollut raskaana ollessa ja ei raskaana ollessa (vielä!), niin sellanen tosi jännä vahva metallinen maku suussa (on/off meiningillä). Mut 6 alkanutta raskautta ja vaan yhdessä tää oire..

Takaisin