Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Meilläkään ei kopeloitu julkisella, ja lääkäri sanoikin että hänen mielestä ei oo tarvetta jos on normospermia.

Meil mies ei ollu onneks selvitelly miten ekal käynnil hommat menee, ni sille tuli yllätyksenä kopelointi! xD ehkä hyvä niin, siinä tilantees ei ehtiny jännittää tai miettii, housut kinttuihin ja homma oli äkkiä hoidettu!
Tunnustellessa sano, ettei tunnu kohjuja.
Siittiöitä tosi vähän.
Kivesultra, siel löyty joku pieni kohju, joka operoitiin.
Nyt pitää käydä antaa uusintanäyte, mut en jaksa uskoo, et olis muuttunu.

Mut mies sai työvuorot hoidettua eli alle kuukaus ivf-suunnittelukäyntiin!!!! ☺️ Jee!

Mitä kaikille kuuluu? Tänää tullu aika monta viestiä täällä, mikä on kiva juttu :)

Mulla tylsä loppukierto menossa.
Ovistestei en tehny ku unohin ostaa, mut pari kolme kertaa ehk oikeesee aikaa oltii puuhissa! Toivo elää, pienenpieni semmonen :D

Meritähti kp26/30-34

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja kierron eri vaiheisiin <3 täällä taas jälleen kerran täti kylässä. Osasin kyllä odotaakin kun viimeksi tallettelut meni niin persiilleen... Jos jotain positiivista niin menkat tuli taas päivälleen ajallaan...

Meillä siittiöitä on määrällisesti hyvin reilusti yli viitteen.

Eikös murkun miehellä ollut kanssa teratozoospermia? Tehtiinkö hänelle jotain lisätutkimuksia simppanäytteen lisäks? Vai pääsikö suoraan ivf/icsi hoitoihin?

Toiveissa, pahoittelut tädistä, mut toisaalta hyvä, että kierrot on säännöllisiä!

Pätkis, oliks sillee, että ootte yksityisellä hoidossa? Luulis, että ne ei käytä "ylimääräistä" aikaa, jos teillä on jo diagnoosi ja selvänä se, että haluatte ivf/icsi-hoitoja lähteä kokeilemaan.
Julkisella puolellahan kaikkea tutkitaan ja odotellaan..

Meilläkin oli kauhee vääntö, et päästiin ivf-jonoon! Miehellä operoitiin se pieni varikoseele ja meille sanoi uus lääkäri, että 3kk päästä operaatiosta uus siemennestenäyte ja sen jälkeen vasta ivf-jonoon, jos tulos edelleen huono.
Onneks meiän alkuperäinen lääkäri laittoi meiät ivf-jonoon heti eikä pakottanut odottamaan lisää.
Nyt mies käy antamassa uuden näytteen ja kuukauden päästä se ivf-suunnitteluaika!
Eli jos toista lääkäriä oltais toteltu, ei oltais vielä edes ivf-jonossa.

Meritähti, joo yksityisellä ollaan. Meillä on simppatestin tulokset paperilla mutta siinä ei oo mitään lausuntoa/diagnoosia. Kun tuo simppanäyte on otettu terveystalon labralla ilman lähetettä ja heillä ei kukaan lääkäri tulkitse niitä tuloksia. Meillä sitte ne tulokset kiersi tk:ssa miehen oma yleislääkärin kautta joka soitti ja kertoi että meillä on liian vähän eteenpäin liikkuvia siittiöitä. Ei sanonut sanallakaan että siittiöiden rakenteessa on häikkää. Vasta ku paperi tuli kotia huomasin että normaali rakenteisia on vaan 2%. Mutta liikkuvuus ei oliskaan välttämättä mikään ongelma. Viite oli että joko 32% eteenpäin liikkuvia TAI kokonais liikkuvuus yli 40%. Meillä oli kokonais liikkuvuus 70%.

Pätkis, no teillähän on iha kohta se eka käynti, ni ehk sit asiat selkenee :) mut tavallaan siis tulos on jossain viitearvoissa, eli ehkä tilanne ei oo niin huono :)
Helpommin sanottu ku tehty, mut rauhassa oottelette ekaa aikaa lääkärille, se kyllä selittää teille paremmin noi tulokset ja kertoo jatkosta!

No joo eihän sinne kovin pitkä aika enää oo.. Itsestäni vaan tuntuu ettei enää mitään tutkimuksia jaksais vaan haluais päästä jo hoitoihin..

Tiedän pätkis ton tunteen :/ meilläkin naikkarin ensikäynnistä vuosi, eikä vieläkään olla päästy tositoimiin! Tutkitaan ja venytetään vaan. Nyt kyl haluun ennen kesää ensimmäisen ivf-hoidon.

Koskeeko 6kk hoitotakuu myös ivf-hoitoa? Me ollaan liitytty ivf-jonoon lokakuun lopussa, ni eikös meillä pitäis olla oikeus ivf-hoitoon tässä keväällä?
Jos naistenklinikalla olis ruuhkaa eikä onnistus, ni saaks sit maksusitoumuksen yksityiselle?

Meritähti me ollaan maksusitoomuksella yksityisellä. Mää en pyytänyt edes sitä vaan meidän lääkäri antoi sen todennäköisesti siksi että mulla alkaa tätä ikää olla ja julkisella oli siinä vaiheessa puolen vuoden jonot. Ymmärsin että niillä on jokin kiintiö minkä verran ne voi laittaa porukkaa tonne yksityiselle, mutten oo siis varma. Ainahan voit kysyä jos menee kovin kauas se hoito.

Pätkis, ei kopeloitu miestä, eikä tehty lisätutkimuksia, vaan suoraan olisimme päässeet diagnoosin jälkeen icsi:hin. Tosin silloin emme itse sitä vielä halunneet. Tsemppiä sinne!
Jos jaksat ja haluat voit käydä lukemassa meidän matkaa tuolta blogistani, tästä eteenpäin meillä oli tiedossa tuo teratozoospermia:

https://muurahaisenunelma.wordpress.com/2016/06/24/valiaikatietoja/

Me olimme kanssa maksusitoumuksella yksityisellä, koska julkinen olisi ollut niin kaukana, niin täälläpäin on näin tapana.

Muurahainen ja pikkuinen 22+6

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti hoitojen/tutkimusten eri vaiheisiin! :) Odottelu on kyllä tuskaa, ja näemmä itse on hyvä olla aktiivinen ja vaatia kaikki mahdolliset tutkimukset/avut, jos vain mahdollista. Kertauksena, että meillähän on tilanne se, että lapsettomuus johtuu mun PCOS:n aiheuttamasta ovulaatiohäiriöstä, ja joulukuun folliultrassa Clomit näytti toimivan, koska johtofolli löytyi. Gyne sanoi silloin, että Clomeilla kannattaa jatkaa itsenäisesti ilman ultria 6 kiertoa ja sen sisällä raskaus hyvin todennäköisesti alkaisi. No, en saanu johtofollista huolimatta kunnon ovisplussaa, joten pyysin irrotuspiikkiä seuraavaan kiertoon, jonka pistin folliultrassa käytyäni ja siellä luvan saatuani. Gyne sanoi, että nyt tulee varmasti sitten ovis, ja varmistetaan se vielä loppukierron progearvolla. Arvo oli kuitenkin niin matala (4,3), että eihän mulla kuitenkaan mitään ovista ollut ollut! Hirvittää ajatella, että jos oisin orjallisesti noudattanu ohjeita, popsisin nyt kolmatta kuudesta Clomi-kierrosta, vaikkei niistä siis näemmä ole mulle mitään hyötyä. Kummassakaan kierrossa ei tullu esim. minkäänlaisia ovislimoja, eli kannattaa kuunnella omaa kroppaa, vaikka lääkärin mukaan tämä mun tilanteeni onkin aika uskomaton, kun menkatkin on tullu "oviksesta" 2 viikon päästä. Jos mun progearvo ei ois ollu niin matala, niin hän ei ois uskonu ovuloimattomuutta mahdolliseksi. Ylihuomenna ensikäynti yksityiselle lapsettomuusklinikalle.

Huh mikä aamu... Menkat 2pvää myöhässä. Tein huviksen digi raskaustestin ja tulos on kuvassa. Oon ihan shokissa!!!

Liitteet

• _20170218_110909.JPG
    _20170218_110909.JPG
    366.9 KB · Katsottu: 324
Onnea Pätkis <3

Täällä vain tylsää vaihetta, menkkojen viimeinen päivä menossa ja letroja syöty kolme päivää. Tutut kuumat aallot ja kova väsy tullut letroista. Aukiolotutkimus aikaistui nyt maanantaille. Saa nähdä näkyykö tuolloin vielä millainen tilanne folleissa. Toivottavasti ei tarvitse vielä muutaman päivän päästä mennä niitä erikseen ultraamaan.

Pätkis, ihan mahtavaa! Nämä tämmöiset valaa kyllä uskoa itseenkin, ei pidä luovuttaa. Tuhannesti tsemppiä matkaan!

Huikeeta Pätkis! Olen aivan mykistynyt, koska aivan hypättiin toiselle laidalle hoidoista plussaan! :-) Hurjasti onnea! :D

Takaisin