Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Miula kun oli tuo kysta niin lääkäri sanoi jos tulee toistuvia voimakkaita vihlaisuja vatsan, turvotusta, jopa virtsaaminen ja ulostaminen kystan puhjetessa voi tehdä kipeää, niin silloin otettava pian yhteyttä lääkäriin.
Ja ymmärsin, että kysta kuivuu tai hajoaa jolloin kipuilee.
Voin myös olla vallan täysin väärässä.
Miula oli hoitona 3kk syödä E pillereitä kystan "kuivatukseen"

Helinäkeiju onko siula ollut kipu "kohtauksia"?

Vaapukkamaa Minulla oli pari viikkoa sitten yöllä todella voimakkaita kipuja( kipukohtaus), ja nyt ollut perus kipuiluja mitä kestänyt sen kuukauden jo jotka nyt viimeisenä parina päivänä voimistuneet hiukan, sekä migreeniä tänään mitä on yleensä menkkojen aikaan.

Menkkoja odotellaan täälläkin. Oireet voimistuu pikkuhiljaa. Alaselkää ja munasarjoja jomottelee välillä, kohtu edelleen semmoinen niinku ois pumpattu äärimmilleen ilmaa täyteen (kiristävä tunne) ja tissit on aremmat...jännä kyllä en oo tämmösenä kokenut pms oireita ikinä...varsinki tunne kohdussa ja ylipäätään lantion seudulla :o varmaan vuosisadan menkat kohta alkamassa... :/ kp 28/28-30 menossa, eilen testattu puhdas nega (vähän kertausta)

Helinäkeiju: Toivotaan, että uusi kierto sieltä pian alkaisi! Mä myös romahdin aivan täysin, kun mun hyvä ystävä kertoi raskaudestaan. Ja olin vielä työpaikalla silloin... ei auttanut muu kuin mennä vessaan parkumaan. Heti alkajaisiksi mietin, että miten pystyn häntä tapaamaan sitten kun vatsa alkaa kasvaa.. Vaikka ihana asiahan se on ja olen hänen ja miehensä puolesta iloinen. Mutta ihan samat ajatukset valtas mun mielen, että eikö koskaan ole meidän vuoro?! Pakkohan se vain on jaksaa uskoa, että se oma lapsi meillekin vielä suodaan. :) Jos ei sitten tutkimuksissa löydy jotain mikä huomattavasti vaikeuttaa tai jopa tekee sen mahdottomaksi.

Helinäkeiju, mä kans taas viime viikolla kuulin tuttavapiiristä vauvauutisia.. Aina sitä miettii että eikö ois jo meidän vuoro :sorry: Toivottavasti sulla kysta kadonnu ja uus kierto alkaa pian! :happy:

Ei vielä tullu ovisplussaa, veikkaan et huomenna tulee ja ovis ois sit taas kp14. Nyt siis kp12.

Muoks. Tai siis ei kai tuo plussa oo ku viivan reuna vaan tumma?

Liitteet

• IMG_3284.JPG
    IMG_3284.JPG
    651.9 KB · Katsottu: 202
Voi Helinäkeiju! Tsemppiä hirveesti!! Saat kyllä mun sympatiat, ymmärrän täysin. Mulla kävi sama, kun kuulin siskon odottava. Ensimmäinen täysiromahdus.. hän odottaa nyt toista lastaan. On jo toista kertaa raskaana meidän yritysaikana. Elämä on epäreilua. Tsemppiä <3 toivottavasti uusi kierto alkaa nyt ja kysta on historiaa! Minkälaisina teillä jatkuu hoidot seuraavissa kierroissa?

Kipsuli, pahoittelut kp1:stä!

Voihan hailurat! Toivottavasti tummuvat plussiksi!

Vaapukkamaa, onnea kystan poistumisesta! Eikö julkisella hoideta perheellisiä kolmea kuukautta pidempään? :eek: Toivottavasti pääset aloittamaan Letrot vielä tämän vuoden puolella!

Mamamee, hienoa, ettei papa ollutkaan niin hirveä kokemus, kuin pelkäsit! Rentouttavaa lomaa, tehköön se taikojaan!

Helinä, niin tuttu tunne :sad001 Voi kunpa kysta ois poissa ja nyt alkaisi uusi kierto ja teidän vuoro! Tsemppiä!

Triana, minusta tuo on jo plussa ja jollei ole, on se viimeistään huomenna. Peitot vaan heilumaan :wink

Voi Eltsi! :sad001 Minun siskon tyttö on myös saanut kaksi lasta meidän yrityksen aikana. Tsemppiä!

Meillä tuli lauantaina täyteen 4 vuotta... vuosihan oltiin pakkotauolla, muttei se totuutta kai miksikään muuta...

Helinäkeiju: Tsemppiä! Toivotaan että se kysta olis nyt historiaa ja pääset eteenpäin. :)

Kai me tää kierto sitte vielä mennää letroilla. . Pelottaa nyt jo kui selviää sitte negasta taas. .

Myy

Kuulemma uusi valtakunnallinen linjaus tullut kesällä, kun meillä on jo kaksi lasta niin julkisella ei tän enempää hoideta. Vaikka kesällä oli puhetta myös irrotus piikistä.
Ihan mielenkiinnosta halusin nähdä näistä mustaa valkoisella, koska ystäväni hoidettiin letrozol+irrotus piikki..

Täällä myös lähipiirin raskautumiset tehnyt tiukkaa, ollut vaikea kohdata ja ystävälleni en ole pystynyt olemaan tukena, osalta itseäniyös harmittaa, mutta en vaan pysty siihen.

Triana: Tuo on minusta hilkulla ollakseen o-plussa. Ehkä huomenna paksumpi viiva ja niin ollen plussa? Omiin kokemuksiin aina pohjaa näitä juttuja.. mutta tietäähän ei voi miten asia toisen kohdalla on. Jos mahdollista niin aloittaa tallettelut jo saman tien :)

Kuuntelen ekaa kertaa tälle vuotta joululauluja. Nythän ollaan jo melkein joulukuun kynnyksellä eli eihän ole yhtään liian aikaista.. :smiley-bounce022

Myy: olen pahoillani puolestasi. Kovasti voimia! Myös kaikille muillekin joilla yrityshommat takkuaa ja aiheuttaa aika ajoin epätoivontunteita.

Helinäkeiju, mulla toukokuisen kaavinnan jälkeen oli tullu 5cm kysta ja se ilmeisesti jätti yhdet menkat välistä kp58 ja jääneet menkat just niiden kohdilla koski menkasti sikanaa mahaa yhden päivän. Eikä sit mitää. Oli hävinnyt kontrolli ultrassa :)

Christine86 täällä just samat oireet! Kohtu on ku pallo! Housut ei mee kiinni ja näyttää ku oisin raskaana :o iltaisin väsyttää ihan sikana ja palelee. Menkkamainen olo on kyllä, eli varmaan huomenna alkaa rytinällä kunnon monsuuni. :( tänää ois kalenterin mukaan pitäny alkaa mit ei oo vielä alkanu...
Triana; mää kyl lukisin ton jo plussaksi :) Ei muutaku peitot heilumaan ;)
Helinäkeiju; tsemppiä <3 tuo on tuttu tunne itsellekin... :(

Helinä <3 voimia sinne!

Myy <3 on kyllä niin väärin että toiset joutuu niin kauan sitä omaa pientä rakkautta odottamaan... :(

Raskausuutiset, ne veti aina omankin mielen matalaksi, aina sitä pohti koska on meidän vuoro. Nyt tässä itse pohdin kenelle uskallan raskaudesta kertoa, en halua kenenkään pahoittavan mieltään. Mutta en haluaisi myöskään itseltäni omaa onneani latistaa. On niin kakspiippunen juttu. En myöskään halua mainostaa että kolme vuotta tähän meni ja rankimpien hoitojen kautta plussa saatiin... äh, tää on niin vaikeaa...

Voimia ihan jokaiselle eri kiertojen vaiheisiin!!! <3

Muurahainen: väärin se on sekin, että sinun (tai muiden vastaavassa tilanteessa olevien) täytyy sitä miettiä ettet vain pahoita kenenkään mieltä noin ihanalla uutisella. Se tosiaan varmasti himmentää sitä omaakin onnea. Niin kuin totesitkin, vaikea asia. :sad001
Kyllä raskaudesta on ihan jokaisella oikeus olla onnellinen.

Enkä todellakaan olisi toivonut, että ystäväni olisi asian minulle jättänyt kertomatta. Omille ajatuksilleen ja reaktioilleenkaan kun ei mitään voi. Vaikka välillä sattuu, niin kyllä sitä silti osaa iloita toisten puolesta. :)

Kiitos kaikille tsempeistä!!! tietää ettei ole yksin näiden ajatusten kanssa.
Eltsi: nyt varmaan mennään "luomusti" ilman mitään sinne julkisen puolen seurantaultraan asti joka on silloin joulun alla,sitten yritän saada aukkarin ja helmikuun lopussa lääkärille. vaikkakin nyt kyl tekis mieli aloittaa letrot tähänkin kiertoon kun niitä tuolla kaapissa olisi yksityisen jäljiltä.

Ja täällä on tänään kp.1:happy090 joten jospa kysta on hävinnyt,ainakin vuoto on runsasta!!!!!

Mimmi! Ihanaa, pääset kohta pikkuisen näkemään :) Tulethan sitten kertomaan, mitä pienelle kuuluu :smug:

Voi vitsi Christine ja Toiveissa, kuulostaa oireet kyllä niin... ++++ olisikin!!! Testejä oottelen :rolleyes:

Myyn taival kans jo hirmu pitkä :confused: epistä!! Tulevalle vuodelle toivon hirmuisesti teidän vuoroa :smiley-angelic001

Emppua komppaan noissa raskausuutisasioissa. Muurahaisella on täysi oikeus - kuten kenellä tahansa muulla - olla onnellinen raskaudestaan! Me ollaan siinä mielessä "etuoikeutetussa" asemassa, että tiedetään sit sekin toinen puoli, epätoivoinen ja ahdistuksineen. Miltä tuntuu olla katkera, kateellinen toisen raskaudesta. Tiedetään myös se, että toisen onni ei ole meiltä pois, jaksetaan jopa iloita toisten puolesta, kun ne omat tunteet on käsitelty. Jokainen uusi elämä on arvokas :angel7

Helinälle onnea kp1!! Lopultakin! :smiley-bounce012

Täällä tänään kp5. Oli ne sittenkin menkat, vaikka todella niukat ja muutoin oireettomat. No, Toisaalta kiva, että uusi kierto starttasi nopsaan :) menkkakalenteri ennustaa ovista itsenäisyyspäivälle ja menkkoja 20.12. saas nähdä. Huikeeta olis jouluna plussata, mutta epäilyttää.. Siitäpähän näkee, kuin käy!

Vielä laitan kuvan näistä käyttämistäni kiina r-testeistä; mitään hajua ei merkistä. Tilaan varmaan seuraavaks muita, ei oo mulla täysi luotto noihin. tosin onhan noita entisiä (2 erilaista) vielä läjä :hilarious:

Liitteet

• IMG_20161124_075823.jpg
    IMG_20161124_075823.jpg
    647 KB · Katsottu: 213
Takaisin