Ehkäisy synnytyksen jälkeen

Mulle laitettiin se kapseli, kun mitään pillereitä en muista syödä säännöllisesti ja sektion vuoksi ei ole suositeltavaa tulla vuoteen raskaaksi. Alunperin olimme miehen kanssa sitä mieltä ettei enempää lapsia kun hänellä on ennestään jo yksi. Minä tosin olen ehkä vähän muuttanut mieltäni asiasta, joten onneksi kapselin poistaminen on helppo toimenpide jos tulee tarvetta :grin
 
Mullei ole tällä hetkellä varaa kapseliin, joten pillereillä mennään vielä jonkun aikaa.. Puhelimeen laitoin muistutuksen joka päivälle samaan kellonaikaan, ettei tule lipsahduksia :rolleyes:
 
Täällä ois ensi viikolla hormooni kierukan laitto, katsotaan kuinka käy. :) Voihan se olla ettei se edes sovi, mutta kokeillaan nyt! Ainahan sen saa pois. Ja mä en haluu ottaa enää mitään ehkäisyä mikä pitää muistaa ottaa kun ei muutenkaan muista mitään! :grin
 
Mä kävin viikko sitten laittamassa kuparikierukan. Jännityksellä odotan miten vaikuttaa kuukautisten määrään ja kivun voimakkuuteen. Toki toivon ettei ne kuukautiset ala vielä kuukausiin :) eniten tossa kierukassa harmittaa ettei saisi käyttää kuukuppia :sad001 ei siis tule kyllä loppuelämän ehkäisyratkaisua tästä mulle. Ja sitten sellainen asia mistä eivät varoittaneet etukäteen, vaan luin ohjekirjasta jonka sain kun kierukka asetettiin, on pieni riski että kierukka puhkaisee kohdun vai mitenhän se oli muotoiltu :eek: kiva lukea kun kierukka oli jo asetettu...
 
Mä otin hormonikierukan, alkuun oli tiputtelua jopa kaks viikkoa, mutta nyt ei enää. Saa nähdä miten sitten kun menkat joskus alkaa, vai huomaako niitä edes kunnolla..
 
Heh, asiasta poiketen, Karpalo meillä tais vaihtua noi vauvojen syntymäpäivät.. Laskettu aika oli 2.8. mutta tirppa suostui syntymään vasta 19.8. :wink
 
Karpalo, kerkeskö sulla alkaa menkat ennen kierukan laittoa? Mulla alko just pari päivää sitten. Meillä oli terkan kanssa puhe et ois parempi jos menkat merkeis alkaa ennen laittoa ettei sitä tiputtelua tulisi. En sitten tiedä.. :)
 
Mulle laitettiin kaks ja puolen viikkoo sitten hormonikierukka ja nyt on viikon tiputellut.. toivottavasti loppuu pian..
 
Mä pelkäsin, että näiden pillereiden myötä vuodan koko ajan.. Mutta viimeksi menkat oli reilu kk sitten eikä seuraavia näy eikä kuulu...kelpaa mulle :rolleyes:
 
Juu samaa olin sanomassa että nyt kyllä melkein Millier kantsis varmistaa asia :wink mulla on yksi kaveri joka tuli kahdesti raskaaksi pillereistä huolimatta.. Kyllä se salama saattaa iskeä samaan paikkaan..
 
Mullon ollut nyt muutamana päivänä välillä semmosia tuikkauksia tuolla alamahassa.. o_O En oo niistä sen kummemmin välittäny.. No mutta kuitenkin, tänä aamuna alko menkkajomotukset. Joten päätin nyt, että ootan pari päivää ja jossei menkat ala niin pitää kipaista apteekissa :rolleyes: Nuo pahoinvointi-kohtaukset kuitenkin ihmetyttää :eek:
 
Millier: syyskuisista huhuilen, syötkö minipillereitä? Mulla meinaan kans pahoinvointia ja syön cerazetteä:) se on yks haittavaikutuksista.
 
Ihan tosi? Enpä tuota hoksannut :eek: Juu, samoja pillereitä syön minäkin.. Oon syönyt niitä nyt 2kk, mut nuo oireet on ollu vasta vajaa pari viikkoa, mut jospa ne niistä johtuiskin.. o_O
 
Hoi, mulla on kans sellasia tosi outoja tuntemuksia mahassa, siis alkaa tuosta vikoista kylkiluista ja ihan tonne alas asti kummallisia kipuja/vihlasuja/tuikkauksia, sektiohaavaan myös tuntuu kireyttä muttei kipua. Ja tuo mahaläski on kipeähkö, mut ei lihakset tai lihaksen alla olevat kudokset, vaan läski. :D On nyt ollu viikon about. Mä en syö mitään pillereitä eikä oo kierukkaa tms, seksiäkin harrastettiin viimeks 3 viikkoa sitten kumin kanssa, menkat ei oo viel alkanut.

Taitaa vaan taas olla jtn hormonipaskaa :D Tukka alkanut lähteä, kynnet katkennut jo ajat sitten lyhkäsiksi nysiksi, valkovuotoo välillä tosi paljon plussana ummetus vähentynyt viikon aikana..

Alkas jo riittää tää hormoonihäröily. Mut maharölli on alkanut pienenee pitkästä aikaa, painoa en tiiä kun ei oo oma vaaka ja täällä evakossa oleva vaaka näyttää musta liian vähän tai sit laihduin viikossa oikeasti 4 kiloa. :D
 
Nii ja sit on kans etomista, oksettaa ihan pikkasen. Mielialat heittelee jne. Voishan sitä periaatteessa raskausoireeksi luulla, mut uskon, että on ennemmin sitä, kun hormonit tasottuu ja sotkee koko pakan taas. Mut tuo mahakipu mua on huolettanut ettei oo tulehdusta, mut jos muillakin on ni eikai se sitten sitä ole.. :)
 
Mulla on kans mahaa koskenut oudosti. Mun veikkaus on että vatsalihakset ilmoittelee olostaan. Meillä ainakin kanniskellaan, nostellaan ja noustaan ylös melkeen 7 kg vauvan kanssa ja voi olla että saattaa tuntua lihaksissa. Niin ja jotenkin niiden pitäisi jo palautua takaisin paikalleen jos ei jo ole palautunut. Mulla ainakin vatsat huonos kunnossa ettei ihmekkään kun kipeilee. Itse kyl käynyt salil ja vatsalihastreeni on jo aloitettu. No pain no gain.

Aamulla välillä huonoa oloa. Mä olen sen laittanut nestehukan ja syömättömyyden piikkiin, imettäminen vie niin sanotusti mehut. Yöllä pitäis varmaaki juoda ja syödä jotain. . Meil kumit käytös joten mul ei ole se pillerioire.
 
Ei ehtinyt menkat alkaa ennen kun laitettiin kierukka, eikä mulle terkka puhunut mitään tollasta. Lääkärikin sanoi vain että kun ei ehtineet menkat tulla, niin ei tiedetä missä vaiheessa kiertoa oon, ja ekan viikon ajan piti vielä käyttää kondomia ja sit vasta uskaltaa luottaa pelkkään kierukkaan.
 
Sirriäinen: Täällä kans oli outoja mahakipuja ja menkkajomotusta kuukauden päivät, jonka jälkeen ensimmäiset kuukautiset alko synnytyksen jälkeen. Synnytyksestä kohta 4kk ja siltikin on vielä välillä kipuja.Itsekin mietin, että oisko joku tulehdus tai kohdussa jotain, mutta lääkärit vaan kokon ajan toitottaa, että ihan normaalia..Miten voi oikeesti olla normaalia..? Söin nimittäin koko raskausajankin särkylääkettä kummallisiin kipuihin eikä loppua näköjään näy... :/
 
Takaisin
Top