DOPPLER

No nyt alkaa jo vähän ahdistaa, kun ei sydänäänet kuulu dopplerilla :sorry: rv 12+0..
Hirveän epävarma olo mennä sinne nt-ultraan keskiviikkon:bag:
 
No nyt alkaa jo vähän ahdistaa, kun ei sydänäänet kuulu dopplerilla :sorry: rv 12+0..
Hirveän epävarma olo mennä sinne nt-ultraan keskiviikkon:bag:

Katottiinko sulla varhaisultrassa missä istukka on? Jos pikkunen vaan piiloutuu sen taakse! Mulla on edessä ja oon varautunu et saa piitkän tovin odotella ennenku kuuluu.
Kumpa kaikki olisi hyvin siellä!!
 
Toivottavasti tulee pelkkiä hyviä uutisia ultrassa Vaiana! Kuuluuko edes istukan suhinaa? Jos se olis edessä vaimentamassa ääniä. Mulla ei esikoisesta meinanneet neuvolassa kuulla rv16 ääniä ja oli todella, todella vaimeat kun vihdoin pitkän etsinnän jälkeen löytyi. Kohtu oli reilusti taaksepäin kallellaan.
 
No ei varhaisultrassa sanonut mitään istukan sijainnista ja unohdin kysyä!
Itsekin tuudittaudun siihen, että istukka olisi tuossa edessä, kun selkeää viuh viuh suhinaa kuuluu kyllä.
Mutta kyllä pistää vähän jännittämään..
Esikoisesta kun kuulin jo tosi aikaisin äänet, mutta niin vain voi olla raskaudet erilaisiakin :)
 
Kuuluuko viuhuna istukasta myös vai pelkästään napanuorasta?

Mulle muistaakseni joskus sanottiin, että istukan paikka vaihtuu kohdun venyessä, joten vasta rakenneultrassa katsotaan onko se esim. kohdunsuun päällä.

Mä luulen saaneeni muutama päivä sitten hetkeksi sykkeen kuulumaan, mutta eilen taas en löytänyt mitään. 10. viikko meneillään, joten en odotakaan vielä yhtään mitään.
 
Joo istukan paikka kirjataan ylös vasta rakenneultrassa. Mulla oli viimeeksi nt-ultrassa istukka ihan edessä ja rakenneultrassa ylhäällä. Silloin kuului dopplerilla "vasta" 10+jotain, kun edellisessä sain 8+ äänet kuuluviin.

Mun muistaakseni istukassa ja napanuorassa on omat, mitkä vähän eroaa toisistaan? Vai muistankohan väärin..
 
No nyt tekee mieli hankkia Doppler kun muillakin on. Minkälaisia dopplereita teillä on? Kuunnellaanko niillä vatsan päältä sydänäänet? En viittis hirveesti maksaa, toiv. löydän jostain edullisesti.
 
Kannattaa kattoo YouTubesta vähän ohjeita, että miten saa sykkeen kuulumaan. Itse en kans löytänyt omin avuin ja sit löysin, kun katsoin apuvideon. :D Mä tilasin oman dopplerin Kiinasta ja maksoi n. 30€. :)
 
Mulla on se joku UnbornHeart doppler, joka yhdistetään puhelimeen, ja sovelluksella näkee sykkeet, saa tallennettua yms.
Sama oli esikoisen aikaan.
Maksaa verkkokaupassa 49,90€
Angelsoundilla on ainakin raskauskeijussa halvempiakin :)
 
Mulla on joku Angelsoundin edullinen ilman sykenäyttöä. Hyvin toimii kun osaa etsiä. Youtubesta taisin katsella ohjeita ekan kohdalla. Mutta vinkkinä, että vauvan syke on tosi nopea omaan verrattuna. Minusta vähän kuin höyryveturi tai hevosen ravi :D Ja varhaisilla viikoilla kannattaa etsiä tarpeeksi alhaalta heti häpyluun yläpuolelta. Mulla aluksi vaikutti jopa se missä kulmassa sitä laitetta piteli vatsalla ja painoiko hellästi vai voimakkaammin.
Mutta on varmasti tosi yksilöllistä millon syke alkaa kuulumaan. Muistaakseni paketin virallisessa ohjeessa on, että voi alkaa etsimään 14 viikolta eteenpäin.
 
Täällä tosiaan tänään ultrassa vahvistettiin istukan olevan etuseinämässä! Sen takia en ole saanut ääniä kuuluviin :) pienellä oli kaikki hyvin ja kovasti siellä yksiössään bailasi.
 
Mä taisin löytää sykkeen jo 8+1 mutta ääntä en kuullu. Löysin sillon istukan viuh viuh äänen ja siinä lähellä tuli sykenäyttöön 120-150 lukuja. Nyt en oo hetkeen koittanu että saisko jo jotain kuuluviinki, pitäis varmaan kokeilla taas. Halpoja dopplereita kannattaa tosiaan kattella kirpparilta.
 
Me saatiin eilen juhannuksen kunniaksi sykkeet kuuluviin, 165 jumputti menemään! :love7 heitin miehelle ihan vitsillä et varmaan löytyy tänään ku on tämmönen ns merkkipäivä kun plussakin tuli äitienpäivänä ja niin vaan löyty vaikka on joka päivä koitettu! Eilen siis kahden ar Ultran mukaan 9+0, menkoista 9+3. Ja istukka täällä myös edessä niin hippasen hämmennyin kun löyty jo:hello2
 
Tänään sain sykkeet kuuluviin :) 158 jumputti pieni sydän! :Heartred
Nyt tiedänkin miksi en saanut kuuluviin ennen ultraa :D toki edessä oleva istukka vaikuttaa, mutta herranen sentään.. kohtu on jo paljon ylempänä kun ajattelin :grin
Ihmettelin kun ultrasi silloin tuosta hieman navan alapuolelta.
Kokeilin tänään samasta kohtaa ja siellähän hän oleili :D olen koittanut ihan liian alhaalta
 
Huhhuh, viime viikot olleet aika pelonsekaiset taas, vaikka syke näkyikin pari viikkoa sitten. Ostin viikko sitten mieheltä salaa dopplerin ja muutamia kertoja oon jo yrittänyt kuunnella ja julistanut jopa (puoli vitsillä) vauvan kuolleeksi miehelle. Tänään kokeilin taas, ei kuulunut ja turhautuneena menin katsomaan YouTubesta niitä doppleri videoita. Kokeilin uudestaan ja kuului oikein täydeltä teholta! :) Ihan mieletön kivi taas vierähti ja epäuskoinen olo, että meille sittenkin taitaa tulla se kolmas vauva.

Istukka varmasti takana, koska oon sitä yrittänyt etsiä, että osaisin löytää ne vauvan sykkeet, mutta ihan ehkä mielikuvituksellisen himmeä ääni kuuluu jostain taustalta, mutta syke jumpsutti taas ihan täydeltä teholta.

Tänään siis omien laskujen mukaan 9+6.
 
Tänään sain sykkeet kuuluviin :) 158 jumputti pieni sydän! :Heartred
Nyt tiedänkin miksi en saanut kuuluviin ennen ultraa :D toki edessä oleva istukka vaikuttaa, mutta herranen sentään.. kohtu on jo paljon ylempänä kun ajattelin :grin
Ihmettelin kun ultrasi silloin tuosta hieman navan alapuolelta.
Kokeilin tänään samasta kohtaa ja siellähän hän oleili :D olen koittanut ihan liian alhaalta


Hei sama oli täällä! Mies on aina sitkeesti yrittäny ylempää ja oon sille aina kuittaillu että eihän se nyt noin ylhäällä oo ja sieltä piru vie hän sen löysi! :grinMulla n kolme sormenleveyttä häpyluusta
 
Mä oon nyt parina päivänä yrittänyt löytää dopplerilla sykettä, mutta en oo saanu kuuluviin oikein mitään. Näytössä on välillä kyllä ollut hetken lukemat jossain 150 molemmin puolin, että saattaa olla osunut johonkin lähelle. En sitten tiiä voisko olla, että itelläkin olis jo korkeemmalla, kun oon kans koittanut sitä aika alhaalta... Hm.. täytyy ens kerralla kokeilla vähän korkeempaa.

rv 10+5
 
Takaisin
Top