Doppler

Mulle on riittäny tuo Angelsoundsin perusvehje, josta pulitin huikeat 20e huuto.netistä :)
 
Tilasin Raskauskeijusta UnbornHeart kotidopplerin ja olen ollut tyytyväinen. Se ei ollut halvin mahdollinen, mutta ajattelin, että valitsemalla iphoneen liitettävän laitteen, saan miehenkin innostumaan asiasta paremmin :wink Tarkoitus on kuunnella sydänääniä myös isompien lasten kanssa, jotta hekin saavat tulevaan sisarukseen kontaktin ja heidän on helpompi ymmärtää, että vatsassani on todellakin elämää.

Kuuntelen sydänääniä ehkä kerran viikossa ja aina olen äänet löytänyt. Seurasin viime neuvolassa tarkati, mistä terveydenhoitaja löytää äänen ja samasta kohtaa olen myös itse sykkeen saanut esiin. Kerran ehdin säikähtää, kun ääniä ei tahtonut löytyä, mutta tajusin, että on/off-pyörityspainike ei ollut riittävän vahvasti päällä.

Jos doppler tuntuu itselle tarpeelliselta, niin sitä myös suosittelen. Ymmärrän, että toisille se on turhake, mutta mua ainakin keventää, kun kuulen silloin tällöin lapsen sydämen lyönnit. Voi olla, että käyttö vähenee, kun liikkeet alkavat tuntumaan, mutta siihen asti fiilistelen odotusta dopplerilla.
 
Mä tilasin kans Raskauskeijusta Angelsoundsin dopplerin, joka on ihan tollanen "perusmalli". Maksoi uutena geelin kera alle 40 euroa. Ajattelin, että on kiva, että siihen saa kahdet kuulokkeet, että mies voi kuunnella samalla, mutta toinen niistä kuulokepistokkeista ei toimikaan.
Toi on ihan ok-laite, mutta on harmittanut, että siinä ei oo sykenäyttöö. Toisaalta on mulle on ihan riittävää se, että saan sykkeen (ja liikkeitä) kuuluviin.
Toistaiseksi käyttöä on ollut, kun liikkeitä en vielä ole mielestäni tuntenut (rv 20+1).

Dopplereista tosiaan on mielipiteitä suuntaan jos toiseen. Jos on sellainen, että hätääntyy heti, kun syke ei kuulu, niin kannattaa ehkä miettiä hankintaa kaksi kertaa, ettei turhaan saa sätkyä, jos laitteessa vaikka onkin häikkää tms.
 
KayKay, mä tilasin myös samaisesta paikasta samanmoisen dopplerin luultavastikin ja siinäkin on häikkää toisessa kuulokereiässä. Tietyillä kuulokkeilla toimii, toisilla ei ollenkaan. Harmi :sad001 Mutta olen kovasti muuten tykännyt koska liikkeitä ei juuri tunnu (eilen poksahti mahassa pari kertaa jee!!!). Sykenäytön puuttumista mäkin harmittelin, mutta laskeskelin sit ite sekuntikellon avulla.
 
Takaisin
Top