Doppler

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja @minime
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No kyllä mä näillä vatsanpeitteillä ihmettelin et ollenkaan kuulu. Mut kai ne läskit väisti sitten :D

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Mä kokeilin mun doppleria heti kun se tuli, olikohan perjantaina. Jonkun sykkeen sain kuuluviin, mutta mun mielestä se oli liian hidas ollakseen sikiön. Tossa mun laitteessa ei oo sykenäyttöö.

Tänä aamuna (rv 11+1) sain sen "viuh-viuh"-äänen kuuluviin. Tyytyväinen olin, että edes se kuului.

heips, kysyisin että mistä ja millaisen dopplerin kannattaa ostaa/tilata:)? Onko eroja? Ekassa raskaudessa ei sellaista ollut ja nyt tuli hirveä pakkomielle ostaa :D

Ostin itse käytettynä sellaisen, jossa ei näy syke, mutta kyllä on huomannut että kaipaa sellaista, jossa se näkyy. Eli kannattaa kattoo jos semmonen jostain löytyis jos haluaa nähdä sykkeen. Lähinnä sen vuoks sitä kaipaa, kun jos ei kuulu ääniä, voi näkyä syke kuitenkin :)

Minkä takia tällaista Doppleria tarvitaan? Eikö ultrissa ja lääkärintarkistuksissa kuitenkin tule tarkistettua vauvan hyvinvointi? Eikai sitä viikoittain tarvi kurkkia mahaan.. kai sen tuntee jos jotain on pielessä.

kiitos vinkeistä:) ja itse haluan sen ihan huvikseni, että voin kuunnella vauvaa aina kun haluan, viime raskaudessa olin vain sen yhden kerran ultrassa,jes, eikä niitä neuvolakäyntejä jaksa aina odottaa :D eikä sen hankkiminen mun mielestä tarkoita vaan sitä että pelkää jos jotain on pielessä.

En minäkää ostanut sitä sen takia että pelkään jonkin olevan pielessä, mielestäni on ihanaa pystyä kuuntelemaan vauvan sykettä milloin haluaa ja meillä ei avokki välttämättä pääse aina neuvolaan mukaan niin hänellekin mukavampaa kun saa sit kuulla kuitenkin sydämen sykkeet :)

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app

Huvin vuoksi minäkin sen ostin. On se kiva seurata miten sikiö vaihtaa paikkaa ja kuulostaako oma keho erilaiselta. Ja tosiaan en ota paineita jos ei mitään kuulu :)

Ihan huvin vuoksi täälläkin se on ostettu silloin aikoinaan, mutta kyllä se on ollut ihanakin siinä vaiheessa kun noita ultria on joutunut odottamaan "ikuisuuden". :) Hieman kammo jäänyt päälle np-ultrassa, jonne melkein menin ilosta hyppien tarkistuttamaan tilanteen, niin sitten hoitaja kertoikin huonoja uutisia että pikkuinen oli menehtynyt muutamaa viikkoa aikaisemmin. :sad001 Minulla ainakin oireet jatkuivat ihan siihen np-ultraan asti ja kaavintaan asti, niin en osannut olla huolissani.

Eilen illalla kuuntelin dopplerilla ja hetkisen etsimisen jälkeen löysin pikkuisen ja sykkeet oli 175 paikkeilla. Kiusoittelin miekkosta, että "tiedätkö mitä korkeat sykkeet kertoo?" "No, varmaan tyttöä". Kerroin, että vanhan kansan uskomusten mukaan tytöilla on korkeampi pulssi, niin mies tokaisi että: "höh, no yrittäisit edes poikaa". :grin Niin kuin sitä voisi jotenkin yrittää ja tuskin noilla sykkeillä voi mitään sukupuolesta päätellä. :)

Minäkin sain eilen ekaa kertaa sykkeet kuulumaan, viikkoja silloin 10+6! :Heartpink Uskomattoman ihana tunne, kun kuuli että vaavi on elossa :Heartpink Edellinen raskaus kun päättyi kkm viikolla 9, ja oon ollut vähän huolissani, vaikka oireita onkin kyllä piisannut. Ajattelin eka, etten ala dopplerilla kokeilemaan, mutta kun ystävä tarjosi sitä lainalle, niin en osannut kieltäytyä houkutuksesta :happy112Ja helpotus oli suuri kun vihdoin pitkän ettimisen jälkeen alkoi kuulua tykytykset! Sykkeet oli vähän matalamman puoleiset, että vanha kansa vissiin veikkaisi poitsua meille :)

Mäkin saanen ystävältä lainaksi, lupasi kuunnella mun kans jahka sinne saakka ehdin joku päivä. :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Kuunneltii isukin kans äskö pitkästä aikaa kotidopplerilla, tiuhti pisti haastetta kunnolla kuunteluun uimalla aina pois kuuluvista :D lopulta saatiin pitkäpätkä kuunnella vahvaa 163 sykettä ♡

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app

Me ei vielä (11+1) saatu kuuluviin mutta sain dopplerin kotiin ni voin opetella sit lähiviikkoina tunnistaa suolistoäänet ja muut. :D
Enpä mä kyllä mitää vielä odottanutkaan kuulevani, ehkä ens viikolla tai parin viikon päästä! :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mä tajusin nt-ultrassa miksi saan vaan istukan äänet kuuluviin. Näyttäis istukka olevan kiinnittynyt etuosaan, sen takii oli vaikee saada mittojakaan kunnolla.

Itse ostin kaverini dopplerin eilen ja sain pienellä etsinnällä kuulumaan sykkeen :) Tuli kyllä hyvä mieli kun kuuli pikkuisen pitkästä aikaa :Heartred

Pakko kysästä, et onko tietoa miten mahtaa äänet kuulua kun mullakin on itellä jo ennestään tota massaa jonkun verran. On nyt rv 13+3.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin