Hei kaikille, eksyin lukemaan tätä ketjua hakiessani tietoa ovulaation lääkkeellisestä käynnistyksestä. Tässä tilanteeni: synnytin sektiolla esikoiseni tammikuussa 2014 ja imetin 6,5 kk elokuun puoliväliin. Siitä noin kuukauden kuluttua kuukautiset tulivat ensimmäistä kertaa ja samalla siitä aloimme yrittämään heti toista lasta, koska ikääkin alkaa jo olemaan, olen juuri täyttänyt 34. Nyt kaksi kiertoa yrittäneenä ja nyt kolmatta yrittämässä, en ole onnistunut bongaamaan ovulaatiota kertaakaan. Tuo ensimmäinen raskaus siis alkoi ihan luomusti viidennellä yrityskerralla. Viime viikolla kävin gynellä papa-kokeessa ja mainitsin hänelle tästä ovulaatio-asiasta. Hän ultrasi samalla kohdun ja munasarjat ja kaikki oli ok, mutta suurimman follin koko oli tuolloin vain 11 mm ja kp oli 11 eli folli oli pieni ottaen huomioon kierron vaiheen. Minulla kierto kestää 28-33 päivää. Gyne päätti ultrata seuraavan kerran jo viime lauantaina nähdäkseen oliko folli kasvanut ja kuinka paljon. No, lauantaina johtofolli löytyikin oikealta puolelta vasemman sijaan ja oli vain 13 mm. Tämä voisi vielä menetellä, jos se kasvaisi 2 mm päivässä ja kierto olisi se minulle tyypillisempi 30+ päivää. Gyne pyysi tulemaan seuraavan kerran nyt huomenna tiistaina, jolloin katsotaan tilanne, josko on aiheellista puuttua lääkkeellä tuohon follin kasvatukseen. Tässä olen samalla tehnyt ovistestejä päivittäin ja negaa näyttävät, joten itse alan jo valmistautua ettei ovulaatio tällä hetkellä tapahdu omin voimin. Syynä saattaa gynen mukaan olla vielä korkea prolaktiinin pitoisuus kehossani imetyksen jäljiltä. Olen ihan uusi näiden asioiden kanssa, joten olisi kiva jakaa kokemuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.