Moi, kiva kun näit mun viestin ja vastasit!

Kuulostaa hyvin tutulta tuo sun tarina hedelmällisen ikkunan bongaamisen kanssa. Mulla on tähän asti elämässäni ollut aina kuvitelma, että tunnen kiertoni hyvin, mutta kyllä elelin sen kanssa ihan pää pilvissä näköjään. Ei jotenkin tullut koskaan mieleenkään, että 12–36 h aikaikkuna vois tuntua liian pitkältä. xD
Ollaan saman ikäisiä, tosin itse täytän vasta syksyllä 39. Mua ehkä eniten tympäisee, että ostin noita kalliita testejä, kun tosiaan halvemmillakin olisin pärjännyt hyvin. Toisaalta siksi oli mulle sopivaa ostaa noita kalliimpia, että mun on helpompi ajoittaa testaaminen aamuun kuin ihmetellä sitä päivän aikana ja yrittää löytää sopivaa hetkeä – tai tehdä testiä kahteen kertaan.
Mun kierto on keskimäärin 26 päivää eli lyhyehkö, mutta viimeisen 12 kk aikana pisimmillään 28 ja lyhimillään 21. Nyt vaikuttaa siltä, että mennään taas extralyhyellä kierrolla, koska ovulaatio oli noin aikaisin. Raskaana en ole koskaan ollut ainakaan niin pitkällä, että olisin siitä tiennyt. Aloitin testaamisen kp 3 (ohjeen mukaan olis ollut kp 5, kun olis pitänyt aloittaa, mutta silloinkaan ei pitäis käydä noin, että tulee vain pysyvä hymynaama vaan niin, että vilkkuva jää päälle ja pysyvä jää näkymättä), ja onneksi aloitin, koska muuten olis voitu ehkä missata ikkuna kokonaan tässä kierrossa. Toisaalta oletettavasti estrogeenit lähti nousuun jo ennen kuin vuoto viimeksi alkoi, koska ovis oli noin aikaisin ja voi olla, ettei testi siksi kohoavaa estrogeenitasoa tunnistanut. Muistan kyllä fiiliksen, mikä iski, kun odotin tyhjää tai korkeintaan vilkkuvaa naamaa, mutta näytössä olikin pysyvä hymy.
Varmaan iän mukanaan tuomaa hormonitasojen heittelyä täälläkin.
Mä oon käyttänyt siis pari kiertoa nyt myös MaybeBaby-ovulaatiotestiä, joka katsoo ovulaation syljen perusteella. Estrogeenin kohoaminen muuttaa syljen suolat kuivuessaan sellaisiksi jääkukiksi/saniaiskuvioksi mikroskoopin pinnalla, ja näiden saniaisten perusteella pitäisi sitten ennustaa ovulaatiota. Mutta en kyllä tuon kanssa voi sanoa hirveästi viisastuneeni, kun viime kierron jälkeen jääkukat/saniaiset ei vaan kadonneet mihinkään. Nyt saattaa aamulla olla tyhjää ja iltapäivällä saniaisia tai toisin päin.
Oura-sormuksen kanssa en ole onnistunut löytämään mitään trendiä lämpötilojen ja ovulaation välisessä suhteessa, kun nytkin on kp 1–10 (tänään 10) aikana välillä alhainen ja välillä kohoaa. Esim. eilen nousi ja tänään taas koholla, sitä ennen jokatoinen päivä koholla ja jokatoinen päivä alhainen. Ihan korkeammassa kädessä tuon kanssa. Siks just tilasin niit kalliita Clearbluen ovistestejä, että saisin jotain tolkkua tähän. Kun sit merkitsin ovulaatiotestin Ouraan, niin nyt sekin meni ihan sekaisin. Katsotaan nyt, mitä tässä tapahtuu. xD Ja jos Ouran ennusteeseen olisin luottanut, olis tää kierto missattu heittämällä, koska Ouran ennusteen mukaan mul ovis vasta ens viikolla (!). Tosin aiemminkin käynyt niin, että on sitten ovulaatiota vahvistaessaan heittänytkin sen kauas menneisyyteen.
Ja siis just tuolloin kp 8 tuli tosiaan kivut ja ovulaatiovuoto, mutta toisaalta ovislimat tuli vasta kp 8 illalla ja sit eilen + tänään puolenpäivän aikaan oli viel kirkasta valkuaismaista. Nyt taas palaamassa voidemaiseksi. Eli toivotaan, että huolehdin turhaan ja osuttiin hedelmälliseen ikkunaan. Kuten palstaslangilla sanotaan, niin tallettelut tehtiin eilen ja toissa päivänä.
Katsoin, että ootat vauvaa heinäkuulle 2026, ootko aktivoinu raskaudenseurannan Ourassa?