Lukeekohan kukaan tätä keskustelua… mulle kävi nimittäin tosi outo ja vähän masentavakin juttu tän testin kanssa. Tulee pitkä viesti, joten toivottavasti joku edes jaksaa lukea loppuun.
Nyt kyllä ärsyttää! Ostin näitä kalliita ovulaatiotestejä, joiden pitäis näyttää 4 hedelmällistä päivää sillain, että tunnistaa, kun estrogeenitasot nousee (vilkkuva hymynaama) ja sit kun lh-taso nousee (pysyvä hymynaama). Aloitin testaamisen aikaisin, ja nyt on kiertopäivä 8. Vilkkuva hymynaama pitäis tulla muutama päivä ennen pysyvää hymynaamaa.
No eilen oli viel tyhjä ympyrä näytöllä, joten odotin, että tänäänkin sitten varmaan niin tai korkeintaan villkuva. Nyt sitten tänä aamuna olikin pysyvä hymynaama eikä vilkkuvaa tullut ollenkaan. Näin voi ohjeen mukaan käydä, jos testaaminen aloitetaan liian myöhään (aloitin heti ku menkat loppui eli kiertopäivänä 3) tai estrogeenitaso on niin alhainen, ettei testi tunnista sitä. Huippuhedelmällisyyden päivät kuulemma kuitenkin tunnistaa eli tuo pysyvä hymynaama merkitsee sitä.
Eli jos estrogeenitaso on niin alhainen, ettei testi tunnista sitä, niin ihan turhaan tuhlasin noihin kalliisiin testeihin ja olisin voinut ostaa halvempia Clearbluen testejä. On huijattu olo ja että mun rahat meni ihan hukkaan.
Sit on vielä se, että kun lh-huippu tulee, niin sit ovulaatio tapahtuu ”12–48 h sisällä” siitä. Eli ei mitään tietoa, milloin se tapahtuu, ja koska tänään työpäivä, voi olla, että myöhästytään taas.
Myös ovulaatiovuoto ja -kivut tuli tänään eli luultavasti testi näyttää lh-huippua vähän myöhässä. Ovulaatiovuoto tarkoittaa käsittääkseni, että munasolu on irronnut ja pomppii nyt värekarvojen kuljettamana kohti mun kohtua ja sieltä menkkaverenä kuukuppiin parin kolmen viikon kuluttua.
V*tuttaa suoraan sanottuna niin, ettei veri kierrä, kun yhtä hedelmällisyysikkunaa on ihan mahdotonta saada kiinni. Meillä nyt siis vasta yrityskierto 6, mutta esim. joulukuussa talleteltiin vuodon päättymisestä seuraavana päivänä joka toinen tai joka kolmas päivä, mutta ei mitään vastakaikua munanjohtimissa. Mä 38, mies 43.
Kaikista eniten tympii, että Clearblue myy harhaanjohtavilla lupauksilla riistohintaisia testejä — ja mä tyhmä viel uskoin.