BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No eipä oo ovulaatio maanantaina ja katsotaan onko ylihuomennakaan. Toivon mukaan ei ainakaan keskiviikkona, koska siitä olisi täysin sama laskettu aika kuin viime vuoden tokassa kemiallisessa olisi ollut. 🙄 Clearblue laite näytti vielä korkeaa lukemaa siis. Hävisi myös se punainen neliö tuosta.

Liitteet

• Screenshot_20260503_084208_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_409713749664068.jpg
    Screenshot_20260503_084208_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_409713749664068.jpg
    80.5 KB · Katsottu: 34
Oura pomppas +0,6 asteeseen. Heräsin 4.30, kun olin illalla unohtanut pimennysverhot auki ja aurinko paistoi silmään. Kokeilin hetken aikaa tulisko uni, mutta ei toivoakaan. 🙄 Katellaanpa huomenna mikä lämpö.

IMG_7775.jpeg

Täällä lämmöt tippuivat, mutta ovulaatiosta ei tietoakaan testien perusteella. 🙄 Testasin eilen lisäksi pc:n testillä iltapäivällä ja ei ollut lähelläkään positiivista, joten ei tämä lämpöjen tippuminen mitään tarkoita. No ei sekään selitä että heräsin puolta tuntia aiemmin tätä lämpöjen tippumista. 😵

Liitteet

• Screenshot_20260504_074906_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_463791257193179.jpg
    Screenshot_20260504_074906_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_463791257193179.jpg
    80 KB · Katsottu: 20
Miksiköhän monilla on oviksen jälkeen tasaisia lämpöjä useampi päivä peräkkäin? Tänään kp 19 käyrä näyttää tältä, sininen tää kierto ja oranssi viime kierto. Yöt ovat katkonaista unta kun lapsi heräilee melko vaihtelevasti. Saa nähdä, miten lähtee käppyrä tästä kehittymään, aloittelin luget tänään.

Liitteet

• IMG_20260504_081955.jpg
    IMG_20260504_081955.jpg
    106.8 KB · Katsottu: 22
Tuntuu olevan mahdotonta herätä oikeaan aikaan🙈 Ehkä jatkossa mittaan vaikka 30min aikaisemmin kuin yleensä niin ei tarvi mietiskellä sitä et aina tulee herättyä liian aikaisin. Käyrä on kyllä edelleen pelottavan tasainen🫣
1777872915023.jpeg

Mä oletan, että oon siirtynyt luteaalivaiheeseen 😅 Oli pakko poistaa tuo perjantain lämpö, joka oli merkittävästi normaalia aiemmin mitattu ja ihan lyhyiden unien jälkeen. Ff meinaan tarjoili mulle ovista jo siihen kp9 ja se ei kyllä pidä paikkaansa 🙈
Lauantai-iltana testi oli jo tosi vahva, eilen aamulla viivat tasavahvat. Odottelin vähän, että testiviiva olisi ollut kontrollia vahvempi, mutta eilen iltapäivällä testiviiva oli jo haalistuneempi, samoin tänään aamulla. Joten huippu varmasti asettui lauantai-illan ja sunnuntaiaamun välille 😊 Lämmöt nousi tänään reippaammin ylös, eilen illalla oli kyllä selvästi oviskipuja. Mietin, kun noi lämmöt oli tossa la ja su muutenkin vähän korkeammat, eikä tullut sitä tyypillistä ovisdippiä, että voikohan nuo lämpöset kelit vaikuttaa (vai voiko se ovisdippi oikeesti olla ollut jo silloin kp9 ja sitten lh-huippu tuli vasta perästä?) 🤔

Oli kyllä ihan kesän tuntuinen viikonloppu! ☀️

Näiden epämääräisten tulkintojen takia en haluaisi mitään mittailla tai testailla, mut sit kun on noi tukilääkitykset niin pakko vähän seurata, että tietää milloin aloittaa. Tuottaisipa jo tulosta ❤️

1000052264.jpg

Mä oletan, että oon siirtynyt luteaalivaiheeseen 😅 Oli pakko poistaa tuo perjantain lämpö, joka oli merkittävästi normaalia aiemmin mitattu ja ihan lyhyiden unien jälkeen. Ff meinaan tarjoili mulle ovista jo siihen kp9 ja se ei kyllä pidä paikkaansa 🙈
Lauantai-iltana testi oli jo tosi vahva, eilen aamulla viivat tasavahvat. Odottelin vähän, että testiviiva olisi ollut kontrollia vahvempi, mutta eilen iltapäivällä testiviiva oli jo haalistuneempi, samoin tänään aamulla. Joten huippu varmasti asettui lauantai-illan ja sunnuntaiaamun välille 😊 Lämmöt nousi tänään reippaammin ylös, eilen illalla oli kyllä selvästi oviskipuja. Mietin, kun noi lämmöt oli tossa la ja su muutenkin vähän korkeammat, eikä tullut sitä tyypillistä ovisdippiä, että voikohan nuo lämpöset kelit vaikuttaa (vai voiko se ovisdippi oikeesti olla ollut jo silloin kp9 ja sitten lh-huippu tuli vasta perästä?) 🤔

Oli kyllä ihan kesän tuntuinen viikonloppu! ☀️

Näiden epämääräisten tulkintojen takia en haluaisi mitään mittailla tai testailla, mut sit kun on noi tukilääkitykset niin pakko vähän seurata, että tietää milloin aloittaa. Tuottaisipa jo tulosta ❤️

View attachment 155694
Mulla ainakin kävi tässä kierrossa niin, että dippi oli jo kp 13 ja ovisplussa tuli kp 16 eli monen päivän päästä

@Pakkanen joo! Mulla ei oo ikinä ollut niin, selvästi dippi on juuri siinä ovispäivänä ja sitten dpo1 noussut ylös 😊 Mutta nämä nyt on niin mystisiä juttuja muutenkin ja paljon tekijöitä vaikuttamassa, että turha liikaa vaivata päätään 😄 Ei nuo lämmöt itsellään sitä vauvaa kuitenkaan tuo, sitä yritän aina itselleni muistutella 🙈

View attachment 155697
Lämmöt on nyt pääosin pysyneet korkeammalla. Et kyl tästä jotain karkeaa arviota voi tehdä, että ovis on todella tapahtunut. 👌🏻
Siis miten sun lämmöt voi heitellä noin paljon? 😄 Mitä sä oikein mittaat? 😅

Mä oon nimittäin ajatellut, et mul heittelee aika paljon, mut ei kyl lähellekään noin paljon ku sul. 😅 (Mun maks. vaihtelu taitaa olla 0,6 °C.) Mut kaikesta huolimatta, kyllä sullakin näkyy nousujohdannainen trendi tällä hetkellä. 😊

(Laittelen ehkä omaa käppyrää tänne taas huomenna, kun ei siit kovin paljon tulkittavaa joka päivälle löydy. 🙃)

Siis miten sun lämmöt voi heitellä noin paljon? 😄 Mitä sä oikein mittaat? 😅

Mä oon nimittäin ajatellut, et mul heittelee aika paljon, mut ei kyl lähellekään noin paljon ku sul. 😅 (Mun maks. vaihtelu taitaa olla 0,6 °C.) Mut kaikesta huolimatta, kyllä sullakin näkyy nousujohdannainen trendi tällä hetkellä. 😊

(Laittelen ehkä omaa käppyrää tänne taas huomenna, kun ei siit kovin paljon tulkittavaa joka päivälle löydy. 🙃)
Sanopa se! Fitbit mulla on ranteessa, et en sit tiiä voiko se vaikuttaa, et jos se ei ole aina yhtä kireällä? Suurin vaikutus lienee se, et jos mittaushetkellä (aika usein ollut puol 8, herään klo 8) on ollut kädet peiton alla lämpimässä tai sit peiton ulkopuolella? Ku eihän raajojen lämpö oo niin tasainen kuin jos mittais just kehon lämpöä 😁 Nää ranteesta mitatut tulokset lienee suht epäluotettavimmasta päästä, mut kuten sanoit niin kyl tosta ton nousun silti näkee.

Tänne vaan käppyrää, näitä on mukava vertailla (vaikken omaani niin voikaan muihim verrata)!

Ja must on siis hyvä juttu, et on "vähän" epätasainen käyrä, niin ei tarvi heti "pienistä" heitoista hätääntyä. 😂 Mä teen itse tätä vähän kieli poskella. Mittaan täl hetkel pimppilämpöjä, mut ajattelin ens kierrossa koittaa mittaa suusta (jos tarvitsee). Oon jonnekin kirjoittanutkin, et mun mittaukset osuu pääosin aikavälille 04-08. Tuloksiin vaikuttaa myös huonot yöunet, ja mittaan vain 1 desimaalin tarkkuudella. Tää auttaa, et voin tarpeen tullen koittaa selitellä itselleni tuloksia parhain päin. 😄

Ff meinasi lämpöjen perusteella et ovis oli kp9 joten laitoin manuaalisesti oikein .

Olispa tää meidän kierto 🥹 Se tammikuinen olisi niin toivottu. Vuosi sitten tulin raskaaksi mutta se ei valitettavasti kestänyt. En voi käsittää että siitä tosiaan on vuosi jo. Koin sen jälkeen vielä kemiallisen mutta sen jälkeen ei niin mitään .

Väsyttää ihan huolella tänään. Tekee mieli kaikkea hyvää. Yritän katsella jotain parempia vaihtoehtoja millä herkutella. Joku cookiedough olis nam. Nyt muistinkin, pakkasessa on lohilo protskujätskii! Illalla herkuttelen sillä 😋
IMG_1403.jpeg

Siinä olisi käppyrää, olisko sit viikon päästä maanantaina eka testipäivä . En edes yritä pidemmälle kun ei onnistu 🥲😆

@Mamiksx5 Mulla ei ookkaan ovulaatio vielä ollut edes, ei mennäkkään samoissa päivissä sittenkään. 😅 Mäkin haluaisin toivoa jospa nyt tärppäisi kun mullakin tammikuinen meni kesken viime vuonna ja aika todennäköisesti lähes ellei täysin samalla lasketulla ajalla. 😭 Haluaisin ajatella sen olevan joku merkki/enne että nyt tärppää. Vaikka viime kierrossakin kaikenlaisia juttuja mitä olisi voinut pitää merkkeinä että onnistuu. No eipä onnistunu... Mutta enpä tiedä uskallanko edes antaa itseni toivoa taaskaan.

Siis @Kali mullakin melkein sama laskettu olis, koska ovis ollu vuosi sitten 5.5. Flossa mulla näkyy vielä. En tiedä mikä siinäkin, en pysty sitä lopettaa koska siellä näkyy nää alkaneet ja kuopuksen yrityskierrot 🥹

no mitenkään en pysty vaikuttaa enää. Kaikki mitä voitu tehdä niin on tehty.

Vaikka kiinnittymistä ei vielä voi tapahtua niin otan yhden lasin viiniä nyt. Olkoon se rentoutukseen nyt.

Mä uskon että hyvin tässä käy jossain vaiheess. Tiedän kali sun ajatukset niin mä koitan pitäö tätä uskoa ja toivoa yllä sunkin puolesta. Aina ei tartte yksin jaksaa ❤️

On meinaa tasasta🤣 Vähän kyllä epäillyttää, että onko ovis tapahtunu välttämättä viel kp 20-21, ovisplussa oli kuitenkin jo heti aamusta kp 19, mutta mennään sillä, kun ei se heitto päivää kaks isompi varmaankaan ole🤗 Tosin ovulaatiovuotoa oli kp 21, mut koskaan ennen en oo sitä kokenut, niin en osaa sanoa tapahtuuko se ennen ovista vai oviksen aikana. Eilen tehty r-testi nega🥲

Liitteet

• IMG_5827.jpeg
    IMG_5827.jpeg
    229.6 KB · Katsottu: 28
@Mamiksx5 Kiitos lohduttavista sanoista, kiva tietää että muilla ainakin toivia munkin puolesta. Meillä lähinnä mies pitää toivoa yllä, en mä itse yhtään enään... 😞

Ei näemmä ovulaatio huomennakaan? Clearbluen laite vaan lykkää korkeaa tulosta. 🤨 Mutta lämmöt teki että nousi eilisestä reippaasti ja taas tuli tuo punainen neliö. Heräsin myös puolta tuntia aiemmin tänään. En vaan usko, että ovulaatio on voinut olla koska ne pregcheckin testitkin näyttäneet vaan haaleita viivoja. Sunnuntaina iltapäivällä ekan kerran testasin niillä tosin varmistukseksi. 🤔

Liitteet

• Screenshot_20260505_075341_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_491469604413558.jpg
    Screenshot_20260505_075341_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_491469604413558.jpg
    80 KB · Katsottu: 16
Takaisin