BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niin menkat ohi joten sitten seuraavaksi odotellaan ovista. Viikonloppuna saa jo ruveta tallettelee. Saa nähdä miten se handlataan kun vuorotyö vähän vaikeuttaa taas.

@Zebra kieltämättä noi heitot vaikeeta saada kiinni milloin ovis. Mutta onneks löytyy toi manuaalinen toiminto sieltä.

Mulla menee @Kumpare onneks yli äitienpäivän ennenkuin voi testaa. Toivon sulle plussaa sitä ennen ja että äitienpäivänä sitten vaikka vaan varmistelee 🥹

@Oikkuu sulle kans toivottelen mukavia piinapäiviä.

Täällä taas kova tuuli, ärsyttävää. No ulkoilua muutenkin vaan vähän kun kipeä taapero. Eilen illalla jäi omat kävelyt. Kaippa sitä tännekin voi kirjoitella oman projektin kuulumisia kun liittyy tähän yritykseen tai ainakin yritys toimii mulle nyt aika kovana motovaattorina. Ekan viikon kalorienladkennan saldo oli -1,1kg 🥳 Vaikka ei olis grammaakaan lähtenyt niin olen iloinen siitä että olen pysynyt suunnitelmassa ja sinne joukkoon mahtui pieni herkutteluhetki perjantaina. Ja päivittäin saan ottaa pari palaa tummaa suklaata vaikka kahvin kanssa.

Kunhan tervehtyisi nyt kunnolla että pääsisi taas salille jossain vaiheessa.

@Mamiksx5 Kyllä mun mielestä tänne voi päivitellä mitä yritykseen muutakin kuuluu kuin lämpöjen seuranta. 😆

Mulla tosiaan itsellä vuoto vielä kesken ja ovulaatiotestit väärässä osoitteessa. 🥴 Ja toivon että ovulaatio joko ennen kp12 tai jälkeen, kun jos kp12 ovulaatio olisi sama laskettu aika kuin viime vuoden toukokuussa oli tämän vuoden tammikuulle laskettu aika. Joka tuntuu vähän tai erittäin huonolta merkiltä. Toki viime kierrossa oli niitä lupaavia enteitä/merkkejä monia ja päättyi negaan, joten ehkä tälläinen omasta mielestä huono merkki toimisi mulle positiivisemmin. 🤣

Täällä on nyt käynnissä ensimmäinen ovulaatioinduktiokierto, menossa kp6 ja viides ja viimeinen päivä letrozolia 😊 Alan varmaan perjantaina tikutteleen ovista, yleensä mulla tulee plussa kp11/12, mielenkiintoista nähdä miten se ajoittuu nyt tässä tuetussa kierrossa.
Luin vielä lääkärin kirjaukset kannasta, ja nyt oon hämmentynyt kun siellä lukee, että letrozol on kp2-6, annos/6pv 🤔🤔 Mutta 2-6 päiväthän tekee vain 5 päivää 😅 Lääkepakkauksen tarrassakin on tuo "kiertopäivät 2-6". Mutta sitten myös jatko-ohjeessa, jos nyt ei tärppää, lukee että annos/6 päivää. Onkohan hänellä vaan tullut kirjoitusvirhe (kahdesti....) 😁

Mitään sivuoireita en ole huomannut letroista, niitä vähän jännitin. Täytyy vaan edelleen pitää pää kylmänä, tiiän että nää ei todellakaan kaikilla ole ollut mikään oikotie onneen. Mutta jos edes jotenkin avittaisi, kun taustalla ei mitään isompia ongelmia ole todettu 🌈 Mies on aivan uutta puhtia täynnä nyt yrittämisen suhteen, heti kun menkat alkoi niin hän alkoi jo laskemaan "tamppausviikkojen" (=kiitos hänelle joka tämän termin toi julki 😆) ajankohtaa 😂 Motivaatiosta ei siis ainakaan jää tämä yrittäminen kiinni 😅

Menee joo vähän ohi tämän ketjun otsikosta, mutta kun täällä puhuttiin testaamisesta Äitienpäivänä, niin mä taas toivon, että se onnistuisi juuri silloin. ❤️ Valitettavasti, itseni tuntien en todennäköisesti malta niin pitkälle, vaikkei menkat olisi alkaneet. 😅

Täällä on nyt käynnissä ensimmäinen ovulaatioinduktiokierto, menossa kp6 ja viides ja viimeinen päivä letrozolia 😊 Alan varmaan perjantaina tikutteleen ovista, yleensä mulla tulee plussa kp11/12, mielenkiintoista nähdä miten se ajoittuu nyt tässä tuetussa kierrossa.
Luin vielä lääkärin kirjaukset kannasta, ja nyt oon hämmentynyt kun siellä lukee, että letrozol on kp2-6, annos/6pv 🤔🤔 Mutta 2-6 päiväthän tekee vain 5 päivää 😅 Lääkepakkauksen tarrassakin on tuo "kiertopäivät 2-6". Mutta sitten myös jatko-ohjeessa, jos nyt ei tärppää, lukee että annos/6 päivää. Onkohan hänellä vaan tullut kirjoitusvirhe (kahdesti....) 😁

Mitään sivuoireita en ole huomannut letroista, niitä vähän jännitin. Täytyy vaan edelleen pitää pää kylmänä, tiiän että nää ei todellakaan kaikilla ole ollut mikään oikotie onneen. Mutta jos edes jotenkin avittaisi, kun taustalla ei mitään isompia ongelmia ole todettu 🌈 Mies on aivan uutta puhtia täynnä nyt yrittämisen suhteen, heti kun menkat alkoi niin hän alkoi jo laskemaan "tamppausviikkojen" (=kiitos hänelle joka tämän termin toi julki 😆) ajankohtaa 😂 Motivaatiosta ei siis ainakaan jää tämä yrittäminen kiinni 😅

Mä otan letrot kp 3-7 eli myös tuon 5 päivää. Ovisplussa tuli täs ekassa letrokierrossa kp 13. Pystyisitkö vaikka laittamaan viestiä lääkärille asian varmistamiseksi?

Ja ihana tuo miehen innokkuus! 👍🏻😁

Voiko tuota ff:n laittamaa ovulaation kohtaa jotenkin siirtää? En usko että ovulaatio oli ennen plussaa, mutta ff laittoi sen sinne, koska siellä matalampi lämpö jonka olin mitannut tunnin aikaisemmin kuin normaalisti ja seuraavana päivänä unohdin mitata🙈
1777442621793.jpeg

Voiko tuota ff:n laittamaa ovulaation kohtaa jotenkin siirtää? En usko että ovulaatio oli ennen plussaa, mutta ff laittoi sen sinne, koska siellä matalampi lämpö jonka olin mitannut tunnin aikaisemmin kuin normaalisti ja seuraavana päivänä unohdin mitata🙈
View attachment 155541
Saa. Mene yläreunan kolmen viivan kohdalle valikkoon > settings > detector/override.

Nyt on jännä. Kp 12-13 ollut ovisliman tyyppistä ja lämmöt dipin jälkeen nousussa, mutta Clearbluen hedelmällisyysmonitorin ovistestit eivät havainneet lh-piikkiä. Voikohan olla mahdollista, että missaa piikin ovistesteissä?

Liitteet

• IMG_20260430_065855.jpg
    IMG_20260430_065855.jpg
    87.1 KB · Katsottu: 16
Nyt on jännä. Kp 12-13 ollut ovisliman tyyppistä ja lämmöt dipin jälkeen nousussa, mutta Clearbluen hedelmällisyysmonitorin ovistestit eivät havainneet lh-piikkiä. Voikohan olla mahdollista, että missaa piikin ovistesteissä?
Jos piikki on ollut tosi nopea ja se ei ole osunut mittauksiin? 🤔

Täällä on kans outo tilanne. Dpo3 ja lämmöt menee kummallisen tasaista rataa. Yleensä mulla lämmöt nousee kierron alussa korkeelle ja siellä korkealla pysyvät dpo13-14 asti. Katsotaan mihin nämä kehittyy. Mittasin ekan kerran 10 minuuttia aiemmin heti heräämisen jälkeen niin tuli 36,36 niin FF pyyhki koko oviksen pois, mut kun pötköttelin sen 10min ja mittasin uudelleen ja tuli 36,40 niin vahvisti oviksen. Laitoin sitten sen kun oli kuitenkin vaan 0,04 asteen erosta näköjään kiinni 😁

IMG_7762.png

Mulla ainakin on missannut sen huipun se laite aiemmin, että on siis mahdollista. Tossa vaiheessa kannattaa varmaan vaan lopettaa testailut jo. 🤔

Mulla ainakin on missannut sen huipun se laite aiemmin, että on siis mahdollista. Tossa vaiheessa kannattaa varmaan vaan lopettaa testailut jo. 🤔
Melko kökköä, jos noin kallis laite ei sitten ees havaitse sitä huippua 🫠 Täytyy nyt noita lämpöjä seurailla, lähinnä lugejen aloituksen vuoksi pitäs tietää, milloin se ovis suunnilleen on ollut.

Melko kökköä, jos noin kallis laite ei sitten ees havaitse sitä huippua 🫠 Täytyy nyt noita lämpöjä seurailla, lähinnä lugejen aloituksen vuoksi pitäs tietää, milloin se ovis suunnilleen on ollut.
Se on kyllä totta että surkeaa kun noin kallis laite ja testit ja ei nopeita huippuja havaitse, kun luulisi että olisi jotenkin keksitty että havaitsee nopeatkin huiput. 🙄

Se on kyllä totta että surkeaa kun noin kallis laite ja testit ja ei nopeita huippuja havaitse, kun luulisi että olisi jotenkin keksitty että havaitsee nopeatkin huiput. 🙄
Onko sulla käynyt useammankin ettei havaitse huippua? Just tuota testien hintaa mietin, kun mulla se pinkki Clearbluen ovulaatiotesti näytti kyllä huipun viimeksi heti.

Onko sulla käynyt useammankin ettei havaitse huippua? Just tuota testien hintaa mietin, kun mulla se pinkki Clearbluen ovulaatiotesti näytti kyllä huipun viimeksi heti.
On mulla 2 kertaa niin käynyt, ekalla kerralla testasin heti kp6 alkaen mutta toisella kertaa vasta kp8 vai kp9 niin miettinyt olisiko sillä kertaa siitä voinut johtua. Viimeksi kyllä havaitsi sitten taas huipun, että suurimmaksi osaksi kyllä mulla havainnut sen. 🤔

Mullahan kävi niin, että ovis tuli kuin tulikin tässä kierrossa n. viikon myöhässä! Meinasin jo lopettaa testaamisen, mutta hulluna päätin alkaa hassaa testejä pois, ja kaikeksi hämmästykseksi se yhä sieltä tuli. Mä siis kehoittaisin jatkaa testaamista, mutta tää nyt oli taas vain mun kokemus.

Lugejahan ei kannata ainakaan aloittaa, ellei ole varma, että ovis meni...

Mullahan kävi niin, ovis tuli kuin tulikin tässä kierrossa n. viikon myöhässä! Meinasin jo lopettaa testaamisen, mutta hulluna päätin alkaa hassaa testejä pois, ja kaikeksi hämmästykseksi se yhä sieltä tuli. Mä siis kehoittaisin jatkaa testaamista, mutta tää nyt oli taas vain mun kokemus.

Lugejahan ei kannata ainakaan aloittaa, ellei ole varma, että ovis meni...
Varmaan testailen vielä tän viikon, mutta joa lämmöt jatkaa nousua, niin uskon oviksen olleen taas kp 14-15. Sen verran samanlainen käyrä on edelliskiertoon 😅

Tässä on mun tän kierron lämpöjä ja lh-mittauksia. Tuosta näkee, että ovis on ikään kuin 3 kertaa koittanut tehdä tuloaan. Noi 3 huippua oli must 0.79, 0.96 ja sitten vielä korkein 1.93. Onneksi olin hieman skeptinen noiden 2 ekan huipun suhteen, vaikka testit tosiaan näyttikin tummilta, ja olisivat sopineet "aikatauluun". Todellinen huippu tulikin vasta kp 20. 😳

Liitteet

• Screenshot_20260430_120931_Premom.jpg
    Screenshot_20260430_120931_Premom.jpg
    150.7 KB · Katsottu: 13
Kyllä se ovulaatio tais olla silloin kp15 yöllä niinkuin ajattelinkin. Lämmöt kyl noussut jotenki tosi maltillisesti. Muutenki tää kierto ollut super tasaista nuo lämmöt, jos ei laske mukaan noita kolmea lämpöä jotka otettu aivan eri aikaan ja yöt oli vähän mitä oli.
1777544590869.jpeg

Premom ajoitti mulle oviksen kp 21, mutta ff kp 22. En ihan tajua miks, mut ihan sama. ☺️

(Ovisplussa ja huippu oli siis jo kp 20.)

Liitteet

• Screenshot_20260430_133036_FF.jpg
    Screenshot_20260430_133036_FF.jpg
    101.5 KB · Katsottu: 13
Muokattu viimeksi:
Takaisin