BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Oikkuu voisiko olla kiinnittymisdippi? Sulla on aika korkealla coverline, sinänsä sulla on lämmöt vielä hyvinkin korkealla.

Mulla on lämmöt vähän nousseet, mutta ei mitenkään kovin kummoisesti. Toiveet ei oo kovin korkealla tästä kierrosta.
Niin voishan se olla sitäkin, mut onko ne yleensä näin isoja dippejä? 😮 Toivon et huomenna lämmöt nousis kunnolla ja et saisin mitattua normaalisti ja normi aikaan🤞🏼

Niin voishan se olla sitäkin, mut onko ne yleensä näin isoja dippejä? 😮 Toivon et huomenna lämmöt nousis kunnolla ja et saisin mitattua normaalisti ja normi aikaan🤞🏼
Ootko käynyt katsomassa FF niitä muiden esim. raskauteen johtavia kiertoja/lämpöjä? Niissä näkyy kyllä kaikenlaisia käyriä, täytyy sanoa.

Ootko käynyt katsomassa FF niitä muiden esim. raskauteen johtavia kiertoja/lämpöjä? Niissä näkyy kyllä kaikenlaisia käyriä, täytyy sanoa.
Tuli siellä nyt näköjään muutamakin tärppi kierto vastaan missä lämpö dropannut kerran coverlinen alle ja sitten noussut takaisin. Ehkä tää ei sit ihan tuhoontuomittua vielä ole, jos huomenna nousee eikä jatka laskua🤞🏼

@Oikkuu mä pitäisin tota dippiä tässä vaiheessa jopa varsin lupaavana, jos lämmöt vielä tuosta nousee seuraavina päivinä 😍🤞🏼🌈

Mä olin ihan asennoitunut, että tämä kierto on ovuloimaton kierto kaiken sekoilun jälkeen ja kun kp9 ultrassa ei näkynyt mitään johtofolliin viittaavaa (edellinen ultra kp10 oli selkeä johtofollikkeli nähtävissä), mutta tänään kp15 ilmaantui niin voimakas ovisplussa testiin etten oo pariin kiertoon nähnytkään ja mulla on pitkästä aikaa tosi voimakkaat eggigksetkin jotka saikin tekemään sen ovistestin. Haluaisin vetää tästä yhtäsuuri kuin viivan, että olosuhteet olisi kohtutulehduksen jälkeen nyt parantuneet 🫣
Me nyt kuitenkin päätettiin antaa mahdollisuus tälle kierrolle, vähän vahingossa kylläkin, kun luulin ettei ovista ole nyt tulossa kun yleensä se on jo siellä kp12-13 tienoilla, mutta taisi ne primolutit sen verran sotkea että muutamalla päivällä nyt heitti 😅
Tuntuu ihan kuin oltaisiin vasta nyt aloitettu yritys, kun vihdoin keho tuntuu normaalilta 🌈💛

Kyllä ne lämmöt sieltä nousi, punaisella silti näyttää jostain syystä mutta uhmattiin sitä miehen kanssa aamulla heh 🤣 en mitenkään jaksa uskoa että olis enää riskiä, kun ke-iltana oli ovistesti positiivinen.

IMG_8321.png

Täällä lämmöt nousi vimein ourassakin. Ouran oirevahti alkoi hälyttää, että vahvoja merkkejä havaittu jostain kehoa rasittavasta. Join muutaman alkoholijuoman pääsiäismaanantaina iltapäivällä, oliskohan ne? 😄 Myös jäätävä närästys on nyt aamusta, mutta veikkaan että liittyy tuohon pääsiäisateriaan, kun vedin jäätävän määrän karitsanfilettä ja loppuillan oli aivan ähky olo.

Jotenkin ei tee yhtään mieli testata tai kyttäillä oireita. Nyt on yk5 ja edellisissä kierroissa olin aivan tulisilla hiilillä testaamisen ja oirekyttäyksen kanssa, mutta jotenkin nyt ei jaksa enää innostua kun nega sieltä kuitenkin tulee.

IMG_7639.jpeg

Täällä meikäläisen follikkelikäyrät. Kp 7 tänään, ja eilen aloitin ovulaation testaamisen CB:n lilalla testillä. Se kyllä näyttää jälleen ihan omiaan, koska tänään jo sain korkean tuloksen eli vilkkuvan hymyn. Valkovuoto muuttumassa tahmeasta voidemaiseksi, mutta on kyllä edelleen selvästi tahmean puolella. Kohdunkaula vähän pehmeämpi verrattuna menkkojen aikaan, mutta kohdunsuun tilanteesta en oikein osaa sanoa, onko auki vai ei. Must se tuntuu aina aika samalta. Sijainti on korkeammalla kuin menkkojen aikaan, mutta ei vielä kitalaen tai edes pallean tietämillä.

Ihmetyttää kyllä tuo CB:n testi, kun tosiaan viime kierrossa sain kp 12 alkaen korkeaa tulosta (aloitin testaamisen ohjeen mukaan kp 6) ja vasta kp 18 pysyvän hymyn. Eli vilkutti 7 päivänä ja vasta sitten sain positiivisen tuloksen. Yhdessä kierrossa näytti kolme vilkkupäivää ja sitten pysyvän, yhdessä ei yhtään vilkkua ja heti pysyvä. Nyt sitten jo toisena testauspäivänä tuli vilkkuva hymy.

Oura ja Apple Health ennustaa ovulaatiota kp 14, joten sen perusteella pysyvä hymy pitäis tulla kp 13 ja vilkkuva kp 11 ja kp 12. FF arvelee, että ovulaatio olis kp 15.

Ihan ihme juttu. Seuraillaan tilannetta.

// @Kumpare mulle tuli kans tänään oirevahdista vahvoja merkkejä rasituksesta!!!! Vaikka siis kaikki statsit on muuten kruunutasolla! En oo syönyt myöhään enkä juonut enkä mitään muutakaan ja ihan normaalisti elänyt elämääni. Raskaanakaan en voi olla, kun ei ovulaatiokaan ole vielä tullut. Mitä tulee oireiden seuraamiseen, niin itekään en jaksa niin tarkasti syynätä niitä. En oo jaksanut käyttää hedelmällisyysmikroskooppiakaan moneen kiertoon, kun se tuntuu näyttävän ihan mitä sattuu.

Liitteet

• IMG_0008.jpg
    IMG_0008.jpg
    223.7 KB · Katsottu: 3
@Kumpare siellä näyttääkin lupaavalta! 🤩 ja oireet kans.

Täällä lämmöt kyl koholla, mut matalahkot, blaah. Aivan jäätävä väsymys koko ajan, ja ouran mukaan something is straining your body, mut ei kuitenkaan hälytä oirevahtia. Low hrv (edit korjattu joku outo automaattisen tekstinsyötön tuotos) balance siis. Leposyke myös tavanomainen, ei mitenkään koholla. Nyt menossa dpo9.

Liitteet

• IMG_1313.png
    IMG_1313.png
    155.4 KB · Katsottu: 5
Muokattu viimeksi:
Kertokaa viisaammat, tuleeko lämpöihin ovulaation aikaan tai vähän ennen pudotusta?
En oo ihan satavarma, mutta käsittääkseni lämpötilan seuraaminen perustuu siihen, että ovulaation jälkeen lämpö nousee. Eli tavallaan voidaan vasta jälkikäteen sanoa, että ovulaatio tapahtui ennen kuin lämmöt nousi. Mutta mulla on mun mielestä ainakin tässä FF:ssä näkynyt droppi just ennen ovulaatiota. Toivottavasti en vain sekoittanut enemmän sua. xD

En oo ihan satavarma, mutta käsittääkseni lämpötilan seuraaminen perustuu siihen, että ovulaation jälkeen lämpö nousee. Eli tavallaan voidaan vasta jälkikäteen sanoa, että ovulaatio tapahtui ennen kuin lämmöt nousi. Mutta mulla on mun mielestä ainakin tässä FF:ssä näkynyt droppi just ennen ovulaatiota. Toivottavasti en vain sekoittanut enemmän sua. xD
Näin mäkin oon käsittänyt! Mulla usein on kyllä toi dippikin ennen nousua, mut ei aina niin selkeästi.

Kertokaa viisaammat, tuleeko lämpöihin ovulaation aikaan tai vähän ennen pudotusta?

Mulla on näissä kierroissa joita nyt olen mitannut, niin jokaisessa lämmöt vähän notkahtaneet alaspäin ovulaation aikaan ja sitten nousevat reippaasti sieltä ylöspäin 😊
Tänään esimerkiksi itsellä oletettu ovispäivä ja aamun lämpö oli hieman aiempaa matalampi!

1000049128.jpg

No niin, kiitos tiedosta kaikille. Mä nyt näitä lämpöjä seurailen ihan vaan mielenkiinnosta, en niinkään kovin tieteellisessä valossa, enkä niin kovin luota mittatiini. Mutta nyt kun muutamana edeltävänä päivänä lämmöt oli ihan samassa ja tasaista viivaa 36.1 ja sitten samana päivä lh-piikin kanssa tipahti ja sitten taas nousi oletettuna ovispäivänä. Mutta siis nyt ei voi vielä kyllä varmaksi sanoa oviksen tapahtuneen kun on dpo1. Mutta jatkan itsetutkiskelua 😊

No niin täällähän on oikein kivoja tilanteita, kaikki odottelevat jälleen jotain 😆 Itse odottelen plussaa, tällä kertaa hieman hitaampi lh nousu kun normisti eggiksistä on seuraavana päivänä plussa. Mulla on yksi testi enää ja pohdin oisko iltapäivä vai ilta sopiva kun aamun testi oli nega. Nopeasti se ei mene ohi että silleen iltaan uskaltaisi odottaa.

Lapsen kanssa kotipäivä kun ollut kipeenä pitkäperjantaista lähtien, hidas aamu siis.
B395E8E9-AFB0-4AAD-8F6E-E86647B0ED16.jpeg

Mulla erittäin erikoinen tilanne kun se clearbluen monitori näytti jo huippua ja vasta kp9??? Jotenkin tunne että saattaa tehdä saman kuin lokakuussa jolloin ekan kerran sillä testasin ja näyttää huippua 2 päivää putkeen. 🫣 Ei kai ovulaatio huomenna jo voi olla kp10?? Tai ainakaan miten sen sanoisi, laadukas ovulaatio? 😂

Liitteet

• 111.png
    111.png
    43.8 KB · Katsottu: 9
Teoriassa ennen vähän LH piikkiä lämpö olisi alhaisimmillaan. Omissa mittauksissani se tapahtuu kyllä paljon aiemmin kuin LH piikki sit tulee 😅 ja sit progesteronin alkaessa muodostumaan eli itse ovulaation tapahtuessa tulee jyrkempi nousu ja lämmöt jää koholle verrattuna alkokiertoon.

Mulla lämmöt sekoilee kun FF laittoi ovista jo viime viikolle 😅 viime kierroissa ollu kp 19-21.. ja ei siis oo ollu vielä, kp12 olin gynellä ja ultrattiin ja ovistestailun alotin tosi aikasin, nyt cb liila vilkkunu kaks päivää joten veikkaan ovista perjantaille.. mielenkiintoista kattoa mitä lämmöt tekee 🤓
Screenshot_20260407-120548~2.jpg

Takaisin