BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Olive just nuo testit. Jollain voi toimia mutta mulla ei. Eikä oo kyse siitä että oisin testannut liian harvoin koska testasin kolme kertaa päivässä oletetun oviksen aikaan.

@Olive @Pogo mulla ne ovulaatiotestit on pääasiallisesti toiminut, viime kierto oli poikkeus tähän, mutta ilmeisesti lopetin liian aikaisin testaamisen. Veikkaan että noiden testien herkkyys (20) ei oo tarpeeksi herkkä kaikkien kohdalla ja siks se lh huippu jää nappaamatta. Kokeilemalla selviää että minkälaista tarvii.

@Olive @Pogo mulla ne ovulaatiotestit on pääasiallisesti toiminut, viime kierto oli poikkeus tähän, mutta ilmeisesti lopetin liian aikaisin testaamisen. Veikkaan että noiden testien herkkyys (20) ei oo tarpeeksi herkkä kaikkien kohdalla ja siks se lh huippu jää nappaamatta. Kokeilemalla selviää että minkälaista tarvii.

Eikös tuo 20 oo kaikista herkimpiä? Vai onko vielä tuotakin herkempiä testejä?

207905.png

FF oli tänään sitä mieltä, että oon ovuloinut jo dpo 10, jouduin diskaamaan tämän päivän lämmön 😂 ollut taas niin villit lämmöt alkukierrosta, että jos/kun ovulaatio tapahtuu, niin en tiedä tunnistaako sovellus sitä edes.

Ovulaatiotesteissä se herkkyys vaihtelee ainakin jonkun lähteen mukaan 10-20 välillä. En oo kyllä vertaillut erityisemmin, tiiän vain että mun käyttämät halvimmat testit on herkkyyttä 20.
Okei. Ehkä ostan noita halvimpia tuolta Raskauskeijulta kuitenkin, kun nyt vaan tarkoitus selvitellä kiertoa paremmin. Otan ne ClearBlun digit sit myöhemmin käyttöön

Täällä lämmöt hyppäsi korkeammalle! On kyllä hieno käppyrä, vaikka itse sanonkin. 😆 Harmi, että testi oli tänäkin aamuna nega. Ouran dipit on ”vähän” dramaattisempia…

Pitäisköhän olla villi ja odottaa dpo14 lämpöjä. Yleensä mulla tulee siinä ihan huikea lasku suoraan peruslämmöille. Jotenkin tuli täys luovuttaminen tämän kierron suhteen.

IMG_7540.jpeg

Mua jotenkin huvittaa kun NC pitää edelleen tiukasti kiinni siitä että ovis olis tänään 😂

IMG_7393.png

Täällä lämmöt tippuivat eilisestä 0,1 astetta, mutta toki vähän aiemmin heräsin. Vähän yli tuntia aiemmin. Vaikea nyt jotenkin normi aikaan herätä kun tuntuu että heräilee hirveän aikaisin jostain syystä. 😒 Ff silti näyttää, että olisi dpo4 tuosta pudotuksesta huolimatta. Ja tein ovulaatiotestin ja haalean vaalea viiva vaan se toinen. Pitäisiköhän lugesteronit aloittaa tänään? Pitänee miettiä hetki. 🤔 Koska edellisellä kertaa pidin klo 10 aamulla ja illalla sellaisena aikana kun otin ne.

Liitteet

• Screenshot_20260316_090651_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_137483311687865.jpg
    Screenshot_20260316_090651_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_137483311687865.jpg
    98.2 KB · Katsottu: 11
@Olive onpas se itsepäinen sovellus. Olitko saanu tikulla ovista kiinni? Sori, en nyt just muista.

@Kumpare kiitos kun jaat pimppi- ja Oura-lämpöjä. Jännä nähdä, miten paljon ne eroaa toisistaan, mut välillä kuitenkin osuu yksiin.

Mulla CB näyttää kait viidettä päivää vilkkuvaa hymyä eli korkeaa tulosta. Josko huomiselle saataisiin piikki. Ohjeen mukaan olisi pitänyt aloittaa testaa kp 5, mut aloitin kp 6. En tiiä, johtuukstoi nyt sit siitä. Viime kierrossa aloitin kp 5 ja sain 4 vilkkua ennen pysyvää hymyä.

Tässä aamun lämpökäyrä.

Ihmejuttu muuten tuon FF:n aikaleiman kanssa, kun tosiaan Ouralla mittaan. Herään yleensä klo 5 tai vähän ennen ja yhdistän sormuksen saman tien puhelimeen. Jos yhdistän esim. klo 4.57, niin FF arpoo aikaleimaksi tunnin myöhemmin eli 5.57, vaikka olen silloin jo pitkästi matkalla töihin. Saa nähdä, muuttuuko tuo, kun siirrytään kesäaikaan.

Liitteet

• IMG_9958.jpeg
    IMG_9958.jpeg
    161.9 KB · Katsottu: 8
@Olive onpas se itsepäinen sovellus. Olitko saanu tikulla ovista kiinni? Sori, en nyt just muista.

Sillon KP13 testasin ekan kerran (ei ollut testejä tätä ennen kotona, en tyhmänä tajunnut testata useampaa kertaa samana päivänä enkä muista paljonko oli edellisestä vessareissusta) ja näytti tältä:

IMG_7161.jpeg

Ja tuon jälkeen ollut tyhjää täynnä testiviiva, mikä mun mielestä kertoo siitä että ovis on kyllä ollut noilla kp13 nurkilla kun sillon kuitenkin jotain piirtynyt testiin.

@Olive joo saman tulkinnan tekisin kuin sä. Vaikuttaa kyllä, että lh-piikki olisi kp 13 testihetkellä jo mennyt, muttei varmaan kovin kauaa sitten.

Mies edelleen flunssassa, toivottavasti ovis tulis vasta torstaina. Eggigkset lisääntymään päin, follikkeli nyt arviolta 18-millinen (torstaina oli n. 10-millinen). Ekalla käynnillä lääkäri sanoi jotenkin, että ”ovulaatiotesti harvoin on positiivinen ennen kuin johtofollikkeli on xx-millinen.” En vain kuollaksenikaan muista, että mikä se millimäärä oli. Oliskohan hän sanonut 21…?

En vaan uskalla luottaa että kaikki menis hyvin vaikka testi oli nyt aamulla selkeämmin positiivinen kuin eilen. Aloitin nyt varmuuden vuoksi ne luget kun kemiallisissa oli ilmeisesti heikosta keltarauhasesta kiinni.

Liitteet

• Screenshot_2026-03-16-09-38-06-39_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2026-03-16-09-38-06-39_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    191.9 KB · Katsottu: 16
@Maana Mannila Kiva että näistä mun tuplalämmöistä on jotain apua muille! 😊✨

Mietin että voisko toi dpo9 dippi olla kiinnittymisdippi? Ourassakin se näkyy ja ouran lämmöt nousi myös ylös tänään. Lisäksi mun ovisplus tuli kp10 illalla 18 aikoihin niin periaatteessa vois olla että oviskin olis kp12? Tähän tarvis foliohattu-emojin 🤣🤣

Tässä tämän aamun käppyrät. En sit enää edes testannut kun alkoi ketuttaa droppi 😅. Kuukautisia odotellessa siis, vielä ei näy. Mut jos jotain positiivista pitää löytää, niin luteaalivaihe näyttäisi olevan mulla (kahden mitatun kierron perusteella) hyvä, 13 päivää, ja ovulaatiokin tapahtuu. Jos nyt jotenkin maagisesti ei kuukautiset alkaisi tänään, niin huomenna on varmaan pakko testata kun sit aamupäivällä on se kohdun tähystys ja koepalan otto. Gyne epäili tuota polyyppia sellaiseksi, et estää raskauden aika hyvin. Kuulema nää yleistyy yli +35-vuotiailla. Mähän oon jo ikäloppu, ja kovasti pohdin, että jos julkisella menee polyypin poisto esim. Vuoden päähän, niin taitaa se olla kyl naula tähän arkkuun 😬.

Ja onpa muuten mielenkiintoista @Kumpare et miten paljon dramaattisemmat noi ouran lämmöt on! Näyttää niiden perusteella suuremmiltakin pudotuksilta mitä sit oikeasti onkaan.

Liitteet

• IMG_1195.png
    IMG_1195.png
    173.8 KB · Katsottu: 11
@Kumpare Sehän voi hyvinkin olla, jos on tärpännyt niin ei voisi edes testeissäkään näkyä vielä jos tuo dpo9 on kiinnittymisdippi. Huomenna varmaan aikaisintaan voisi näkyä jotain? 🤔

@Pogo Ymmärrän tuon hyvin ettei voi edes varmasta plussasta innostua, en itsekkään jos siis tuun vielä raskaaksi uskaltaisi luottaa plussaan 100% varmasti yhtään, vaikka olisi kuinka vahva. 😓

Aloitin nyt lugesteronit kun en usko että ovulaatio ainakaan enään voi olla tulossa, kun ei mulla normaalisti lämmöt yli 37 tässä vaiheessa ole ellei ovulaatiota ole ollut jo. 🥴

Täällä lämmöt tippuivat eilisestä 0,1 astetta, mutta toki vähän aiemmin heräsin. Vähän yli tuntia aiemmin. Vaikea nyt jotenkin normi aikaan herätä kun tuntuu että heräilee hirveän aikaisin jostain syystä. 😒 Ff silti näyttää, että olisi dpo4 tuosta pudotuksesta huolimatta. Ja tein ovulaatiotestin ja haalean vaalea viiva vaan se toinen. Pitäisiköhän lugesteronit aloittaa tänään? Pitänee miettiä hetki. 🤔 Koska edellisellä kertaa pidin klo 10 aamulla ja illalla sellaisena aikana kun otin ne.
Voithan laittaa ekan vasta illalla? Okei laitoit siis sen jo 🙂 Mutta varmasti oot oikeessa tuosta oviksesta kun sulla lämmöt on korkeet 👍

Mulla vielä arpoo ja ff kuvittelee olevan jo dpo5 mun yövuorolämmöistä. No ajattelen olevan dpo3, tai kaksi mutta laitan illalla lugen niin eiköhän se ovis ole turvallisesti ohitettu . 10 päivää testiin ! (Miten mä pystyn 😂😂😂)

Muokattu viimeksi:
IMG_0363.jpeg

Luget aloitettu, olikohan jo viides kierto niiden kanssa.
Tänään liikunnasta lepoa, lihaskipuja eilisestä treenistä alkoi jo samana päivänä.

Käyttekö muut tekee mitään kehon liikutusta ☺️

käytin overridea nyt kun ei hermo kestä kun ff tökkää ovista jo kp9 . Meitä olikin taas monta piinailee. Testaako kukaan tänään???

Takaisin