BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei edelleenkään siteeseen tai pyyhkiessä vuotoa tule. Mittasin lämmöt ja sitä kautta tiedän että verta sisällä on, kuitenkin hyvin vähän kun ei se mittari yltä päältä veressä ollut. 😮‍💨 Vähän oranssit avaa veri tänään kumminkin. Eilen enemmän vaaleanpunaista. Vuorokausi jo mennyt. Niin ja lämmöt nousi sittenkin vielä vähän 0,2 astetta eilisestä. En nyt kuvaa laita kun vaihdoin eilisen jo kp1 mutta pitänee vaihtaa se vielä tälle tai sille päivälle kunnes vuoto oikeasti alkaa vuotamaan... 😪

@Mamiksx5 lämmöt täällä noususuunnassa eilen ja tänään. Ff ei oo vielä kuitenkaan vahvistanut ovulaation ajankohtaa.

Tallettelut on ollu tooodella ahkeria (ainakin meidän ”normaaliin”) 😆 ainoa välipäivä osui tietysti just tohon perjantaihin kun sain ovisplussan testiin, mutta sille nyt ei voinut mitään kun oli menoja.
Luulen et ovulaatio oli pe-la välisenä yönä kun joskus puolen yön jälkeen vielä valvoin ja sillon tuntu juilintaa/kipja alavatsassa. Toivoa on 🤞🏼🥰

Liitteet

• IMG_1260.jpeg
    IMG_1260.jpeg
    311.1 KB · Katsottu: 30
Okei laitan mun käyrän kun sain vaihdettua tohon aikasempaan kiertoon vielä takas, kun ei uusi kierto käynnistynyt ole vielä. Ainakaan kunnolla... Niin ja nyt kun katsoin tuota niin väittää ff että mahdollinen luteal dip tuossa ollut kyllä tuo eilinen iso tippuminen. 🫣 Eli löytänyt nyt sen luteal dip ja triphasic patternin mun käyrästä. En haluaisi alkaa toivomaan yhtään mitään, mutta selkä särkykin jota 2 päivää oli on loppunut lähes kokonaan, ainakin helpottanut. Kun eilen illalla maatessakin sängyssä huomasin alaselkä kivun. Nyt vain istuessa... Mielikuvitus kyllä vähän alkaa jo laukkaamaan. 😟 Yritän estellä mieltä kuvittelemasta ja toivomasta liikoja.. Kun sitten kun vuoto alkanee putoan korkeammalta...

//Toi alku tosta käyrästä on eri kuin aiemmin kun painelin väärään kohtaan tänään lukuja ja sotkin sen. 😂 Ja en muistanut tietenkään alkuperäisiä....

Liitteet

• 4324343.png
    4324343.png
    79.1 KB · Katsottu: 43
201648.jpg

Tänään dpo 15(tai 11?).

Eilinen testi nega, ei ole tänään millä testata, kun en eilen poistunut kotoa. Huomenna taas testaus, jos lämmöt ei droppaa.

@Karkki12 hyvin ootte ollut reippaita tallettelee🩷 Tänään varmaan ovis vahvistuu?

@Syssymyssy jännät kuviot siellä kun ei ihan Dpo varmuutta kumpiko on menossa 🤞🤞🤞

@Kali pahoittelut silti uudesta kierrosta 🫂 Toivottavasti sulla on vaikka niitä pelejä mihin voisit purkaa kaiken tän ketutuksen.

Mites @Mamiii 🥰🤞

Täällä tasasta, ei mitään ”oireita”, eihän vielä kyl tuukkaan. Kohta lähtö sinne reumapolille. Jännittää 🫣 näinköhän saan odotettua perjantaihin? Aina on selkäranka katkennut dpo7 🤣🤣🤣

IMG_9120.jpeg

@Karkki12 hyvin ootte ollut reippaita tallettelee🩷 Tänään varmaan ovis vahvistuu?

@Syssymyssy jännät kuviot siellä kun ei ihan Dpo varmuutta kumpiko on menossa 🤞🤞🤞

@Kali pahoittelut silti uudesta kierrosta 🫂 Toivottavasti sulla on vaikka niitä pelejä mihin voisit purkaa kaiken tän ketutuksen.

Mites @Mamiii 🥰🤞

Täällä tasasta, ei mitään ”oireita”, eihän vielä kyl tuukkaan. Kohta lähtö sinne reumapolille. Jännittää 🫣 näinköhän saan odotettua perjantaihin? Aina on selkäranka katkennut dpo7 🤣🤣🤣

View attachment 151785
En oo keskenmenon jälkeen avannutkaan koneella mitään pelejä. Joulukuu lähinnä meni sumussa. Niin ei mikään kiinnostanut kuten ei vieläkään. 😔

Toivottavasti muilla joilla jännät päivät parempi menestys ja saatte plussia! 🤞 Itse oon taas miettinyt koko touhusta luopumista tämän aamun/aamupäivän...

Joo tänään vahvistui ovis perjantaille niinku vähän ajattelinki! Katselin taaksepäin aiempia kiertoja ja kaikissa ovis lämpöjen mukaan samana päivänä kuin aamulla saatu plussa ovulaatiotestiin. Eli vissiin mulla irtoaminen tapahtuu suhteellisen nopsaan lh-huipun jälkeen(?) Viimeiset neljä kiertoa ovis ollut tasaisesti kp 13 ja kierron pituus 26 päivää. Lienee ihan hyvä merkki tämmöinen tasaisuus. 😊🤞🏼

@Mamiksx5 Ja hei mulla on varmaan mennyt joku viesti ohi, mutta reumapolin mainittuasi oletko menossa tutkimuksiin vai?😊 Mulla on seropositiivisen nivelreuman diagnoosi, jonka sain jo 28-vuotiaana.🥲 Nyt onneksi kohta pari vuotta mennyt remissiossa, mutta kyllähän senkin osalta on omat haasteensa raskautumisen suhteen (mm. lääkkeiden sopivuus, tulehdustila jne.) Ja jos raskaus onnistuisikin niin jännittää kyllä räjähtääkö sen jälkeen reuma ihan mahdottomaksi. 🫣

Mites @Mamiii 🥰🤞

View attachment 151785

Tsemppiä odotteluun ja toivottavasti reumapolilla asiat menivät hyvin 😊

Mulla Dpo15 eikä vuoda vielä tippaakaan.. No tämähän vaikuttikin vahvalta kierrolta heti ovulaation jälkeen kun lämmönnousu oli niin räjähtävä..

Kyllä sen vuodon täytynee pian alkaa, hieman dippasi lämmötkin ja kohdunsuuta alkoi uudestaan juilia 😊 Tyhjennyksen jälkeen kohdunsuu ollut jatkuvasti kipeä kierron eri vaiheissa. Jotenkin kiputuntemus on muuttunut..

Myös saniaista taas sylkiovulaatiotestissä, mutta en pidä sitä minään. On ennenkin ollut pitkin kiertoa ja loppukierrostakin ja keltarauhanen tuottaa myös estrogeenia.

Ei oo testejäkään enkä osta.. Jaksa tuijottaa negaa taas uudestaan, kun on kerran jo tehty DPO11. Huvittaa nämä mun kierrot.. Luteaali 10-16 päivää ja ovis kp12-17?? Onkohan normaalia..

Liitteet

• Screenshot_20260105_160712_FF App.jpg
    Screenshot_20260105_160712_FF App.jpg
    217.1 KB · Katsottu: 14
@Karkki12 joo mulla kans seropos.nivelreuma. Todettiin -21. Oireet pamahti taas päälle noin 2kk synnytyksestä. Vuoden verran ollut nyt ranne tulehtunut. Lääkkeitä aloitettu mutta suun kautta otettavat ei vaan ole auttaneet ja nyt aloitin biologisen sitten tänään. Olin kans pitkään lääkkeetön kun aloitettiin kuopusta tekemään.

@Syssymyssy mä oon kyl tosi huono odottelee yhtään mitään, jos teen negan ni sit toivon että kierto sit alkais vaikka heti, oon niin malttamaton että pääsisi sitten taas mahdollisimman nopee uuteen yritykseen 🤭

@Mamiii hyvin meni kiitos, mitä nyt kädet tärräsi 😆 no pitkä on kyllä luteaali nyt,sehän on hyvä merkki ainakin.

Hieman ollut kohdun alueella tuntemuksia tässä päivän mittaan, mutta niin on ollut ennenkin ja silti ne menkat sieltä on alkaneet. Mutta yritän edelleen pysyä rauhallisena josko oikeesti pääsis perjantaille sen testauksen kanssa. Kotona ei ole testejä.pitäis ostaa vasta perjantaina niin ei torstai iltana kasva houkutus liian suureksi. Tää arkipyhä auttaa ajankulumisessa ainakin, 💪

Nyt zen mama menee unille 🤭😴

Heippa kaikille❤️
Olen pitänyt täältä ja lämpöjen mittaamisesta ja melkeinpä koko yrittämisestä lomaa. Vuoden alun kunniaksi varasin aikaa lapsettomuustutkimuksiin.

Mutta nyt on käynyt jotain kummallista ja testi näyttääkin positiivista. Harmi vaan että minulla oli normaalit kuukautiset tuossa jouluaattona. Kuukautisvuoto kerkesi loppua kokonaan ja normaalisti n.7 vrk päästä mutta alkoi uudestaan kp10 ruskeana tiputteluna alavatsakipujen kera. Tätä jatkunut nyt tässä tähän päivään kp 14. Huomenna ohjasi minua tekemään taas testin ja varaamaan ajan neuvolaan jos vieläkin positiivinen. Tänään oli positiivinen testi edelleen.

Kysymykseni kuuluukin. Onko täälä ketään jolla olisi kokemuksia kohdunulkoisesta raskaudesta. Voisiko se vuoto alkaa rv4 siinä? Tai kemiallisesta mikä kestäisi näin kauan?

Heippa kaikille❤️
Olen pitänyt täältä ja lämpöjen mittaamisesta ja melkeinpä koko yrittämisestä lomaa. Vuoden alun kunniaksi varasin aikaa lapsettomuustutkimuksiin.

Mutta nyt on käynyt jotain kummallista ja testi näyttääkin positiivista. Harmi vaan että minulla oli normaalit kuukautiset tuossa jouluaattona. Kuukautisvuoto kerkesi loppua kokonaan ja normaalisti n.7 vrk päästä mutta alkoi uudestaan kp10 ruskeana tiputteluna alavatsakipujen kera. Tätä jatkunut nyt tässä tähän päivään kp 14. Huomenna ohjasi minua tekemään taas testin ja varaamaan ajan neuvolaan jos vieläkin positiivinen. Tänään oli positiivinen testi edelleen.

Kysymykseni kuuluukin. Onko täälä ketään jolla olisi kokemuksia kohdunulkoisesta raskaudesta. Voisiko se vuoto alkaa rv4 siinä? Tai kemiallisesta mikä kestäisi näin kauan?
Onnea plussasta joka tapauksessa 💞
Minun kaverilla oli molemmissa onnistuneista raskauksissaan menkat alkuun eikä mitään huolenaihetta löytynyt 🫣
Ymmärrän toki huolesi, onhan tuo ahdistava tilanne.

Tänään kp5 ja ajattelin aloitella oviksen tikutusta kp8 tai kp9. Mulla on noita clearbluen pinkkejä digejä ehkä 6 kpl jäljellä ja ajattelin selvitä niillä tämän kierron. Oli pakko tarkastaa viime kierto niin mulla oli ovisplussa kp11, joten pitäisi riittää sinne asti.

Kivasti tippui lämmötkin nyt! Toivon vaan, että tässä kierrossa olisi tasaisempi käyrä eikä samanlaista siksakkia kuin viime kierrossa.

IMG_6919.png

Hanat aukesivat nyt aamulla, jes 😊 Eli luteaali oli 15 päivää peräti.. En tiedä onnistuuko yrittäminen tässä alkaneessa kierrossa, jos toi ovulaatio tulee milloin sattuu..

Pitääkö vaan nyt tauottaa yritys, ettei vaan tuu keskenmenoa joka mahdollisesti nollaa yritysajan.. Aika epäreilu systeemi, jos näin tosiaan on.. En tiedä miten täällä. Harmi vaan kun tässä työllä ja vaivalla etäsuhteessa yritetään ja joka kerta ajoitus ollut kuitenkin hyvä. Sitten palkinnoksi saamme mahdollisesti uuden keskenmenon emmekä pääse hoitoihin, vaikka ilmiselvästi ongelma on munasoluissani johon vain ivf auttaa jossain määrin..

Sit ikä tulee vastaan, jos tää vaan jatkuu silleen ja ivf evätään. Oon silti varma, että se prolaktiini jotenkin vaikeuttaa tätä..

Liitteet

• Screenshot_20260106_093030_FF App.jpg
    Screenshot_20260106_093030_FF App.jpg
    220.7 KB · Katsottu: 12
Muokattu viimeksi:
Onnea @Misheliini plussasta 🥰

Tsemppiä oviksen metsästykseen @Kumpare

No niin @Mamiii eiku uutta sitten koukkuun. Ootteko käynyt esim simppatestissä? Ei sillä että olis tarvetta mutta ihan vaan tsekkaa tilanne? Ja siihen prolaktiiniin oliko joku lääke tarjolla? Hyvä luteaali kyllä.
Mistä arvelet munasolujen laatua huonoksi?

@Syssymyssy tsempit uuteen kiertoon🙏

Täällä ei oireita, muuta kuin tää ns rauhallisuus. Toki tiktokkia tulee taas vahdattua kun ne uittelee testejään. En tiiä, itse yritän nyt olla ostamatta vielä, vaikka nyt olisikin jo mahis. En oo koskaan selvinnyt näin pitkälle testaamatta. Helpottaa kyllä tää ettei ole testejä kotona.

IMG_9157.jpeg

Tänään pitää mennä kauppaan ja apteekkii , kun sais unohdettua ne testit sinne vielä😅

Takaisin