BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon täällä pyöriny ja seurannu teidän käyriä mut nyt mulla on niin kummallinen kierto että ajattelin jakaa sen. Nyt tietty menkat alkaa heti ku tän jaan.

Mä normaalisti ovuloin kp12-13, mutta en tällä kertaa. En tehny ovistestejä säännöllisesti joten ei oo varmuutta päivästä. Lämmöt tulee ourasta (mikä ei aina luotettava oo). Negoja oon saanu jo pari (dpo12 ff:n mukaan nega), mutta lämmöt tänäänki oli taas ylhäällä ja ajattelin et tänään alkaa uus kierto. No ei vielä oo kuulunu. Yleensä mun kierto on 26-27 päivää. Viimeks oon saanu plussan 13 kk sitten.

Liitteet

• IMG_3122.jpeg
    IMG_3122.jpeg
    374.3 KB · Katsottu: 43
@Ness jos ovis katsoo FF:n kalenteria se tulisi torstaina-lauantaina, vaikka käyrä hieman nousujohteiselta näyttää jo nytkin. Mutta oli kyllä jotenkin levoton yö, joten voi olla että huomenna palataan vielä matalampiin lämpöihin. Onneksi joka tapauksessa jo muutamia talletteluja alla.

@Islala kiitos tietoiskusta ovisdipin suhteen! Olin kyllä kuullut mutta en jotenkin sisäistänyt että ovis voi oikeasti tulla noin monta päivää ennen kuin lämmöt nousee.

@hiiru Tutut mietteet, jos menkkoja ei tarvittaisi lapsen/lasten yrittämiseen ei kyllä isommin harmittaisi jos kerran kuussa tulevan säätämisen voisi jättää pois. 😊

@little L :lla kans jännät paikat menossa. Testaisin parin päivän päästä uudestaan, toivotaan parasta 🌈

Liitteet

• IMG_20251201_075553.jpg
    IMG_20251201_075553.jpg
    137.5 KB · Katsottu: 18
@hiiru Tervetuloa! Näyttäisi meillä olevan melko samanpituista kiertoa, onko sulla aina ollut tämmönen lyhyempi kierto? Mulla tais lyhentyä kkm jälkeen.

@Metsäkaiku lla siellä piinailut päällä 🤞 Malttaako olla testailematta?

@Rollo pahoittelut uudesta kierrosta, nyt vaan joululahjaa tilaamaan ❤️🙏

@Ness hyvää vahvistumista on viivoissa, joko ilmoitit klinikalle?

@Mamiii mahtavaa yrittämistä siellä, ei omat paikat kestäis kyllä 🤭 nyt peukut on pystyssä että sinnekin tulisi ihana joululahja ❤️

Täälläkin aloitellaan pikkuhiljaa talletteluja, ylihuomenna viimeistään. Voisi testaa tähän kiertoon jtp taktiikkaa kunnes ovisplussa ja siitä sit oviksen yli jokapäivä.Ei tässä kovin monesti kerkee jos ovis tulee taas ajoissa. Sain digilääköriltä ferritiini ja tsh mittauksen(jaa miks ei laittanut t4v? enpä tiiä, luulin et on automaattinen mut eipäs ollutkaan.)ferritiini oli 130 ja tsh 1.042, mulla siis lääkitys . Flunssa oli mull vielä pienesti ehkä 1,5vkoa ennen tuota verikoetta. Ei kuumetta tai muuta, mahtaako vaikuttaa vielä arvoon?

Alkukierron käppyrä jossa yks nousu näkyy , en tiedä oliko mittari härö tuulella ku seuraavana aamuna oli yli 40 astetta kunnes mittaa sitten kolmannella oikein. Uusi mittari mutta mikä lie härö siinä oli..
2F7DD096-0AB9-465C-8C2A-4C58A3E42190.jpeg

Mulle vois kans jakaa @Mamiii talletteluintoja, ei voi kun hattua nostaa että jaksat(te) noin paljon :D

@Mamiksx5 yritän malttaa oottaa testailua ens viikon torstaille. ens viikon keskiviikkona pitäs alkaa menkat. onneks äiti tulee viikonlopuksi kylään ja sisko ens viikolla alkuviikosta niin ehkä vähän vähentää testailuintoja :D mutta ensi viikon perjantaina pikkujoulut, niin ennen sitä testailen kyllä, jos ei menkkoja kuulu. onneks ei oo yhen yhtä testiäkään kotona niin ei ne pääse himottelee! ja noihin labratuloksiin, sulta ei taidettu tulehdusarvoja mitata samalla, vai mitattiinko? se on hassua jos (ja liian usein kun) niitä ei mitata samalla kun mitataan ferrit, koska jos crp on koholla, se nostaa ferrejä. ens siis tiedä onko sulla ferrien kanssa ollut murheita, tuohan on hyvä lukema🙈 muistaakseni se on kuitenkin yllättävän pitkä aika, mitä tulehdukset voi nostaa ferriarvoa.

lämmöt jotenki poikkeuksellisen korkeella. en tiiä korreloiko tää minkään kanssa mutta🤞🏻

Liitteet

• IMG_4167.jpeg
    IMG_4167.jpeg
    167.2 KB · Katsottu: 25
Muokattu viimeksi:
@Ness Testit kuitenkin vahvistuneet, eiköhän ne siitä vielä vahvoiksi muutu 💕❣️

@Salamaire esimerkkinä minulla ovisplussa tässä eilen päättyyneessä kierrossa kp12, ovulaatiodippi kp13-14 josta sitten lämmöt nousuun! Voin laittaa vielä minun kierron tuohon liitteeksi 🤗

@Mamiii ei jää ainakaan harjoittelun puutteesta kiinni nyt, jaksaisipa itsekin yhtä innokkaasti talletella 🫣💞

@Mamiksx5 tsemppiä talletteluihin, perässä tullaan kp1 menossa..

Liitteet

• Screenshot_20251201-084953_FF App.png
    Screenshot_20251201-084953_FF App.png
    205.5 KB · Katsottu: 23
Mun pitänee jatkaa tätä mittailua taas ensi vuonna, tänä vuonna varmaan enään turha toivo kun joudun lääkkeellisesti tyhjentämään tämän raskauden rippeet. Pitää vaan jutella miehen kanssa jatketaanko yrittämistä. Ei kerennyt pitkälle siis tämäkään raskaus. Oli ilmeisesti lakannut jo kehittymästä 21.11 jälkeen jolloin ekassa ultrassa liian pieni alkio mutta syke. Tänään ei ollut sykettä ja vastasi samoja viikkoja kuin ekassa ultrassa. Oli kasvanut vain 0,2mm. Eipä hirveä usko että kuudeskaan raskaus jos sellainen tulee toisi toivottua tulosta....

Mun pitänee jatkaa tätä mittailua taas ensi vuonna, tänä vuonna varmaan enään turha toivo kun joudun lääkkeellisesti tyhjentämään tämän raskauden rippeet. Pitää vaan jutella miehen kanssa jatketaanko yrittämistä. Ei kerennyt pitkälle siis tämäkään raskaus. Oli ilmeisesti lakannut jo kehittymästä 21.11 jälkeen jolloin ekassa ultrassa liian pieni alkio mutta syke. Tänään ei ollut sykettä ja vastasi samoja viikkoja kuin ekassa ultrassa. Oli kasvanut vain 0,2mm. Eipä hirveä usko että kuudeskaan raskaus jos sellainen tulee toisi toivottua tulosta....
Olen tosi pahoillani että kävi näin 😢 Lempeyttä ja lepoa nyt päiviisi ❤️

Oon täällä pyöriny ja seurannu teidän käyriä mut nyt mulla on niin kummallinen kierto että ajattelin jakaa sen. Nyt tietty menkat alkaa heti ku tän jaan.

Mä normaalisti ovuloin kp12-13, mutta en tällä kertaa. En tehny ovistestejä säännöllisesti joten ei oo varmuutta päivästä. Lämmöt tulee ourasta (mikä ei aina luotettava oo). Negoja oon saanu jo pari (dpo12 ff:n mukaan nega), mutta lämmöt tänäänki oli taas ylhäällä ja ajattelin et tänään alkaa uus kierto. No ei vielä oo kuulunu. Yleensä mun kierto on 26-27 päivää. Viimeks oon saanu plussan 13 kk sitten.

Kyllä lämpöjen perusteella ovulaatio on tapahtunut, ehkä siinä ei ainakaan 2 päivää enempää voi heittoa olla. Tekisin raskaustestin uudestaan, voihan siellä olla myöhäinen kiinnittyjä.

Toinen vaihtoehto lienee esimerkiksi keltarauhaskysta, joka on tullut ovulaation yhteydessä. Se voisi pitää hormonitasoa korkealla, jos ei surkastu ja sitten kuukautiset jäävät alkamatta oikeaan aikaan. Toivottavasti kuitenkin raskaudesta olisi kyse 🤗

@Yrttiteetä tekisi mieli kiva kuulla sinusta, vaikka tää yrittäminen nyt onkin tällaista.. Tsemppiä uuteen kiertoon ❤️

@Mamiksx5 ja @Metsäkaiku ja @Rollo jooh innostuttiin sit vaan jotenkin, vähän sellainen honeymoon-situation 😅 Ei siis oikeasti, mutta kuiteskin leikisti.. Ainakaan ei jää tosta tallettelujen määrästä ja ajoituksesta kiinni. Tai sit liika on liikaa ja kaikki uimarit tuli ulos ennen ovulaatiota. En silti muuttaisi mitään. Toivotaan tärppiä myös teille 🤗

Itse päätin etten testaa raskaustestillä ellei menkat ole ihan selkeästi myöhässä. Mutta ehkätiedän olenko raskaana ilman testiäkin, koska pms-oireet kyllä ilmoittelee sit itsestään viikkoa ennen kuukautisia, jos mitään ei ole taaskaan tapahtunut.. Tänään jo tuntui joko pms alkaa. Tuli ihan itkut työpäivän jälkeen, kun meni niin vihkoon. Joku väliaikainen hormoonihäiriö/mielenvika varmaan vaan tässä 😅

No tällaista tänään. Kai tää sit tulkitsee ovulaation tapahtuneen?

:happy118

Liitteet

• Screenshot_20251201_193702_FF App.jpg
    Screenshot_20251201_193702_FF App.jpg
    198.6 KB · Katsottu: 25
Muokattu viimeksi:
@Mamiksx5 joo tänään ilmoitin, huomenna menen verikokeeseen niin katsotaan miltä siellä näyttää 🌈

@Mamiii hahaa teillä on ollut oikein kunnon maraton!! Respect 😆 💪 nyt ei kyllä jää yrityksestä kiinni tämä kierto!

Joo vähän jopa huolestuttaa tärvättiinkö kaikki uimarit alkuviikosta 😆 Uskon kuitenkin, että miehelläni on super******* 🤣 No ainakin hauskaa oli vaikkei tulisi lasta eikä paskaa.

@little L Onpas jännät paikat, kun testit negaa mutta lämmöt vielä kiipeää. Onko mitään menkkoja enteileviä tuntemuksia ja droppaako sulla yleensä lämmöt jo ennen menkkoja vai vasta menkkojen alkupäivänä/jälkeen?

@Mamiksx5 Ei ole aina ollut mulla näin lyhyt kierto, tän vuoden aikana lyhentynyt. Hormonaalisen ehkäisyn jätin syksyllä 2024 joten voi olla, että luonnollinen kierto haki paikkaansa, ja on nyt vain sitten nykyään tuon 24-25 päivää. Tosin olen ollut ennenkin pätkiä ilman hormoneja, ja aina ennen oli kierto hormoneilla tai ilman sen 28-31 päivää, eli onhan tämä nyt selkeästi aiempaa lyhyempi.

@Kali Olen sinunkin monivaiheista matkaasi jännittyneenä seurannut täältä taustalta. Oon niin, niin pahoillani teidän puolesta💔 Toivon kovasti, että pääsette nyt tarkempiin tutkimuksiin. Pidä huolta itsestäsi❤️‍🩹

@Kali Otan osaa teidän menetykseen 😩💔

Täällä nyt dpo 20 ja lähellä leffaviivoja jo ollaan. 🤩 Ensi maanantaina ultra, jossa nyt tsekataan alkuun että on oikeassa paikassa 🙏 Aikani on siirtyä nyt kokonaan elokuisiin, vaikkakin täällä varmasti käyn teidän tilanteita kurkkimassa aina välillä. 🌈
Kovasti tsemppiä kaikille, oli tilanne mikä hyvänsä! Ootte ihan mahtavia, huipputyyppejä ja toivon kovasti että moni teistä pian siirtyy myös täältä eteenpäin 😍
Kiitän kaikkia tasapuolisesti onnitteluista ja vertaistuesta 🥹 ✨

Liitteet

• Screenshot_20251201_200245_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity.jpg
    Screenshot_20251201_200245_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity.jpg
    176.9 KB · Katsottu: 38
  • IMG_20251201_111857.jpg
    IMG_20251201_111857.jpg
    449 KB · Katsottu: 41
@little L näyttää kyllä että ovis olisi tapahtunut, voihan siinä heittoa olla parilla päivällä jos ei ovisplussasta tietoa.
Minulla on ollut erikoisia kiertoja, luteaali venyi nyt 14 päivään, aiemmin 10-11. Kk sitten kierto oli 33pv ja ovis normaalin kp12 sijasta kp23 🫣
Eli kyllähän näissä heittoa voi tulla, mutta ikinä ei myöskään voi tietää mikäli syynä on raskaus ja testissä se ei vain vielä näy. Toivottavasti pääset pian uuteen kiertoon tai sitten plussaamaan 😍

En tiedä mihin muualle tätä puran. Nyt on kahdeksat vauvauutiset reilun kuukauden sisään tullut ystäväpiiristä. (En laske foorumia tähän mukaan..) just olin toipunut edellisistä about pinnalle niin tänään pamahti aivan puskista se kahdeksas. Töissä tietenkin olin silloin ja koko illan vielä niin meni sitten itkua tihrustaen loppuilta eikä tästä tahdo tulla loppua. En saa pois ajatuksista. Jo pitkän aikaa oon pelännyt, että mistä suunnasta tulee seuraavat uutiset. Nyt tuntuu vaan ettei enää pysty näitä vastaanottamaan.

Töistä tulin kotiin itku silmässä ja mies oli heti mela pystyssä kyselemässä tuunko hänen viereen. Kerroin sit ettei tänään oo thtään fiilistä, ja kerroin myös miksi. Totesi vaan aha ja lähti nukkumaan. Tuntuu etten tälläkään kerralla saa tukea puolisosta eikä asia höntö haittaa. Alkoi sitten vielä kyselemään että miksen ole tehnyt sitä ja tätä ja toikin on hoitamatta.

Työterveydestä tuli viestiä, että psykologille ei ole aikoja.

@Kali Kovasti voimia ❤️, teitä on kyllä koeteltu kunnolla 🙁
@Malttamaton145 Hienot viivat! Ja tsemppiä odotukseen!
@Syssymyssy Jännät ajat edessä sulla, tsemppiä piinailuun!
@Nukkelapsi Ymmärrän täysin tuon hankaluuden vastaanottaa lähipiirin vauvauutisia. Harmi ettei miehestä ole toistaiseksi ollut tukea vaikeuden keskellä. Hienoa, että koitit saada keskusteluapua työterveydestä, mälsää ettei sieltä sellaista saanut. Oliko niin että olitte julkisen hoito polulla? Voisikohan sitä kautta koittaa saada keskusteluapua? Voimia sinne ❤️

Takaisin